Wedstrijddoelen 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DarkCupid

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:14

mijn doel is het om dit jaar L2+5(of hoger) te hebben, ben nu L1+6. en mijn minimale doel is als het wegens omstandigheden niet lukt om dat te behalen om minimaal wel gestart te hebben in het L2.

Afbeelding

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:34

Mooie punten Shelly gefeliciteerd!
En knap Cindy dat je na 2 uur op je paard je proeven nog door bent gekomen zeg. Het was ook warm zat pffff. Wat meer routine in de proeven en dan zit je zo op winst!

Ik was zaterdagavond nog gestart in het M1 en had eigenlijk wel 2 hele fijne proeven gereden. Eerste proef een kleine storing bij het aangalopperen en in de 2e was hij heel even stout en moest ik een extra volte rijden dus dat was een -2. Maar over het algemeen bleef hij er super aan trekken en was mijn gevoel ook echt wel dat ik 2x rond de 190 zou zitten. Grote verbazing met de prijsuitreiking, slechts 180 en 176-2. Beide protocollen nergens een halve punt gegeven door de jury en zelfs op zijn gangen alleen maar zesjes. Paard loopt al sinds de veulenkeuring voor 7ens en 8en op zijn gangen. Echt bizar!

Staan ook dingen op mijn protocol die niet overeen komen zoals 'paard valt in draf' en 'teveel passen achterwaarts', dingen die ik dus niet heb laten zien. Heb ook echt getwijfeld of ik wel de juiste protocollen mee heb gekregen, maar oké. Het was al laat op de avond en ik had er geen trek in, dus heb het maar zo gelaten. Gelukkig had ik een grote fanclub mee, die altijd kritisch met me mee kijken en die konden zich ook niet vinden in de uitslagen. Ik ben echt geen zeikerd en kan me altijd goed vinden in het commentaar, maar deze kan ik niet thuis brengen :P
Maar ja, gevoel en beeld waren goed en paard heeft echt kneiterhard gewerkt en dat is het belangrijkste.

Kar_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:06

Wat raar joh, het kan natuurlijk dat je gevoel niet helemaal klopt met je protocollen maar dat er dingen op staan die helemaal niet gebeurd zijn is echt wel gek...

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:30

Kar_lien schreef:
Wat raar joh, het kan natuurlijk dat je gevoel niet helemaal klopt met je protocollen maar dat er dingen op staan die helemaal niet gebeurd zijn is echt wel gek...

Ik ben normaliter ook echt geen ze*ikmuts met dit soort dingen en kan het commentaar altijd wel goed plaatsen, tot nu dan :') Maar ach, komend weekend finale in Delft en dan mogen we revanche nemen :j

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:45

Lowara schreef:
Mijn doelen dit jaar zijn volledig anders dan ik had gedacht. Mijn hoofd doel was eerst M2 plus winst met mijn ene merrie. Wie weet gaan we er nog voor, maar merk dat ik buitenrijden met haar veel prettiger vind nu.

In plaats daarvan heb ik een startkaart aangevraagd voor mijn 14 jarige Tinkermerrie van 1,35 hoog die sinds de zomer pas onder het zadel is en eigenlijk volledig beginnerslessen zou moeten lopen :+
Met haar heb ik weinig doelen omdat het eigenlijk geen dressuurtype is, maar merk dat we er beide ontzettend veel lol aan beleven, dus we kijken de komende tijd in de B tussen de paarden wel waar het schip strand.
L1 startgerechtigd zou voor 2017 een leuk doel zijn voor ons gok ik :j

Ok... In mei bovenstaand bericht getypt en moet hem toch aanpassen :')
De merrie waar ik M2 mee wilde zijn heb ik inmiddels verkocht, en het merrietje die ik voor de lol ben gaan starten heeft inmiddels niet alleen het L1 startgerechtigd behaald, maar ga ik zelfs L2 starten dit jaar nog omdat we L2 gerechtigd zijn.
Blijft bizar hoe dingen toch altijd anders gaan dan een paar maanden daarvoor dan he?

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 07:29

Helaas, ik zou zaterdag weer op wedstrijd maar moet me afmelden. Hij stond maandag ineens met een dik bovenbeen en 40 graden koorts op stal.
Gelijk de DA erbij, pijnstilling etc, en nu na 2 dagen loopt hij niet meer kreupel (nog iets stijf) en been is niet meer warm en al veel minder dik. Wel zit er nog iets van een verdikking, dus misschien volgende week even een echo maken. Tot die tijd aan de hand stappen en wat blijven koelen.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:05

Oei oei... Beterschap Danielle!

