[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DreamGuide

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:15

@ivy_power89, Hi! Leuk je hier ook tegen te komen haha. Was gezellig. :) Ik duim mee dat je paardenkind gauw weer topfit is en jullie weer lekker aan de bak kunnen. Mennen is vast ook leuk!

@Nouvel, Ja ik las vanochtend dat er nieuwe events op MijnKNHS waren, dus ik ben er meteen heen gegaan en heb me voor 3 data ingeschreven. Ik had ook begrepen dat het nu al weer vol zat.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:13

Vind het wel bijzonder, zo veel kritiek op die online proeven, en dat het dan zo snel vol zit. De animo is dus best groot. Hopelijk komen er buiten die drie extra daarna weer nieuwe bij.

Jeetje, wat balen, Ivy. Hopelijk blijft hij nu goed! Duimen! Waarom ga je over op mennen of ga je dat erbij doen?

Dat is fijn, Nouvel. Kun je het tenminste eerst goed proberen, voordat je het meteen moet kopen.

Had gekeken bij Hypostore voor hoofdstellen, maar bij S&T vond ik ze of meteen heel duur of het kopstuk niet fijn gevormd. En als ik het zo zie bij Equibling zijn ze wel mooi gevormd en je kunt alles apart van elkaar bestellen. Dat vind ik ook een hele grote pre.

En net heerlijk in het zonnetje gereden. Dat is wel het voordeel van thuis werken. Dan kan ik mooi zelf weten wanneer ik naar stal ga. Dus vanavond maak ik die 1,5 uur dan weer goed.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:15

DG, apart dat jij vanmorgen nog in kon schrijven.
Zij stond gisteravond al als 3e op de wachtlijst!
Zal misschien aan de klasse liggen?

Hypostore heeft inderdaad ook wel mooie hoofdstellen, maar niet dat in bruin wat ik dan weer wil...
Ik ga ook eens bij Equbling kijken!
Ik heb al zoveel gepast en terug gestuurd omdat het niet pastte...

Heerlijk zo zelf je tijd kunnen bepalen!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:59

Roos, geen tips voor S&T, ik heb ooit de mazzel gehad een week oude Dobert voor de helft van het geld te kunnen overnemen. En m vervolgens in de kast te hebben hangen omdat meneer twee bitten stom vindt, maar dat terzijde :+ Tis wél een fijn hoofdstel!
Equibling ga ik na de positieve berichten hier eens onthouden, maar dan voor mn trens. Heb nu een brilde2fit en ik vind dat leer echt zó ruk dat ik soms overweeg mezelf een nieuw hoofdstel cadeau te gunnen :') En alles zelf samenstellen is ook bij de mijne wel heel erg fijn qua maten...
En lekker he die zon?!

Wat vervelend dat Douwe niet helemaal goed is Laura :(:) Kon de masseur hem wat helpen?

DG: lekker bos, enjoy! (of je bent al geweest inmiddels :D) en gefeliciteerd :)

ivy, wat een pech hebben jullie zeg! We zeiden vorige keer al dat het je gegund is dat je weer kan opbouwen, maar nu dus helemaal!

Nouvel, leuke afwisseling idd. En dat wennen komt vanzelf weer als je het vaker meepakt toch?

Ik heb net weer fijn gelest, kon gewóón de baan rond en lekker gereden, ook in het zonnetje :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:12

Noukie jezelf iets cadeau doen werkt soms heel therapeutisch hihi

Masseur geweest en ze kwam niet voor niets. Zowel links als rechts nodige spieren die vast zaten en ook verklaarden dat hij niet rad was. Huiswerk meegekregen voor komende week en dan moet hij weer de oude zijn. Hij vond het niet fijn maar gaande weg zag ik hem ontspannen en het toelaten hopelijk weer een blij paard hierdoor.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:47

Zojuist ook nog een pony combinatie van onze club die kon inschrijven voor het event van 17 april a.s. Misschien dat ze aan elke rubriek een maximum hebben ingesteld?

Wat fijn, Laura! Dan kun je weer lekker trainen!

Goed bezig, Noukie! Wat heb je gedaan in de les?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:02

Hahaha, dat is waar Laura. Eerst maar een nieuwe rijbroek, ik trok zaterdag mn lievelingsbroek kapot ;(
Wat fijn dat de masseur hem zo goed kon helpen! Niet dat het nodig is natuurlijk en ik geloof ook best dat het even pijnlijk was voor m, maar wel dat je hiermee weer verder lijkt te kunnen. Heeft Douwe het meer dat zijn spieren zo in de weg zitten?

