Lekker bezig Roos, en fijn dat ie toch behandeld kon worden!
Qua volhouden: ik ga echt van dag tot dag en houd me vooral voor hoe gezegend ik ben (moet vrij veel op kantoor zijn, mag nog rijden, etc). Maar soms ben ik t echt wel wat hoor. Van die stomme dingen, dat je even spontaan naar stal wil of ineens dat éne wil eten wat je niet in huis hebt en waarvoor ik nu echt de supermarkt niet in ga. En toch ook wel in mn achterhoofd zorg op ziek worden voor mezelf of anderen.
Anyway, op stal vermaak ik me wel. Afgelopen weekend lekker sprongetje gemaakt en verder beetje dressuurmatig puzzelen. Dinsdag weer eens dubbele longe gepakt en dan ook echt plezier van hoe hij loopt. Kijk wel weer enorm uit naar een bosrit, maar daar zullen we nog wel even geduld voor moeten hebben gok ik. En als dát het ergste is.. Dan gaat het best goed, toch?
Noukie, kunnen jullie nu helemaal niet naar buiten? Ik ga alleen ‘s morgens vroeg, zelfs dan is het hier al idioot druk, zo bizar, lijkt wel hoogseizoen...
Opzich mogen we nog wel het bos in, alleen alle parkeerplaatsen zijn dicht. En ik ga altijd wel met de trailer, dus dat is net lastig Nu is er ook een bos op ongeveer 3km stappen, maar dat vind ik net geen fijn stukje langs de weg. Ach ja, luxeproblemen. Die tijd komt wel weer Pak ik nu een keer een extra lesje, gaan we 'straks' wat extra het bos in
Hier is door de week nog wel alles open, Vanaf stal kan ik wel t bos in maar moet ik 20 min langs de weg met landbouw verkeer. Ice is wel goed verkeersmak, maar de weggetjes zijn smal en met sloten links en rechts met ernaast prikkeldraad kun je geen kant op mochten ze wel eens schrikken. Ook moet ik t kanaal over, die bruggen zijn van staal en elke keer met oversteken schrikt hij als zijn ijzers die brug raken.
DreamGuide
Geplaatst: 07-04-20 14:44
@roosje78, wat zie je filmpje er heerlijk ontspannen uit zeg!
@Noukie, ziet er leuk uit! Het is ook zulk heerlijk weer. Inderdaad de beste manier om je weekend in te gaan haha.
@Nimber, zo dat is nog eens een mooi crosspad! Waar is dat als ik vragen mag? Op de veluwe?
@Nouvel, hier in de omgeving is het ook zo bizar druk als ik buiten ga rijden. Mooie foto overigens! Ik vind dat cognac tuig zo super mooi staan op je zwarte parel.
Hier hebben we echt net een waardeloze week achter de rug haha. Ik had begin van de week allerlei masterclasses van o.a. Dujardin gekeken, allemaal nieuwe technieken om te stretchen geleerd. Dus ik dacht dat leuk eens even op mijn dame toe te passen. Daar was ze het dus niet helemaal mee eens. Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat ze alleen lekker door haar lijf gaat lopen als ik gewoon op mijn eigen manier rijdt. Maarja, vervolgens wilde ze de hele week eigenlijk niet écht lekker meer lopen, maar dat kan ook zijn door evt. hengstigheid of het omgeslagen weer. Volgende week beter.
Niet helemaal relevant in dit topic, maar we hebben wel lekker kunnen springen in ieder geval haha.
Kim, vanaf jouw huis klinkt idd ook niet ideaal om onder de man naar het bos te gaan. De beelden vanaf je werk daarentegen.. heerlijk!
DG juist super leuk je spring filmpjes! En lekker bezig! Wat mij betreft horen die dingen ook hier thuis hoor, toch onderdeel van je training, net als bos enzo
Hier vanmiddag weer bij Diederik getraind. Echt alweer beter dan vorige keer en heel confronterend nog steeds ook Vooral eigenlijk hoe simpel het kan zijn en hoe moeilijk ik het dan kan maken soms. Maar stukken heel knap ook gewoon Zaterdag thuis weer verder lessen.
Zo ik meld me ook weer, het is toch een beetje anders nu we geen wedstrijdplannen hebben om samen over te sparren
Ik heb gister ook weer heerlijk met Winnie gelest bij Joyce. Ging er goed, ik kan hem steeds meer in de juiste draf houden zonder dat ik er al te veel aan hoef te werken. Verder lekker genieten van het weertje, werken en maar gewoon veel blijven oefenen.
@Nouvel; heerlijk zo uitgestrekt dat strand over @Noukie, zag je fotos van je les voorbij komen. Zag er goed uit! @DG zo die springt er makkelijk overheen. Zo jammer dat ik nu niet kan starten bij jullie op de accommodatie, was altijd zo goed geregeld.
