[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:20

morris01 schreef:
Hallo allemaal, mag ik mij hier ook melden!

Ik heb me aangemeld voor mijn eerste wedstrijd met Joey, 4 jarige ruin, hij is sinds september onder het zadel dat gaat eigenlijk heel goed en dus dacht ik waarom niet :D
we starten 26 maart in Lunteren.

[ [url=m/xKPPKR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TfoptA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke pony!

Mooie kleur <3

Ik zit te twijfelen over de naam mijn pony blijft gewoon dezelfde naam maar mijn paard is altijd al wodan genoemd (ook bij vorige eigenaren) maar heet op paspoort Vanamo vind ze beide leuk dus dat weet ik nog niet :o

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:40

Hij is 1.70 :D maar bedankt!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:24

morris01: Welkom! Je komt uit (of start in) dezelfde omgeving als wij, misschien komen we je nog weleens tegen op concours met Eston :)

Montekarlo: Beterschap met de spierpijn...!

Harvey01: Chique naam! En fijn dat je kan oefenen in de hal! :)

Roosjenat: Beide leuke namen inderdaad! :)

PrimaDonna_

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:38

Sssssst!
Ik ga even bijlezen en reageren.. :')

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:59

venivedivici schreef:
Zoo Evelien pittige bijleestpost! Haha.
Nee heb het met me stomme kop ook niet gevraagd!
Ik merk echt heeeeel duidelijk verschil.
Eerst kon die nog wellis vervelend reageren op het bed. En bijv. Als ik iets meer stelling pak deed ie dat. Gister met de les deed ik het ook en nergens last van. Toen ik er net op zat reageerde die ook wel iets heftiger op het bit ineens super erg aan de teugel terwel ik dan eigk niks deed haha!

Ik heb misschien zadel gevonden voor duke. Ff twijfel of ik voor t zadwl ga of startpas haha.

Duke heet op zn paspoort lowie maar me vriend heeft hem duke genoemd haha.
Morgen clinic! Spanning is er al.
En mw frontriem is binnen!
Morgen even foto maken haha :')

Wat fijn dat je in ieder geval wel meteen verschil merkt! :)
Daar doe je het voor!
Ik zou persoonlijk voor het zadel gaan, kan je daar lekker mee gaan rijden en daarna de startpas ;)
Wat voor heb je op het oog? (mag ook via de app ;) )

Joltsje schreef:
Toch nog een beetje vooruitgang dus als je je paardje hebt aangemeld.is dw vader een goedgekeurde hengst? Zo niet, dan komt er volgens mij onbekend bij te staan.

Vader is NRPS, dus misschien komt het daardoor.
Ach... ze wordt er niet minder van :')

Silkwood schreef:
@primadonna Helaas is iedereen op stal er slecht aan toe en is er geen paard die toe is aan wedstrijden.. Anders had ik dat zeker gedaan.

Fijn dat alles zo goed gaat bij iedereen, altijd super leuk om te lezen! :D

Oooooh super balen zeg! :(
Wel leuk dat je nog hier blijft lezen en kletsen, ik zou dat zelf wel moeilijk vinden hoor als je iedereen zijn blijdschap leest maar zelf niks kan... Sterk van je! :j

Blue_Berry schreef:
oeh ben wel benieuwd naar de sportnamen van jullie paarden inderdaad! Mijn paard heet Escape maar ik ben er nog niet uit wat zijn sportnaam wordt :Y) ik zat te denken aan Escape from reality maar misschien heeft iemand hier nog een leuke suggestie?

Afgelopen week lekker geshopt bij de ej! Nieuw dekje, hooinet voor in de trailer en nog wat spulletjes.

@primadonna ik kreeg ook precies dezelfde tip! nou dat vond die van mij toch wennen :') als je afwend heb je toch al die stelling welke je niet hebt als je van de bakrand naar binnen wijkt. Leuke afwisseling&uitdaging!

Als het goed is komt met kerst mijn nieuwe wedstrijd oornetje binnen :)) deze is van equiline, heeft dikkere oortjes zodat hij het scherpe randje van het geluid afhaalt aangezien op vreemd terrein alles een stuk spannender is, want het zal je maar gebeuren dat een ritselende boom je bespringt :Y) . Ik ben heel benieuwd hoe hij erop gaat reageren.

