Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Melzazu schreef:Ah zo bedoel je. Ja ik ben dan echt dus iemand die dat niet eens bedenkt dat je dan iemand anders laat lostijden of zo.
En je moet neusriem en sporen en alles duidelijk in beeld brengen. Dat is wel heel goed vind ik.
Ik vind het wel heel goed dat je maar 5 punten online kan halen want op locatie gaan is toch wel heel anders en hoort er toch ook wel echt bij.
Enzo_Ollie schreef:ik vind door de opmerking van ladonna juist klinken alsof de jury wil dat ze versnelt.
"versnellen" klinkt voor mij als iets wat je (meer) moet doen, "versnelt" klinkt als iets wat ze doet maar wat niet goed is
Fly_high schreef:@Enzo_Ollie die verbazingwekkende punten gebeuren ook los van de corona best vaak op plekken waar alleen eigen leden / pensionklanten starten en altijd een vaste jury in goed onderling overleg wordt uitgenodigd![]()
Maar goed dan moeten die mensen lekker zelf weten wat hun doel isdaadwerkelijk X niveau rijden of slechts een papiertje hebben waar niets achter staat.
Fly_high schreef:@Enzo_Ollie die verbazingwekkende punten gebeuren ook los van de corona best vaak op plekken waar alleen eigen leden / pensionklanten starten en altijd een vaste jury in goed onderling overleg wordt uitgenodigd![]()
Maar goed dan moeten die mensen lekker zelf weten wat hun doel isdaadwerkelijk X niveau rijden of slechts een papiertje hebben waar niets achter staat.
MyWishMax schreef:Dat ligt aan de cursus die nu aangeboden wordt ipv B/l meteen tot en met M. Daar zijn maar heel weinig plaatsen voor en daarom zijn ze dus streng in de selectie. Maar 24 in totaal he over heel NL.
Ik heb nergens gelezen dat je een aanbeveling moet hebben. Je moet wel een assesment doen en op basis daarvan en de motivatiebrief worden mensen geselecteerd.
De stages vind ik wel een pluspunt na examen.
Enzo_Ollie schreef:@Melzazu ik heb zo'n Z paard, toen ik 'm net had was t wijken toch echt makkelijker op het paard dat nog in de B zat en nog niet hoger had gelopen![]()
Ik heb wel super veel van 'm geleerd, en leer nog steeds en dat was de reden dat ik een paard zocht dat al Z of hoger had gelopen, niet om de klasses snel te doorlopen.
Op het begin konden we gerust minuten op de plek galopperen omdat ik niet de juiste hulp gaf om terug te komen![]()
dat glazen kistje herken ik ook hahaha. Maar gelukkig lijkt het mee te vallen!
PSvanLot schreef:MyWishMax schreef:Dat ligt aan de cursus die nu aangeboden wordt ipv B/l meteen tot en met M. Daar zijn maar heel weinig plaatsen voor en daarom zijn ze dus streng in de selectie. Maar 24 in totaal he over heel NL.
Ik heb nergens gelezen dat je een aanbeveling moet hebben. Je moet wel een assesment doen en op basis daarvan en de motivatiebrief worden mensen geselecteerd.
De stages vind ik wel een pluspunt na examen.
Heeft niets met het b/l/m te maken. De regulier M cursus en de ZZL cursus lieten afgelopen keren ook maar 24 deelnemers toe.
Vind het sowieso een achterlijke cursus de b/l/m. Je hebt als nieuwe jury zo enorm veel te leren in het begin dat de snelle M proeven echt nog veel te veel zijn. Heb ieder jaar verschillende stage lopers uit de reguliere M cursus en ook uit de versnelde cursus. De regeliere M cursisten schrikken van het verschil in snelheid in tegenstelling tot het b/l. De versnelde cursisten kunnen het gewoonweg niet bijhouden en dan heb ik het over mensen die zeer actief zijn, geweest, in de wedstrijdsport en echt wel weten wat ze gaan doen.
Een aanbeveling is gewenst, dat staat er ook wanneer je jezelf gaat aanmelden.
Melzazu schreef:Enzo_Ollie schreef:@Melzazu ik heb zo'n Z paard, toen ik 'm net had was t wijken toch echt makkelijker op het paard dat nog in de B zat en nog niet hoger had gelopen![]()
Ik heb wel super veel van 'm geleerd, en leer nog steeds en dat was de reden dat ik een paard zocht dat al Z of hoger had gelopen, niet om de klasses snel te doorlopen.
Op het begin konden we gerust minuten op de plek galopperen omdat ik niet de juiste hulp gaf om terug te komen![]()
dat glazen kistje herken ik ook hahaha. Maar gelukkig lijkt het mee te vallen!
Ah ja op die manier snap ik het echt wel hoor dat Z paard en daar is ook niks mis mee hè. Integendeel.
Sommigen roepen dat dan op een bepaalde manier dat het vooral allemaal heel interessant is of zo. Hahaha geen idee hoe ik het uit moet leggen. Je snapt het wel denk ik.
En dat Z paard vind ik top hoor. Echt waar maar hoe er over gedaan wordt vind ik soms een beetje![]()
Pffff ik stop maar met uitleggen denk ik whaha. Geschreven tekst is soms zo lastig maarrrr ik bedoel het dus echt niet slecht of onaardig hier naar iemand van jullie hoor. Dat probeer ik een soort van uit te leggen