Veiligheidshelm toch verplicht t/m M2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:08

Wollie schreef :CGJ12. Had dat niet van jou verwacht!!! Alsof je kunt meten aan iemands valpartijen of iemand een goede ruiter is!!!! :

duhu Rolleyes
tuurlijk kun je dat meten :
nog nooit gevallen = natuurtalent (of leugenaar Extreme duivel )
0-7 keer vallen = goede ruiter OK dan!
8-15 keer vallen = doorsnee ruiter
16-23 keer vallen = ongetalenteerde ruiter
meer als 23 keer = hopeloos geval Blond

Als we dat nu opnemen in de nieuwe KNHS reglementen en ruiters
controleren op hun valpartijen, dan verbieden we de ongetalenteerde
en hopeloze ruiters gewoon om te starten ~~}> .Moet jij eens opletten wat de veiligheid met sprongen vooruit zal gaan Nagelbijten / Gniffelen

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:45

Dan zijn ze voorlopig nog even bezig met het aannemen van controleurs die dus in de gaten houden hoe vaak je thuis van je paard stuitert. Wedden dat ze dan voorlopig helemaal niet aan het doorvoeren van de nieuwe regels toekomen? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:46

Ruiterbewijs invoeren als eis voordat je B mag starten, dat scheelt al een hoop.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:47

Nou dan ben ik meer dan hopeloos....................... dooeeehooeeeiiii cariere Haha! Haha! Haha! Haha!

Ik wordt wel bibliothecaresse

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:47

Mwah, ik heb ook geen ruiterbewijs en ik durf te beweren dat ik absoluut niet onveilig bezig bent geweest toen ik begon met wedstrijden starten, daarnaast kost dat ding onnodig veel geld terwijl wedstrijd rijden toch al zo duur is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:49

Ik heb er een kleine honderd kindertjes voor klaargestoomd, maar ik heb m zelf niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:12

Lovely schreef:
Ruiterbewijs invoeren als eis voordat je B mag starten, dat scheelt al een hoop.

Ruiterbewijs en Koetsiersbewijs vind ik pas echt geldklopperij waar geen lijn in te ontdekken is Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 23:35

Ilindra schreef:
Ruiterbewijs en Koetsiersbewijs vind ik pas echt geldklopperij waar geen lijn in te ontdekken is Scheve mond

Daarom zou het ook zo ontzettend goed passen bij de huidige trend in besluiten Lachen.
De KNHS kan en wil geen criterium neerleggen wanneer iemand wel of niet goed kan paardrijden, alleen maar of iemand wel of geen 60% haalt in een proefje.

Dus stel je voor dat je zonder helm wil starten, de KNHS kan dan ook bepalen dat je niet meer onder hun ongevallen verzekering valt. Maar ja soit, die 4500 euri kunnen mijn nabestaanden ook wel missen denk ik.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 23:57

Afbeelding

Huilen Huilen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 00:01

kadans16 schreef:
Wollie schreef :CGJ12. Had dat niet van jou verwacht!!! Alsof je kunt meten aan iemands valpartijen of iemand een goede ruiter is!!!! :

duhu Rolleyes
tuurlijk kun je dat meten :
nog nooit gevallen = natuurtalent (of leugenaar Extreme duivel )
0-7 keer vallen = goede ruiter OK dan!
8-15 keer vallen = doorsnee ruiter

Als we dat nu opnemen in de nieuwe KNHS reglementen en ruiters
controleren op hun valpartijen, dan verbieden we de ongetalenteerde
en hopeloze ruiters gewoon om te starten ~~}> .Moet jij eens opletten wat de veiligheid met sprongen vooruit zal gaan Nagelbijten / Gniffelen

Wat een onzin zeg dat rijtje. Het is maar net hoeveel kilometers je maakt op wat voor paarden. Als je zoals ik regelmatig bloedknollen zadelmak hebt gemaakt is het risico dat je een keer op je plaat gaat natuurlijk een stuk groter als iemand die al jaren op dezelfde manegeknol rondhupst. Ik heb er geen probleem mee dat t/m M2 een helmpje verplicht wordt. Een hoed hoort bij het Z (en hoger) Ik vind dat je van een Z ruiter toch wel moet kunnen verwachten dat ie op zijn paard kan blijven zitten. Als dat niet zo is zijn we toch ergens de verkeerde weg ingeslagen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 07:47

ik denk dat dat een geintje was *LOL*

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 08:27

Het dressuurmatige niveau dat je rijd zegt niks over je handigheid op een bokkende rennende knol.... Haha! Haha! Haha!

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 08:45

Amen

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:00

Dat amen geldt dus en voor Annegti (dat bedoel ik dus maar, niet te gauw vooroordelen en veroordelen) EN Gijsenkim.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:10

gijsenkim schreef:
Het dressuurmatige niveau dat je rijd zegt niks over je handigheid op een bokkende rennende knol.... Haha! Haha! Haha!

Dat klopt wel, maar met een bokkende rennende knol zou je ook niet op wedstrijd gaan. Ja, de eerste buitenwedstrijd is soms best spannend, maar verder heb je je paard gewoon in de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:40

kadans16 schreef:

Of heel veel jonge rotbokken zadelmak gemaakt Knipoog

Was het niet zo dat je met vallen en opstaan iets leert Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:41

Lovely schreef:
\

Zelfde als Kim: Wel de cursus gegeven maar ik heb hem zelf niet Bloos

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:33

Pipo nogmaals van harte Amen

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:59

Magique schreef:
[image]

Huilen Huilen

een kennis van mij reed in Augustus met een cap op haar Z proef. Weliswaar nog het oude model Haha!
Werd ze na de proef naar de jury geroepen..
zij al denken wat nou dan?

