[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:18

Lekker dat de osteo weer is geweest, ik moest hier helaas afzeggen, was er een mooie tijd voor geweest nu.

Zo en pittig aan de gang zo nimber, kan me voorstellen dat je dan je benen wel voelt!

SW werkt het met de hackamore?
Rijdt dat heel anders?
Ik ben ook even op zoek naar zoiets, Ferro deed gisteren heel paniekerig op m’n hand, bleek een wondje in zijn mond te hebben, dus ben ook even naar alternatieven op zoek zodat ik hem aan de gang kan houden zonder bit.

DG, klinkt slim, fijn dat het al zo snel werkt zeg!
Mooie training zo!
Wel heel gaaf!

Roosje, lekker dat de fysio niet heel veel had gevonden, even controle is altijd fijn!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:22

_Snow_White schreef:
Dankjewel! We rijden eigenlijk bijna nooit bitloos haha. We zijn de hackamore uit aan het proberen omdat ze met outdoor springen nogal enthousiast wordt en veel bitten niet fijn vindt. Dressuur doen we gewoon lekker op een trensje met lage neusriem :)

Wat fijn dat de wissel toch gelukt is!

Oh hahaha, bevalt dat? Die van mij gaat aan de kletter als ik bitloos rij dus ik doe het nooit. Vind het er wel altijd leuk uitzien bij anderen.

Moet me toch even van het hart dat ik dit echt een heel leuk topic vindt met een hele prettige sfeer. Ik merk in mijn omgeving dat ik als ruiter toch niet altijd even serieus genomen wordt, en nu kan ik ook eindelijk lekker over mijn trainingen kletsen.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:33

Balen van dat wondje, Nouvel! Hopelijk geneest het snel.

Waarom wordt je in je omgeving niet serieus genomen, DreamGuide?

Dan was het hard werken, Nimber!

mellamoshan

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:37

Ik kom weer onder mijn steen vandaan. Trouwe meelezers, slechte poster... :=

Hackamore rij ik ook best mee en deze vind ik erg fijn. Op bitloos worden beide paarden van mij echt tanks, hierbij lekker licht van voren en gewoon alles mee te doen.
Vind alleen dat met een gewoon hoofdstel, de bakstukken teveel mee bewegen waardoor deze dicht richting ogen kwamen. Schijnen speciaal hack hoofdstellen te zijn waarbij de keel riem een stukje lager zit zegmaar.

Zag wederom mooie foto's en filmpjes voorbij komen. Gelukkig kunnen we allemaal nog een beetje doorrijden. Moet er niet aan denken dat dit ook stil komt te liggen door de corona.
Nu zonder wedstrijden, kunnen we wel lekker verder trainen ipv ons druk te maken om het starten.

Waren er nog mensen die met die online proeven gingen starten in lagere klassen?

Bij jullie de paarden al het land op?

Las net iemand over sneeuw... Jeetje, das een afknapper... Bleef het ook nog liggen of was het snel weg?

Wij hebben heeeeeel veel zadel issues gehad. Intussen hebben we zondag een nieuw zadel opgehaald. Op maat voor hem gemaakt, hoop zo dat dit hem gaat zijn en we eindelijk eens deze problemen achterwege kunnen laten. Laatste 10 weken wel kunnen rijden met een leenzadel, hij liep daar best heel fijn onder gelukkig. Nu weer wennen aan het nieuwe zadel want alles is nog een beetje stug. :o

Nouvel, is je paard weer fit intussen? Vervelend dat hij ziek wordt van de enting. Al van andere fabrikanten een vaccinatie geprobeerd? Hoe gaat het nu met zijn pssm, merk je al verschil met je aangepaste voerbeleid?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:41

Even een hackamore vraagje nu ik zie dat hier mensen met ervaring zitten... 8-)
Heb je kortere bakstukken nodig?
Volgens mij zit je bit lager dan een hackamore zit toch?
En een speciaal hoofdstel werkt dus beter?

Ik zit te dubben om er eentje uit te proberen en dan evt aan te schaffen, maar moet eerst even weten hoe het allemaal zit en werkt...

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:47

Ik stuur je wel even een pb. :)

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:51

@roosje78, ik wordt toch meer gezien als 'het meisje met het tuigpaard' dan als een dressuurruiter. Hierdoor krijg ik van de 'dressuurruiters' constant commentaar op wat ik doe tijdens mijn trainingen, zelfs terwijl ik aan het rijden ben. Het zullen vast goedbedoelde tips zijn, maar ik wordt er soms wel een beetje moe van.