Ik vind jou naam idee wel heel leuk, is wel chique maar ook stoer!
Het is zeker een hele uitdaging, want ik ben zelf links wat minder sterk, zit veel op rechts en werk hier ook meer mee in. Dus als ik haar dan opzij moet zeggen met mijn linkerbeen dan heb ik het idee dat ik zowat mijn been helemaal door haar heen duw maar gebeurt er weinig. Moet meer vanuit mijn heup en ben lang houden. Gelukkig een hoop om aan te werken, anders wordt het ook weer zo saai ;)

HiFive5 schreef:
inderdaad primadonna_ , jij begrijpt mij :j

:o
Ik vind het ook echt knap van eigenaren die hun paard gewoon aan een onbekend iemand overlaten. Langzamerhand wordt je natuurlijk bekender maar toch... Je moet zo'n persoon er toch maar op vertrouwen dat hij/zij netjes en liefdevol met je paard om gaat. Heb best wel wat dingen om mij heen zien gebeuren dat ik dacht; hmmm.. als de eigenaar erbij zou zijn zou je dat nooit doen!

Pien1989 schreef:
Mag ik me hier ook melden?
Startkaart aangevraagd voor 1-1-17. En op 7-1 gelijk de eerste. Afgelopen maand twee keer oefen wedstrijdje gereden. Merrie is vrij kijkerig en heeft er een handje van om mij "buiten spel" te zetten. Vind het dus echt heel spannend maar ik heb er wel zin in want hoe vaker ik op vreemd terrein komt des te braver ze wordt.

Leuk! En welkom! :)
Zo jij gaat er meteen voor, stoer hoor! Succes met je kijkerige paard! Echt een merrie ook.. :')

MonteKarlo schreef:
Haha grappig die 'disscussie' over de sportnaam.
Ik zit er ook ernstig over na te denken welke naam ik hem als sportnaam zal geven.
Zijn echte naam is gewoon Handsome, maar ik vind dat dat twee kanten op kan, stel ik flikker eraf op wedstrijd, of hij gaat heel de proef als een giraf bij wijze van spreken, dan zitten mensen gelijk 'oh zo Handsome issie niet' :Y)

@primadonna ik vind dat echt een super vette naam!

Hahahahahahaha geniaal; zo handsome is hij niet! :=
En Daddy's Dollars vind ik persoonlijk echt voor een ruin, en Donna is toch een echte merrie!
Maar waarom ze die naam heeft, geen idee eigenlijk! We noemen haar namelijk gewoon Don of Donna. Op het trainingsbord staat ook Daddy's Dollars... ga het eens een keer vragen!

Nessie schreef:
Eston zijn stamboeknaam is Eston M. (geinspireerd op Aston Martin). Dat wordt ook zijn wedstrijdnaam, ben er nog niet op uitgekeken :P (Heb zijn naam zelf bedacht).

PrimaDonna_: Gave sportnaam! Als is haar normale naam ook mooi :) En leuke foto van jullie samen!

Nog een foto van Eston :)
[ Afbeelding ]

En ik wens iedereen alvast hele fijne feestdagen toe! Eston mocht ook nog even als kerstpaardje op de foto :P
[ Afbeelding ]

Jou keuze vind ik ook heel gaaf!
Aston Martin is de lievelingsauto van mijn vader :') dus daarom vind ik hem heel cool!
Hele leuke foto's! <3

Pien1989 schreef:
Eerste oefen wedstrijd was met die storm een paar weken geleden. Ze rende in volle galop door de bak heen op andere paarden af met losrijden. Het geklapper op het dak maakte haar bang.
Vorig weekend met tips van mijn instructrice (laten wachten, ze wil alleen maar hard en is dan niet meer te rijden: dus rustig en veel overgangen stap draf en andersom en halt houden) ze was dus afgelopen weekend veel fijner te rijden.
[ [url=m/TMbrYj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit zijn wij

Deze tips heb ik ook gekregen. Gewoon meteen beginnen met stappen, draven en dat blijven herhalen. Kijkt ze ergens naar, meteen been eraan en weer weg. Dit blijven herhalen totdat ze haar aandacht bij jou heeft. Ik begin hier eigenlijk meteen mee als ik de bak in ga. Als ik 10 min ga instappen dan lig ik er naast :')
Ze is leuk! <3

morris01 schreef:
Hallo allemaal, mag ik mij hier ook melden!

Ik heb me aangemeld voor mijn eerste wedstrijd met Joey, 4 jarige ruin, hij is sinds september onder het zadel dat gaat eigenlijk heel goed en dus dacht ik waarom niet :D
we starten 26 maart in Lunteren.

