NK dressuur Nijmegen 2005

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjappie

Re: NK dressuur Nijmegen 2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 10:25

Wat lezen mensen hier toch slecht. Niemand heeft gezegd dat Lingh een shetlander is en dat Edward slecht rijdt.

Het enige wat gestelt is dat: (1) Lingh aardig moe leek en (2) Edward er flink aan moest werken om hem aan de praat te houden.

Verder is gezegd dat t.o.v. van het zeer spectaculaire voorbeen van Lingh, de aandacht voor het achterbeen verslapt. Uitgestrekte draf hoort er uit te zien als een verruiming waarbij de afdruk van de achterbenen over de afdruk van de voorbenen komt. Dat was niet iets wat Lingh afgelopen weekend liet zien.

Grand Prix is het hoogste niveau dus daar valt iedere onregelmatigheid (in de breedste zin van het woord) op, en ook al zijn wij leken, we mogen daar best over discussiëren.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 10:28

Helemaal met Sjappie eens... ben blij dat je het nog even uitlegt...

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 10:30

Ok Mireille!

Trouwens, is het tegenwoordig niet zo dat je niet meer met een zweep om de ring mag rijden? Ik zag het namelijk Sven vrijdag ook doen (en las hier dat Edward het ook deed). Of geldt dat alleen voor internationale wedstrijden?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 10:34

Ja Sjappie ( hmmm... ik vind het nog steeds een vreemde naam om in te typen, net alsof ik je uitscheld... Haha! ) je hebt het helemaal bij het rechte eind!!! Maar daarnaast blijft het begrijpend lezen van de Nederlandse taal een hekel punt!!

En over de achterhand van Lingh.... viel mij ook al op in Las Vegas en daar was hij nog niet zo moe als in Nijmegen Knipoog !!

Dit is dus geen gekat, maar een constatering!!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 10:45

Sjappie schreef:
Trouwens, is het tegenwoordig niet zo dat je niet meer met een zweep om de ring mag rijden? Ik zag het namelijk Sven vrijdag ook doen (en las hier dat Edward het ook deed). Of geldt dat alleen voor internationale wedstrijden?

Nope, mag nog gewoon.
In het laatste ZZGP bulletin stond het toevallig nog een keer uitgelegd:

Het rijden met een zweep, bij het verkennen van de rijbaan, is tijdens ZZGP-wedstrijden (en alle andere nationale wedstrijden) toegestaan.
(Alleen bij internationale evenementen is dit niet meer toegestaan).

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 10:49

Ho ho.
Ik lees mijn woorden steeds opnieuw verdraaid.
Tijd voor uitleg?
Er zijn heel wat negatieve woorden over Edward Gal en Lingh geplaatst. Met mijn post heb ik aan willen geven dat ik jullie kritiek erg overdreven vindt. Daarbij heb ik zelf ook overdreven, dit is een ironische manier van schrijven. Dat wordt in de Nederlandse literatuur zeer vaak toegepast om het standpunt van de auteur te verduidelijken. Als we dan met termen als 'begrijpend lezen' gaan gooien, doe het dan tegen een basisschoolleerling die dat 'vak' nog krijgt aangeboden. Ik geloof dat ik dat niveau toch wel ontgroeid ben. Terug naar de inhoudelijke aard van mijn post. Ik ben van mening dat Edward Gal meer respect verdient. Zeker omdat we spreken over de enige werkelijke concurrent die de regerend Olympisch kampioene af en toe doet wankelen. In mijn ogen is het zo dat Edward een goede ruiter is. Een erg goede ruiter die van zijn paarden veel eist, maar dat wel op een eerlijke manier doet. Lingh is in mijn ogen (met goede lenzen) een absoluut toppaard met een fijn achterbeen. Zijn piaffe en passage zijn correct maar missen de expressie die bijvoorbeeld Salinero weet te tonen. Dat wil niet zeggen dat Lingh zijn achterbeen slecht is, of 'gewoontjes'. Kijk eens rond op een lokale wedstrijd en zoek eens zo een achterbeen op. Er zijn er niet zoveel die dit werk aankunnen. Om een correcte piaffe te kunnen rijden heb je meer nodig dan een 'gewoon' achterbeen.

