Protestactie verplichten helm

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:57

Citaat:
Fitzroy schreef:
Ja en dat komt wekelijks voor op dressuurwedstrijden

Eerst even wat cijfers bekijken voor je dit roept. 0,46 % van alle paardrij-ongevallen bestaat uit hersenletsel, waarvan zeer waarschijnlijk het overgrote deel op maneges en thuis gebeurt.

Zoals jezelf al aangeeft, zeer waarschijnlijk.. zijn ook geen cijfers.

En ook al schijn ook ik dan blijkbaar niet te kunnen lezen, ik ben het met je eens jetta..
Eigenlijk denk ik trouwens dat met deze actie misschien het tegenoverstelde wel bereikt wordt. Jullie leggen er dmv deze actie nog meer de nadruk op en ik denk dat al deze aandacht zich juist tegen jullie kan gaan werken en dat het nog versneld wordt ingevoerd ook....

Grappig is in ieder geval dat de eerste ( en tot nu toe enige) handtekening op de lijst bij onze club, van actie dressuurhoed, een opmerking was met: Ik ben voor de Cap in het Z .. geeft toe = best humor... Knipoog en ik was het niet!!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:41

Jetta schreef:
Wat een ontzettend domme aktie. Een helm is voor je eigen veiligheid. Nooit van hersenletsel gehoord?

Wat een ontzettende domme reactie. Nooit van lezen gehoord?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:46

Wollie schreef:
Zoals jezelf al aangeeft, zeer waarschijnlijk.. zijn ook geen cijfers

Nee maar het is wel een feit dat 0,46% van de ongevallen 'alleen maar' bestaan uit hersenletsel.

Citaat:
En ook al schijn ook ik dan blijkbaar niet te kunnen lezen, ik ben het met je eens jetta..
Eigenlijk denk ik trouwens dat met deze actie misschien het tegenoverstelde wel bereikt wordt. Jullie leggen er dmv deze actie nog meer de nadruk op en ik denk dat al deze aandacht zich juist tegen jullie kan gaan werken en dat het nog versneld wordt ingevoerd ook....

De KNHS drukt deze actie toch wel door als zij dit wilt. Dat heeft ze ook al gedaan met de helmplicht t/m M2. Met deze handtekeningenactie zullen we proberen deze helmplicht Z/ZZZ te verkomen. Zeker weten kunnen we nooit, maar proberen kan je wel altijd.
De KNHS zal deze regel nooit eerder kunnen doordrukken. Ze hebben rekening te houden met de verzekering, de ZZGP bond en de rest van de ruiters. Dus waar jou opmerking weer op slaat?

Citaat:
Grappig is in ieder geval dat de eerste ( en tot nu toe enige) handtekening op de lijst bij onze club, van actie dressuurhoed, een opmerking was met: Ik ben voor de Cap in het Z .. geeft toe = best humor... Knipoog en ik was het niet!!

Zo hey, wat een humor zeg!

Sorry hoor, maar er is al tig keer verteld dat dit topic niet voor zulke reacties openstaat. Leer inderdaad eerst maar te lezen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:15

Lovely schreef:
Dat staat in de laatste zin en daarmee bedoel ik dat men in alle klassen vrij moet zijn om te kiezen en niet alleen in t Z of hoger.

Ja maar daar gaat de KNHS nou eenmaal niet mee akkoord. Ze hebben immers de helmplicht t/m M2 doorgedrukt.

Had jij nog plannen om jou idee (waar ik het mee eens ben; iedereen voor zichzelf te laten beslissen) te bewerkstelligen?

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:40

Jetta schreef:
Wat een ontzettend domme aktie. Een helm is voor je eigen veiligheid. Nooit van hersenletsel gehoord?

