Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wwr

Re: Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:21

Het zijn niet echt grote bloopers maarja..

Buitenconcours had ik de singel van m'n C-pony meegenomen en tjah die past niet bij een E.. oeps Tong uitsteken
Ik heb een keer gezegd Marije Witje op Oostewechel ipv Marije Oostewechel op Witje Nagelbijten / Gniffelen
En ik heb een keer gezegd met springen dat ik op Witje zat opv op Rimalia (klein verschil maar *ahum*) Clown (dit was bij de clubkampioenschappen, toen was mijn pony kreupel een deed ik mee op het paard van m'n vader..)
Verder eh.. owja de laatste hindernis vergeten, dacht dat ik al klaar was Bloos

En een keer een klein meisje bij mij:
Eerst komt ze vrolijk in mijn ring rijden..
Meisje weer terug naar haar eigen ring, komt ze even later terug en valt van de pony af, dus ik wachten tot ik verder kon rijden.
Toen ik weer verder kon rijden viel ze even later nog een keer bij mij in de ring eraf, pony door mijn ring racen.
Uiteindelijk kon ik weer verder komt de hele familie gezellig in mijn ring staan kletsen.
Ik tegen m'n moeder (waar ik net lanngs reed): ze staan in m'n ring.
Mijn moeder: Mevrouw, jullie staat in de ring
Die mensen: om zich heen kijken (heel traag), owja.. en toen liepen ze weg haha Clown

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:50

xLoes_ schreef:
klotshtiduj schreef:
Blunder?? In baan 1 starten en eindigen in baan 16... Tsja, hij was een beetje vrolijk!

Whaha! Dat is knap. waren er geen ander pony's die met een proef bezig waren dan? Bloos!

Jawel, maar het ging zo snel dat baan 2 t/m 15 ons waarschijnlijk niet eens gezien heeft... Bloos Haha!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:33

erleyne schreef:
Pff,
Tijdens het opzadelen bij de trailer ontsnapt paard om vervolgens met hoofdstel om de nek het hele terrein af te struinen.

haha gelukkig ben ik niet de enige !! Clown
dat heb ik ook gehad !!
op me eerste wedstrijd (heb er ook nog maar 1 gereden morgen mijn 2e maarja) 1 voordeel : iedereen kent je !!
zelfs de jury moest helpen vangen Tong uitsteken gelukkig was een vriendin
van mij ook op wedstrijd
dus was mijn paardje snel naar zijn maat gerend Clown
hopen dat het morgen wat anders loopt Clown Clown Bloos

Suus_Blik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 19:59

er af vallen tijden een dressuur proef .. Tong uitsteken

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:54

Ik heb vroeger een jaartje of 2 een welshje gereden. Heel leuk en eigenwijs ding alleen een klik was er tussen ons niet echt.
Maar goed ik had dus een onderlinge wedstrijd in de B volgens mij.
Beest kreeg het in d'r bol en stormde recht op de jury af, de rem was er helemaal af. En tja sturen ging ook niet meer hahaha..
Echt iedereen lag dubbel alleen ik schaamde me werkelijk helemaal dood Clown

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:00

Ik rijd alleen maar onderlingen wedstrijden maar ook daar kan je prima blunder's maken.
Een keer reed ik op plukje, moesten we op X halthouden en groeten -ze stond nooit goed stil- en toen wou ze al helemaal niet uiteindelijk kwam ze pas tot stilstand tegen de jury auto aan Huilen van het lachen
Verder heb ik weleens een poging gedaan om met Mambo een wedstrijdje te starten maar die kwam de trailer uit en sleurde mij meteen mee mijn moeder lag echt helemaal dubbel en maar zeggen dat ik me niet moest aanstellen, maar mambo trok me echt mee Clown

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 00:29

Ik had van de zomer een wedstrijd en moest aangaloperen, in plaats van dat Rad in galop aansprong stopte ze en ging 40 meter achteruit in draf, kon er niks aan veranderen, aan het eind van de ring moest ik tot 10 tellen en kreeg ik haar weer voorwaarts, netjes op dat punt in galop en verder met mijn proef.

