Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kar_lien schreef:Wat raar joh, het kan natuurlijk dat je gevoel niet helemaal klopt met je protocollen maar dat er dingen op staan die helemaal niet gebeurd zijn is echt wel gek...
Maar ach, komend weekend finale in Delft en dan mogen we revanche nemen

Lowara schreef:Mijn doelen dit jaar zijn volledig anders dan ik had gedacht. Mijn hoofd doel was eerst M2 plus winst met mijn ene merrie. Wie weet gaan we er nog voor, maar merk dat ik buitenrijden met haar veel prettiger vind nu.
In plaats daarvan heb ik een startkaart aangevraagd voor mijn 14 jarige Tinkermerrie van 1,35 hoog die sinds de zomer pas onder het zadel is en eigenlijk volledig beginnerslessen zou moeten lopen
Met haar heb ik weinig doelen omdat het eigenlijk geen dressuurtype is, maar merk dat we er beide ontzettend veel lol aan beleven, dus we kijken de komende tijd in de B tussen de paarden wel waar het schip strand.
L1 startgerechtigd zou voor 2017 een leuk doel zijn voor ons gok ik
)
Heeft waarschijnlijk gekke beweging in het land gemaakt (knetterende brommers etc heeft hij een hekel aan ).

Ook ben ik op dit moment bezig met verhuizen, ik moet 9 november mn huis uit zijn en alles moet natuurlijk verhuisd of weggegooid (en dat is wat beladen aangezien ik ben geboren in dit huis en hier alle herinneringen van mn vader heb die 2 jaar terug is overleden). Zelf heb ik met mn vriend een huisje gekocht waar we in februari in mogen dus tijdelijk switch ik van moeders naar vriend en weer terug 

Over een maandje ga ik lekker met beide paardjes en moeders een paar dagen genieten op de Veluwe, misschien is dat ook wel even goed voor mn hoofd
Searcher schreef:Ik wilde na het rijden van 2 onderlinge wedstrijden kijken of ik ook op een officiële wedstrijd rond de 180 kon rijden.
Dus toch per 1 april startpas aangevraagd.
Dat resulteerde in 2 x 180,5 punten op de eerste officiële dus ja het lukte.
Nu hebben we 2 doelen voor het resterende jaar:
-betere B proeven rijden, hogere punten
-eind van het jaar een winstpunt in de L1 halen
Werk aan de winkel!!
cindyheyyou schreef:Vandaag voor de laatste keer KNHS gereden, helaas geen winstpuntjes. Ik ga stoppen, omdat ik op de manege stop met leasen. Ik ga alleen nog 1x per week lessen en de FNRS wedstrijden rijd ik nog wel.
Ik ben nu F11+0 en VA2+0. Mijn doel is om eind van het jaar F11+2 en VA2+2 te zijn..
Er zijn nog 4 dressuur en 3 vaardigheid wedstrijden.
Bij de Va2 is het nog even afwachten of ik die haal, ik ben steeds de enige die zich voor de Va2 inschrijft en dan gaat het niet door. Er moeten minimaal 2 zijn, willen ze het door laten gaan.. Zolang ik de enige in de Va2 ben, rijd ik mee met de Va1. Dan word mijn doel Va1+4 ipv Va2+2
Vorig jaar gaf dat niet echt problemen, dit jaar is hij door heel regelmatig te rijden flink wat breder geworden in spieren. Helaas knelt het zadel nu, het kantelt ook en klappert.
cindyheyyou schreef:cindyheyyou schreef:Vandaag voor de laatste keer KNHS gereden, helaas geen winstpuntjes. Ik ga stoppen, omdat ik op de manege stop met leasen. Ik ga alleen nog 1x per week lessen en de FNRS wedstrijden rijd ik nog wel.
Ik ben nu F11+0 en VA2+0. Mijn doel is om eind van het jaar F11+2 en VA2+2 te zijn..
Er zijn nog 4 dressuur en 3 vaardigheid wedstrijden.
Bij de Va2 is het nog even afwachten of ik die haal, ik ben steeds de enige die zich voor de Va2 inschrijft en dan gaat het niet door. Er moeten minimaal 2 zijn, willen ze het door laten gaan.. Zolang ik de enige in de Va2 ben, rijd ik mee met de Va1. Dan word mijn doel Va1+4 ipv Va2+2
Met nog 2x dressuur en 1x vaardigheid te gaan sta ik op F11+1 & Va2+2
Heb volgende week dressuur, als ik dan de F11 haal, heb ik mijn doel voor dit jaar gehaald
Heb er nu nog spierpijn van, maar het gedeelte 'geef maar teugels als ze los en ontspannen is' is nu wel gelukt
Vind het altijd nog spannend om de teugels voor een groot deel los te gooien als ze lekker ontspant en laag loopt (wat in de reining wel gewenst is).. daar komt dan toch mn dressuurstukje weer omhoog

Kon niet meer lopen van de pijn in mn buik, giga blaasontsteking dus gelijk antibiotica in zo'n zakje (eerder in Duitsland gehad, daar vertaalden ze het als 'carpet bombing')

suikermeisje schreef:Doelen 2017:
Dakar (eigen paard) ZZL startgerechtigd en stiekem ook gestart zijn. (1 jaar en 3 maanden over Z1 gedaan vanwege blessure paard, ongeluk gehad langs de weg dus 6 maanden niet kunnen trainen en toen weer 2 maanden op moeten bouwen).
Exspensive (geen eigen paard) Z1 geklasseerd zijn. Z2 zal niet zomaar lukken vanwege wissels.
Vorige punten waren wel heel hoog, dus hoop niet dat dit tegenvalt haha..