[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:06

Ja klopt, Finale is trouwens de 2e proef (en op sommige dagen rij je natuurlijk ook beide, maar die eerste kan je inderdaad wel dromen na een week :+ ), afhankelijk van het deelnemers veld (meestal rond de 80) gaan de eerste 10 á 12 door.
Afgelopen 2 jaar heb ik zelf niet gestart, maar een vriendin van me wel in het Z, niveau lag aardig hoog.
Eerlijk, maar zeker geen weg geef punten... je moest wel de vellen van je reet rijden om bovenin mee te komen :+
Jaar daarvoor heb ik mijn eerste Z1 gereden, toen was het niveau een beetje gelijk aan de randstad. Daarna natuurlijk twee lange jaren niks ivm blessureleed :+

Mijn beste jaar was de M2... die ging ik op de bonnefooi voor het eerst starten op Almelo "kunnen we lekker oefenen", 13 winst en finale :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:19

ik ben heel erg benieuwd of ik mee kan komen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:20

Lithya schreef:
Ik woon in Friesland en heb nog nooit op een Fries gezeten :D. Ik vond de keuring wel mooi om te zien op tv Fryslân.

:oo

Oke that's it... :') Ik heb officieel rare gedachtenkronkels _O-

Keuring is inderdaad gaaf, heb zelf mee mogen rijden in de Friesian Proms. Paar weken later gingen we naar Den Bosch (KWPN), maar die sfeer daar... Ontbreekt gewoon... KFPS HK is echt een feestje. Maar ja, dat zie je wel met de kampioenskeuring.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:25

vonneke schreef:

Ligt er ook heel erg aan wat er om je heen rijdt. Dat wisselt heel erg.
Natuurlijk rij je altijd je eigen proef voor je eigen punten... maar als er net 3 jonge hengsten van schockemölle á een ton voor je door de baan zijn gedenderd loopt die van mij toch echt maar voor een 6-je, en dan is 1 foutje genoeg voor geen winst _O- :')
(ja daar heb ik nog een trauma van, van 3 jaar terug :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:26

daar ben ik eigenlijk nooit bang voor...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:28

bang niet... onder de indruk was ik wel.
Un8i kan ook lekker marcheren, maar niet met zijn achterbeen tegen zijn buik en zijn voorbeen voorbij zijn neus, en het er dan uit laten zien alsof ze op een ontspannen buitenritje waren. :D

Meteen even gekeken of ik er een stiekûm kon inladen in mijn veewaggel als ze niet keken :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:30

c_alsemgeest schreef:
vonneke schreef:

Ligt er ook heel erg aan wat er om je heen rijdt. Dat wisselt heel erg.
Natuurlijk rij je altijd je eigen proef voor je eigen punten... maar als er net 3 jonge hengsten van schockemölle á een ton voor je door de baan zijn gedenderd loopt die van mij toch echt maar voor een 6-je, en dan is 1 foutje genoeg voor geen winst _O- :')
(ja daar heb ik nog een trauma van, van 3 jaar terug :+ )

Lol, de relativiteit van de dressuur :D

Ik check heel vaak mijn concurrentie op FB, dan bepaal ik aan de hand daarvan hoe ik het kan doen :') _O- Gelukkig vergeet ik dat wel voordat ik de ring in ga :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:36

oh nee dat doe ik nooit, moet hier in de regio regelmatig tegen grand prix ruiters... dan weet ik mijn plek wel.

Toen was ik vooral tijden het losrijden al afgeleid, er zat toen zo'n prachtige vos hengst bij, en helaas... die ging voor mij de ring in :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:44

c_alsemgeest schreef:
oh nee dat doe ik nooit, moet hier in de regio regelmatig tegen grand prix ruiters... dan weet ik mijn plek wel.

Toen was ik vooral tijden het losrijden al afgeleid, er zat toen zo'n prachtige vos hengst bij, en helaas... die ging voor mij de ring in :+

Oooh ja, dat hoef je hier niet hoor :') Nouja, er zitten wel een aantal hele goede ruiters bij hoor, waar je het zomaar niet van wint. Maar die komen vaak alleen op de wat luxere wedstrijden.

Vorig jaar moest ik tegen een young rider in het M1, vond ik vet niet leuk, ze had echt een heel erg mooi paard. Maar ik stond wel mooi in één proef boven haar. Zoals mijn collega's toen zeiden: Die kunnen ook een slechte dag hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:46

Hier zijn er maar bar weinig grand prix ruiters die basis starten en er zijn er toch ruim voldoende.