Op dat moment niet echt leuk, maar moet er wel om lachen, knap he? 40 meter achteruit in draf

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 00:37

Wat een blunders hier!
Vorig jaar heb ik met een onderlinge zelf een gehad Tong uitsteken
Ik ging springen en dan mocht je in de bak met het parcours een hindernis inspringen en daarna moest je parcours springen. Dus ik op de pony waarop ik reed, een klein en zo eigenwijs als het maar kan a pony'tje, ik spring een hindernis in gaat ze direct naar rechts. Ik lig op de grond, kwam niet meer bij van het lachen. Daarna nog eenkeer ingesprongen en parcours gereden.

Dit jaar met mijn eigen pony met springen, hindernis ingesprongen ging goed. Nou begonnen met parcours en er staat altijd iemand bij die zegt waar je heen moet. Je hebt hem van te voren ook gelopen, maar zij helpt je nog omdat er ook kleine kinderen mee doen en die onthouden dat allemaal niet zo makkelijk. Dus ik beginnen nou ging goed ineens zegt zij zo na de hindernis rechts, ik dacht echt links, maar dacht zal haar maar volgen, misschien is het veranderd of ben ik in de war. Dus ik naar rechts op dat moment dat ik in de wending zit, zegt ze oeps, je moest toch links, sorry. Dus even naar het glas van de kantine lopen en toen regelde ze dat ik overnieuw mocht dus dat werd zo omgeroepen daar oomdat ik de verkeerde kant opgestuurd was. En ik moest echt zo hard lachen kon echt niet meer normaal rijden. Iedereen aan de kant stond te lachen. En elke keer als ik daar iemand aankeek moest ik weer lachen. Dus ik overnieuw begonnen en nog hele parcours uitgesprongen, terwijl ik de slappe lach had, was echt lastig. Ben er toen ook nog bijna afgevallen, omdat mijn pony weer rechts wilde. Dus ik links stuurde dus ging ze op het laatst toch maar links, maar ging ze eerst in stap en ik ging bijna rechtsaf Tong uitsteken maar ben nog 1e geworden toen.

xLoes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:05

Winx schreef:
Wat een blunders hier!
Ik ging springen en dan mocht je in de bak met het parcours een hindernis inspringen en daarna moest je parcours springen. Dus ik op de pony waarop ik reed, een klein en zo eigenwijs als het maar kan a pony'tje, ik spring een hindernis in gaat ze direct naar rechts. Ik lig op de grond, kwam niet meer bij van het lachen. Daarna nog eenkeer ingesprongen en parcours gereden.

Dit jaar met mijn eigen pony met springen, hindernis ingesprongen ging goed. Nou begonnen met parcours en er staat altijd iemand bij die zegt waar je heen moet. Je hebt hem van te voren ook gelopen, maar zij helpt je nog omdat er ook kleine kinderen mee doen en die onthouden dat allemaal niet zo makkelijk. Dus ik beginnen nou ging goed ineens zegt zij zo na de hindernis rechts, ik dacht echt links, maar dacht zal haar maar volgen, misschien is het veranderd of ben ik in de war. Dus ik naar rechts op dat moment dat ik in de wending zit, zegt ze oeps, je moest toch links, sorry. Dus even naar het glas van de kantine lopen en toen regelde ze dat ik overnieuw mocht dus dat werd zo omgeroepen daar oomdat ik de verkeerde kant opgestuurd was. En ik moest echt zo hard lachen kon echt niet meer normaal rijden. Iedereen aan de kant stond te lachen. En elke keer als ik daar iemand aankeek moest ik weer lachen. Dus ik overnieuw begonnen en nog hele parcours uitgesprongen, terwijl ik de slappe lach had, was echt lastig. Ben er toen ook nog bijna afgevallen, omdat mijn pony weer rechts wilde. Dus ik links stuurde dus ging ze op het laatst toch maar links, maar ging ze eerst in stap en ik ging bijna rechtsaf Tong uitsteken maar ben nog 1e geworden toen.

