[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xmichxrocky

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:08

@sjolvir, ik mocht alsnog door, alleen dan met een ander paard haha, wel zelfde klasse :p
maar ben trots op die kleine.

Helaas kan ik eventjes niet meer rijden. Loopt een e*kel van een paard in de wei.. is de hele boel aan het verzieken daar, allebei mijn paardjes zijn de dupe van dat beest.
Is echt gemeen aan het jagen, tanden ontbloot, oren plat in de nek en jagen maar achter de pony aan, net zolang totdat die hem te pakken heeft. Hij zit nu onder de wonden, gelukkig niet diep, maar wel precies op zn rug waar het zadel ligt... zucht..
Deze 3 plus nog 2 op zijn kont..
Afbeelding

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 06:35

Klopt Sammyyoo dat was haar,

Ik zelf heb echt de klap opgevangen met mijn kaak en gezicht, heb in mijn mond minstens 10 hechtingen omdat het weefsel en spier los waren gescheurd. Verder alles blauw en beurs.

Cap is de prullenbak ingegaan was compleet door gescheurd.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:44

Zo Saskiaojan, dat is niet niks, wat zal jij je rot voelen. Maar zo te horen had het met jou ook heel anders kunnen lopen. Wat een vreselijk ongeluk zeg.

Lekker dan, xmichxrocky :( . En dat dier blijft in de groep?

Mooie foto Sjolvir! Is er een topic van de rest? En thanx :D

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:50

@sammyoo, we gaan morgen kijken of er een oplossing voor is, denk dat ik ze vandaag maar binnen laat.. heb niet zo veel zin in nog meer wonden.. Ze moeten er wel een beetje uit blijven zien want ze staan te koop..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:53

saskiaojan schreef:
Klopt Sammyyoo dat was haar,

Ik zelf heb echt de klap opgevangen met mijn kaak en gezicht, heb in mijn mond minstens 10 hechtingen omdat het weefsel en spier los waren gescheurd. Verder alles blauw en beurs.

Cap is de prullenbak ingegaan was compleet door gescheurd.

Echt zo'n #^%@^%@ ongeluk waar je niets aan kan doen en die je dan echt niet in de koude kleren gaat zitten, zeker niet omdat het je je paard heeft gekost nog buiten je eigen verwondingen om.

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 23:26

Ik had vandaag mijn debuut met mn jonge pony! Voor het eerst op ander terrein. Super spannend allemaal... Had voor mezelf een doel gesteld zo ontspannen mogelijk er doorheen rijden en zorgen voor een positieve ervaring! Winst zat er zowieso niet in, wij hebben nogal last van wedstrijdspanning dus doen km's maken. Uiteindelijk ergens in de middenmoot geƫindigd met 175 punten. (deed maar 1 proef) en voor het eerst een
springwedstrijdje gedaan, BB alles foutloos gesprongen! Super tevreden dus!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:20

Gewoon lekker op pad gaan tot jullie elkaar gaan vertrouwen.
En bb met een pony is al best pittig!

Ik ben gisteren weer in het ZZZ gestart en was in de 1ste proef nog 7de met 62,14.
In de 2de pr had een 1 jury waarvan ik weet dat ze me geen punten gaat geven.
Was ook wederom verkeerd gereden(nog een sec ervoor aan gedacht) en ze zat dan ook 18 pnt lager.
Bij de ander had ik net 60%,maar ik had ook wel wat foutjes.
Volgende week nog maar een x op pad en dan lekker 2 weken vakantie.

Afbeelding

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:49

Mooi resultaat voor een eerste keer anoniempje!

Gefeliciteerd met je punten Ambre.
Lekker, zo'n jury waarvan je van te voren weet dat je er geen winst gaat rijden.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 09:19

Zit in de familie Amber, ooit eens een discussie gevoerd met vaders. Tja.....
Vreselijk dat soort vooringenomenheid.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:25

Saskia, wat vreselijk zeg. Veel sterkte! Ook met je eigen herstel.
Een prachtige foto van Sjol, knap dier is dat toch!
Amber, lekker resultaat ondanks jury gedoe.

Hier heel blij met smurfje. Van de week zaten we niet echt op dezelfde lijn, maar vandaag heeft ze super haar best gedaan in de ring. Doel was om nog twee winst mee te pakken zodat ik nog kan promoveren naar het L en dan mijn laatste wedstrijd te rijden.
Uiteindelijk hebben we twee winst per proef gereden, dus doel ruim gehaald. Ook twee keer de eerste plek weggekaapt.
Stiekem ook niet verwacht, want de jury wilde me nog bijna eruit gooien omdat ze dacht dat er een minimum schofthoogte zat op starten bij de paarden. Smurfje is natuurlijk maar 1.22 maar dat mag gewoon. Dus ben blij dat ze wel 'gewoon' gepunt had (zelfs iets hoger dan ik had verwacht).
Pap had ook nog wat plaatjes gemaakt met mobiel, maar net op de rare momenten haha. Maar voor het idee:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door mooney op 16-08-15 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:39

minimum schofthoogte, hi hi.. Maar gefelicteerd met je 4 wp's.

Amber gefeliciteerd met weer een punt erbij, altijd irritant als je al weet wat de uitslag gaat zijn nog voordat je gestart hebt...
(je snapt wel dat ik even startlijsten/uitslagen ga bekijken wie dat wel niet was dan.. :D :+
Aha, nou die ken ik niet, maar die meneer ach.. die heeft niets met totaal geen sportpaarden.. je hoort nog wel eens wat als je langs de kant staat en anderen les hebben en ze niet weten wat je voor soort paard rijdt :') _O- _O- )

Saskiaojan, hoe is het nou met jou?

