[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 16:03

noukie: ahhw altijd lastig zo'n zoektocht naar de juiste rijbroek. Ik kan het ook zelden goed vinden. De enige rijbroek die ik echt lekker vind zitten... Dat is m'n wedstrijdeijbroek en dus wit... Niet geschikt voor dagelijks gebruik daarmee -O-
Succes met je zoektocht.

nouvel, wat een fijne stukken laat hij zien zeg! Bitloos en wel, gaaf hoor!

laura, intussen alweer gereden? Masseur veel profijt van?

Dg, heeeerlijk buiten rijden! Kan je bij jullie van stal zo de bossen in?

Ivy, stoer om erbij te gaan mennen. Vind het erg leuk, maar heb zelf altijd het gevoel te weinig in te kunnen brengen dan wanneer je erop zit. Ik heb een van de jongens voor de wagen beleerd maar nadat hij eens omhoog kwam en er zelf zo van schrok dat hij een kort sprintje wilde trekken, was ik een beetje genezen. Ben niet zo'n held ermee.
Nu staat er dus nog een kar en tuig te verstoffen... :')

@nimber,wat betreft het geen voorstander zijn van de online wedstrijden. Ik snap je idee, alleen denk ik dat de mensen die met slof/instructie erop enz, thuis ook zo rijden. En het is maar tot M2 niveau, dus je bent ook snel uitgereden, in de zin van, het zijn de lagere amateurklassen, het is de moeite niet waard om het paardwelzijn niet voorop te stellen.
Maar misschien ben ik te naïef hoor, dat kan zeker.

@nimber, die foto! *D wauw!

Hier same old same old. Probeer te wennen aan mijn nieuwe zadel, maar had van de week stomweg verkeerd ondergoed aan. Zodoende m'n lies kapot gereden. Blijft erg gevoelig wel dus beetje voorzichtig en korter rijden maar. Stupid me :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 16:10

Wow dat ziet er gaaf uit nimber!

Mm, auw... stuk rijden is niet fijn... -O-

Rijbroeken vind ik ook een dingetje...
Ik wil het liefst een hoge ban, zoveel mogelijk katoen en geen anti slip..
Nou die zijn dus echt niet meer te vinden...

Flevolander, welkom!

Vanmorgen met de hackamore naar buiten geweest, erg veel kan ik er niet mee, maar sturen lukt en in combi met stem ho ook, dus we hebben het overleefd :D
We kunnen in ieder geval zo een beetje aan de gang blijven.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 17:45

Kim, ik heb nu ook kingsland besteld :)

en heel stoer beeld! Dat achter zakken zit wel goed! Mag jij ook versneld door richting ZZ-licht of ZZ-zwaar? Ik bedoel, stel dat de verplichte wedstrijd stop nog even duurt kan ik me voorstellen dat jullie wel stappen kunnen maken

Mella, zuur dat je hebt stuk gereden, dat blijft daarna ook zo lekker lang kwetsbaar.

Nouvel, ik ben idd inmiddels maar gezwicht voor niet te stroeve volledige siliconengrip, want anders werd de zoektocht echt vrijwel onmogelijk. Dat wat jij zegt dus :+
Haha, je ho is buiten dus niet heel ideaal zonder bit? Maar alsnog, lekker dat je wel wat kan zo.

Flevolander welkom terug!

Afbeelding
Wij hebben schriktraining gehad :D
Oftewel, mn ma kwam me even helpen springen en toen ging het regenen. Of er snoepjes uit zo'n paraplu komen als je er tegenaan duwt :')
En dus lekker gesprongen!

Nimber

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:18

Noukie nee ik
Mag alleen versneld promoveren tm het z2
Zoals het nu gaat denk ik wel dat als we weer mogen ik misschien een enkele keer z1 start om weer even feeling te krijgen en dat ik dan z2 ga starten.

