[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nikkietjuh

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:03

Melissa kan me heel goed voorstellen dat er weinig aan is zonder paard. Je mag altijd naar onze electron komen kijken! Hoofdstelletje en beetje longeren kent ze inmiddels. Alleen wel een eindje rijden.

Super zodiak fanatiek aan het trainen. Wanneer is je debuut?
Leuk dat je jonkie ook mee mag. Gaat die voor het eerst van huis?

Iris lekker beest die sjaan. Heeft al erg veel balans voor zo'n jonkie.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:39

nikkietjuh schreef:
Melissa kan me heel goed voorstellen dat er weinig aan is zonder paard. Je mag altijd naar onze electron komen kijken! Hoofdstelletje en beetje longeren kent ze inmiddels. Alleen wel een eindje rijden.

Super zodiak fanatiek aan het trainen. Wanneer is je debuut?
Leuk dat je jonkie ook mee mag. Gaat die voor het eerst van huis?

Iris lekker beest die sjaan. Heeft al erg veel balans voor zo'n jonkie.

Ja mn jonge paard gaat voor het eerst echt mee. Wel al twee keer op vreemd terrein geoefend om te kijken hoe ze te rijden was. Braaf, dus heb goede hoop voor zondag.
En met de andere ben ik flink aan de bak, debuut staat alleen nog niet gepland. De wissels moeten beter en dat is helaas wel echt een dingetje.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 19:40

heb je even pb gedaan Nikki.

ik ga zondag BB dressuur rijden met jonkie van me zusje :') Hebben onderlinge bij de club met 3 verenigingen, ben benieuwd

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:08

Hi allemaal! Ik kom ook weer even meekletsen. Na er een half jaar uit geweest te zijn na een wervelbreuk weer volop aan het trainen en eerste wedstrijd staat weer gepland. Wel nog een rondje Z1, maar de punten voor Z2 zijn al binnen. Wel nog erg aan het stoeien met de wissels. Van links naar rechts wil heel aardig, van rechts naar links gaat vaak gepaard met een bok. De ene keer in de wissel, andere keer er na. Iemand tips hier voor? Uiteraard zijn fysieke problemen al uitgesloten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:44

Wat leuk Melissa succes!!!

Welkom Mloui! Hopelijk ben je weer goed opgeknapt. Wissels zijn voor heel veel combinaties een moeilijk punt. Maar ook hier geldt oefening baart kunst.

Ik ben vorige week bij Theo Hanzon gaan lessen. Heel fijn en leerzaam. Over 2 weken weer.

Vanavond weer eend gestart. Hele goede stukken maar ook een paar echte fouten. Toch nog 215 en 217.

nu weer trainen en op zoek naar een nieuw wedstrijdje.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:26

Leuk topic, mag ik me hier ook melden en meelezen mbt tips?

Ik heb een 12 jarige grote merrie (1.78) die ik nu 8 jaar heb en alles zelf heb geleerd. 3 jaar geleden Z1 gestart maar na enkele wedstrijden een wedstrijdstop ingelast ivm te druk en verhuizen, klussen, nieuwe baan en lichte blessure. Daardoor 1.5 jaar niet gestart en daarna ook maar enkele keer. Moeilijk te combineren met mijn werk (werk ook weekend) maar inmiddels al wel sinds paar maanden Z2 geklasseerd. Dus nu sinds dit jaar begonnen met de vliegende wissels aan te leren.
Onder begeleiding van instructrice tijdens onze wekelijkse les.
Tot nu toe gaat het redelijk. Ene keer beter als andere keer. Maar ook pas enkele keren gedaan.
Iemand nog goede fijne tips hiervoor?

Tot nu toe werkt het beste vanuit galopappuyement vanuit lange zijde naar aclijn en dan rechtuit op aclijn en dan bij rechts of links bij a of c omstellen en beenhulp geven.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:28

Ojee mloui weer helemaal opgeknapt?
Wij hebben destijds ook veel, heel veel bokkesprongen gehad bij de wissels. Maar net wat Vec zegt, blijven oefenen. Ik deed vaak wel als ze bokte terugnemen naar stap weer contra aanspringen en opnieuw de wissel rijden.