Roos, we hebben wat aan de wissels gewerkt en ze ook meegenomen op andere manieren dan normaal en andere plekken. Dat ging best fijn! Eerder kon ie dan echt shutdown krijgen omdat het anders was ineens, maar nu bleef ie fijn meedoen. Toch een teken dat het kwartje begint te vallen en hij er zelf ook zekerder op wordt. Verder in het draven veel schakelwerk en op zoek naar klein en vlug ipv groot naar voren. Ook daar pakte hij nu echt goed aan, daar kon ie nog wel eens boos op worden, maar nu kwam ie steeds mooier in het profiel op lengte. Zijgangen ook schakelen en een stukje extra buiging :)
En voor mezelf om het simpel te houden en niet vanalles tegelijk te willen doen :+

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:39

@roosje78, Oef lekker! Het is ook wel topweer vandaag.

@Nouvel, dat zou best kunnen, aangezien de nieuwe evenementen er vanochtend pas op stonden. Die van mij zijn allemaal definitief goedgekeurd, niet op de wachtlijst.

@Noukie, een nieuw hoofdstel als laat paascadeau? Of Quarantaine-troost :P . Fijn dat je lekker hebt gereden!

@Laura1982, fijn dat de masseur het e.e.a. heeft kunnen vinden! Dan weet je tenminste waar het vandaan komt. Hopen dat 'ie gauw weer de oude is.

Nou wij zijn lekker uitgeraasd hoor! Wat kan dat paard van mij toch pokkehard haha.

Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:12

Noukie ik heb mijzelf vandaag een nieuwe rijbroek cadeau gedaan van ps sweden.
DG lekker uitgeraasd heerlijk.

Ja douwe kan zich wel vastzetten in zijn spieren dit waren we eigenlijk wel beetje gepasseerd maar helaas er toch ingeslopen. Van veel trainen naar meer recreatie en nu toch weer meer oppakken miss toch teveel gewild.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:38

Om er even op terug te komen haha.
Mennen is niet ipv onder zadel maar we gaan het er voor de leuk bij doen :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:40

Ivy super leuk om er naast te doen is weer eens iets anders en kan je met meerdere tergelijk op stap

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:48

Ik had wel een mail gehad of ik t online gebeuren wil jureren maar ik wil dat niet. Ben benieuwd.

Oeh nieuwe rijbroeken, welke kleuren?

Ik heb nog een Kiefer S&T had er 6 maar alles langzaam aan verkocht. Deze overgehouden uit sentiment daar reed ik subtop mee en eigenlijk is ie te krap voor Ice. Binnenkort maar weer een bit fitter laten komen. Voor nu stuur ik maar door op trens.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 07:56

Nimber, als hij op trens fijn is hoef je in ieder geval niet te haasten met een ander hoofdstel.
Kun je wel weer wat nieuws uitzoeken! :D

Bewuste keuze om online niet te jureren, sta je er niet achter?

IP, leuk mennen!
Ik heb met mijn vorige paarden heel veel gemend, vond het echt super leuk!
Wij hebben onze arabo Fries ook voor de wagen staan, helaas is die heel angstig in het verkeer en heb je hier alleen maar verkeer... -O-

Laura, sterkte met Douwe!
Ahh heerlijk een nieuwe rijbroek!
Zijn dat fijne rijbroeken van PS of Sweden?

DG heerlijk zo even uitgeraasd, lekker voor ze zo even beentjes strekken!

Oh nee noukie dat is nooit grappig, je lievelingsbroer kapot trekken...
Dat wordt weer winkelen :D
Fijn dat ‘ie het zo goed gaat doen met rijden!

Hier een beetje aan het zoeken hoe ik ‘m in beweging houdt zonder bit.
Hackamore van mijn instructeur pastte niet helemaal lekker en mijn hoofdstellen waren er allemaal te groot voor om ‘m op de goede plek te krijgen...
Heb er nu eentje met een cob hoofdstel bij de agradi besteld, even de goedkoopste, kan ik wat uitproberen.
Komt vandaag binnen als het goed is.
Van de week voor het eerst sinds tijden weer eens aan de hand gewerkt met de kaptoom, was even graven voor ons beide... :D
Gisteren ben ik er na stukje aan de hand werken op gestapt, eerst werd ‘ie er heel sterk op, maar later toch een paar leuke stukjes, we zijn weer even leuke aan het knutselen geweest en we hebben weer even bewogen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:43

Hmm teleurstelling... ze hebben bij Equibling alleen zwarte stang en trens hoofdstellen...