Mella dat ben ik met je eens, alleen mogen ze dat op concours terrein niet. Nu kunnen ze een proef 40 keer over doen voor hij op film staat.
Op concours heb je nog een beetje sociale controle van andere deelnemers en sinds kort toezichthouders. De controle is met dit soort dingen weg. Goed dat ze zoiets organiseren maar om er punten aan te hangen vind ik geen goed idee. Vandaar dat ik het niet wil jureren.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:21

Gave foto noukie!

Ja snap het nimber, proef beoordelen is prima, maar winst geven gaat mij ook een beetje te ver...
Er zijn altijd mensen die er in zekere zin misbruik van maken...

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:26

@Nimber, ja dan snap ik wel dat je niet wilt jureren. Gave foto, wat een stoere knol zeg!

@Noukie, jemig wat een zoektocht naar een broek! Ik snap dat je er dan gauw geen zin meer in hebt. Een fijne broek is toch wel essentieel om lekker te kunnen rijden.

@mellamoshan, heel eerlijk, soms vind ik het vinden van fijn 'paardrij-ondergoed' nog moeilijker dan het vinden van een fijne broek. :')

@Nouvel, fijn dat je alsnog kan rijden. Heb je nog last van de bakstukken bij jr hackamore of is dat al opgelost?

Ik heb vanochtend mijn eerste online proef opgenomen. Ik vind het wel makkelijk om mijn laatste puntjes te halen, die had ik anders allang willen hebben. Ik hou de eer aan mezelf en houd me aan dezelfde regels als tijdens een normale wedstrijd.

Vandaag mochten de paarden ook eindelijk weer lekker het land op. Roné was lekker enthousiast!

Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:39

Mella vandaag zelf erop geklommen gisteren was hij vrij en donderdag aan de longe lang en laag.
Ik heb echt basis gedaan lang laag en ontspannen en ik merkte echt verschil dus mijn gevoel liet mij niet in de steek.

Ik wacht met smart op mijn nieuwe broek.

Dg leuke foto
Noukie ja pluutjes geven ook snoepjes hahaha.

Flevo welkom terug.

Nimber mooie foto van jullie samen jullie trainen lekker doelgericht.

Nouvel merk je verschil met hackemore? Is die anders niet braaf?
Noukie hier ook fan van kingsland!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:32

Haha Noukie, wat een stoer paard. Ik had echt de bak niet meer doorgekomen als er iemand met een plu staat. :=

Laura, fijn dat je gevoel goed was en de masseur het heeft kunnen oplossen.

Dg, ik vind dat je echt een geweldig mooi paard hebt. Verliefd op dat kleurtje en hij toont ook echt stoer.

Zadelmaker had nog paar foto's doorgestuurd van de dag dat ik het zadel ging ophalen.

Afbeelding

Geen idee wat ik hier in hemelsnaam aan het doen ben, maar paard sjouwt fijn :')
Afbeelding

Hier spring hij een wissel op de tweede hulp. Niet helemaal zoals bedoeld, wel grappige foto geworden :Y)

Afbeelding

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:32

Wat een kletskousen zijn jullie opeens :+
Ik doe even de laatste pagina bijlezen want het is een beetje veel haha!

@noukie; ik zweer het hier op rijleggingen van Pikeur. Echt fan-tas-tisch <3 ik wil niets anders meer en dat is rot want ze zijn nogal duur :+
@Nimber; gave foto zeg, hij gaat echt mooi zitten al!
@mella; ohhh zo rot verkeerd ondergoed aan haha! Je liezen gaan dan echt stuk inderdaad en daar heb je dan ook gelijk een paar dagen last van haha :+
@DG; haha kijk hem blij staan dan :) . Ben benieuwd naar de beoordeling van je online proef!
@Laura; hoe gaat het met je en met de kleine?

Hier gaat het goed. Winnie gaat echt lekker lopen! Nouja hij kon het natuurlijk al maar nu kunnen we het ook steeds meer samen, zo gaaf <3. Ook de buitenritjes gaan steeds beter, blij ei.

