Gister hier de zadelmaker er weer bij gehad, pony had er overduidelijk last van. Zadel weer laten corrigeren (ding is splinternieuw) en ligt nu weer helemaal goed gelukkig. Ben benieuwd hoe die nu gaat lopen!
Dat is ook wel een van de redenen dat ik de proeven graag uit m'n hoofd rij. Dan moet je je wel een beetje voorbereiden.
Sjolvir
Geplaatst: 12-07-15 12:55
Moet volgende week weer onder het zadel starten van mezelf. Maar ja, dan geef je je op, want afgelopen weken liep hij zo lekker, maandag ook nog. Dinsdag had hij vrij, woensdag is hij gereden (te fanatiek en te lang), dus donderdag geen land mee te bezeilen, zat muurvast... vrijdag van ellende maar gewoon buitenrit gemaakt aan lange teugel om de frustraties voor te blijven, want... zaterdag had ik het Districts Kampioenschap.... echt zo balen als ie dan tijd zo fijn liep en dan voorafgaand hieraan echt bagger... Allereerst hoefden we pas om 14.20 te starten, maar moest dus om 11.40 parcours verkennen, dat zou 20 minuten mogen... kom je dus speciaal op tijd voor (is stukje rijden voor ons, de Middenbeemster). Korten ze het verkennen in.. heb echt hard gelopen en maar 1 1/2 rondje kunnen lopen en bedankt!!! Was niet de enigste die nijdig was en dan zeggen ja, vanmiddag kan het nog een keer, NEE dus, dan ben ik de dressuur aan het rijden.
Dressuur ging slecht, was weer niet fijn te rijden, geen hippiade plaats en terecht, wel nog 1 wp kunnen bemachtigen en ondanks dat ie slecht liep (niet los, bleef hangen en als je hem los liet viel zijn hoofd bijna op de grond, dat is in de M niet gewenst, verder daardoor slordig, rijdt nooit met zoveel druk). Plaatsing geen idee...
Vaardigheid, tijd stond strak, voor ons best wel problematisch, zo hard gaan we nooit, dus dan maar vol tempo erin.. Resultaat 1 bal, tijd 2.10 toegestane tijd 2.15, voor ons doen qua tijd dus echt goed. Hiermee 5e van de 20 geworden en jippie!! We mogen naar de hippiade!!! (en een winstpunt)
Dan de prijsuitrijking.. zou om 6 uur zijn, werd kwart voor 7, ging tragisch langzaam, bleek er bij de vaardigheid ook nog een fout te zijn gemaakt... dus moest alles overnieuw uitgerekend worden. (voor jullie idee, paard stond er ook nog steeds.. hele dag al en moesten nog 2 uur terug rijden) Uiteindelijk de correcte uitslagen, Toobs staat altijd keurig op de trailer, maar die vond onderweg terug toch ook dat ie aanwezig moest zijn, te lang....
Maar we mogen dus naar de hippiade!!
Mooi lint trouwens en Toobs met zijn keuze menu omdat het warm was (bij kou ook hoor) en de ochtend toen ik op stal kwam, totaal in dromenland.
Vandaag heeft hij vrij.. Volgende week dus onder het zadel weer gewone wedstrijd, verwacht er niet te veel van is thuis wedstrijd en dan loopt ie altijd bagger... Uit loopt hij veel fijner.
Maar voor nu grijns!! We gaan naar Ermelo.. voor rondje van 2 a 3 minuten en een ijsje en een bosrit, want als je dat eind toch rijdt, dan ook maar leuke dag van maken.
Sjolvir
Geplaatst: 12-07-15 12:55
Moet volgende week weer onder het zadel starten van mezelf. Maar ja, dan geef je je op, want afgelopen weken liep hij zo lekker, maandag ook nog. Dinsdag had hij vrij, woensdag is hij gereden (te fanatiek en te lang), dus donderdag geen land mee te bezeilen, zat muurvast... vrijdag van ellende maar gewoon buitenrit gemaakt aan lange teugel om de frustraties voor te blijven, want... zaterdag had ik het Districts Kampioenschap.... echt zo balen als ie dan tijd zo fijn liep en dan voorafgaand hieraan echt bagger... Allereerst hoefden we pas om 14.20 te starten, maar moest dus om 11.40 parcours verkennen, dat zou 20 minuten mogen... kom je dus speciaal op tijd voor (is stukje rijden voor ons, de Middenbeemster). Korten ze het verkennen in.. heb echt hard gelopen en maar 1 1/2 rondje kunnen lopen en bedankt!!! Was niet de enigste die nijdig was en dan zeggen ja, vanmiddag kan het nog een keer, NEE dus, dan ben ik de dressuur aan het rijden.