Dat heb ik nog nooit gezien, dat iemand het zegt Tong uitsteken

Zoiets had ik nou juist bij de onderlinge wedstrijden. iemand zegt aan de kant dat je naar links moet terwijl je naar rechts moet Boos! Dus toen ging ik toch maar links, en ja lijnen gekruisd Tong uitsteken

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:13

xLoes_ schreef:
Winx schreef:
Wat een blunders hier!

Dat heb ik nog nooit gezien, dat iemand het zegt Tong uitsteken

Zoiets had ik nou juist bij de onderlinge wedstrijden. iemand zegt aan de kant dat je naar links moet terwijl je naar rechts moet Boos! Dus toen ging ik toch maar links, en ja lijnen gekruisd Tong uitsteken

Is ook nergens anders zo, maar omdat er heel veel kleinere meedoen is dat gewoon eerlijker voor iedereen, want je mag ook niet rechts als dat bijv. korter is je moet parcours volgen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:16

Ik wou tijdens een springwedstrijd (progessief op tijd) voor de hindernis langs gaan, maar Bonny was zo enthausiast dat ze er gewoon overheen spring, Bon galoppeerde gewoon door alsof het de goede hindernis was, ik werd uitgebelt.
Heb echt gelachen! *LOL*

immaculate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 14:12

zonder paard aan komen op de wedstrijd

buitenlust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:43

Zweep vergeten, tak uit boom geknipt, maar deze gaf nogal af in de stromende regen tijdens losrijden buiten. Weg keurige witte rijbroek...

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:45

Paard schoot ervandoor, hij wou niet meer de hoek in Huilen van het lachen
Daar gat mijn proefje...

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:47

k4tink4 schreef:
ik reed op mijn oude verzorgpony een B-dressuurwedstrijdje in een hele grote bak, waar 20x60 was afgezet met cavaletti's. Ik moest in de hoek bij de A aanspringen in galop en mn paardje springt zo over 1 van die cavaletti's heen de ring uit! Iedereen lag natuurlijk dubbel. Op mn papier stond, volgende x B springen? Het heeft me wel gemotiveerd wat vaker met der te gaan springen. Ze vond het veel leuker dan dressuur *LOL*

edit: spellingsfout Bloos

Okee dat verhaal lijkt dus precies op die van mij!!! gewoon precies hetzelfde Tong uitsteken

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:23

Ik moest voor A in stap, maar dat werd niet opgelzen en toen ging ik in draf op C af en daarna ging ik van draf naar stilstand.
had een 1 voor de overgang Huilen van het lachen

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:39

Ik was mijn dochter aan het voorlezen op een buitenconcours,komt er in eens een oude man met hondje gewoon de baan in om zijn hond uit te laten,de baan was alleen in de hoeken afgezet .Mijn dochter zat zowat achterstevoren op de pony om te kijken wat die man ging doen!!komt er een vrouw naar die man toerennen en sleept hem vervolgens de ring uit. Later kwam die vrouw naar mij toe om zich te verontschuldigen voor haar vader.De man was voor het eerst op concour om naar zijn kleindochter te kijken.heb smakelijk moeten lachen om de man en om mijn dochter die gewoon door ging met haar proef terwijl ze alle kanten op keek naar die man

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:51

Op de manege waar ik vroeger reed is de kantine op de eerste etage en daardoor kun je ongeveer 4 meter van de bak aan de A-kant niet zien.
Mijn allereerste onderlinge springwedstrijdje zouden m'n opa en oma komen kijken. Ze zaten boven in de kantine en zwaaide nog lief naar ze toen ik binnenkwam. Dus ik groet, galoppeer aan en rij richting A voor de eerste sprong. Net voor A gaat paard links en ik rechts, opa en oma helemaal in paniek toen ze alleen het paard nog terug zagen komen die richting de uitgang netjes over alle sprongen ging ROFL