Van de week nieuwe laarzen besteld, dus ben gelijk 7 ribben armer... wat een geld. Maar goed niet te lang over nadenken! :Y)

Hier ook tegen de online proeven van de KNHS, wat een onzin... wat is er zo erg aan even een paar maanden niet kunnen starten? Dat overleven we echt wel... zal ook niet nog heel lang gaan duren denk ik dat er weer kleine wedstrijdjes worden toegelaten. Dus waarom zo’n systeem toelaten waarbij de waarde van een winstpunt als een baksteen naar beneden valt? Sorry voor mn uitgesproken mening haha, ik snap ook best dat het voor sommigen mensen een ideale uitkomst is. Maar ik vind juist het hele doel van wedstrijden dat je het ook op een andere plek op een ander moment kan laten zien, dat je het thuis kan is vaak niet het probleem.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 08:25

Dg geweldig die staart zo!

Mel leuk paard, wat voor 1 is dit er?

Drover wat voor een laarzen heb je besteld?
https://youtu.be/0FsGK1et3i0

Dit is een beetje hoe ik nu aan t spelen ben met de wissels.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:51

Gaaf filmpje nimber, ziet er goed uit!
Ziet er ook zo makkelijk uit bij jullie als ik dat zo zie, het is ook echt een stoer paard!

Dr, fijn dat winny steeds beter gaat!
Wat voor laarzen heb je besteld?

Mm, gave foto’s, ziet er goed uit, mooi zadel ook!

Laura fijn dat je lekker hebt kunnen rijden en dat je gevoel goed zat!

DG, ben benieuwd naar de jurering van je proef!

Vanmorgen weer lekker samen met een kennisje naar strand geweest, pittig merrietje die bleef lopen en prachtig strand, dus lekker een heel eind door gereden en weer terug, heerlijk genieten!
Hij doet het buiten niet slecht op de hackamore, ik kan niet echt iets dressuurmatigs vragen maar met ‘t neusje een beetje vooruit doet ‘ie het prima op. Wel in zijn straatje... :D
Misschien blijf ik het voor buiten wel af en toe doen zo, werkt zo op zich best prima.
Ik heb het allergoedkoopste cob kopstuk met bakstukken gekocht, dat past qua lengte, maar het kopstuk is voor het mooie te kort, voor hoe het valt, maar goed, om uit te proberen prima zo.
Ik heb ook niet het idee dat het echt tegen zijn ogen komt.

Afbeelding

Afbeelding

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:59

Nimber, dar filmpje, wat een tank! Net wat Nouvel zegt, of de oefeningen hem allemaal geen enkele moeite kosten. En ben jij nou zo klein of hij zo groot :=

Henkie is trouwens van swarovski, oldenburger. Swarovski is van sandro hit, geloof dat swarovski niet super lang heeft gedekt in nl, maar weet er het juiste niet van. Moeders zegt mij helemaal niets qua papier.

Dr, ben ook benieuwd naar je laarzen. Wanneer verwacht je ze binnen?

Nouvel, ziet er goed uit zo die foto's.

Vanmorgen gereden, ik begin langzaamaan te wennen aan het zadel. :Y)
Vanmorgen gewoon een serie om de 2 gesprongen, zomaar uit het niets.
Lukte ook maar 1x hoor, maar toch apetrots! :o

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 12:17

@mellamoshan, leuke foto's! Dat paarse dekje staat je paard echt goed. Fijn dat je aan je zadel begint te wennen, dan kan je er daarna lekker van gaan genieten.

@droversrun stuur je wel een foto als je je laarzen binnen hebt? Ik ben heel erg benieuwd!

@Nimber, wwaaauuww! Wat een stoere knol heb je toch. Helemaal mijn smaak, ik ben een beetje verliefd. :o

@Nouvel, staat 'm goed die hackamore. Wat lekker dat je gewoon even een ritje op het strand kan maken. Het is er heerlijk weer voor.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 12:26

Kim, ik snap je afweging mbt online proeven. Opzich denk ik ook wel: als je echt kwaad wil, dan lukt het op een reguliere wedstrijd ook. Maar het wordt nu wss wel makkelijker. Laten we hopen dat er vooral vanuit de goede intentie gebruik van gemaakt wordt, en anders kom je jezelf toch later wel tegen.
Lekker filmpje weer. Hij komt echt mega werkwillig over, klopt dat?

