[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:03

murphypower schreef:
Heeft er iemand tips voor een kijkerig paard, deze wedstrijd is namelijk buiten en dan is ze altijd extreem kijkerig waardoor ze geen stabiele aanleuning heeft, ook nog eens drachtig en dat lijkt haar karakter ook aan te tasten := :roll: (ik rijd trouwens onderlinge wedstrijden, niet officieel)

oefenen oefenen oefenen :')
Onze KWPNxTuiger stond voorheen te steigeren voor het jury hokje omdat ze een bladzijde omsloegen, of schrok ze van een vogel of iets dergelijke.

ninavo

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:30

Het probleem is dat ze niet bang is, maar extreem nieuwsgierig. Ze wil echt met alles om haar heen bezig zijn.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:41

Goed aan het werk zetten, tempo erin houden, in de grijze zones aandacht blijven vragen dmv pasje weg/terug maar dan zo weinig dat het niet echt opvalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:51

Nouvel, fijne filmpjes hoor, snap dat het af en toe frustrerend is maat met goed les en oefenen komen jullie er wel.

Brittjuh wat vervelend daf ze weer hoest! Hopelijk valt het mee en kunnen jullie snel weer aan de slag

Murphypower succes! Om te zorgen dat ze minder kijkerig is, zorgen dat je goed met je been rijd en zorgen daf jij interessanter bent dan de omgeving, dus steeds bij de les houden. Klein schakelen en buiging/stelling vragen zonder dat dit bij de jury opvalt. Rijd je wel met hetzelfde paard als in de b?

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 06:01

Ja, ik rijd met hetzelfde paard! Bedankt voor jullie tips, ik ga er mee aan de slag.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:27

@ Murphy, ik sluit me aan bij Haike :j Lekker bezig houden in het schakelen/stelling en buiging.

Die van mij gisteren even aan de longe aan het werk gezet. Dat pakt hij tegenwoordig fijn aan, kan hij mooi wat sterker worden zonder dat ik erop zit. Vanavond weer les.
Weekend de Hippiade, zin in!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:47

Marietje35 schreef:
@ Murphy, ik sluit me aan bij Haike :j Lekker bezig houden in het schakelen/stelling en buiging.

Die van mij gisteren even aan de longe aan het werk gezet. Dat pakt hij tegenwoordig fijn aan, kan hij mooi wat sterker worden zonder dat ik erop zit. Vanavond weer les.

Ik ben wel benieuwd hoe jij longeert! Gebruik je dubbele longe of andere hulpteugels?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:51

Ik gebruik de slofteugel, die zet ik vast aan de longeersingel. (naar de zijkant vast)
En dan ga ik schakelen, heeeel veel schakelen en overgangen. :)
Met dubbele longe gaat dit ook heel goed, maar ik ben zelf minder handig daarmee.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:09

Josien_ schreef:
Marietje35 schreef:

Ik ben wel benieuwd hoe jij longeert! Gebruik je dubbele longe of andere hulpteugels?

Ik gebruik zelf een logeerhulp ( https://www.divoza.com/nl/masterhorse-longeerhulp ) of lange lijn ( dubbele longe ) met zon singel

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:02

Longeerhulp heb ik bij deze heel veel in het begin gebruikt. Hij wilde toen absoluut geen verbinding pakken over de rug, heb hem toen gelongeerd tot ik erbij neerviel leek het wel. :+ Maar dat heeft hem wel geholpen. :j

Les was weer even aanpoten, hij wilde maar niet loslaten in de kaak en nek. Gelukkig aan het eind was hij weer lekker door het lijf.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:15

Even een grote spam tussendoor gooien! :') gisteren foto's laten maken.. zooo blij mee!
Helaas niet zo blij met mijn postuur na de prednison. Maar hopelijk gaat het er snel weer af!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:22

Mooie foto's Keshia!!

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:56

Gafe foto's !

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 21:25

Mooie foto's Keshia!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 15:20

Mooie foto's Keshia!

Marietje, morgen starten op de Hippiade? Heel veel succes! Goede voorbereiding dan met longe en lessen.

En mywishmax natuurlijk ook!

Hier even zadelwissel gehad deze week, maandag eentje die niet echt fijn op dr lag, maar dinsdag wel dus nu daar paar dagen al mee aan het rijden en gaat lekker. Vanmorgen ook gelest en ze heeft wel echt veel geleerd al de afgelopen maanden. Wil zelf nog wel alles te snel in 1x en dat lukt natuurlijk niet, maar mag absoluut niet klagen. Volgende week laatste keer L1 starten.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 09:46

succes allemaal, wou even NK L1 gaan kijken maar dat vinden ze niet interessant om uit te zenden. :roll:

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:24

Ik ben weer thuis ;) Fijn gereden, nette proef, maar niet echt flitsend. Ben van mijn ring 17e geworden met 200, 197 en 190,5 punten, dus alsnog 65% op de Hippiade!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:25

Netjes weer!

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:28

Netjes my wish max! Heel goed gedaan.

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 06:37

Netjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 08:12

Gefeliciteerd mywishmax, knappe prestatie! Nu ook naar het l2?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:09

Netjes hoor Mywishmax!!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 15:21

Marietje35 schreef:
Ik gebruik de slofteugel, die zet ik vast aan de longeersingel. (naar de zijkant vast)
En dan ga ik schakelen, heeeel veel schakelen en overgangen. :)
Met dubbele longe gaat dit ook heel goed, maar ik ben zelf minder handig daarmee.

Mag ik vragen hoe je dit doet? Gebruik nu zelf altijd dubbele longe, maar is soms wat klungelen ja :D .

Mooie foto's zag ik voorbij komen zeg!

Nette punten mywishmax! Weer een ervaring rijker :)

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 18:15

Ik merk wel dat het wijken wel goed gaat maar dat Volumia dan een beetje omhoog komt met haar hoofd, iemand tips. Ik heb er echt zin in want ze deed het zo goed

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:20

Vandaag weer les gehad met Fayah. ging echt super goed, Fayah heeft vrij vlakke gangen dus we zijn erg bezig om opgericht te rijden, dit voelde ik nu in de galop echt heel goed.

voor mijn blessure was Fayah erg sterk, niet mee willen werken, etc etc. ik ben daardoor erg naar voren gaan leunen tijdens het rijden, wat dus niet helpt met het opgericht te rijden, dus ben heel erg bezich om mijn houding te veranderen. verder is Fayah nu erg makkelijk te bewerken, het is alleen eerst een strijd om haar los te krijgen, en door mijn oude blessure vind ik dit best lastig en ben ik soms ook bang dat ik weer last ga krijgen.
Gelukkig denkt mijn instructrice goed mee en zoeken we naar oplossingen :)