Nouvel
Geplaatst: 10-04-20 14:31
Allemaa, lekker aan het trainen en lessen! Fijn dat iedereen hier in ieder geval lekker aan de gang kan blijven met de paarden.
Gaaf zeg dat springen, en stoer! Ik ben niet zo’n held, moet het eigenlijk voor Ferro weer eens doen, die vindt het best leuk.
Ja met de trailer naar het bos en dichte parkeerplaatsen is niet zo handig... Hier ook veel parkeerplaatsen dicht, ondanks dat nog enorm druk in de duinen en op het strand, echt bizar, alsof het hoogseizoen is!
Ik ben woensdagochtend nog heel vroeg naar strand geweest. Daarna is hij geënt, daar wordt hij altijd ziek van, dus fijn dat ik voor die tijd nog even kon gaan. Mijn moeder wilde ook even een frisse neus halen, dus weer een paar foto’s erbij
Noukie
Geplaatst: 13-04-20 10:46
DR, jouw filmpje zag er idd ook erg goed uit! Snap dat je daar heel blij van wordt
Nouvel, vervelend zo'n moeder met camera Lekker dat uitwaaien! Hoe gaat het verder met m? Hebben de warmere dagen een beetje positieve invloed gehad?
Verder stilletjes hier. Hoop dat dat vooral komt doordat we iets minder kunnen en daardoor zoals DR al zegt minder te sparren is en dat wel iedereen verder gezond en nog lekker bezig is.
Ik had zaterdag thuis les, maar de paarden bij de buren (een voetbalveld verderop, letterlijk ) waren voor het eerst de wei op en toen was mijn kleine autist het echt helemaal kwijt Kon aan het eind weer sort of een rondje de baan door. Zit je dan op je normaal echt mega brave Z dresuurpaard Gister was het gelukkig allemaal weer oké en liep ie fijn. Hier nog woensdag: Komende week maar een keer extra (thuis) lessen en even kijken of ik een sprongetje kan maken op een rustig moment om leuk bezig te blijven.
_Snow_White
Geplaatst: 13-04-20 12:37
Leuk filmpje DR! Die strand foto's word ik toch echt jaloers van Misschien dat ik ooit ook nog eens op het strand kan rijden met mijn eigen merrie… Dat is altijd handig Noukie, gelukkig heb je het overleefd
Ik ben met mijn merrie vooral met de wissels bezig. Ze zijn eigenlijk altijd correct nu, al is er van rechts naar links een 50% kans op een luchtshow Wij mogen nog steeds niet springen ivm de restricties, dus zijn we gisteren maar lekker voor de afwisseling buiten over het erf gaan stappen. Wij hebben ook nog een (gedeeltelijk overwoerkerde) drafbaan, dus daar maar even over gedraafd. De hardere ondergrond is ook een fijne afwisseling voor de pezen. Nadat we afgelopen donderdag nog sneeuw hebben gehad, was 12 graden met zonnetje wel echt even lekker genieten
Laatst bijgewerkt door _Snow_White op 13-04-20 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Nouvel
Geplaatst: 13-04-20 13:02
Ahh zonde van les noukie, dat is nou net verkeerde plaats verkeerde moment... Gave foto’s!
SW, Wow nog sneeuw? Lekker dat je nog wel wat kunt doen, en knap van je wissels! Gaaf zo’n baan, lekker even rechtuit!
Ferro is woensdag geënt, standaard daarna ziek... Gelukkig viel de koorts mee deze keer, wel veel zwelling en een paar dagen niet fit. Gisteren er voor het eerst weer even opgezeten.
_Snow_White
Geplaatst: 13-04-20 13:15
Wat vervelend dat Ferro er zo ziek van wordt Wel fijn dat je gisteren nog even hebt kunnen rijden!
Ik had de sneeuw eigenlijk ook niet verwacht. Het was een niet zo leuke surprise
roosje78
Geplaatst: 14-04-20 10:29
Wat rot, Nouvel, dat je paard er zo ziek van wordt. Gaat het al beter met hem? Wat een heerlijke foto's van jullie op het strand! Dat lijkt me zo genieten!
Brrrr, Snow_White, sneeuw. Hier was het ook weer kouder gisteren en vandaag en dan loop ik echt al te rillen van de kou. Lekker dat je zo kunt stappen/draven op je eigen erf.
Wat balen, Noukie, dat hij helemaal afgeleid was. Mooie beeld op de foto's, hoor!
Stoer, DreamGuide, dat springen! Filmpjes kijken is altijd leerzaam en soms pik je er dingen uit die je kunt gebruiken en soms gebruik je dingen die niet werken. Loopt ze ondertussen wel weer fijn?
Lekker hoor, Nimber, naar het bos!