@mellamoshan, gefeliciteerd met je nieuwe zadel. Van welk merk heb je er een laten maken? Of helemaal op maat gemaakt? Hier staan de paarden helaas nog niet op het land, maar ik verwacht wel dat dat deze maand gaat gebeuren. We hebben eigenlijk nog een goede regenbui nodig...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:00

mellamoshan schreef:
Ik stuur je wel even een pb. :)

:)

Wat enten betreft, ja al verschillende dingen geprobeerd, dit jaar eigenlijk het beste tot nu toe, maar 1 dag koorts en een paar dagen zwelling...

Verder ging hij best goed, alleen vorige week ineens heel erg hangen in mijn handen, niet op achter te krijgen...
Toen waarschijnlijk dus ook plekje in zijn mond ontstaat, hij was zo aan het hangen en ik kreeg hem niet van mijn hand af, had er zelf bijna de blaren van op mijn handen staan, echt erg... -O-

Ik wil eigenlijk van de week dan even geen bit in doen, voor de afwisseling wat aan de hand gaan werken en eens gaan proberen op een hackamore.
Misschien is dat voor hem ook wel wat voor het buiten rijden, omdat hij dan ook zo mega start kan worden...

DG, wat stom zeg...
Wat voor paard je ook hebt, iedereen doet toch zijn best...
Des te knapper als je geen dressuurster hebt en toch zo ver komt!

Hier ook nog niet op de wei. Kurkdroog ook en zoveel stof... bah!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:34

Ik gebruik een hackamore met een COB maat hoofdstel, maar wil inderdaad de speciale hackamore riempjes met kinriem bestellen omdat de bakstukken niet fijn blijven liggen (soort Micklem idee).
Een hackamore is niet echt te vergelijken met "normaal bitloos" rijden omdat hij toch wel een sterke inwerking heeft. Ik rijd/spring dan ook met een langere teugel als ik hem gebruik zodat ik fijn zacht in de hand blijf. Ik wil dat ze de hack respecteert, maar ze moet er natuurlijk niet bang voor worden.
Wil ik haar in een lange springlijn stil zetten heb ik met de hack ook maar één kleine ophouding nodig, maar op een trensje loopt ze daar makkelijk doorheen.

@DG dat snap ik inderdaad ook. Roz past met haar 1.61 en 78% thoroughbred ook niet helemaal tussen de "standaard" warmbloeden. Die ongevraagde tips zijn inderdaad niet altijd welkom :(:)

@Mellamoshan de sneeuw was gelukkig snel weg, maar vanmorgen lag er weer 1cm ;(
Welk zadel heb je nu gekocht?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:48

Ahh niet leuk van ongevraagde tips vanaf de zijlijn...

Heb een award zadel nu. Had hem net goed en wel besteld en toen las ik paar nogal wisselende recensies. Dan druk ik me iets zwak uit...
viel mij alleen wel op dat degenen waarbij de recensie niet positief was, deze nogal de boel aan het opruien waren op meerdere media.
Een ervan had ik namelijk al gelezen en hiervan dacht ik, nooit zal je iedereen tevreden kunnen stellen, maar deze bleef dus elk item aangrijpen om de verkoper de grond in te boren.
Ik hoop dus dat dit voor ons echt de oplossing van de tijdenlange problemen is. Hij is vanaf kale boom aangemeten dus we gaan van het beste uit.
Fotootje hieronder, vind hem zelf wel erg mooi geworden. :Y)

Afbeelding

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:53

Oh wauw, die is inderdaad prachtig!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:00

Mooi zadel hoor! :))

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:07

DG lekker laten gaan,
Wat ik wel niet heb gehoord door de jaren heen. Eerst met de Groningers, toen was ik zelf te zwaar. Toen bonte paarden en nu weer een Gelderse altijd is er wat te zeuren.
Ik doe t toch nooit goed dus dan doe ik t
maar mooi zoals ik t fijn vind.

Ik heb gister twee lemieux dekjes van m’n baas gehad en ik ben er zooooo blij mee.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:10

Nimber schreef:
DG lekker laten gaan,
Wat ik wel niet heb gehoord door de jaren heen. Eerst met de Groningers, toen was ik zelf te zwaar. Toen bonte paarden en nu weer een Gelderse altijd is er wat te zeuren.
Ik doe t toch nooit goed dus dan doe ik t
maar mooi zoals ik t fijn vind.

Ik heb gister twee lemieux dekjes van m’n baas gehad en ik ben er zooooo blij mee.

