Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 23:01

suikermeisje schreef:
Gaan meer mensen vanuit dit topic aankomende zondag naar velddriel?

Zou wel willen maar heb geen vervoer ;)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 07:02

Jonnekee schreef:
suikermeisje schreef:
Gaan meer mensen vanuit dit topic aankomende zondag naar velddriel?

Zou wel willen maar heb geen vervoer ;)

Dat is jammer. Gelukkig heeft Wesley toen auto gekocht met trekhaak en samen vorig jaar een trailer aangeschaft.

xx_Irisje

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:26

Mag ik me hier melden?

Wij hebben gisteren onze laatste punten voor het zzz gehaald. Zullen wel eerst nog flink moeten oefenen.
Ik rij met een 8 jarige Bordeaux x Ferro. Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:33

Hey jij komt ook uit de buurt!

Was dat bij new eldorado?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:46

Waar kom jij vandaan dan?
Nieuw Eldorado heeft binnen geen Z. De foto was bij Laseur in soest. Gisteren op marcroix in amersfoort gestart.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:59

Welkom Iris! Mooi paard heb je! Ik vind zelf de PSG fijner te rijden dan de ZZzwaar :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:28

Gister weer gestart. Was er zelf door familieomstandigheden niet goed met mijn kop bij. De hele week al niet en daardoor te slordig gereden en best veel punten laten liggen. 205 gemiddeld eerste proef en 212 gemiddeld tweede proef dus net een winstpunt. Had in de 2e proef nog een 5e prijs.
Volgende X weer beter.

Afbeelding
Afbeelding

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:21

Welkom Iris, mooi paard heb je!

Gezien de omstandigheden toch nog goed gedaan Suikermeisje! Inderdaad volgende keer beter!

Wij gaan in mei weer weg. Grote kans dat we dan onze eerste keer inter I meenemen. Oefeningen zitten er al lang op, maar ik wil april nog wel pakken om de manier van lopen te verbeteren. Bus kan prachtig evenwichtig lopen, maar is zo ontzettend gevoelig op invloeden van mij, dat elk stukje onbalans in mij ook resulteert in een reactie van hem.

Nu dus bij iedere training herhalen voor mezelf "handen voor, handen voor, proberen mee te zitten en uit te zitten, onder je houden maar wel loslaten enz enz" probeer dat eens op een fanatieke halve tuiger, mijn instructrice doet het me niet na zegt ze :')

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:28

Ik vind jouw paard echt zo stoer stichlover! Maar snap dat het niet altijd makkelijk zit.

Toch een hele prestatie om te rijden met je hoofd vol andere zaken suikermeisje. Gefeliciteerd met je punt.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 18:10

Heeel gaaf paard Iris!

Hier druk aan het voorbereiden voor de kwalificatieshow voor het EK, ik vind het zelf toch wel spannend haha. Maar beide paardjes gaan zo lekker dat het genieten sowieso goed moet komen :D

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:59

xx_Irisje schreef:
Ik vind jouw paard echt zo stoer stichlover! Maar snap dat het niet altijd makkelijk zit.

Dankjewel voor je compliment!!

@ Wieneke Succes met de voorbereidingen, wanneer moet je op show?

Wij zijn afgelopen zaterdag in Ermelo geweest voor een gecombineerde dressuur, grondwerk en vrijheidsdressuur demo. Was ontzettend leuk en ik durf nu wel te zeggen dat Busted ook echt van showen houdt. Hoe trots hij wel niet door de baan liep! Hij vond het geweldig *\o/*
Zie ons topic voor foto's en een verslag!
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1944387&lr=544898948#unread

xliefsesmeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:51

hoi,
ik wil later top springen gaan rijden. hebben jullie mis wat tips om daar te komen. als je op stal alleen maar balkjes mag gaan draven omdat je niet alleen mag gaan springen. oo en trouwens ik heb ook geen vriendin die een pony heeft die kan springen. en ik wil ook niet naar een andere manege. want ik vind het waar ik nu rijd heel leuk. en ik heb al een hele goede spring pony een van de beste denk ik wel

groetjes ♥

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:34

xliefsesmeex schreef:
hoi,
ik wil later top springen gaan rijden. hebben jullie mis wat tips om daar te komen. als je op stal alleen maar balkjes mag gaan draven omdat je niet alleen mag gaan springen. oo en trouwens ik heb ook geen vriendin die een pony heeft die kan springen. en ik wil ook niet naar een andere manege. want ik vind het waar ik nu rijd heel leuk. en ik heb al een hele goede spring pony een van de beste denk ik wel

groetjes ♥

Ik denk dat je dit beter in het Jeugdhonk kunt gaan vragen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:38

Zijn er nog mensen hier die de 28ste in Velsen starten?

