Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 16:41

Ik vind het ook echt jammer. We hadden zo graag een 4e of 5e plek gewild..

Ik had wel gewoon dik winst met 202 en 207, en ik zot nog geen 2% van nummer 1 af. Gewoon balen dat ze nu juist niet te rijden is. Maar gewoon
te weinig voor een lintje, en dat waren dus hele dure foutjes die we gemaakt hebben.

Maarja ach, ergens denk ik ook. Ik sta er wel bij met mijn eigen betaalde, zelf opgeleide, bonte pony. Zonder bloed of afstamming. Gewoon doodnormale Nina. Voor mij blijft ze toch de beste, want ze mag lekker mee met mij naar huis <3

Dat kan niet iedereen boven mij zeggen :') Ook iets waard toch _O- En ze is gewoon 7e van heel Limburg!!
Laatst bijgewerkt door DiscoDipp op 21-01-23 16:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 16:54

Maar dat zijn eigenlijk hartstikke mooie punten? :) Ik snap je frustratie ergens wel hoor, ben ook zo'n perfectionist, maar probeer niet te hard voor jezelf te zijn.

We gaan morgen weer springen :D lekker simpel 80/90 om mee te beginnen, ik heb er echt zin in maar tegelijkertijd wat voelt het spannend na al die tijd :')

Als ik er niet naast lig meteen met losrijden zie het al als succes :P

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 16:55

Ik vond het er wel heel goed uit zien met Nina! <3
Trots op jullie!!

Cupido is vandaag bij de osteopaat geweest! we doen dit nu 2x per jaar en zijn lichaam voelde beter aan als de laatste keer in augustus.
De tweede en derde lendenwervels had hij wat last en in zijn halswervels net achter de oren. Maar lang niet zo erg als de eerste keer!
Door zijn grote lichaam heeft hij daarom ook wat meer moeite en laat hierdoor niet makkelijk zijn rug los (kleine stukjes en we rekken het steeds meer uit) maar grote paarden zijn niet zo makkelijk bij elkaar te rijden. We pakken het trainen woensdag weer op!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 18:24

Toch mooie punten gereden Discodipp! Jammer dat je niet helemaal tevreden was.
Hier zijn de regiokampioenschappen ook bezig maar waar ze voorheen te volgen waren qua punten, en de regionale bond het ook op hun website zette, is dat niet meer. Dus alleen maar achteraf de uitslag te achterhalen. Helaas.

Ikzelf ben vandaag op pad geweest en heb lekker gereden. Sanaa was best ontspannen en ik kon er lekker aan rijden, ze liep voor mijn gevoel lekker met het neusje eruit zo nu en dan. Het blijft natuurlijk een hittepetit maar het voelde best rustig. Soms moest ik haar zelfs wat bijrijden, in plaats van rustiger. Ook geen grote fouten of zo ( behalve 1x uit galop vallen). Ik had zelf wel 1 of 2 winstpunten verwacht/ingeschat. Ik had 174 en 175,5 punten… ach ja, als het gevoel maar goed is. Deze jury wilde volgens mij heeeeel brave rustige paarden zien. Tja die heb ik niet :+

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 19:11

Balen ladonna, en spaansepony gefeliciteerd met je punt.
Fijn dat ie in zn lijf vooruit gaat cupido, en altijd lekker zo'n apk

DD balen zeg! Zeker als je zo dichtbij zit eigenlijk is t dubbel zuur dat je niet hebt kunnen rijden zoals je wilde.

Kiwiaa

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 19:19

DD zo dat zijn alsnog wel hele hoge punten! Mag je toch trost op zijn hoor, want inderdaad 7e van heel limburg is helemaal niet niks :)

Hier is mijn wedstrijd morgen afgelast omdat het een beetje gevroren heeft :Y) is nochtans volledig overdekt allemaal maar goed ja, Belgen en logica. Ik baal er wel beetje van, de wedstrijd is uitgesteld naar volgende week maar dan heb ik helaas al iets gepland. Nu nog enkel het kampioenschap eind februari (als ik die ***kur ooit klaar krijg haha) en dan maar wachten tot de offciele wedstrijden in het zomerseizoen terug beginnen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 19:45

NorwayFjord schreef:
Oh idd leuk, die gaan we even onthouden! Is het alleen B t/m M2?

Ik moet nog even kijken maar mogelijk ook wel Z.
We hebben een 20x60 overkapte baan en 20x40 buiten.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 21:04

@DD, jammer dat je zelf niet fijn hebt kunnen rijden. Ondanks je eigen gevoel mag je echt tevreden zijn met zulke mooie punten!
@LaDonna, jammer van de punten. Als je zelf tevreden bent is het goed en lekker door naar de volgende wedstrijd!

Ik heb vandaag met Donner en Donna buiten foto's gemaakt van verschillende setjes. Pff wat was het koud zeg. Beide pony's waren zo onwijs druk maar hebben het ook allebei super goed gedaan. Donner was haast niet te houden en Donna begon wel lekker te lopen. Heb alvast van beide 1 bewerkt met een setje. Ze hebben allebei meerdere setjes op gehad. Hoop wel komende week weer beetje fatsoenlijk in de bak te kunnen rijden om wat meer voor te kunnen bereiden voor de eerste wedstrijden die eraan komen.

Afbeelding
Afbeelding

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 21:34

Nou vandaag m'n spring debuut gemaakt met Jacco. Dit ging boven verwachting, foutloos en gewonnen *\o/*

Morgen rijden we nog een Z1 proef in Marienheem

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 09:27

Wat stoer van je spring debuut joh!