Ik rijd mijn proef voor wat ik waard ben en wat anderen doen maakt me eigenlijk niets uit. Plaatsing vind ik niet zo belangrijk, punten wel. Maar afgelopen seizoen heeft hij eigenlijk alles gewonnen en zijn we het buiten seizoen hetzelfde begonnen hihi

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:50

Op de hoeve kom je ze toch regelmatig tegen hoor, Patrick zelf, Daniëlle v Mierlo etc
Gewoon even wat ritme opbouwen voordat ze aan het echte werk beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:55

Dat kan inderdaad ook prima. Hier is dat niet zo, misschien op 1 bepaalde locatie maar je ziet ze bijna nooit.
Hier wel veel beroepsruiters maar ook dat vind ik niet heel spannend eerlijk gezegd.

Och we zullen wel zien wat we in Almelo tegen gaan komen. Ik heb er iig zin in en misschien wel meer om de gezelligheid dan om het rijden. Het paard wat ik meeneem is niet zo van het verhuizen dus dit kan goed net een stapje teveel zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:56

Ik ga ook 4 dagen naar Almelo :)

Maar ik stal mijn paard er niet. Woon in de buurt dus rij heen en weer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:58

Lijkt me leuk, zo'n concours als in Almelo. Hoef er zelf niet aan te beginnen nu, overnachten is een hel. Zelfs als hij samen met z'n thuisbuurman gaat.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:00

Ja de sfeer is echt geweldig daar... ik kom er al bijna 10 jaar en het is gewoon een soort ponykamp voor ons :')
De paarden vallen meestal wel mee, wij gaan meestal met een groep van 5 tot 10 paarden en daar zitten echt wel wat zenuwpezen tussen. Maar over het algemeen is het vrij relaxed. De beveiliging en oplettendheid van mede paardenmensen is ook groot. zeker in de tenten is het erg ruim en licht dat scheelt ook weer. Alleen met erge storm is het daar onrustiger... maar dat komt gelukkig niet vaak voor.
We hebben echt een keer zo gigantisch noodweer gehad, windstoten, onweer... dus wij naar de paarden toe. Beveiliging liep al in grote getalen rond en ook veel mensen en paarden die eten kregen. Des ondanks wel wat onrustige paarden hier en daar... loop ik naar de mijne toe, ligt die languit te pitten met zijn hoofd in de hooibaal :')
Daarna verbaasd kijken van "wat kom jij nou weer doen?"

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:02

c_alsemgeest schreef:
Ja de sfeer is echt geweldig daar... ik kom er al bijna 10 jaar en het is gewoon een soort ponykamp voor ons :')
De paarden vallen meestal wel mee, wij gaan meestal met een groep van 5 tot 10 paarden en daar zitten echt wel wat zenuwpezen tussen. Maar over het algemeen is het vrij relaxed. De beveiliging en oplettendheid van mede paardenmensen is ook groot. zeker in de tenten is het erg ruim en licht dat scheelt ook weer. Alleen met erge storm is het daar onrustiger... maar dat komt gelukkig niet vaak voor.
We hebben echt een keer zo gigantisch noodweer gehad, windstoten, onweer... dus wij naar de paarden toe. Beveiliging liep al in grote getalen rond en ook veel mensen en paarden die eten kregen. Des ondanks wel wat onrustige paarden hier en daar... loop ik naar de mijne toe, ligt die languit te pitten met zijn hoofd in de hooibaal :')
Daarna verbaasd kijken van "wat kom jij nou weer doen?"

Ooh geweldig!

Wij gingen vorig jaar ook met een team een weekend weg. Nou allemaal bekende paarden, maar die van ons waren echt niet gezellig hoor. Ik had op dat moment geen fatsoenlijke stalschoenen, dat heb ik geweten. :+
Met het uit het land halen van de paarden was de ene zo haastig, dat die op mijn voet ging staan. MIDDEN op mijn voet. En ik had (gelukkig) een linnen schoen aan. Andere twee meiden gingen op slippers. Maar ik kon mooi de volgende dag amper mijn laars aan krijgen!! (polo)
Hadden we nog wel een wedstrijd ook... -O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:10

vreselijk... ben ook wel vaak geblesseerd hoor in Almelo... waarvan de meeste keren tijdens het ruiterbal :')

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:29

Zo wat een hoop die nog nooit op een fries hebben gezeten haha!