Yvon super dat het zo leerzaam was! Ondanks de fouten toch hele nette punten!

Welkom Tamaramt!

Springpaard van me zusje deed het leuk. Heerlijk nuchter keek niet op of om naar de witte hekjes en juryhokjes. 1e proef 197 en gewonnen 2e proef 181,5. Die jury vond m wat gehaast, hij is ook nog wel aardig voorwaarts maar voor zn balans heeft ie dat nog wel nodig.

Vanmiddag nog een paar hele knappe paarden gekeken :D

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:51

melissa_93 schreef:
Ojee mloui weer helemaal opgeknapt?
Wij hebben destijds ook veel, heel veel bokkesprongen gehad bij de wissels. Maar net wat Vec zegt, blijven oefenen. Ik deed vaak wel als ze bokte terugnemen naar stap weer contra aanspringen en opnieuw de wissel rijden.

:D

Ja gelukkig weer helemaal de oude! Heeft uiteraard (veel te) lang geduurd, maar weer pijnvrij in het zadel.

Fijn om te horen dat het bokken er bij jou uit gegaan is. Ik doe idd ook terug nemen en opnieuw. Ook wel eens op slangevolte en elke A-C-lijn wisselen, dan worden ze ook wat beter. Gaat alleen weer ten koste van de contra. Moeilijk dat rijden!

Yvon, hele nette punten. Belooft wat als het wel helemaal volgens plan gaat!

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:00

Superzodiax hoe was het gegaan met je jonkie?

Mloui welkom terug. Klinkt als een heftige blessure gelukkig nu weer helemaal hersteld. Ik heb helaas geen tips voor een bok. De mijn heeft veel uitgehaald maar dat nooit.

Vec wat leuk dat je ook bij Theo bent geweest. Ene mooie punten gescoord. Gaat helemaal goed komen met jullie!

Welkom tamarant! spring je de wissel dan net voor of in de wending?

Melissa mooie prestatie met het jonkie van je zusje. Knappe paarden kijken is leuk :D

Helaas ligt mijn brokkenpiloot weer in de kreukels. Hij heeft met een been in de draad gehangen en dat zit helemaal vol met schaaf/brand wonden. Flink dik en pijnlijk helaas. Had net 4x gereden na de klap op zijn wang dus baal er wel van. Afgelopen 2 maanden meer stilgestaan dan gelopen met al die ongelukjes van m. -O-

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:23

Oh nikkitjuh, dat is flink balen.

De wedstrijd met mn jonkie ging erg goed. Ik ging voor een braaf oefenrondje in t M1, en braaf was ze zeker. Eerste proef ging goed, tweede proef rommeltjes omdat ze moe was. Voorzichtige jury, ik had zelf ongeveer 15 puntem verschil tussen beide proeven verwacht, maar er zat maar 3 punten tussen. Twee x derde met 2 mooie winstpunten

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:54

@nikkietjuh: ik spring de wissel dan in de wending.

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 08:52

Netjes superzodiax! Mooi debuut. +:)+

Tamarant ik heb eigenlijk altijd geleerd ze juist niet in de wendingen te springen omdat ze dan makkelijk opzij weg springen en het daarna moelijker is om ze echt recht onder je door te laten springen op eigen benen. Maar goed het is toch per paard verschillend wat het beste werkt en ik ben er inmiddels wel achter dat de meningen over hoe iets aan te leren nogal uiteenlopend zijn :+
Bij die van mij was de ingang tempo controle in de contra. Toen ik m eenmaal echt goed op kon vangen op het achterbeen van de hand af ging het vrij vlot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:05

In de wending vind ik ook niet zo'n fijne manier om het aan te leren.