Natuurlijk mogen wij discussiëren over onregematigheden in de Grand Prix. Maar ik zou het wel op prijs stellen als een ieder de ruiters die dit niveau met succes hebben gehaald, in hun waarde laten.

O en (Kaja) nog even wat. Noem me vooral geen penny. Dan word ik zometeen nog boos ook. What the f*ck heeft Ken van Barbie trouwens met dit hele topic te maken?! Als je mijn vergelijkingen niet waardeert, doe er dan niet nog een schepje bovenop!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 10:52

Ik ga hier niet meer op reageren. We hebben ons standpunt toegelicht...

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 11:04

And so did I

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 11:15

sanne_ schreef:
dit is een ironische manier van schrijven.

Maar natuurlijk.... Slapen

sanne_ schreef:
Kijk eens rond op een lokale wedstrijd en zoek eens zo een achterbeen op.

Uhm... is dit niet een appel met een peer vergelijken??

sanne_ schreef:
O en (Kaja) nog even wat. Noem me vooral geen penny. Dan word ik zometeen nog boos ook.

Bbrrrr.... Haha! Haha!

sanne_ schreef:
What the f*ck heeft Ken van Barbie trouwens met dit hele topic te maken?!
Als je mijn vergelijkingen niet waardeert,
doe er dan niet nog een schepje bovenop!

ZIE HET ALS... Begrijpend lezen noemen ze dat.... Bloos oo sorry....

Beste Sanne, stel je niet zo aan zeg.... als je niet kunt begrijpen wat er staat of kritiek kan weerleggen zeg dan niets...

Want op dit punt gedraag je je zeer penny en dat terwijl ik het daarnet nog over andere penny's had, praat ik nu over je mede penny's!!!

Haha! Haha! Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 11:18

sanne_ schreef:
Ho ho.
Ik lees mijn woorden steeds opnieuw verdraaid.
Tijd voor uitleg?
Er zijn heel wat negatieve woorden over Edward Gal en Lingh geplaatst. Met mijn post heb ik aan willen geven dat ik jullie kritiek erg overdreven vindt. Daarbij heb ik zelf ook overdreven, dit is een ironische manier van schrijven. Dat wordt in de Nederlandse literatuur zeer vaak toegepast om het standpunt van de auteur te verduidelijken. Als we dan met termen als 'begrijpend lezen' gaan gooien, doe het dan tegen een basisschoolleerling die dat 'vak' nog krijgt aangeboden. Ik geloof dat ik dat niveau toch wel ontgroeid ben.

Clown Clown Clown

Sanne heeft zeker mijn profiel gelezen..... Knipoog Haha!

In ieder geval: er is hier vreselijk veel bijgetypt zeg, ik moet echt gaan terug lezen om te weten waar het precies over gaat. Ga ik dus zo doen, maar ik wil vooraf wel even kwijt dat ik de ruiters zaterdag heb zien rijden en toen Laurens eigenlijk beter vond dan Edward, over zondag heb ik dergelijke geluiden gehoord.
Verder vraag ik me af; ging Anky zondag foutloos door de baan?

Eens kijken of ik een antwoord kan vinden in wat al geschreven staat, zo niet, zou ik het nog graag lezen.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 11:33

Op het halthouden na was Salinero ontspannen, kon Anky er mooi aan rijden en dus was hij foutloos...

Volgens Anky had ze nog nooit zo'n fijn gevoel gehad als zondag (doelend op de rust en ontspanning, het vertrouwen)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 11:40

Natuurlijk maakt Salinero ook hier en daar een misstap, maar dat is snel vergeven door de kwaliteiten die hij toont!!

Bovendien is het beeld van de amazone veel en veel vriendelijker...

Prachtig overigens om te zien hoe Salinero net als Bonfire spanningsfoutjes maakt.... De miscommunicatie welke zo voortreffelijk worden opgelost door de amazone.....