Dankjewel cindyy_1993 en _KellyAV (beetje late reactie :o )
Mijn voet/teen is nog niet genezen. Had voor dit weekend ook een wedstrijd gepland staan maar helaas...kan nog geen schoen aan dus laat staan rijden haha. Als je met barebackpad + sloffen mocht starten dan had ik het gewoon gedaan :=
Maar ach, we hebben geen haast! Komt wel weer goed :j

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:39

Dankje :) Heeft waarschijnlijk gekke beweging in het land gemaakt (knetterende brommers etc heeft hij een hekel aan ).

Jij ook beterschap!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:09

Balen Danielle hopen op snel herstel!

Alpha 89 jij ook nog beterschap met je teen!

Ik ben nog steeds aan het nagenieten van afgelopen weekend!

Afbeelding
Afbeelding

TamaraG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:51

Mijn doel voor 2018 is om met Gijs in het L springen te komen :o

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:36

Gefeliciteerd met de behaalde resultaten! En beterschapjes aan de andere kant ;)

Ik meld me hier ook weer eventjes ^-^

Ik heb zelf even een wedstrijdstop ingelast, t is geweldig leuk wat ik nu allemaal heb bereikt (topklasse) maar merk dat ik er minder plezier uithaal. Wat dat precies is kan ik mn vinger niet op leggen, ik vind t paardrijden super en Grace gaat ook steeds beter, de mensen zijn gezellig en er hangt een prima sfeer.

Misschien is het allemaal wel een beetje snel gegaan, van 5 jaar geleden nog nooit een westernwedstrijd naar nu in de top van Nederland is ook wel een beetje veel ;) Ook ben ik op dit moment bezig met verhuizen, ik moet 9 november mn huis uit zijn en alles moet natuurlijk verhuisd of weggegooid (en dat is wat beladen aangezien ik ben geboren in dit huis en hier alle herinneringen van mn vader heb die 2 jaar terug is overleden). Zelf heb ik met mn vriend een huisje gekocht waar we in februari in mogen dus tijdelijk switch ik van moeders naar vriend en weer terug :)

Wel gave nieuwe foto's van Grace laten maken bij een privé workshop van Lotte van Alderen (Foscofotografie) :D

[ITP] Knappe Footworkdunitgreat staat model bij privé workshop!

Zooo blij mee ;)

Voorlopig dus even lekker thuis voor de lol met knol rijden en dan zien we wel of t ooit weer gaat kriebelen :) Over een maandje ga ik lekker met beide paardjes en moeders een paar dagen genieten op de Veluwe, misschien is dat ook wel even goed voor mn hoofd ;)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:27

Gefeliciteerd allemaal!

Ik heb vandaag na mijn operatie en alles weer voor het eerst wedstrijd gehad, dit was de 3de keer voor Lex!

192,5 punt! Met een enorme hapering in een bocht waar hij helaas op de rem sloeg en een compleet niet getoonde rechtergalop, volte en overgang :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:13

@Wieneke: soms even alles loslaten en gewoon genieten is helemaal niet slecht. Je hebt 5 jaar best in een roes meegemaakt van 0 naar top, met waarschijnlijk best wel de nodige druk. Het is niet omdat alles supervlot gaat, dat het daarom ook makkelijk is. Verandering van spijs doet eten, even lekker wat anders gaan doen is echt geen slecht idee.

Ik weet niet of het tot wedstrijddoel meegeteld kan worden, maar het heeft er wel mee te maken.
In mei en juni heb ik een korte cursus gevolgd via mijn club tot jurylid tem L2 door Kees op't Hoog, waarvoor ik ook ben geslaagd. In november/december mag ik een korte maar intensieve cursus volgen die hierop aansluit, tot en met ZZ, gegeven door Adriaan Hamoen. Mijn "wedstrijddoel" is om ook voor die cursus te slagen. Deze cursussen zijn georganiseerd door organisatie A in paardensportland.
Begin 2018 organiseert organisatie B ook zoals elk jaar een start van jurycursussen tot en met niv. 1 (oftewel L). Deze is echter veel langer van opleidingstijd en veel intensiever. Mettertijd kan je daarin opbouwen en doorgroeien tot nationaal en internationaal jurylid.
Doel is om ook voor deze eerste opleiding van een jaar uiteindelijk te slagen, zodat ik voor beide organisaties als officieel jurylid aan de slag kan. En later ook gewoon doorgroeien :)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:06

Leuk doel Varekaj en van Adriaan leer je zo veel :-)
Iedereen weer gefeliciteerd met de winst of even een lekkere verdiende pauze.