Ik ga daar schrijven :D

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 17:26

Ja Gail, maar dat wist je al :D

Maar geloof dat Astrid de PSG schrijft, dus je kunt misschien wel eerste rang vanuit het andere juryhokje meekijken ;)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 17:27

Ja ik!

Ik volg jullie braaf maar ben een beetje druk en vermoeid geweest de laatste tijd en had weinig energie om te reageren.

Afgelopen zaterdag heb ik in Eemnes gestart. Ik had al ingeschreven toen het opeens kadervorming werd en heb ik even overwogen om weer af te melden maar omdat het om de hoek is toch gestart.
Dit was nu de 4e GP die ik reed en de eerste waarbij het allemaal wat logischer begon te voelen. Nog wel een paar fouten erin en de zigzag is nog echt een dingetje. Ik kan óf een fatsoenlijk appuyement rijden óf tellen, beide is nog even geen optie.
Maar ik had ruim 62% dus ik was er super blij mee. Die punt is binnen en nu ga ik lekker werken aan het mooier maken.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 15:43

Een vraagje
Ik rijd momenteel in de PSG zonder slipjas, aangezien mijn jas nog niet klaar is maar wel verder wil starten. Mag je in de inter 1 ook zonder slipjas starten kon het nergens vinden?

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 15:45

Wij mogen in BE zelfs niet eens in de PSG starten zonder slipjas. Dus ik vrees dat ik je daarmee niet kan helpen. Kan je niet tijdelijk de slipjas van iemand anders lenen?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 16:41

KNHS reglement zegt:

Vanaf de Lichte Tour geldt dat zowel in een rijjas als rijrok gereden mag worden. In bepaalde situaties kan hiervan worden afgeweken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 17:26

Yep, je mag kiezen. Dus geen probleem.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 08:45

Mag ik me ook melden?

Ben net begonnen in het zz zwaar, 1e keer hadden we gelijk een winstpunt, 2e keer vond mijn paard het buiten erg spannend.
Morgen weer op pad met hem, maar ik kan nergens vinden hoe het zit met ene zomertenue. Ik weet dat je in de basissport zelf mag kiezen, maar is dat in de subtop ook, of wordt het daar sowieso niet gedaan?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 09:09

Zelfde regels als in de basis. Maar het wordt morgen gelukkig niet zo warm.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 14:16

Liquorice schreef:
Mag ik me ook melden?

Ben net begonnen in het zz zwaar, 1e keer hadden we gelijk een winstpunt, 2e keer vond mijn paard het buiten erg spannend.
Morgen weer op pad met hem, maar ik kan nergens vinden hoe het zit met ene zomertenue. Ik weet dat je in de basissport zelf mag kiezen, maar is dat in de subtop ook, of wordt het daar sowieso niet gedaan?

Mijn ervaring is dat het echt niet op prijs gesteld wordt dat je zonder jasje start.
Ik heb van twee jury’s zelfs commentaar gekregen destijds, waar mijn jasje was en waarom iedereen anders wel met jasje reed en ik niet... echt belachelijk. Maar ik bedenk me nu wel 2x voordat ik zonder jasje start :/

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:41

Heeft er iemand nog tips voor de Eners? Ik merk dat ik het zelf onwijs lastig vind het gaat zo rete snel :Y) :+

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 12:33

Heel veel oefenen en steeds een stapje terug doen. Bij mij is het echt bloed, zweet en vooral veel tranen geweest maar ze gaan nu best aardig. De laatste 3 wedstrijden waren ze alle 15 foutloos.

Bij mij hielp het enorm om iedere keer als het fout ging gewoon weer terug te gaan naar heen en terug en dan weer 3 en dan steeds weer opbouwen.