Ja ik geniet nu ook lekker van mijn paard, ik vind haar sowieso fantastisch, en die slipjas komt vanzelf wel hoor. :P

Wauw! Als 'paascadeau'? Doe mij is zo'n baas haha.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:13

Nou das wel een droom hoor DG!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:52

Wat een gezelligheid hier, leuk!

Omg SW, sneeuw! Ik vond 10 graden alweer heftig :')
Fijn dat je wissels zo goed gaan en lekker die drafbaan, geeft toch weer even een ander gevoel! Ik had woensdag na de les ook uitgestapt op de 'renbaan' van mn trainer en afgesproken dat ik volgende keer voor de les prima een rondje galop mag maken. Kijk er nu al naar uit :D

Nouvel, echt he :+ Vond het ook sneu voor mn instructeur, hoopte echt door te kunnen op de les bij Diederik en in plaats daarvan ben je bezig met een rondje door de baan komen _O- Maar gezien hoe braaf hij de dag erna weer was (en gister met kou en wind bij mn ma) geloof ik ook echt wel dat er voor hem echt wat was zaterdag.
Wat sneu dat Ferro zo beroerd is van die enting, al viel het dan nu sort of mee..

Roos, fijn dat ie eigenlijk wel goedgekeurd was door de fysio, dat geeft vertrouwen om door te gaan. Alvast veel plezier in het bos!

DG, dank je! Ja, hij kan best uitstrekken, zeker gezien hij eigenlijk niet heel apart draaft van zichzelf. Maar spelletje grote draf vindt ie wel leuk :D (klein en vlug daarentegen weer net ietsje minder)
Wat grappig dat jij de wedstrijden organiseert! Afgelopen zomer ben ik niet geweest, jaar ervoor wel. Was alleen geen succes toen, maar dat lag niet aan jullie. Ik vind t ook altijd zo fijn dat jullie een fotograaf regelen O:) :D
Wat leuk dat de eerste wissel gelukt is! En thanks voor het delen van de tips :)
Btw, zulke opmerkingen vind ik zo kansloos (al herken ik ze helaas soms wel). Maar weet je, jij als tuigpaard meisje (weet je hoe knap jouw tuiger is sowieso :')) doet t gewoon wel he? En een paard met minder perfect lijf goed en vooral gezond opleiden is nog altijd lastiger dan het perfecte dressuurpaard. Waarmee ik niet zeg dat het dan ineens simpel is, maar een Dirk Kuyt moet ook bewuster werken dan een Messi.

Kim, jij ook dank. Ik ben ook zo blij dat we door kunnen trainen op deze manier. En ja, geloof wel dat je dat voelt, zo fanatiek lessen. En nice cadeau! Welke kleuren?

Mella, welkom terug :) Misschien dat mijn moeder zo een keer online gaat starten. En fijn van je zadel! Hopelijk eindelijk veel goede kilometers voor jullie beide.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:40

Waar is die wedstrijd, DG en Noukie? En is dat dan twee dagen?

Wauw, wat een mooi zadel, Mellomoshan! Tot nu toe gaat het goed en bevalt hij?

Bah, wat rot, DG. Je doet het toch maar mooi met je knappe tuiger in het Z en dat kunnen heel veel combinaties niet eens zeggen. Laat ze maar lekker kletsen. Jij geniet van je mooie topper!

En hier nog geen paarden op het land. Het land is twee weken geleden bemest en vorige week gezaaid. Dus denk nog een klein maandje en dan mogen ze er hopelijk op.

Al wat gevonden waar je mee kunt rijden, Nouvel?

Wat lief van je baas, Nimber! Welke kleuren? Heb je een foto?

Verder geen nieuws. Ben een beetje aan het kijken voor een stang en trens, maar ik ga eerst maar eens beginnen met het hoofdstel en dan als ik weer bij mijn instructeur mag komen, met hem overleggen welke bitten zouden passen. Ik denk dat hij er genoeg heeft liggen die ik kan proberen. Jullie nog tips over kwalitatief goede hoofdstellen die niet de hoofdprijs kosten?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:23

Dames gezellig weer wat drukte in het topic!
Commentaar geven is altijd makkelijk vanaf de zijlijn.
Nimber leuk cadeau!
SW sneeuw pff ik ben blij dat we wer wat betere temperaturen hier hebben.

Douwe is niet rad op moment straks komt de masseur het zit hem in zn rug net waar laatste stukje van zadel ligt houd hij zich wat vast en daar heeft hij duidelijk last van.

Mella mooi zadel hopelijk ga je er veel plezier van hebben.
Sorry als ik iemand vergeten ben!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:42

@Nimber, Dream Big hahaha

@Noukie, haha, fijn om te horen! In principe hebben we er later dit jaar ook weer een fotograaf bij :D
Ik ben ook hartstikke trots op mijn paard, ze doet zo hard haar best.

