[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:44

Gister heb ik met mijn pony het debuut gehad. Het was al snel duidelijk dat er door enkelen nogal spottend werd gereageerd bij het zien van mijn kleine pony. Had ook veel publiek bij de proefjes :D

De proefjes gingen nog niet eens heel erg slecht voor de eerste keer maar de pony vond de jurykar en een bord langs de kant heel eng waardoor de stelling niet lekker was. Net geen winstpunt gereden, had 179 en 172.

Het inrijden was binnen en daarna moesten we naar buiten. Hielp niet echt mee hahaha, binnen was ze super relaxed ondanks dat het er veel te druk was om normaal te kunnen rijden. Mijn doel was om over het algemeen rustig en ontspannen te rijden ( pony schiet snel in de stres en blijft dan heet en rillerig ) en de proefjes ook daadwerkelijk te kunnen rijden zodat het herkenbaar is. Dat is allemaal prima gelukt dus ik ben tevreden oer het debuut.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:05

Ik wil me graag melden als dat mag!
Ik heb eerder wedstrijden gereden tussen de pony's, maar nu ik inmiddels 18 ben geworden zou ik toch ook echt tussen de paarden moeten starten.
Ik heb een 10 jarige halfbloed arabier van precies 1,56.

We zijn er nog niet helemaal klaar voor en moeten nog even door trainen, maar zelf ben ik nogal bang voor de nadeligheid (vooral bij de jury) om met je pony tussen de paarden te starten. Toch wil ik weer eens een poging gaan wagen!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:56

Welkom Majken,

Ik zou zeggen gewoon proberen :j.

16 augustus is er een fotograaf mee geweest naar stal. Helaas in verband met de regen binnen moeten rijden maar het zijn toch nog best mooie foto's geworden. Ik twijfel heel erg of ik er een topic van aan zal maken. Wat vinden jullie er van?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:58

Daar kijkt de jury wel doorheen hoor!

Prima debuut Aaachaaa!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 18:38

Aachaa, netjes gedaan dan hoor voor 1e x.

Majken, welkom hier, en 1.56. joh dat is bijna een paard! Dat verschil gaan ze niet eens zien.
GEwoon lekker gaan rijden als je daar zin in hebt.

Ynskek, jammer dat het binnen moest, maar vind ze qua belichting en beweging zo gek nog niet.
Vind de reclame bebording bij je toch al bonte paard eigenlijk storender.

Oh onder het zadel niets uitgevoerd, zijn soort van uit training sinds mijn fenderbender.
Maar wel naar hippiade geweest.. en daar 16e geworden van de 26.
Moesten als 7e starten dood of de galdiolen was het motto, dus alles of niets, helaas te veel ballen, maar..
Daarna heerlijk naar het bos/hei geweest..
Afbeelding

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:59

hele mooie foto Sjolvir!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 22:47

Ben helemaal blij met Toobs, 2 jaar geleden zou ie nog gedacht hebben, mens niet oke, prima,
dan gaan we freewheelen, maar nu.. <3
Doet ie zelfs zijn best als ik na tikkie van achteren met auto nog op half 7 aan het rijden ben.
Is de 2e x deze week dat ik erop zit.
Lieffie is het toch, bij de wei ook, staat ie daar, zo van.. moet je mij niet hebben dan? Gaan we niets doen dan..
Zolang je op stal bent staat ie ergens bij het hek op je te wachten.
Sorry Toobs voorlopig maar af en toe... Geniet er maar van!! Straks moet je weer keer vol aan de bak.

Stukje van vanavond les, camera snap ik nog geen snars van begin is vermist einde ook,
dus ergens midden in de les, staat er snotverdikkeme weer geen wissel op :') .
We hebben nog bakken werk te verzetten, maar we zijn onderweg ergens naar toe, duurt effe.. dat wel...

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:08

Leuk al die nieuwe gezichten!
Mijn L2 debuut ging heel fijn, nog wat werkpunten en met mn blonde hoofd verkeerd gereden.. Toch met 1 winst naar huis gegaan.(182 en 179)
Afgelopen weekend weer op wedstrijd geweest. Zaterdag ochtend L2 dressuur met 2 winst gereden waarvan 1x 2e met 183 en 1x 3e met 181 punten(rankinf in handicap met L1) en ja hoor wéér op het zelfde punt als de vorige wedstrijd verkeerd gereden  (gaat om proef 12, grote volte halsstrekken en daarna halve grote volte teugels op maat maken, ik ben dus nu 2x na die grote volte gewoon rechtuit gereden...) 
S'middags 1x 90cm gesprongen en barrage en 1e beide foutloos en snelste tijd. Daarna springparcours 70 voor de cross, ook die foutloos en snelste. Toen de cross zelf. Ging heel fijn tot de waterbak... meneer wou echt zn voeten niet nat maken vandaag. Uiteindelijk er langs dus geen plaatsing op de cross. 
Na de cross toch de waterbak nog eens opgezocht en na 1x twijfelen deed ie het ineens wel, zucht fjorden...

Maar met trots kan ik dus nu wel melden dat ik met mn fjordenbeest L2+3 ben!

Miss_Potter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:36

Ik ben dit jaar 18 geworden en moet dus volgend jaar ook naar de paarden, alleen heb ik een super leuke D pony waarmee ik dit wil gaan doen. Iemand tips wat ik allemaal moet regelen (bijv startpas, club enz) En heeft iemand nog goede tips? En nog een vraagje.... mag je in dezelfde klasse starten of mag je ook weer lager starten?

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:26

Lees hier al een tijd mee, maar vind het leuk om nu ook te gaan posten.

