Kick-off nieuwe dressuurproeven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:06

Weet iemand waarom ze het in de L1 geen vrije keus hebben gemaakt?

Alanta

Re: Kick-off nieuwe dressuurproeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:48

Ik vond het ook al een beetje vreemd, ze hebben het erover dat het in de B en L te stressvol is voor jonge paarden om halt te houden bij het begin van de proef en dan gaan ze wel zeggen: doorzitten in de L1, alsof dat wel goed is voor jonge paarden met amazones en/of ruiters die (nog) geen onafhankelijke zit hebben. Het lijkt mij inderdaad beter om in de L1 gewoon nog te lichtrijden.

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 21:42

Het is toch juist een goed iets dat het doorzitten in de L1 toch weer wordt veranderd naar lichtrijden? Vind dat juist een teken dat we toch niet voor niks naar de informatieavonden zijn geweest. Wordt er toch naar de leden geluisterd. Vind dit juist een applaus waard in plaats van een hoop kritiek, toch?????

Alanta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 21:44

frunnik schreef:
Het is toch juist een goed iets dat het doorzitten in de L1 toch weer wordt veranderd naar lichtrijden? Vind dat juist een teken dat we toch niet voor niks naar de informatieavonden zijn geweest. Wordt er toch naar de leden geluisterd. Vind dit juist een applaus waard in plaats van een hoop kritiek, toch?????

Jahoor, helemaal mee eens !

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:46

frunnik schreef:

Ik ben het helemaal met je eens!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:50

Mijn instructrice is ook geweest
Gelukkig worden de proeven op basis van ontspannen rijden, en daar hamert mijn lesgeefster op..
Ben wel benieuwt hoe de jury's het oplossen (vooral de al wat ouderen..)

Las net die vragen + antwoorden.
Ik vind het wel handiger als je doorzit met wijken, dan voel je je paard/pony veel beter aan dat met lichtrijden, vind ik dan .
Maar het is idd wel raar voor erg gestresste paarden, want die zullen dan toch alleen maar willen galoperen..
Wordt het nou doorzitten of lichtrijden??

En idd van 3 maanden dezelfde proef vind ik ook niet leuk ..
Ik rijd bijna elke week wedstrijd, en dan moet ik dus zoiezo 6 keer minstens dezelfde proef rijden ..
Alleen het lijkt me aan de ene kant ook wel handig, want als je dan bijv. 2x dezelfde fout maakt, kan je het wel beter gaan verbeteren en voorkomen

Nogmaals, ben benieuwd

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:49

mOmmii schreef:
Mijn instructrice is ook geweest
Gelukkig worden de proeven op basis van ontspannen rijden, en daar hamert mijn lesgeefster op..
Ben wel benieuwt hoe de jury's het oplossen (vooral de al wat ouderen..)

Las net die vragen + antwoorden.
Ik vind het wel handiger als je doorzit met wijken, dan voel je je paard/pony veel beter aan dat met lichtrijden, vind ik dan .
Maar het is idd wel raar voor erg gestresste paarden, want die zullen dan toch alleen maar willen galoperen..
Wordt het nou doorzitten of lichtrijden??

Nu zeg je het zelf al. Een paard moet gereden worden vanuit de ontspanning. Als je paard nog gaat galopperen als je doorzit dan ben je er duidelijk nog niet aan toe. Of is je paard er nog niet aan toe.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:04

GeaB schreef:
Ze hebben het veranderd op de site van de KNHS, want het stond foutief vermeld. Vraag 29 ziet er nu als volgt uit:

niks foutief..............

ZE LEZEN HIER GEWOON MEE!!!!!

Af en toe moet je bepaalde bestuurders gewoon via publieke kanalen even laten nadenken............

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:06

Als mensen nog méér goed ideeën hebben: HIER melden a.u.b.........
Dit is uw laatste kans......... herhaal........ dit is uw laatste kans........

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:09

Ach, op deze manier zijn bepaalde verslavingen best zinvol...

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:16

KarinvdM schreef:
Ach, op deze manier zijn bepaalde verslavingen best zinvol...

Je dacht toch ook niet dat ik hier voor de kat zijn poedersuiker zat te posten........