@roosje78, in Eemnes, op Pensionstal de Heidehoek. We organiseren in principe twee keer per jaar een twee-daagse dressuurwedstrijd.
Ik ben zelf echt enorm groot fan van de hoofdstellen van Equibling. Goeie kwaliteit, niet absurd duur en goede service. Ik heb zowel mijn normale trenshoofdstel als mijn S&T daar vandaan.

@Laura1982, ah, wat balen dat je paard niet rad is! Hopen dat de masseur het probleem voo rje op kan lossen.

Ik heb me in ieder geval vast ingeschreven voor 3 online evenementen. Ik mis nog 3 winspuntjes in de M2 die ik eigenlijk al had willen halen, maar toen kwam net die corona om de hoek... Hopen dat ik ze zo alsnog binnen kan sprokkelen, dan kan ik na de quarantaine meteen Z1 starten.

Vandaag is Horonae jarig, dus geen dressuur maar lekker boscrossen met een maatje.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:54

DG gefeliciteerd en veel plezier samen

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:10

Gefeliciteerd met je paardje, DG!

Wat een goede tip van die hoofdstellen. Ze zien er inderdaad mooi uit en je kunt meteen je frontriem samenstellen. En ik zag dat er ook teugels bij zitten. Ik heb gemerkt dat dit niet standaard is. Deze ga ik onthouden!

Ben benieuwd wat je van het online proeven rijden vind. Ik hoor zo veel tegens, maar zonder goede onderbouwing. Dus ik ben wel benieuwd hoe het in de praktijk zal gaan.

Eemnes is jammer genoeg net iets te ver weg om naar toe te rijden. Een tweedaagse is altijd leuk!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:13

Dankjulliewel!

Ik laat jullie wel weten hoe de online proeven zijn gegaan haha.

De teugels die equibling meeleverd zijn echt fan-tas-tisch. Ik heb nog nooit zulke geweldige teugels gehad. Zacht leer van buiten, rubber van binnen, niet te dik én met zacht leren stops.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:52

Zo, na een hele hele lange tijd kruip ik weer eens onder mijn mee lees steen vandaan.
Ik heb namelijk dikke vette pech gehad met mijn paard, en om weer op Z niveau mee te rijden, gaat nog wel even duren denk ik. We moeten van ver komen.

In oktober vorig jaar kwam er KS met een flinke ontsteking boven water, hier zijn we keihard mee aan de slag gegaan en in Januari kon ik weer rijden. Tot ik begin maart weer een kreupel paard had tijdens een buitenrit. Beide tussenpezen beschadigd, wel minimaal, maar toch weer 6 weken stappen. En nu zijn we weer aan het opbouwen. Maar dit is al de 4e blessure in een jaar en eigenlijk sta ik er al een jaar naast.

Gevolg, een veeeeeel te dik paard die niet weet wat ie met zijn benen aan moet. Dus nu aan het opbouwen, lang en laag en rechtdoor. En dan maar hopen dat ik hem weer op niveau krijg dit jaar.
Ik hoop dat we dit jaar ergens november ofzo weer mee kunnen rijden in het Z1.

DG, ik ken de heidehoek heel goed. heb daar vorig jaar ook beide weekeinden gejureerd :D
En ook mee gereden in het laatste weekeind, goed georganiseerd ook :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:49

IP jeetje wat een pech zeg...
Dat je toch weer aan het opbouwen bent na al die ellende is al heel wat, sterkte ermee!

DG, oh ik ga ook eens kijken naar die hoofdstellen, zit zo te tobben met niet passende hoofdstellen...
En ik ben ook erg benieuwd naar die online proeven!
Een vriendin van mij wilde gisteren inschrijven en toe was het al vol...

Nimber wat een gaaf cadeau zeg, super leuk en aardig!

MS wat een mooi zadel inderdaad, veel plezier ermee!

Roosje, vanavond neemt mijn instructeur een hackamore mee als hij die nog heeft, kan ik dat even proberen.
Gisteren voor het eerst sinds jaren weer eens aan de kaptoom aan de hand gewerkt, voor beide weer even wennen maar zo doe je nog een iets anders!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:00

Ja ik ben heel blij dat we weer vooruit kunnen kijken!

En er komt ook nog een soort carrière switch aan, hij wordt binnenkort beleerd voor de wagen:D

Wat betreft hoofdstellen, ik heb een ST hoofdstel en sinds gisteren een trens hoofdstel van hypostore.