Nee, nooit van gehoord Blond

*LOL*

Wollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:34

Citaat:
De KNHS drukt deze actie toch wel door als zij dit wilt. Dat heeft ze ook al gedaan met de helmplicht t/m M2. Met deze handtekeningenactie zullen we proberen deze helmplicht Z/ZZZ te verkomen. Zeker weten kunnen we nooit, maar proberen kan je wel altijd.
De KNHS zal deze regel nooit eerder kunnen doordrukken. Ze hebben rekening te houden met de verzekering, de ZZGP bond en de rest van de ruiters. Dus waar jou opmerking weer op slaat?

om het nog ff te verduidelijken. Nu wordt "zomaar" de verplichting ingevoerd van het dragen van een helm tot M2, zonder dat er veel ruchtbaarheid aan gegeven is. Als er dmv acties veel meer mensen zich ineens mee gaan bemoeien ( meer bij de KNHS, meer in de pers, bij verzekeringen etc.). kan het misschien best zijn dat de KNHS de zotheid gaat inzien van de verdeeldheid ( M2 versus Z en hoger) en het dan voor iedereen gaat verplichten.. misschien onder druk van maatschappelijke verantwoordelijkheid etc. etc....

Persoonlijk denk ik dat je blij moet zijn met de hoeveelheid tijd die je nog hebt met hoedjes maar dat het hoedje zijn langste dagen wel heeft gehad. Verzekeringen doen nu misschien nog niet moeilijk als je van je knollie valt, maar gezien de "amerikaanse praktijken" ook in ons land, zou het me echt niet verbazen dat je ooit zelf aparte verzekeringen moet aflsuiten als je uberhaupt op een knollie stapt. Je moet je nu soms (in ieder geval bij je reisverzekering) al bijverzekeren voor extreme sporten.

En over humor valt niet te twisten Haha! Zelfs de "ophangster" van de lijst kon er eigenlijk ook wel de humor van inzien. Kheb zelfs nog tips gegeven om de lijst wat meer op te laten vallen, want hij valt bij al onze borden nogal in het niet..

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:42

Wollie schreef:

En over humor valt niet te twisten Haha! Zelfs de "ophangster" van de lijst kon er eigenlijk ook wel de humor van inzien. Kheb zelfs nog tips gegeven om de lijst wat meer op te laten vallen, want hij valt bij al onze borden nogal in het niet..

Bla Bla Bla, heel fijn voor je maar die ellenlange verhalen zijn NIET
voor dit topic bedoeld.Als je mee wilt doen kun je hier reageren en anders niet.Dan moet je n ander topic openen.Deze discussie heeft
totaal geen zin want je kunt de anderen toch niet overtuigen van jou mening.Kort samengevat voor jou, dit is GEEN discussie topic.punt.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:47

Wollie"]
en het dan voor iedereen gaat verplichten..
[/quote]

dat gaat toch ook gebeuren! de voorstellen van helm plicht vanaf Z1 tot ZZ-Z liggen er ook al en worden april 2006 ingevoerd, waarom dan pas en niet tegelijk met de helmplicht van B t/m M2? omdat ik denk dat ze het geleidelijk aan willen doen, zodat ze de reacties kunnen aftasten, ze hadden net zo simpel in 1 keer helmplicht tot en met het ZZ-Z kunnen invoeren per 1 april as. maar dat gebeurd niet, te bang voor protest.

[quote="Wollie schreef:
bijverzekeren voor extreme sporten.

military van boekelo ja da's behoorlijk extreem, ik snap dat ze dat niet met een hoedje op mogen doen

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:51

WWWiske schreef:
military van boekelo ja da's behoorlijk extreem, ik snap dat ze dat niet met een hoedje op mogen doen

Rolleyes Tja echt absurd hoor Schijnheilig

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:56

Wollie schreef:

Euh... Ik vond de reactie niet echt leuk... Ik heb degene die het opgeschreven heeft een "pak slaag" beloofd...

Wollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:58

Wordt wat lastig K want hij heeft zijn helm altijd op Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:25

Ik heb niet gezegd dat ik hem op z'n kop ga slaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:25

VValar schreef:
Ja maar daar gaat de KNHS nou eenmaal niet mee akkoord. Ze hebben immers de helmplicht t/m M2 doorgedrukt.