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:52

ik met springen, ging echt goed bij de 1ste hindernis en de 2de, maar toen kwam de derde op een lijntje maar geen dubbel, weigering sprong ik 2 dus ook dus had een fout parcour...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 11:52

Hé, mijn topic leeft weer. Tong uitsteken

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:59

ik reed vorig weekend een 2 daags concours en had 2 bloopers.
eerste keer was tijdens het 80 cm springen, ik reed hindernis 10 voorbij en wilde perse de lijnen niet krijsen, dus vol op de rem gezet en vanuit een soort schuine hoek vanuit stilstand nog kunnen nemen. hele katine lag in een deuk.

dag erna moest ik de cross rijden, en mjah.. had 2 weigeringen op een redelijk hoge boomstam. ik dacht.. als ik haar er zachtjes op af stuur, kan ik de weigering laten zien en sneller wegrijden ( ging om tijd die cross). je raad het al.. mijn merrie sprong toch Nagelbijten / Gniffelen
man.. ik hing compleet om haar hals, en ivm de adrenaline en de tijdsdruk ben ik dus OP de hals doorgereden ( het was keihard aan het regenen, dus wilde ook niet in de modder vallen), en pas bij de wal die erna kwam zat ik weer recht. die kon ik vervolgens zonder beugels springen Clown

heb het op video staan, en my god.. het ziet er werkelijk niet uit, zo'n ruiter hangend aan die hals Nagelbijten / Gniffelen

XMrliess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:08

haha, geweldig topic !

Begin dit jaar had ik een springwedstrijd. Voor mijn pony haar eerste wedstrijd. Ik had verwacht dat het allemaal wel redelijk ging. Dus wij de bak in. Bij de eerste hindernis stond ze al stil, en vanuit stilstand gesprongen, 2e precies hetzelfde waarbij ik half naast haar belande. Clown Met 1 been hing ik nog over haar heen. En toen hing ik daar, terwijl zij 2 rondjes door de bak liep. Dus ik probeer er met alle moeite aan te blijven hangen en er weer op te komen. Wat uiteindelijk lukte. Ik was ondertussen al goed aangemoedigd door het publiek om er weer op te komen, en kreeg een applaus voor mijn lenige actie Clown . Maar ik was dus nog niet uitgebeld en ik ging op weg naar de volgende hindernis. Waarbij ik al had verwacht dat ze die eng zou vinden. Maarja, erop af dus in volle vaart omdat ik al zoveel tijd verloren had. Wat uiteindelijk een soort sliding vlak voor de hindernis werd. Ik gleed er via haar hals vanaf en toen zat ik daar lachend op de grond met mijn pony naast me Clown

joelda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:14

nou ik rij niet wedstrijden maar gistern was ik even op een wedstrijd tekijken en toen de uitslagen er waren hoorde ik iemand ''YES'' roepen en daarna ''sh*t''! wat bleek: er stond op dat ze 185 punten had en daaronder stond nog eens -6 Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:17

Ik moest tussen K en A een overgang maken vanuit rechtergalop naar draf, en bij A halve grote volte, en X omstellen op grote volte bij C. Alleen kreeg ik mijn pony niet terug uit galop, dus tot X in galop gezeten en volgens mij een wissel gemaakt bij het omstellen, waarna ze pas in draf viel *LOL*

Had uiteindelijk wel nog een promotiepunt (FNRS). Dus dat viel dan ook wel mee Clown

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:44

Ik heb er 2:

1. Volop gas op de eerste hindernis af (het ging om punten, meer hindernissen springen = meer punten) en de pony ging gelijk in de remmen. Ik lag er dus al af bij de eerste hindernis. Er zijn ook foto's van...Jammer!!

2. Een pony die voor het eerst meedeed met een dressuurwedstrijd gereden, sprong natuurlijk vaak weg en was erg gespannen. Als klap op de vuurpijl: bij de laatste groet legde ik mijn hand naar achteren en stijgerde de pony. Dit was haar niet aangeleerd, ze kon op dat moment niet stilstaan. Ik heb er niet eens extra punten voor gehad Knipoog