Dressuur ging slecht, was weer niet fijn te rijden, geen hippiade plaats en terecht, wel nog 1 wp kunnen bemachtigen en ondanks dat ie slecht liep (niet los, bleef hangen en als je hem los liet viel zijn hoofd bijna op de grond, dat is in de M niet gewenst, verder daardoor slordig, rijdt nooit met zoveel druk). Plaatsing geen idee...
Vaardigheid, tijd stond strak, voor ons best wel problematisch, zo hard gaan we nooit, dus dan maar vol tempo erin.. Resultaat 1 bal, tijd 2.10 toegestane tijd 2.15, voor ons doen qua tijd dus echt goed. Hiermee 5e van de 20 geworden en jippie!! We mogen naar de hippiade!!! (en een winstpunt)
Dan de prijsuitrijking.. zou om 6 uur zijn, werd kwart voor 7, ging tragisch langzaam, bleek er bij de vaardigheid ook nog een fout te zijn gemaakt... dus moest alles overnieuw uitgerekend worden. (voor jullie idee, paard stond er ook nog steeds.. hele dag al en moesten nog 2 uur terug rijden) Uiteindelijk de correcte uitslagen, Toobs staat altijd keurig op de trailer, maar die vond onderweg terug toch ook dat ie aanwezig moest zijn, te lang....
Maar we mogen dus naar de hippiade!!
Mooi lint trouwens en Toobs met zijn keuze menu omdat het warm was (bij kou ook hoor) en de ochtend toen ik op stal kwam, totaal in dromenland.
Vandaag heeft hij vrij.. Volgende week dus onder het zadel weer gewone wedstrijd, verwacht er niet te veel van is thuis wedstrijd en dan loopt ie altijd bagger... Uit loopt hij veel fijner.
Maar voor nu grijns!! We gaan naar Ermelo.. voor rondje van 2 a 3 minuten en een ijsje en een bosrit, want als je dat eind toch rijdt, dan ook maar leuke dag van maken.
Had alleen graag gehad dat ie gewoon lekker had gelopen zoals afgelopen weken, echt zo balen dat ie van de week in de niet fijn modus ging... Maar ben heel blij met mijn vaardigheid, was voor ons echt goede rit, balen van die bal op 8, maar qua tijd ben ik echt heel trots op hem!
ff spammen. Deze C pony heb ik verleden jaar verkocht nadat we 2 jaar met hem bezig zijn geweest. Was een super lieve pony maar een wakker ding. Eigenlijk wat te wakker voor zijn maat. Maar met veel geduld en herhaling zover gekregen dat ik hem met goed fatsoen kon verkopen. Laat er nu een springruiterje komen die er zo mee wegrijd en het momenteel super doet in het springen. Gister zijn ze eerste geworden van de 26 (wonen in het oosten van het land en daar hebben ze heerlijk grote rubrieken, ook voor de kleintjes). En dan ook nog 83 stijlpunten. Echt zo fijn dat hij goed terecht gekomen is.
Zo 26 is inderdaad veel bij de C-pony's Super dat het zo goed gaat, 83 voor stijl is ook echt misselijk veel
Sammyoo
Geplaatst: 11-08-15 14:11
Eindelijk kan ik hier iets over Jones en mij posten!
Omdat we allebei ongelukkig werden van het western rijden, zijn Jones (Paint x Haflinger) en ik vorig jaar overgestapt naar dressuur. Hiermee kregen we weer plezier in het rijden, maar het viel niet mee. Vanaf begin dit jaar is mijn dochter zich er fanatieker mee gaan bemoeien. Ze is Jones gaan starten en ze mochten zelfs in het L1 met de regiokampioenschappen meedoen.
Jones laat zich niet heel makkelijk rondsturen en ik heb zeer weinig talent Mijn houding is bar slecht en mijn motoriek ook: ik heb er moeite mee om mijn benen en armen onafhankelijk van mijn lichaam dingen te laten doen (dat zal met die houding te maken hebben). Te paard moet dat vaak nog snel ook. Daarbij ben ik bijna 50, de hoop dat het ooit nog wat wordt heb ik opgegeven.
Desondanks moest ik van mijn dochter gaan starten, de bekende stok achter de deur. Ze is me nog fanatieker les gaan geven en afgelopen zondag was het zover, onze eerste wedstrijd in de B. Zelf vond ik ons er nog niet klaar voor, maar als we maar niet onder de 170 punten zaten, was ik tevreden. Met losrijden en in de proef heb ik hard gewerkt. Precies zoals mijn dochter het me had geleerd. De eerste proef hadden we voor dat moment ook niet beter kunnen doen. De tweede was iets minder. Het lukte me niet om volledig de aandacht van Jones te houden. Hij hinnikte een paar keer, werd loperig en sterk. Desondanks was ik niet ontevreden, ik was er wel aan blijven rijden! Mijn dag was al goed!