De aardige man maakte eerst een gepaste inleiding maar kwam toen toch met deze uitspraak naar buiten.
Als je in het vervolg een hoedje opzet is het plaatje helemaal af! Schijnheilig

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:02

Gerrie schreef:
een kennis van mij reed in Augustus met een cap op haar Z proef. Weliswaar nog het oude model Haha!
Werd ze na de proef naar de jury geroepen..
zij al denken wat nou dan?

De aardige man maakte eerst een gepaste inleiding maar kwam toen toch met deze uitspraak naar buiten.
Als je in het vervolg een hoedje opzet is het plaatje helemaal af! Schijnheilig

Deze quote doet mij goed... STEL nou dat de regeling toch ten koste gaat van het hoedje en de helm TOCH verplicht is...

Zou zo'n jury als deze mij uitsluiten als ik als burgelijk ongehoorzame ruiter in de ring verschijn met hoed en zonder helm??? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:13

De jury zal jou niet uitsluiten, maar er loopt vast wel een andere bijdehand rond die het eventjes meldt.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:42

Magique schreef:
[image]

Huilen Huilen

Moet er niet nog een stalen gaas rekje voor het gezicht, zoals bij schermen, want ze kan nog een enorme trap met hoefijzer tegen haar neus aankrijgen, 600 kg. op je neus dan zit die ook aan de andere kant van je hoofd lijkt me Verward

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:46

even een heel ander verhaal. Er is het afgelopen jaar regelmatig bij de KNHS nagevraagd of die geruchten over cap/hoedje nou een kern van warheid bevatten. Na wat zoeken kwam ik oa dit tegen:
angelo, juli 2004 schreef:

Kijk op de site van de groninger bond. Daar is deze vraag ook al eens gesteld. De webmaster heeft de "hoedjesvraag' doorgespeeld naar de KNHS. Niemand wist er daar iets van. Zelfs in de wandelgangen is er nog niet over gesproken. Ik geloof het niet eerder dan dat het met koeieletters in de P&S heeft gestaan. Je mag trouwens nu ook al met een veiligheidscap in het Z rijden. En in het zuiden of westen van het land rijden ook sommige B of L ruiters al met een hoedje. Een kennis van mij komt uit het westen. Reed daar L. Ging hier ook starten in de L met haar hoedje op. Nou die heeft toch maar eerst een cap gekocht.

het bijbehorende bericht kon ik helaas niet meer vinden. Dit isgewoon onfatsoenlijk van de bond (net als de invoering van de 10 wp'en regeling destijds Lips are sealed). Valse voorlichting en mensen niet de kans geven om rekening te houden met de invoering hiervan.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:25

Lielle schreef:
even een heel ander verhaal. Er is het afgelopen jaar regelmatig bij de KNHS nagevraagd of die geruchten over cap/hoedje nou een kern van warheid bevatten. Na wat zoeken kwam ik oa dit tegen:

het bijbehorende bericht kon ik helaas niet meer vinden. Dit isgewoon onfatsoenlijk van de bond (net als de invoering van de 10 wp'en regeling destijds Lips are sealed). Valse voorlichting en mensen niet de kans geven om rekening te houden met de invoering hiervan.

Dat lijkt inderdaad de (bewuste of onbewuste?) tactiek van de KNHS: eerst ontkennen, dan besluiten en als voldongen feit naar buiten brengen.
En dat is wat mij ook zo stoort in het meest recente besluit: niet het besluit op zich (ik ben het eigenlijk best eens met een verplichting van veiligheiscap t/m M2), maar de manier waarop en de vage onderbouwing!

Ik ben bv ook erg benieuwd of er ook een mogelijkheid is de agenda van een ledenraadsvergadering op te vragen voor die heeft plaatsgevonden, zodat je als lid van de KNHS kunt zien waarover besloten gaat worden.
Daarom heb ik ook de statuten opgevraagd, helaas nog niet binnengekomen, als ze vanavond niet bij de post zitten ga ik maar eens even er achter aan bellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:46

Meneer Naber van de KNHS schreef:

n goede orde ontvingen wij uw brief d.d. 6 oktober 2004 waarin u reageert op de reglementswijziging inzake de verplichting tot het dragen van een veiligheidscap/-helm tot en met de klasse M2 dressuur.

Een van de doelstellingen van de KNHS is een brede, verantwoorde, prettige en veilige deelname aan de paardensport stimuleren en mogelijk maken.

Wedstrijdgevende organisaties dienen een ongevallenverzekering af te sluiten voor hun wedstrijden. Steeds minder verzekeringsmaatschappijen willen een evenement verzekeren tenzij het gevaar op letsel via regels tot een minimum wordt beperkt. Helaas gebeuren er nog steeds ernstige ongelukken in de paardensport, niet zelden met blijvend hoofdletsel.

Wedstrijdorganisaties worden huiverig om een evenement te organiseren. Wanneer een ongeval plaatsvindt op een wedstrijd en de schade wordt niet gedekt door een verzekering zijn de problemen niet te overzien. Vandaar dat de KNHS het voortouw heeft genomen om in ieder geval in de lagere klassen een veiligheidshoofddeksel verplicht te stellen voor haar leden. In de hogere klassen mag er wel met een veiligheidshoofddeksel worden gereden, maar dit is nog niet verplicht. Bij FEI-wedstrijden wordt het FEI-reglement gehanteerd.

Betreffende het rode deel wil ik graag even kwijt dat wat meneer Naber hier beweert in tegenspraak is met andere info van de KNHS. In de verenigingswijzer staat namelijk helder en duidelijk dat de KNHS een overkoepelende ongevallenverzekering heeft voor iedereen die meewerkt en meerijdt op een wedstrijd.

Organiserende verenigingen hoeven dus alleen een aansprakelijkheidsverzekering te hebben.