Ik let ook meestal niet zo op wat er met losrijden in de baan rijdt. Ook omdat ik weet dat sommige er met losrijden ook veel beter uit kunnen zijn dan tijdens de proef. En daarnaast rijd ik voor mezelf, plaatsing is minder belangrijk dan de punten vind ik. Al is een 1e plaats altijd leuk. :+
Heb daarentegen ook nooit met echte grote namen gereden hoor. Inderdaad alleen maar beroepsruiters.

Zelf nog nooit met zo'n meerdaags concour meegedaan waar ook overnacht wordt. De sfeer lijkt me inderdaad wel heel leuk!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:32

Wat voor zadel heb jij Eclare?

En waarom de keuze voor een Fries? Als ik niet bij de huidige eigenaar zou rijden, had ik waarschijnlijk nooit weer op een Fries gereden :') Maar dat is meer een persoonlijk verhaal dan dat ik iets tegen Friezen heb. :')

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:39

Ik heb een euroriding Titaan!

Toen ik op de manege reed, leaste ik een fries. Een echt manege paard ook verder niets bijzonders en merkte toen hoeveel rijproblemen friezen sneller hebben dan een ''normaal'' paard. Dus toen ik toen een eigen paard ging kopen ben ik ook voor een KWPN-er gegaan. Deze heb ik helaas veel te snel moeten laten inslapen. Toen had ik contact met een vriendin van mij welke een friese handelsstal heeft (hier had ik 2 jaar daarvoor ook een tijd stage gelopen voor mijn opleiding paardenhouderij, toen kwam ik er al achter dat friezen tegenwoordig ook wel anders gebouwd en van karakter zijn). En toen ben ik gewoon gaan kijken, als in waarom niet? Ze had me al verteld dat Floyd op dat moment haar favoriet was en inderdaad, ze hadden alles losgegooid voor me maar Floyd stak er wel bovenuit. Qua beweging en gangwerk meer een KWPN-er met veel knieactie en power en met wat meer beharing :+ . Toen een ritje op hem gemaakt en zijn karakter was echt geweldig. Hij is zo meewerkend en leergierig, echt een fijn paard op mee te werken. Dus toen kon ik er niet echt meer overheen, gekocht, laten castreren en 4 jaar verder zijn we hier en nog geen moment spijt van gehad!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:21

Eclare schreef:
Ik heb een euroriding Titaan!

Toen ik op de manege reed, leaste ik een fries. Een echt manege paard ook verder niets bijzonders en merkte toen hoeveel rijproblemen friezen sneller hebben dan een ''normaal'' paard. Dus toen ik toen een eigen paard ging kopen ben ik ook voor een KWPN-er gegaan. Deze heb ik helaas veel te snel moeten laten inslapen. Toen had ik contact met een vriendin van mij welke een friese handelsstal heeft (hier had ik 2 jaar daarvoor ook een tijd stage gelopen voor mijn opleiding paardenhouderij, toen kwam ik er al achter dat friezen tegenwoordig ook wel anders gebouwd en van karakter zijn). En toen ben ik gewoon gaan kijken, als in waarom niet? Ze had me al verteld dat Floyd op dat moment haar favoriet was en inderdaad, ze hadden alles losgegooid voor me maar Floyd stak er wel bovenuit. Qua beweging en gangwerk meer een KWPN-er met veel knieactie en power en met wat meer beharing :+ . Toen een ritje op hem gemaakt en zijn karakter was echt geweldig. Hij is zo meewerkend en leergierig, echt een fijn paard op mee te werken. Dus toen kon ik er niet echt meer overheen, gekocht, laten castreren en 4 jaar verder zijn we hier en nog geen moment spijt van gehad!

Ooh wat een leuk verhaal zeg!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:21

Ik ken Almelo alleen als groom van mijn neef met springen. oliebol, wat is dat terrein groot om te moeten lopen met 7 paarden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:24

Ja het is mega,
Maar op zich afstand van de stalling naar het wedstrijd terrein niet zo groot, zeker als je in de binnen manege staat is het een paar meter.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 13:05

c_alsemgeest schreef:
Ja het is mega,
Maar op zich afstand van de stalling naar het wedstrijd terrein niet zo groot, zeker als je in de binnen manege staat is het een paar meter.

Ja, maar daar moest ik vrolijk voorbij. Eerste dag stonden we helemaal achteraan op het veld met parkeren.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:04

Nog nooit in Almelo gereden en ook nog nooit op een fries gereden.... Saai hè?! :D