Hier mijn mannetje ondertussen weer lekker aan het trainen. De fysio had wel wat dingetjes gevonden, maar niets in het bijzonder. Dus hij had een paar dagen vrij en nu weer aan het oppakken. Hopelijk deze zaterdag naar het bos om een frisse neus te halen.
DreamGuide
Geplaatst: 14-04-20 11:19
@Noukie, wauw ziet er goed uit! Mooie foto's ook, ik heb zo'n voorgevoel dat jouw paard echt een hele gave uitgestrekte draf heeft.
@droversrun, hihi, leuk kom te horen dat je het bij ons zo leuk vind! Ik organiseer de wedstrijden bij ons op stal namelijk, samen met een maatje. Later in het jaar gaan we alsnog een tweedaagse doen hoor.
@Nouvel, ik ben echt zo stikjaloers op jouw gave strandfoto's. Als dit corona gebeuren voorbij is wil ik echt met Roné naar het strand toe...
@_Snow_White, je paard heeft echt een lief koppie. Rij je altijd bitloos? Want in de Z mag dat niet meer heb ik begrepen...
@roosje78, lekker het bos in! Kun je makkelijk naar buiten vanaf jouw stal?
Paardlief loopt alweer wat fijner, dan vorige week. Ze heeft alleen wel 'lang' nodig om op gang te komen. Ze is wel altijd een beetje een dieseltje geweest. Na een halfuurtje slaat de motor ineens aan en dan gaat ze knallen haha.
Ik heb gisteren zowaar een vliegende wissel gesprongen. Ben nog steeds een beetje in de zevende hemel. Ik heb de afgelopen 2 jaar in de contragalop vastgeroest gezeten haha. Het was zelfs dusdanig erg dat mijn instructeur zijn oude vrienden bij de Spaanse Rijschool heeft moeten opbellen voor nieuwe trucs om een wissel aan te leren. Het heeft wel gewerkt!
roosje78
Geplaatst: 14-04-20 11:27
Jammer genoeg moet ik met de trailer naar het bos. Maar ik heb een aantal buitenrijmaatjes waar ik de trailer op het erf kan parkeren en dan ga ik samen met hen het bos in. Alleen durf ik (nog) niet met mijn boef die overal kabouters ziet zitten.
Wat stoer, Dreamguide!!! Ben wel nieuwsgierig wat de uiteindelijke tip nu eigenlijk was.
DreamGuide
Geplaatst: 14-04-20 11:31
Ohh, maar dat is ook lekker! Kom je tenminste op een heleboel verschillende locaties terecht.
Ik had twee oplossingen gekregen. Optie 1: Paard in galop op een kwart pirouette zetten, wachten tot de achterhand écht goed onderzakt, dan snel van richting veranderen en je been omliggen. Het paard verliest dan zijn balans en moet wel omspringen. Dat werkte dus niet bij Roné, die blijft toch in de contragalop. Ze heeft wel een hele goede balans blijkbaar.
Optie 2: Door S van hand veranderen, en telkens op de AC lijn een eenvoudige wissel maken. Dit doe je dus als het kan 3x op dezelfde lange zijde en je blijft het herhalen tot je paard het uiteindelijk helemaal zat is. De meneer van de Spaanse Rijschool had aangegeven dat ik dit 3 weken lang moest doen als huiswerk, maar Roné was het gisteren al zat, dus ik legde experimenteel mijn been even om op de AC lijn, en toen sprong ze dus meteen om haha.
roosje78
Geplaatst: 14-04-20 11:36
Wat leuk dat het nu al werkte! Vind het een goede tip. Die ga ik ook eens proberen voor onze moeilijke kant.
Ja, ik was ook echt verrast dat het zo goed werkte. Ik had er zelf een hard hoofd in, mijn paard is nogal koppig en star als zij vindt dat ík het verkeerd doe haha. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
_Snow_White
Geplaatst: 14-04-20 12:30
DreamGuide schreef:
@_Snow_White, je paard heeft echt een lief koppie. Rij je altijd bitloos? Want in de Z mag dat niet meer heb ik begrepen...
Dankjewel! We rijden eigenlijk bijna nooit bitloos haha. We zijn de hackamore uit aan het proberen omdat ze met outdoor springen nogal enthousiast wordt en veel bitten niet fijn vindt. Dressuur doen we gewoon lekker op een trensje met lage neusriem
Noukie, weer leuke plaatjes mooi dat je zo lekker door kan lessen. Gister met twee van m’n werk gelest de 1 een uur en de ander 45 min, ik voelde vanmorgen m’n benen wel ff hoor!
Lekker allemaal mooie wissels straks als we eindelijk weer op concours kunnen.
Ijs is door de osteopaat behandeld vrijdag, gewoon wat onderhouds dingetjes. Morgen mag ik er weer op