Nouvel, heeerlijk dat strand :)

DG, haha, blij ei op de wei! Benieuwd naar de uitslag van je proef!

Laura, fijn dat je in het basiswerk al verschil voelt. Goed dat je aan de bel hebt getrokken dus :) Hoe gaat het met Dex trouwens?

Leuke foto's Mella en fijn dat je zadel begint te wennen! Jaloers op die series :+

DR, wat voor laarzen heb je besteld? En bij jou ook lekker dat Win zo goed gaat!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 13:46

Ja was echt genieten, werd al wel druk toen we op de terugweg waren, maar eerste deel was gelukkig nog heerlijk rustig.
Ik vond het best spannend met die hackamore, toch het idee dat ik wat minder te vertellen heb, maar hij heeft het nu beide dagen prima gedaan dus misschien toch maar vaker doen...

Degene waar ik mee samen was filmde nog net een leuk stukje toen hij we op de terugweg waren

Afbeelding

Nimber, ik vind ‘m ook echt super stoer!
Kun je nog veel plezier van hebben zo te zien!

En DG heerlijk weer op de wei, daar worden ze wel blij van!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:29

Nouvel heerlijk dat strand! Mag ik een keer met je mee? Als alle Corona ellende over is dan.

Ik ben zelf niet heel lang ( 169) en ice is met 188 gewoon mega groot en ook nog eens breed.

Noukie thanx hij is ook vrij simpel te rijden gelukkig en inderdaad heel werkwillig. T is maar zelden dat hij een keer niet z’n dag heeft en vaak blijkt erna dat hij dan heel nodig moest plassen of een wondje onder een beschermer oid heeft

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:35

Heerlijk zo op het strand!

Het toont niet gek hoor nimber, dat absoluut niet. En fijn dat hij zo werkwillig is.

Mag ik mij dan ook aanmelden voor een rondje strand? :o

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:32

Gezellig! Topic meeting!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:53

Nimber schreef:
Gezellig! Topic meeting!

Ik ben voor! :Y)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:08

:D Dat wordt inderdaad een strandmeeting!

Wow wat is hij groot nimber, het enorm, wat knap dat je dat zo fijn bij elkaar kunt rijden!
Het ziet er zo makkelijk uit op je filmpje en foto’s!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:46

Ja strand ik doe mee!!

Dex gaat goed 5 tanden intussen mocht vannacht lekker door slapen tot 7 uur vanmorgen als je een jaar geleden had gezegd dat ik daar dol gelukkig van zou worden had ik je voor gek verklaard hahaha. Hij is een vrolijke snuiter.

Vandaag er wat meer aan gereden pasje wijken schouder voor en traver mag niet klagen beetje hangerig op links maar verder super braaf. Mijlpaal kon mijn laarzen weer aan dat rijd zoveel fijner. Ik hoefde niet veel te drijven voor tempo dus lekker mee kunnen liften.

Morgen thuis werken Dus lekker kalm opstarten. Wens jullie een fijne avond.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:49

Oh, dan wil ik ook mee! :D

Fijn dat het weer wat beter gaat Laura!

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 23:06

*komt weer onder de meeleessteen vandaan*

Oeps ik heb jullie wel flink verwaarloosd. De corona-uitbraak en alle crisismaatregelen en besluitvorming zijn binnen mijn studie, integrale veiligheidskunde, en dan met name voor het honourstraject een hot-topic, dus heb het met school en werk nogal druk gehad.

Ik heb ook geen tips voor je qua S&T hoofdstel Roos. Ik kan een oude van mijn instructrice lenen.

Hoe gaat het nu met Douwe, Laura? Wat fijn dat je verschil ziet!