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 11:54

..ach ik heb de balle verstand van..echt, niets.. nada.. nopes...ik let altijd op mn eigen kippevel en hoe stil ik er van wordt...en ze kregen me weer stil hoor!...heb aandachtig zitten kijken naar Kisten Beckers met Jazz...vond haar iid vooruit gegaan!..en bij Laurens van Lieren was ik pas echt stil..het spatte er gewoon vanaf...echt top om naar te kijken...vond van Anky deze proef beter gereden als in Vegas..daar vond ik (persoonlijk) Edward beter..van Sven Rotthenberg(schrijf ik het goed??) kan ik op een of andere manier geen kippevel van krijgen...en was dat nou van Uiteren?..die een wolkbreuk op haar hoofd kreeg??..en dan nog zo doorgaan en echt een superproef neerzetten, helemaal geweldig met een publiek die dat zo kan waarderen, JA..dat zijn mijn kippevel momenten!...heb echt zitten genieten!!(al hadden we het zooooowwww koud)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 11:57

Aha.... dan vergelijk ik het even met Athene, waar ze foutloos door de baan ging.... zelfs stil kon staan.... géén spanningsfoutjes toonde..... en wel ook vreselijk spectaculair door de baan ging.... reedt ze nu dan echt beduidend beter?

Over Lucky times: dat vind ik ook een wereldbeest, maarrrr.... die piaffe is eigenlijk niet echt een piaffe.... hij treed totaal niet onder de massa.... blijft gewoon lang in z'n lijf en trekt de hakken naar de staart, wèl blijft ie mooi in takt en worden de benen huizenhoog opgetild, maar piaffe.... hmmmm.....

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 11:59

Aimee... ook in Athene waren er kleine spanningsfoutjes.... en ja, hier reed ze beter dan daar.... Tenminste dat vind ik.... Knipoog

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:01

Aimee schreef:
Aha.... dan vergelijk ik het even met Athene, waar ze foutloos door de baan ging.... zelfs stil kon staan.... géén spanningsfoutjes toonde..... en wel ook vreselijk spectaculair door de baan ging.... reedt ze nu dan echt beduidend beter?

Over Lucky times: dat vind ik ook een wereldbeest, maarrrr.... die piaffe is eigenlijk niet echt een piaffe.... hij treed totaal niet onder de massa.... blijft gewoon lang in z'n lijf en trekt de hakken naar de staart, wèl blijft ie mooi in takt en worden de benen huizenhoog opgetild, maar piaffe.... hmmmm.....

Oeps ben het vaak met je eens maar als er één gaat zitten is het juist Lucky Times... die zet het achterbeen juist zo ver mooi onder.... Dat is waar hij zo op scoort... Die lengte in zijn lijf wordt dan echt optimaal benut.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:02

Ik vond Anky ook beter dan in Athene. Je kon nu ook eindelijk gewoon genieten van ieder moment in de proef zonder de angst te hebben dat hij een fout ging maken of te druk zou worden of kijkerig. Hij was er van begin tot einde...

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:02

Nou ik hoop dat er nog wat leukere gesprekken komen hoor Slapen

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:06

Kaja schreef:
Ja Sjappie
( hmmm... ik vind het nog steeds een vreemde naam om in te typen, net alsof ik je uitscheld... Haha! )
je hebt het helemaal bij het rechte eind!!! Maar daarnaast blijft het begrijpend lezen van de Nederlandse taal een hekel punt!!

En over de achterhand van Lingh.... viel mij ook al op in Las Vegas en daar was hij nog niet zo moe als in Nijmegen Knipoog !!

Dit is dus geen gekat, maar een constatering!!

(Hihi, Sjappie is ook niet echt een positief woord, het betekent: winderig, opschepperig ventje (ben ik totaal niet natuurlijk), maar het ligt wel lekker in de mond)

Verder ben ik het met je eens over Las Vegas, vond ik ook.

Verder vind ik de vergelijking van Sanne tussen Lingh en lokale wedstrijden misplaatst, dat is inderdaad appels met peren vergelijken. Ik vind Lingh een geweldig paard met een fantastische uitstraling. Edward heeft heel veel gevoel en haalt het beste naar boven bij Lingh. En dat hij momenteel de enige is die Anky het moeilijk maakt, daar is geen twijfel over mogelijk (pas op Nadine Capellman komt terug met het zevende wereldwonder *LOL*.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:07

Mireille1970 schreef:
Ik vond Anky ook beter dan in Athene. Je kon nu ook eindelijk gewoon genieten van ieder moment in de proef zonder de angst te hebben dat hij een fout ging maken of te druk zou worden of kijkerig. Hij was er van begin tot einde...