Ik ben kitty en heb sinds maart 2015 mijn nieuwe "pony.
It's a kind off Magic, a.k.a. Izzi, is een 8 jarige NRPS merrie van 1.54 oud.
Ik start nu wat impuls wedstrijden en per januari gaan we officieel de ring is.
Heerlijk paard om mee te nemen, maakt zich nergens druk om.
Naast de wedstrijden probeer ik 1 keer in de week lekker de duinen/strand op te zoeken en springen doen we ook regelmatig.
Heb nu nog 2 wedstrijden staan, daarna gaat het indoorseizoen in en is er weinig plek meer om bb te kunnen starten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:01

Ik wil me ook graag melden...
Ik ben Angelique en ben net voor het eerst gestart met mijn KWPN x Welsh kruising (ongelukje in de opfok met mijn welsh merrie waar een hengst v. Osmium op is gedoken, apart verhaal haha)

Afgelopen zaterdag mijn debuut gehad met mijn e-pony tussen de paarden.
Niet geheel onverdienstelijk, 1ste en 2de met 191 en 192 punten. Ik ging eigenlijk niet heen voor punten of plaatsing, eigenlijk meer om mijn pony ervaring op te laten doen en mijn doel was ontspanning (en binnen de hekjes blijven :D ) ik heb ook weinig kunnen rijden afgelopen tijd door omstandigheden dus vond het niet reëel om iets te verwachten...

Maar het ging erg goed, pony was zo ontspannen dat hij naar mijn gevoel wat 'mat' werd, maar gelukkig nog wel aan de hulpen stond.
Ik reed in de B met twee andere behoorlijk grote paarden, waarvan 1 erg imponerend was, dus ik was best verbaasd over mijn eerste plaats... Als ik in het eerste proefje geen programmafout had gehad (-2) dan had ik 193 punten gehad en ook eerste geweest :P
Maakt mij verder niets uit, ik heb heerlijk gereden en pony deed het super voor de eerste keer dus super trots op mijn kanjer :+:

Zal nog even kijken of ik een foto kan uploaden...

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:31

Leuke ponies hebben jullie :)
ik heb voorheen ook gestart met mijn welshje van 1.40 tussen de paarden (alweer 7 jaar geleden), ik heb eerlijkgezegd nooit echt nadeel ervaren hiervan. Ik wist wat haar goede en slechte punten waren en dat kwam ook naar voren in de protecollen en naar mijn gevoel eerlijk gepunt. Ben ook regelmatig eerste geworden met mijn 'kleintje' tussen de groters :D

Kitty, wat doe jij met vlechten voor een wedstrijd? Maak je dan een hengstenvlecht?

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:32

Welkom allemaal !

Leuk beest miss Kitty, ook een schimmel, leuk!

Gefeliciteerd met je winst Malibu, klinkt alsof het helemaal gaat lukken met jullie

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:38

Wat een stoere pony Kitty!

Mooie punten Malibu, ben benieuwd naar een foto van jouw 'ongelukje'!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:20

Malibu dat is een beste start!

Ik doe een hengstenvlecht in. Blijft goed zitten. Liefst zou ik knotten maar wil haar manen niet afknippen.

As zondag clubwedstrijd. Springen en 2 proefjes, zin in!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:57

Ik breek ook nog eens in ben onlangs met mijn pony 2x onderling gestart met de 1stex 181 punten (wat me doel ook was) en afgelopen zondag met 192 punten.
Volgende week start ik weer onderling ik ben benieuwd.

Madam is 1.47 ikzelf 1.65.
Afbeelding

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:58

Dat begrijp ik kitty je pony heeft super mooie dikke manen. Zou ik ook niet doen hoor :)

Probeer foto's up te loaden maar lukt niet echt met mobiel...
Een pasr zijn gemaakt door patricia ramear, even vermelden voor de copyright ;)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:58

Weer niet gelukt :(

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:59

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:53

Vandaag heeft suus spirit lekker getraind. Zondag weer wedstrijd, ik ben benieuwd.
AfbeeldingAfbeelding
Hij gaat het strekken en verzamelen ook steeds beter begrijpen een qua kracht aankunnen.
Zo leuk om te zien.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 23:00

Wauw jury, ziet er goed uit! Welke klasse start je?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 23:31

Ik start spirit ;)
M2 nog 2 puntjes nodig voor t z :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:05

Foto's zien er goed uit! Dus haal die laatste twee punten morgen maar binnen!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 07:46

Ziet er zeker goed uit!

Angel gaat ook goed, wil eigenlijk indoor M1 gaan starten :)

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:11

Hi iedereen, ik dacht ik ga eens kijken of er een topic is voor volwassene die met een pony tussen de paarden starten, en ja hoor! :D

Ik ben Chanelle, 20 jaar jong en rijd voor een vrouw die sportpony's fokt. Ik heb vorige maand mijn wedstrijddebuut gehad en we waren in drie wedstrijden de B al door, dus in ieder geval al een goed begin. :) Volgende week heb ik mijn L1 debuut, ben benieuwd!

Afbeelding

Een foto van de pony waar ik nu mee start. Ben me er van bewust dat het niet het ideale plaatje is, maar ik heb genoeg mensen om me heen die in de gaten houden of de pony het aan kan en ik hem of haar niet in de weg zit. Zo uit mijn hoofd is ze 1,46 gemeten. Beeld is bij lange na nog niet perfect, maar we lessen en trainen lekker door!

Afbeelding

Verder ben ik met deze puppy bezig. Heb er nu 5 keer op gezeten en kon al los door de bak heen. Ze heeft nog geen stap verkeerd gezet, zo'n lieverd!