Pff, zo stom altijd als je lievelingsbroek kapot gaat Noukie. Vaak heb je dan inderdaad ook nog de pech dat ze die niet meer verkopen en dan kan de zoektocht opnieuw beginnen :( . Ben zelf niet zo'n fan van Montar; ze zijn vaak te lang. Ik vind de rijbroeken van Kramer wel fijn! Hihi, en kwamen er snoepjes uit de paraplu? :D

Ivy, leuk dat je het mennen ernaast gaat doen!

Ik heb het denk ik even gemist Nouvel, waarom rij je hem nu zonder bit? Heb zelf geen ervaring met bitloos rijden, maar kan mij voorstellen dat het best even schakelen is. Hij loopt wel fijn op het filmpje! Ik vind bruin tuig sowieso lastig, je hebt zo veel verschillende kleuren bruin :'). Leuk filmpje van het strand. Op welk strand rij je?

Ziet er goed uit Nimber! Ik blijf het een knap paard vinden. Al vind ik hem wel kanonnengroot lijken :o .

Auw! Dat is niet fijn Mella :n . Gelukkig begin je langzaam te wennen! Wel een mooi zadel :))

Wat een knap paard DG!

Haha jaa het gaat hard ineens he, DR?! Oeehh, nieuwe laarzen. Heb je een foto? :))

Syl gaat de laatste tijd erg fijn! Pakt het werk goed op en gaat eigenlijk steeds beter lopen! Begint nu zelfs een beginnende wissel over de benen te springen. Het gaat nogal hard en ongecontroleerd op het moment, maar een half jaar terug bleef hij stug in de contra galopperen :+ . Nu ook een keer met S&T gereden en daar liep hij best wel fijn op. Moet zelf nog even puzzelen en wennen aangezien het voor mij de eerste keer is. Deze week loopt hij eventjes zonder zadel omdat hij een bultje heeft op zijn singelplek.

Met juul heb ik inmiddels een passend zadel gevonden. Gelukkig ook net op tijd, voordat alles op slot ging ivm corona. We hebben onze ups en downs gehad met rijden, maar de laatste tijd gaat het wel weer de goede richting op. Topicmeeting lijkt mij leuk! Ben alleen nog nooit eerder op het strand geweest :o

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:41

@xemmafalcon, voor alles is een eerste keer. :D
Wat fijn dat het zo goed met je paarden gaat. Die van mij zat ook altijd zo vast met haar contra, begint nu eindelijk te komen. Hopen dat je singelbultje gauw wegtrekt.

Ik zit een beetje met de travers in mijn maag. Alle oefeningen gaan goed en doet ze met gemak, maar die travers wil maar niet goed lukken. Linksom gaat nog wel, maar rechtsom is echt een drama. Ik heb verder totaal niet het idee dat ze vast zit op rechts o.i.d., zou het dan aan mij liggen? Lastig lastig...

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:21

Haha afhankelijk van wat voor soort strandritje het wordt en waar meld ik me ook aan :)!

@Nouvel; ik heb ook een tijdje met een Hackemore moeten rijden, mn merrie was toen net beleerd echt een ideale situatie :+ Maar ze deed het er wel goed op, ook dressuurmatig eigenlijk. Alleen even losvragen aan een kant werkt natuurlijk niet echt lekker met zo'n ding.
@Mella; ahh gaaf he een serie rijden? Ik vind om de 2 wel echt serieus moeilijk, dat gaat zo snel kan ik bijna zelf niet bijhouden haha.
@Laura; fijn dat het goed gaat met kleine Dex :)
@Emma; fijn dat je paardjes zo fijn gaan. Wat voor zadel heb je op juul liggen?

Ik heb de De Niro Bellini besteld, in het zwart. Met de Rondine kap, extra hoge dressuurboog en houtlook zool. Op de rondinekap heb ik nog leer in een soort brons croco/leguaan printje met lak. Het is de patent cocco bronzo uit hieronder. Ik wilde graag wel zwarte laarzen omdat het bij alles past maar ook een beetje bruin erin verwerkt mocht ik ooit nog over gaan op een bruine wedstrijdset. Levertijd weet ik nog niet... fabrieken in Italië zijn momenteel nog dicht.

Afbeelding