Wij hadden ook een geslaagde dag. Vandaag stond de finale van de Herfstmeeting Zuid Holland op het programma. Mijn dochter heeft eerst in de B gestart en reed een mooie 192 punten. Anderhalf uur later mocht ik zelf starten in het M1 en ondanks dat ik het voor mijn gevoel niet flitsend genoeg vond gaan, toch 190 punten gereden. Dus inmiddels alweer M1 + 4.

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 05:56

Searcher schreef:
Ik wilde na het rijden van 2 onderlinge wedstrijden kijken of ik ook op een officiële wedstrijd rond de 180 kon rijden.
Dus toch per 1 april startpas aangevraagd.
Dat resulteerde in 2 x 180,5 punten op de eerste officiële dus ja het lukte.
Nu hebben we 2 doelen voor het resterende jaar:
-betere B proeven rijden, hogere punten
-eind van het jaar een winstpunt in de L1 halen
Werk aan de winkel!! :D

Doel 1 is gelukt, we hebben goed kunnen verbeteren.
Doel 2 wordt aan gewerkt, we mogen al L1 maar blijf nog 1 of 2 wedstrijden in de B.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:42

cindyheyyou schreef:
Vandaag voor de laatste keer KNHS gereden, helaas geen winstpuntjes. Ik ga stoppen, omdat ik op de manege stop met leasen. Ik ga alleen nog 1x per week lessen en de FNRS wedstrijden rijd ik nog wel.
Ik ben nu F11+0 en VA2+0. Mijn doel is om eind van het jaar F11+2 en VA2+2 te zijn..
Er zijn nog 4 dressuur en 3 vaardigheid wedstrijden.
Bij de Va2 is het nog even afwachten of ik die haal, ik ben steeds de enige die zich voor de Va2 inschrijft en dan gaat het niet door. Er moeten minimaal 2 zijn, willen ze het door laten gaan.. Zolang ik de enige in de Va2 ben, rijd ik mee met de Va1. Dan word mijn doel Va1+4 ipv Va2+2

Met nog 2x dressuur en 1x vaardigheid te gaan sta ik op F11+1 & Va2+2
Heb volgende week dressuur, als ik dan de F11 haal, heb ik mijn doel voor dit jaar gehaald :D

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 15:44

Vandaag op stal L2 gereden, 2e plaats en winst! Woehoe! Blij dat ik mee heb kunnen doen, want heb 3 weken uit de running gelegen omdat mn paard op wedstrijd op mijn teen had gestaan en mijn nagel eraf had gescheurd vd grote teen. Afgelopen donderdag weer voor het eerst erop, dus wel weinig geoefend en heb nog wel met regenlaarzen gereden want kan nog geen stugge laarzen/schoenen aan. Maar zodra ik dat weer kan dan meteen L1 officieel afsluiten en in de L2 gaan knallen! Heb er zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:55

Ik kan mijn planning om volgend voorjaar Aspiranten springen (80cm) te starten voorlopig opbergen, en idem het idee om in het voorjaar eventueel te gaan crossen.

Gisteren bij de zadelmaker geweest. 2 jaar terug heb ik een springzadel cadeau gehad uit een andere ruitersportzaak. Dat was nog nooit nagekeken en ik had al geruime tijd indruk dat er iets niet juist zat, maar dacht eerder dat het aan mijn dressuurzadel lag.
Mijn dressuurzadel heeft idd aanpassingen nodig, maar niks bijzonder. Het springzadel is echter 1 volle boommaat te smal -O- Vorig jaar gaf dat niet echt problemen, dit jaar is hij door heel regelmatig te rijden flink wat breder geworden in spieren. Helaas knelt het zadel nu, het kantelt ook en klappert.
Dus zadel in de verkoop gegooid en nu bekijken voor een nieuw. Door de bouw van mijn paard heb ik betrekkelijk weinig opties. Het best liggende en voor mij best zittende is een Erreplus. Helaas zijn die niet het beste voor je portemonnee :o
Wordt fiks sparen en dus een half jaartje (minstens) niet meer springen/crossen.