Annoniempje, BB foutloos netjes hoor en 175 is ook niet gek voor een 1e x.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 07:56

Gefeliciteerd Mooney!Knap gedaan met je uk!

Ik geloof niet dat het iets met het pony gebeuren te maken heeft.
Met mijn vorige paarden reed ik ze ook niet bij haar.
En nu zat ze ook veel lager dan de rest.
Dus het is ook niets persoonlijks,vind haar verder ook erg aardig maar ga met deze geen punten rijden bij haar.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:35

Sinds mei dit jaar heb ik een Arabisch Volbloed. Ik rij zelf al jaren alleen endurance. Echter deze pony loopt zo lekker dat ik ook best eens zin heb om dressuur te rijden. De wedstrijden worden bij ons op stal gehouden. Alleen... hij is vrij iel en meet slechts 147. Ik ben vrij lang: 172 (maar niet zwaar ;) slechts 56 kilo)

Nu vraag ik me af of ik niet uitgelachen wordt tussen de paarden. Wat vinden jullie? Foto staat in mijn profiel.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:46

De foto is niet heel duidelijk om de verhoudingen goed te kunnen zien, maar ik denk dat het geen probleem is hoor! :)
Welkom bij de club! :D

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:49

L_isanne schreef:
De foto is niet heel duidelijk om de verhoudingen goed te kunnen zien, maar ik denk dat het geen probleem is hoor! :)
Welkom bij de club! :D

Dank je!
Klopt de foto is niet ideaal, ik heb nog geen betere :) zal snel een betere laten maken. Pony heeft nu een paar dagen vrij. Zaterdag 36 km als training gereden en zondag heeft hij nog met mijn dochtertje in de binnenbak gehobbeld. Zo lief.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:55

Die zijn goud waard! :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:13

Babybeertjes schreef:
Sinds mei dit jaar heb ik een Arabisch Volbloed. Ik rij zelf al jaren alleen endurance. Echter deze pony loopt zo lekker dat ik ook best eens zin heb om dressuur te rijden. De wedstrijden worden bij ons op stal gehouden. Alleen... hij is vrij iel en meet slechts 147. Ik ben vrij lang: 172 (maar niet zwaar ;) slechts 56 kilo)

Nu vraag ik me af of ik niet uitgelachen wordt tussen de paarden. Wat vinden jullie? Foto staat in mijn profiel.

Kan volgens mij prima hoor :j

We hebben hetzelfde onderschrift!

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:27

L_isanne schreef:
Die zijn goud waard! :)

Ja helemaal mee eens!! Je weet het nooit als je een nieuw paardje koopt hoe het zal gaan. Maar tot mijn verrassing is hij zo lief voor haar.

@Sammyoo leuk onderschrift ;)

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:13

Saskiaojan, zo hier schrik ik van zeg! Zo iets kleins en dan zulke gevolgen! Sterkte!

xmichxrocky hmmm leuk he die paarden met elkaar? Af en toe wil je ze opsluiten in een stal als je ze zo terug vind...

Sammyoo nog gefelificiteerd net je debuut! Heel netjes gereden!

Ambre, gefeliciteerd met je winst in de ZZZ!

Ook ik vier een klein feestje in 9 wedstrijden(maart dit jaar de eerste wedstrijd gereden) met mn kleine beide monster van B+0 naar sinds afgelopen zondag L2 startrechtig.
En het debuut staat al gepland, aankomende Zondag :D
Ik ga er zonder verwachting naar toe, hij mist op bepaalde onderdelen nog wat verfijning maar dat komt vanzelf wel goed.
Komende tijd even hard trainen, hij heeft zich 3 weken lang, tot afgelopen vrijdag, mogen volvreten op de wei zonder onder het zadel te zijn geweest.
Je kan hem nu rollen zeg maar :') :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:24

Babybeertje, past prima toch en zo te horen het perfecte paard! Zeker als je dochter er zo mee op stap kan in de bak.

Dieseltje, succes zondag!! Waar ga je starten?

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:29

Sjolvir schreef:
Babybeertje, past prima toch en zo te horen het perfecte paard! Zeker als je dochter er zo mee op stap kan in de bak.

Dieseltje, succes zondag!! Waar ga je starten?

Bij de "buren" de Rhoonse ruiters Sjolvir, lekker in de buurt, kleine wedstrijd en bekend terrein haha

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:39

Oh daar, ja, daar start ik niet.. inrijden op gras.. gaat hem niet worden, men er wel altijd, maar als ie dan op zijn plaat gaat zit ik er niet op.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:26

Sjolvir schreef:
Oh daar, ja, daar start ik niet.. inrijden op gras.. gaat hem niet worden, men er wel altijd, maar als ie dan op zijn plaat gaat zit ik er niet op.

Ik draai rondom stiften in en gaan met die banaan uhh fjord :D :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:31

Ha ha, met Sjol deed ik dat ook ,maar Toobs (en de anderen zijn) ijzerloos en blij dat ik glij paard.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:41

Wat leuk om te zien, al die kleintjes die hun mannetje staan tussen de grote paarden.
Dinsdagavond heb ik mijn B debuut met mijn newforest pony merrie van 1,43. Ik heb al eerder gestart met haar op een onderlinge wedstrijd binnen het stamboek. Helaas was ze toen zo doodmoe dat het niet het uit de verf kwam en ze liep pas een half jaartje onder het zadel. Nu lijkt ze er iets beter voor te staan ;)
Afbeelding