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:18

Dat werd trouwens al gemeld op de info avond waar ik ben geweest en dat is ook al een tijdje geleden.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:19

Maar nemen ze jou dan wel serieus met je onderschrift

*edit* dit was uiteraard een reactie op CGJ

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:21

cornelie schreef:
Dat werd trouwens al gemeld op de info avond waar ik ben geweest en dat is ook al een tijdje geleden.

Ja, maar als het hier niet tot in den treure herhaald wordt, vergeten ze het in Ermelo subiet ook daadwerkelijk uit te voeren.........

Aimee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:26

CGJ12 schreef:
Je dacht toch ook niet dat ik hier voor de kat zijn poedersuiker zat te posten........

Ik snap nog steeds niet waarom je niet gewoon direct contact opneemt en je aanmeld voor een commissie ofzo, als je toch zo graag een woordje mee wil praten....

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:30

Aimee schreef:
CGJ12 schreef:

Ik snap nog steeds niet waarom je niet gewoon direct contact opneemt en je aanmeld voor een commissie ofzo, als je toch zo graag een woordje mee wil praten....

Waarom, ze lezen hier immers toch mee???

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:32

Aimee schreef:

Dit is stukken effectiever.......
Commissieleden zijn per defnitie risicomijdend. Die durven nooit wat te beslissen. Daarom is het ook zo belangrijk om bepaalde onderwerpen vanuit het veld te "sturen".
Zonder Bokt had heel Nederland in ieder geval aan de HELM gemoeten..... Zeker weten!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:33

Da's indirecte invloed Karin, als ie direct gehoord wil worden en daadwerkelijk invloed wil hebben, zijn daar veel betere wegen voor.

Aimee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:34

CGJ12 schreef:
Dit is stukken effectiever.......
Commissieleden zijn per defnitie risicomijdend. Die durven nooit wat te beslissen. Daarom is het ook zo belangrijk om bepaalde onderwerpen vanuit het veld te "sturen".
Zonder Bokt had heel Nederland in ieder geval aan de HELM gemoeten..... Zeker weten!

Wat dat laatste betreft is bokt dus een groot nadeel
Ik geloof er geen zak van dat dit effectiever is, als je de tijd die je in bokt stopt zou besteden aan commissies, zou je veel meer voor elkaar krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:37

Aimee schreef:
Da's indirecte invloed Karin, als ie direct gehoord wil worden en daadwerkelijk invloed wil hebben, zijn daar veel betere wegen voor.

Dat ben ik niet met je eens, het verleden heeft bewezen dat bokt.nl de ideale plaats is om mensen te triggeren en wakker te schudden. Waarom daar geen gebruik van maken?

Zowel KNHS als KWPN leest actief mee. Als je dan je mening wil geven, waarom niet hier?

Als commissielid heb je altijd te maken met bepaalde politieke kwesties waar je rekening mee moet houden. Hier kan je gewoon zwart-wit je mening geven.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:46

Sterker nog........... diverse leden van de proevencommissie posten hier geregeld ter plekke in dit topic ............ Hulde!
Ik heb daarbij verder ook niet het idee dat die mensen me nu gelijk voor Malle Pietje aanzien.....

Ik durf verder zelfs te stellen dat commissieleden die nog nooit van Bokt gehoord hebben, eigenlijk in geen enkele commissie thuis horen. Dan ben je namelijk wereldvreemd..........

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:49

Whahahahahahahahahahahahahahahaha.... ik lach me kapot.... wil je dus beweren dat jij NIET wereldvreemd bent omdat je op bokt zit CGJ.... *proest*

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:54

Opvallender is.............is hoe verder men richting de randstad woont of is opgegroeid, hoe wereldvreemder mensen zijn
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-11-05 00:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:55

Alanta schreef:
Ik vond het ook al een beetje vreemd, ze hebben het erover dat het in de B en L te stressvol is voor jonge paarden om halt te houden bij het begin van de proef en dan gaan ze wel zeggen: doorzitten in de L1, alsof dat wel goed is voor jonge paarden met amazones en/of ruiters die (nog) geen onafhankelijke zit hebben. Het lijkt mij inderdaad beter om in de L1 gewoon nog te lichtrijden.

Ik ben juist megablij met dat doorzitten. Dan heb je veel meer contact met je paard. Van mij zouden ze het in de B al in mogen voeren. Moet je gewoon even wachten met op wedstrijd gaan totdat je hebt leren doorzitten .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:57

frunnik schreef:

Oh K..T, dat heb ik even gemist. Grrr dat vind ik echt jammer!