Achja, dan gaan we deze winter misschien toch al maar eens een L1 onderling starten om te kijken hoe het gaat.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:58

cindyheyyou schreef:
cindyheyyou schreef:
Vandaag voor de laatste keer KNHS gereden, helaas geen winstpuntjes. Ik ga stoppen, omdat ik op de manege stop met leasen. Ik ga alleen nog 1x per week lessen en de FNRS wedstrijden rijd ik nog wel.
Ik ben nu F11+0 en VA2+0. Mijn doel is om eind van het jaar F11+2 en VA2+2 te zijn..
Er zijn nog 4 dressuur en 3 vaardigheid wedstrijden.
Bij de Va2 is het nog even afwachten of ik die haal, ik ben steeds de enige die zich voor de Va2 inschrijft en dan gaat het niet door. Er moeten minimaal 2 zijn, willen ze het door laten gaan.. Zolang ik de enige in de Va2 ben, rijd ik mee met de Va1. Dan word mijn doel Va1+4 ipv Va2+2

Met nog 2x dressuur en 1x vaardigheid te gaan sta ik op F11+1 & Va2+2
Heb volgende week dressuur, als ik dan de F11 haal, heb ik mijn doel voor dit jaar gehaald :D

Vandaag voor de 2de keer de F11 gehaald dus nu mijn doelen voor het jaar behaald :D
In december nog 1x wedstrijd en dan in 2018 weer. Voor de wedstrijd aankomende december ga ik geen doel stellen, ik wacht wel nog tot na die wedstrijd en de wedstrijddata van komend jaar, daarna stel ik nieuwe doelen in het nieuwe topic :D

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 08:49

Zaterdag weer een flinke training achter de rug gehad :D Heb er nu nog spierpijn van, maar het gedeelte 'geef maar teugels als ze los en ontspannen is' is nu wel gelukt :D Vind het altijd nog spannend om de teugels voor een groot deel los te gooien als ze lekker ontspant en laag loopt (wat in de reining wel gewenst is).. daar komt dan toch mn dressuurstukje weer omhoog :Y)

Afbeelding

Daarna kregen we een telefoontje.. mn oma lag in het ziekenhuis, alles was er al afgehaald alleen nog morfine en zuurstof ter ondersteuning.. Dus vriendlief gebeld (wat lastig was want zn telefoon was kapot) maar ik had hem via via toch binnen 10 minuutjes aan de lijn. Grace verzorgd en daarna door naar het ziekenhuis om afscheid te nemen.

Eenmaal thuis wat gegeten, vriend naar scouting gestuurd (want dat wilde die stiekem wel graag). En toen kregen we een telefoontje.. Oma overleden. Pijnlijk, maar hoe ze er bij lag was ze er niet meer uit gekomen en zo'n leven wilde ze niet.

Toen gister zelf nog naar t ziekenhuis geweest :Y) Kon niet meer lopen van de pijn in mn buik, giga blaasontsteking dus gelijk antibiotica in zo'n zakje (eerder in Duitsland gehad, daar vertaalden ze het als 'carpet bombing') :Y)

En nu weer helemaal top fit (op het slappe na van al t gedoe vannacht), dus weer lekker met de paardjes aan de slag voor werk zo *\o/*

Doelen zijn voor komende periode:
De schietberg show's rijden (Veldhoven) en de Showtime Charity Reining show's rijden (Grathem) :)

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:54

gecondoleerd Wieneke! Y;(
mooie doelen heb je en je bent goed bezig!

Cindy gefeliciteerd!

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:07

Dankjewel, Alpha89 :D
Gecondoleerd en sterkte Wieneke, succes de komende periode met je doelen :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:31

suikermeisje schreef:
Doelen 2017:
Dakar (eigen paard) ZZL startgerechtigd en stiekem ook gestart zijn. (1 jaar en 3 maanden over Z1 gedaan vanwege blessure paard, ongeluk gehad langs de weg dus 6 maanden niet kunnen trainen en toen weer 2 maanden op moeten bouwen).
Exspensive (geen eigen paard) Z1 geklasseerd zijn. Z2 zal niet zomaar lukken vanwege wissels.

Nou gister met Dakar mijn ZZ-zwaar debuut gepland! Dus een klasse hoger dan ik had durven hopen.

Met Exspensive Z2 debuut over 2 weken. Zal niet direct winst zijn met beide, maar het is beide dit jaar nog en echt veel meer dan ik had verwacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:31

Hou ons zeker op de hoogte hoe het gaat!

Hoe is het nu met je schimpie? Alweer rad en vrolijk intussen?

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 08:55

Succes suikermeisje!

Ik heb volgende week mijn 2e M1 wedstrijd. Hij loopt weer goed gelukkig, vorige week steeds kwartiertje gereden met paar rondjes draf/draf. Gister weer wat meer gedaan dus nu weer opbouwen tot volgende week :) Vorige punten waren wel heel hoog, dus hoop niet dat dit tegenvalt haha..