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:52

Nouvel hij laat al wat mooie verzamelde passen zie ! Jaloers op jou houding ik wiebel aan alle kanten op het moment.
Knap dat bitloos en dan zo lekker lopen.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:03

@Laura1982, zo, doe maar luxe! Welke rijbroek heb je gekocht?

@ivy_power89, leuk hoor! Het is dat ik het een beetje duur vind om apart ene kar & tuig aan te schaffen, anders zou ik ook het mennen wel een beetje willen oppakken.

@Nimber, geen fan van de online wedstrijden? Tja als een paard ook prima loopt op trens zit er ook niet zoveel haast achter. Ik heb er alleen een gekocht omdat ik het er stoer uit vind zien. :'). Paard loopt ook prima op trens.

@Nouvel, wauw! Zie ik daar nou een passage naar boven komen? Knap hoor!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:22

Ja na mijn zwangerschap ben ik nog niet helemaal terug in vorm en ook best onzeker over mijn lijf dus ik dacht een goede broek doet ook wonderen dus ik heb voor mezelf de ps of sweden rijlegging mathilde onyx zwart besteld. Ik hoop er iets meer steun mee op mijn buik te krijgen omdat mijn zwembandje me hinderd in het rijden.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:06

Klinkt als een gave broek Laura.

Nee ik sta er niet achter, te weinig controle op naleving van de reglementen en ik hoor al verontrustend veel geluiden van mensen die lekker losrijden met slof, sjoemelen met niet toegestane bitten en los laten rijden door de instructeur

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:42

Triest dat mensen dan gelijk misbruik van zoiets gaan maken hè...
Dat zou in de eerste instantie dan ook echt niet in mij op komen.
Ik ken gelukkig ook alleen maar eerlijke mensen die mee doen.

Laura, klinkt goed die rijbroek!
Laat je weten hoe die bevalt?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:43

Leuke foto DG! Je paard lijkt daar wel echt een reus, haha

Laura, nice je rijbroek, hoop dat je er veel plezier van gaat hebben!

Nouvel, dat knutselen gaat jullie zonder bit ook bést goed af hoor!

Rijbroek shoppen is hier dus écht niet leuk :+ Ik had een Isabel Werth, superfijne broek, maar dat model natuurlijk niet meer te koop. Andere modellen zijn van een andere stof en ik hang daar tussen twee maten in, dus bestellen vanuit Duitsland is me teveel risico (de andere die ik had/heb, heb ik op concours bij de stand gekocht, dus met passen).
Afijn, zaterdag een uur in de winkel staan passen, maar bij mij is alles te kort of ergens op mn benen te smal (soms kuit, soms bovenbeen, dat wisselt ook) en dan liefst in de taille ook nog te wijd :+ Oke, of Pikeur van 200+ euro. De broek die ik in het wit heb, hadden ze in mijn maat niet, dus die maar online besteld in 2 kleuren om te passen/kiezen en guess what… Ik kreeg een doos met likstenen en dat soort dingen en iemand anders heeft waarschijnlijk mijn rijbroeken. Het is dat ik het echt nodig heb, maar anders gaf ik het op :')
Als het goed is komen die broeken nu alsnog een keer wel mijn kant op, maar dat duurt vast nog even.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:22

Noukie heb je de montar broeken al geprobeerd ik met mijn 1.87m vind die erg prettig qwa lengte en model.
Zijn ook nog beetje redelijk normaal geprijsd.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:33

dames, mag ik me nog melden? ik heb al maanden niet gepost.. beetje druk gehad, maar nu we hele dagen thuis zitten is houdt ik weer tijd over :+

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:35

ja... Montar vindt dat ik mega dikke kuiten en enkels heb :+ Of als het daar past dat mijn taille echt belachelijk smal is :') Jammer, want ik vind het idd leuke broeken voor een nette prijs.
Dingen als Easy Rider ofzo zitten ook nog wel aardig, maar ik ga vooralsnog liever voor goed dan voor wel aardig :) Als t helemaal niet lukt, kan dat altijd nog.
Heb opzich wel hoop op die broeken die onderweg zijn, alleen jammer dat ze eerst even naar België gestuurd zijn :')

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:52

Hahaha ja zo heeft ieder merk bepaald pasmodel en daar wordt je blij van of niet.
Ja jammer dat ze eerst richting België gegaan zijn hopelijk snel bij jou in de kast en in het zadel!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:37

Jemig Noukie wat een gedoe.
Kingsland valt bij mij echt super mooi.

Vanmorgen lekker fanatiek gereden met de pony.
Wissels beginnen nu echt wel leuk te worden.

Afbeelding

En t lijkt ook best al op een piaffe zo