Zondag sprong mijn paard ze allemaal weer goed. Ik denk dat er nu schot in komt.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:47

Ik zou ze ook eerder appuyement rijden, omstellen nr wijken en van daaruit gelijk de wissel rijden. Dan is het nieuwe binnenbaan mooi vrij en al geactiveerd voor de wissel.
Ik rij ze momenteel (om ze beter te krijgen) vanuit schouderbinnenwaarts op de hoefslag, dan omstellen naar renvers en van daaruit een wissel naar contra. Dit om te zorgen dat het nieuwe achterbeen echt vrij is om als eerste te springen. En dan weer terug wisselen vanuit contra travers naar de goede galop.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:28

@superzodiax: zo rijd ik de wissel ook. Appuyement. Omstellen. Wissel

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 09:50

Ik heb het hier een beetje verwaardeloost zie ik ;)

Welkom Tamaramt, leuk dat je je paard zelf hebt opgeleid. Veel succes in het Z2.

Hoe is het met de zoektocht Melissa?
Leuk dat het paard van je zusje het zo goed deed. Mag die nog eens mee?

Wat heftig Mloui ben je helemaal hersteld?

Mooie punten Yvon, gefeliciteerd!

Ook mooie resultaten voor SuperZodia, gefeliciteerd!

Furby is vorige week naar de fysio geweest, dus die ben ik weer rustig aan het oppakken, ze mag volgende week weer mee op concours.
Sjaantje is afgelopen weekend mee geweest naar een 4 jarige competitie.
Ze was voor de 2e keer mee en vond het rete spannend, maar zodra ik opstapte deed ze dr best en liep goed, wat punten laten liggen op de stap. Daar mag ze wat losser naar voren blijven maar ik was heel trots op dr!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 23:07

Mlou fijn dat je weer pijnvrij bent!

Ontzettend balen Nikki.. Hopen dat jullie nu gewoon weer fijn verder kunnen!

Superzodiax super dat jonkie het braaf deed en mooi een paar wp meegenomen!

In de wending heb ik ook nooit gedaan, altijd op het rechte stuk.

Vec super dat het kwartje helemaal gevallen lijkt te zijn!

Iris doe je even PB.
Me zusje wil dat ik een startpas aanvraag en m ga uitbrengen in de dressuur, dus misschien dat ik dat wel ga doen. Dan kan die mooi een aantal keer vaker mee. Ze wil zelf toch liever springen

Furby behandel door de fysio, geen gekke dingen? Super dat Sjaan het zo fijn oppakt!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:35

Wat leuk! Blijf je toch lekker aan de gang op deze manier.

Geen gekke dingen hoor maar door de bevalling komt er vaak toch een hoop kracht op een lijf te staan dus even gecheckt. Zo mag Sjaan volgende week ook. Die schud soms iets met het hoofd en die heeft op tafel gelegen ondersteboven dus beter even checken.

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:42

Wat leuk dat sjaan het zo goed heeft gedaan iris. Werkpunten zijn er altijd, dat is niet erg.
Fijn dat Furby even gecheckt is.

Melissa dat is wel een leuke oplossing zo met je zusje samen. Blijf je een beetje in het ritme.

Man wat is het koud zeg :brr: Ben niet vies van een beetje vries weer maar die wind mag er van mij wel af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:57

Niet te doen zo. Paarden buiten is eigenlijk gewoon zielig...

Heb sinds zondag al niet meer fatsoenlijk gereden. Heb er dinsdag 10 minuten in de buitenbaan op gezeten en toen deden mijn handen zo zeer dat het al klaar was.

Straks maar even binnen een rondje.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:05

Groot gelijk dat je ze evn laat checken Iris.

Het weer is idd verschrikkelijk koud.. Ben gisteren teruggekomen van een paar dagen Warschau. Daar was het helemaal niet te harden :brr: :brr:

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 18:15

Zo, meldt me ook maar eens hier met jullie goed vinden. :D
Ik rij een 7-jarige Oscar ruin die nu zijn punten voor het Z2 heeft. Wissels kent hij al een beetje, maar hij kan ze nog niet goed genoeg voor een proef. Ook aan de verzameling schort het nog wel een beetje. Wel hebben we zoiets dat het deze zomer toch zou moeten lukken om Z2 te gaan starten, dus daar gaan we nu naar toe trainen.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:59

Welkom Vur!

Hoe is het hier dames?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:24

Afbeelding
Deze oortjes mochten weer eens naar het bos. Wat was hij lekker fris!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:31

Doet hij het goed verder?