Zeker weten.....

En wat LT betreft.... ga ik met Mireille mee....

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:08

Suzanne F. schreef:
Magique schreef:
Zeg me dat deze gefotoshopped is Haha!

Rolleyes Gestoord Nagelbijten / Gniffelen Lips are sealed

Vriendjes zijn?

Wie steelt er hier mijn foto's???

Wat maakt het toch allemaal ook uit.
Vergeet niet dat Anky al heel wat jaartjes meer ervaring heeft op dit niveau dan Edward.
Zijn tijd komt heus nog wel!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:09

Mireille1970 schreef:
Oeps ben het vaak met je eens maar als er één gaat zitten is het juist Lucky Times... die zet het achterbeen juist zo ver mooi onder.... Dat is waar hij zo op scoort... Die lengte in zijn lijf wordt dan echt optimaal benut.

Nou heb ik hem alleen zaterdag gezien in Nijmegen en een tijdje terug in Kootwijk, maar beide keren ging ie toch écht níet zitten hoor. Ja, op het voorterrein ging het soms aardig en de passage is erg goed. Die komt er op het voorterrein ook nog beter uit dan in de proef, maar die piaffe was ook met losrijden niet zoals een piaffe hoort te zijn.
Misschien had ie zondag een opleving, of viel toen het kwartje Verward maar de keren daarvoor deed ie toch écht hakken-naar-de-staart-trekken. Ja

Overigens had ik zowel zaterdag als in Kootwijk het idee dat Anne punten laat liggen op proeftechnische punten. Het lijkt alsof ze meer met training bezig is als met proefrijden. Erg zonde bijv. dat ze de wissels niet mooi verdeeld over de diagonaal.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:12

Sjappie schreef:

(Hihi, Sjappie is ook niet echt een positief woord, het betekent: winderig, opschepperig ventje (ben ik totaal niet natuurlijk), maar het ligt wel lekker in de mond)

Verder ben ik het met je eens over Las Vegas, vond ik ook.

Verder vind ik de vergelijking van Sanne tussen Lingh en lokale wedstrijden misplaatst, dat is inderdaad appels met peren vergelijken. Ik vind Lingh een geweldig paard met een fantastische uitstraling. Edward heeft heel veel gevoel en haalt het beste naar boven bij Lingh. En dat hij momenteel de enige is die Anky het moeilijk maakt, daar is geen twijfel over mogelijk (pas op Nadine Capellman komt terug met het zevende wereldwonder *LOL*.

Nou ja, moeilijk maken.... Ze stond zondag 5 procent los.... Knipoog

Salinero is gewoon verschrikkelijk heet en dat kan hem tegenstaan!!
Als hij is waar hij moet wezen komt zelfs Lingh de charmeur niet bij Salinero in de buurt!!!

Lingh heeft zeker kwaliteit en daarnaast een flinke dosis charisma...
Maar hij red het niet bij een topper als Salinero en daarnaast is Lingh echt niet het enige GP paard met een mindere achterhand welke wordt afgeleid door de expressieve voorhand..!!!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:13

Mireille1970 schreef:

Dat vond ik nou juist zo mooi in Athene, Sallie liep op het randje van genialiteit en gekheid. Terwijl hij nèt aan op de juiste zijde bleef, héél knap. Die positieve vorm van spanning was in het gehele stadion te voelen, iedereen zat op het puntje van z'n stoel, geweldig!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:13

Kimble schreef:

Wie steelt er hier mijn foto's???

Wat maakt het toch allemaal ook uit.
Vergeet niet dat Anky al heel wat jaartjes meer ervaring heeft op dit niveau dan Edward.
Zijn tijd komt heus nog wel!

Haha! Een beetje een loze uitspraak na het debuut van Laurens van Lieren, die jongen is 23 jaar!!!