Had jij nog plannen om jou idee (waar ik het mee eens ben; iedereen voor zichzelf te laten beslissen) te bewerkstelligen?

De KNHS gaat natuurlijk nergens zomaar mee akkoord, dat is de KNHS nu eenmaal eigen.
Het viel mij op dat er een gaatje zat in het verzekeringsverhaal daar waar er opeens een scheiding komt tussen klassen binnen de basis (B-M vs. Z-ZZ). Ik denk dat je zulke gaatjes juist moet gebruiken tegen de beslissing en niet juist voor jezelf, maar dat had ik geloof ik al uitgelegd. Ik had ook eigenlijk wel gedacht dat een actie voor iedereen zou kunnen zijn en niet alleen voor hen die Z rijden of hoger, juist omdat dat onderscheid zo absurd is.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:55

Wollie schreef:

dat zal heus niet versneld doorgezet gaan worden.

het voorstel ligt pas op tafel en verder niet..

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 10:20

natuurlijk weet iedereen dat het veel veiliger is enzo....
dat weet ik zelf ook wel maar ik rijd ook alleen maar met cap op op wedstrijden, eigenlijk kan het me niet zoveel schelen.
of ik nou een veiligheidshelm op heb, of een hoedje, of een gewone cap
ze doen maar wat ze niet laten kunnen

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 10:23

Tja, je bent jong en niets kan je veel schelen behalve uitgaan enzo. Of niet dan? Na mij de zonvloed.

Zulke reacties graag in het andere topic.

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 10:24

WWWiske schreef:
Ja dat bedoel ik dus ook, in dit soort onderzoeken wordt alles aan "ongelukken" meegerekend; thuis, op straat, op manege's, alles dus,* maar die helm wordt daar * dus niet verplicht gesteld?

daar ben ik het helemaal mee eens

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 10:26

yokie schreef:
Tja, je bent jong en niets kan je veel schelen behalve uitgaan enzo. Of niet dan? Na mij de zonvloed.

Zulke reacties graag in het andere topic.

haha ik ga niet eens uit Verward maar goed daar gaat het hier niet om, ik vind gewoon dat het je eigen verantwoordelijkheid is en idd zoals uit die cijfers blijkt gebeuren er meer ongelukken thuis dan op wedstrijd dus waarom wel die verplichting op wedstrijd en niet thuis

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 10:29

En dat is nou weer een opmerking die hier wel past Haha!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:17

Is die internetsite al klaar voor bestorming?

Nog steeds reageren hier veel voorstanders van het KNHS plan die volgens mij de Z nog niet in zicht hebben...

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:23

Ik heb de domeinnaam meer dan een week geleden aangevraagd maar ze blijken daar nogal enorm traag te zijn want het is nog steeds niet in orde.
Zodra het geregistreerd is, komt dezelfde avond de site nog online.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:35

Emeraldo schreef:
Nog steeds reageren hier veel voorstanders van het KNHS plan die volgens mij de Z nog niet in zicht hebben...

Ja want de rest ( die hem wel in zicht hebben) zit nu op zijn paard, trainuh!!!!!! Haha! Haha!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:36

Kitty schreef:
Ik heb de domeinnaam meer dan een week geleden aangevraagd maar ze blijken daar nogal enorm traag te zijn want het is nog steeds niet in orde.
Zodra het geregistreerd is, komt dezelfde avond de site nog online.

Ik wil wel even met de domeinregistratie bellen Bloos

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 12:56

WWWiske schreef:
Ja want de rest ( die hem wel in zicht hebben) zit nu op zijn paard, trainuh!!!!!! Haha! Haha!

Ook al heb je de Z nog niet in het zicht het gaat om het principe Haha!

Ik hoop dat de site dit weekend de lucht in gaat

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 13:38

Ik houd jullie op de hoogte en start dan wel even een nieuwe topic. Lijkt me overzichtelijker.