Ik heb 10 december voor t laatst gestart en toen stierf ik t al haast af van de kou ( was t nog 10 graden) 25 februari ga ik weer ( dan duim ik voor beter weer dan nu)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 12:29

@Veertje: Leuka foto’s gemaakt!!

@elitedeux: Gefeliciteerd! Dat is heel knap gedaan!

Ik vind nog steeds jammer, had haar zo graag voor willen stellen zoals ze is en kan. Dat maakt het gewoon zuur inderdaad.

Nina krijgt nu even lekker n weekje vakantie en dan gaan we eerst eens een beetje flierefluiten. Pak haar na mijn vakantje wel weer op kwa training.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:48

Proficiat Elitedeux! das een heel mooi debuut zo.

Nimber, ik hoop mee, heb het echt gehad met dat koude weer.

DD, een weekje rustig aan kan zeker geen kwaad he. De mijne staat nu ook op (verplichte) rust want de buitenpiste is bevroren.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 14:18

DD, ondanks dat het niet lekker ging toch gefeliciteerd met jullie 7e plaats. Kei goed hoor +:)+ *\o/*

Hier is het van de regen in de, bevroren, drup. Ik heb in de afgelopen 2 weken 1x kunnen rijden :\

Over plastrons, ik heb de mijne laten maken bij https://www.shinyblingplastrons.nl
Ze heeft echt gezocht naar een matchende kleur bij mijn jasje en hij is erg mooi geworden, al zeg ik het zelf :D en betaalbaar
Afbeelding

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 15:29

Ooh dat is echt heel mooi zeg!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 15:42

@Veertje: Wat een leuke pony's zeg!
@ Noisy: Wat een mooie set zeg!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 16:46

@Noisy, die is mooi zeg! Kun je hem echt helemaal volledig samenstellen of heeft ze bepaalde basis dingen?

@Babootje, dankjewel! :D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 17:22

Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt onderhand. Op haar site staat alle info. Je kunt uit meerdere modellen kiezen en ook wat je erop wilt, welke kleur enz enz enz
Dit is haar Insta, dat heeft ze heel veel foto's van orders op staan.
https://instagram.com/shinyblingplastro ... MyMTA2M2Y=

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 19:23

Noisy schreef:
Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt onderhand. Op haar site staat alle info. Je kunt uit meerdere modellen kiezen en ook wat je erop wilt, welke kleur enz enz enz
Dit is haar Insta, dat heeft ze heel veel foto's van orders op staan.
https://instagram.com/shinyblingplastro ... MyMTA2M2Y=

Ik heb al even gekeken :D :D . Ook prima te betalen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:23

Ja precies en ze communiceert alle stappen, echt heel fijn en zeker een aanrader +:)+

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:32

Dat zijn inderdaad mooie plastrons

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 23:37

@LaDonna75 dat is wel balen zeg, altijd zo vervelend als je mindere punten eigenlijk niet aan ziet komen.

@Kiwiaa oh dat is ook jammer dat ze de hele wedstrijd meteen aflasten :')

We zijn vandaag wezen springen en man wat vond ik het spannend, de drukte in de losrijbaan alleen al, heel wat anders dan dressuur zeg ;) Beide rondjes helaas 4 punten, ik ben zo boos op mezelf -O- want beide keren was het uiteraard mijn schuld. Die stomme 90cm is voor mijn paard echt het probleem niet :')

Ik heb nog een ouder plaatje van dressuurHenk van mijn vriend gekregen <3

Afbeelding

Van vandaag helaas weinig beeldmateriaal gezien mijn fotograaf meekijken veel leuker vond dan filmen ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 00:01

Leuke foto Fligh High. Is Henk er weer helemaal?

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 01:22

mooie punten discodip!! Daar mag je best trots op zijn.. en een super springdebuut! Supergaaf

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 01:27

Dd wat een mooie punten! Jammer dat het niet ging zoals je gehoopt had, maar alsnog gefeliciteerd!
Elitedeux Wat stoer, gefeliciteerd!
Ik ben echt zo jaloers op iedereen die regiokampioenschappen start, wil ik ook zooo graag nog eens doen!
Hier ging vrijdag mijn training op ander terrein niet door, er was een paard ziek naar de kliniek gebracht en ze wisten niet of het iets besmettelijks was dus mochten er geen paarden van het erf af. Ze zijn gelukkig nog allemaal fit. Wel fijn gelest en ook nog even gereden met een ander paard erbij in de bak. Dat vind ik zelf vaak erg spannend omdat ik het andere paard niet zie, mijn pony vroeger nog wel eens andere paarden aanviel en mijn vorige paard bang was voor andere paarden. Maar deze deed het echt super braaf

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 08:37

Gister ook regio gereden, ook hier enigszins teleurstellend. Nadat we met pijn en moeite nog een van de laatste parkeerplekken hadden (waarom zou je ruimte voor de de deelnemers maken door personenauto's te vragen ergens anders te gaan staan?) kwam de chaos op het voorterrein. 10+ paarden, mensen die aan de hand wandelen ertussen (ja het mag, maar vraag is of het handig en nodig is als het buiten droog is), op de hoefslag wandelen, op de hoefslag stappen, op de hoefslag stilstaan om kappen af te doen of oortjes uit. Genieten. Het is met springen losrijden gewoon 100x beter, zegt genoeg :D
Afijn, ik ben echt mega blij met mn 4,5 jarige die dat superbraaf deed (want tijdens het slalommen kom je een hoop paarden tegen die daar anders over denken :')) maar echt losrijden was het niet. In mn proef was ik mn scherpte kwijt, dus was veel te braaf allemaal. Wel correct, maar daar heb je op dat moment niks aan :+
Trots op mn poppetje, ze heeft haar karakter weer 100% bewezen en daar gaan we lekker op verder in de opleiding <3