De prijsuitreiking van de eerste proef: Van de zes bleek ik niet de laatste...Jippie!! Ook niet de vijfde en had ook mijn doel gehaald, over de 170 punten Ik bleek zelfs niet vierde of derde, en we waren inmiddels bij de winstpunten aangekomen. Dat kon niet.. zit ik echt bij de goede prijsuitreiking? Ja? Dan zijn ze me vergeten! En toen, als tweede, met 195 punten .... dat waren Jones en ik De mensen op het terras zullen raar gekeken hebben bij mijn vreugdekreet!
De tweede proef was door een ander gejureerd, en die ging niet zo lekker. Toch een herhaling van de eerste proef, nu tweede met 188 punten. En de opmerking onder het protocol 'Leuk paard!'
Ik loop al twee dagen op een roze wolk, en bedacht net dat ik ons debuut hier kon plaatsen... ook al is het maar B, ben best een beetje trots..
Foto uit de tweede proef
En voor wie het leuk vindt, een linkje naar het filmpje van de eerste proef. Wat mij opviel was dat ik minder beroerd ben gaan zitten, met dank aan mijn dochter! https://www.youtube.com/watch?v=xGelX_3sN90
En nu gaan we lekker doortrainen, misschien kunnen we toch de L1 halen, en dan...
Super Sammyoo!De aanhouder wint! En op de foto ziet het er goed uit.
Ik heb mijn ZZ zwaar debuut vorige week gehad. Losrijden liep ze super,in de ring wilde ze er eerst bijna uit lopen en toen vergat ik zelf een onderdeel. Die 2 punten scheelde me net de winstpunt. In de 2de proef drukte ze zich iets teveel op en kreeg ik alleen 4en voor mijn stap onderdelen. Dat gaat best hard dan... Afgelopen zondag nog eens geweest en ze liep minder fijn. Weer wat strak en dan heb ik af en toe balans foutjes. Had in de 1ste proef 60,29%,dus ze is geklasseerd. In de 2de weer teveel kleine rommeltjes.Dat kan ik met haar er echt niet bij hebben. Zaterdag weer op pad!
xmichxrocky
Geplaatst: 11-08-15 15:14
Sammyoo: Ik heb je filmpje bekeken, en ik vind dat je zeer netjes rijd hoor! punten waren zeer zeker verdiend! Mooie nette zit, netjes op de letter gereden!
Afgelopen vrijdag gelderse kampioenschappen M2 gehad! Heb een lekkere proef gereden en trots op mn knappe poown, mocht helaas niet door naar zaterdag. had 184 & 186 punten!
Ik heb gister mijn knappe pony moeten laten inslapen nadat ze na een dom ongeluk haar been had verbrijzeld..... Zelf zit ik ook iets in de kreukels, maar dat heeld wel weer....
xmichxrocky
Geplaatst: 11-08-15 16:18
heel veel sterkte saskiaojan , wat is er gebeurd? klinkt heftig
he bah wat een nare pech. Sterkte Saskia. Hier in de buurt was het ook raak. Paard sprong bij het longeren om onduidelijke redenen de bak uit, gaat als een idioot rennen, door draad heen en uiteindelijk vinden ze hem terug met een gebroken been. Zo naar.
Amber, super van je winst al staat dit wel een beetje raar nu samen met het nare bericht van Saskia.
Wat erg Saskiaojan, wat zal je geschrokken zijn. Heel erg veel sterkte Is het de New Forester van het topic uit je onderschrift?
Jury, respect dat je ZZ-zwaar start. Balen dat je door het foutje net twee punten tekort kwam.
xmichxrocky, mooie punten met je knappe schimmel op de regiokampioenschappen. Bedankt voor het compliment Ik heb de proeven vooraf uit mijn hoofd geleerd, daardoor heb ik alle lijntjes goed kunnen oefenen!
xmichxrocky
Geplaatst: 11-08-15 17:22
saskiaojan schreef:
Ze kwam verkeerd neer na de hindernis, domme pech dus.
Heftig, en met jezelf?
Mijn schimmel staat trouwens te koop, dus voor diegene die nog een hele leuke schimmel zoeken? (andere paard uit mijn onderschrift staat ook te koop)
Sammyoo, dat is nog eens een heel netjes debuut! Knap gedaan hoor.
xmichxrichy, jammer dat je niet door bent maar wel winst gereden en je hebt gereden op het regio kampioenschap!
Ambre, maar je 1e punt is binnen! Rest volgt wel.
Hier ligt trainen nog wat op zijn gat, maar wel met knappe oude gepensioneerde dame de zon in de zee zien zakken op zonsondergang shoot in Hoek van Holland in de golven. Wat is het toch een zalig dier... Als mevr. in haar element is....