[ [url=m/xKPPKR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TfoptA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom en gezellig dat je ook mee komt kletsen! :)
Wat een ontzettend leuk dier heb jij onder je!
Een Tinker?

Harvey1 schreef:
Kun je de sportnaam van je paard wijzigen? Wist ik helemaal niet. De mijne heet Magnifique, best mooi! [ [url=m/BN5y6N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag lekker gereden en kunnen oefenen. We doen op 02-01 mee aan een oefendressuur in dezelfde grote hal als we op de 21e ons debuut maken. Leek me wel even handig voor mijn zenuwen.

Volgens mij is er ergens al gezegd dat je hem inderdaad kan aanpassen. Vind jou naam wel heel mooi! <3

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Yes! Fijn dat jullie even stil zijn geweest zodat ik rustig kon bijlezen en reageren haha!
En over het reageren van mij, ik vind dat wel netjes :) Jullie plaatsen zulke leuke en enthousiaste berichten!

Ik kreeg vandaag een complimentje van Don haar eigenaresse dat ze zo fijn aanvoelde met rijden.
Super leuk om te horen! :) :o
Had haar gisteren aan de dubbele longe gegooid en hier liep ze ook zo fijn aan.. veel stelling buiten gevraagd en dit dan weer afgewisseld naar binnen. Topper was ze! <3 *\o/*

Lieve meiden,
Ook namens mij een hele fijne kerst gewenst! {:)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:29

Ik was het bijna vergeten haha maar ik wens iedereen een hele fijne kerst {:)

Helaas ben ik sinds 1 week al niet fit en nog steeds niet lekker maar ga morgen toch echt weer beginnen met rijden want de paarden waren echt heel erg druk vandaag op het land (heb al bijna 2 weken niet gereden := ) dus zet ik ze morgen weer aan het werk :+

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 22:01

@montekarlo, ik ben ook heel blij met hoe het nu gaat maar daar heeft wel wat werk aangezeten, hij is 3 maanden weggeweest om beleerd te worden en het heeft 2 maanden geduurd voordat er überhaupt een zadel op kon omdat hij volledig in paniek raakte.

Sterkte met je spierpijn!

@roosjenat beterschap!

Prima donna Joey is idd een tinker!

@nessie dank je wel, het is wel wat uit de buurt voor mij maar een koudbloedenwedstrijd, leek me wel leuk om mee te beginnen.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 10:12

@roosjenat; wat balen dat je al tijdje niet fit bent! Misschien doet de buitenlucht je goed ;)

@morris01; Joey is niet klein voor een Tinker? Of lijkt dat zo :)

Ik kwam deze tegen op fb, wilde hem even delen *D Afbeelding

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 10:47

Hahaha geweldige tekst primadonna!

Nee hij is geen kleintje met zijn 1.70 zijn vader is een drumhorse dacht ik, daar zit gedeeltelijk shire in.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 10:51

morris01 schreef:
@montekarlo, ik ben ook heel blij met hoe het nu gaat maar daar heeft wel wat werk aangezeten, hij is 3 maanden weggeweest om beleerd te worden en het heeft 2 maanden geduurd voordat er überhaupt een zadel op kon omdat hij volledig in paniek raakte.

@roosjenat beterschap!

@nessie dank je wel, het is wel wat uit de buurt voor mij maar een koudbloedenwedstrijd, leek me wel leuk om mee te beginnen.

Ooh die in Lunteren is koudbloed? 26 maart gaan wij ook van start maar dan in Leusden.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 10:51

PrimaDonna_ schreef:
@roosjenat; wat balen dat je al tijdje niet fit bent! Misschien doet de buitenlucht je goed ;)

@morris01; Joey is niet klein voor een Tinker? Of lijkt dat zo :)

Ik kwam deze tegen op fb, wilde hem even delen *D [ [url=m/37jIYf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha ja zo waar

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 11:00

PrimaDonna_: Mooi compliment! :j En hahaha dat plaatje klopt precies!

roosjenat: Hopelijk knap je snel op, beterschap!

morris01: Oh leuk! Daar zul je me niet tegenkomen met Eston :+ . Is het alleen dressuur of ook springen?

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 11:01

Zo ik ben weer terug van weg geweest! :P

Welkom alle nieuwe!

Super gave fotos kwamen er voorbij :)

Evelien die foto slaat ook echt op mij haha :')

Gister eindelijk de cross clinic gehad, en wauw wat ben ik trots.
Stonden super veel mensen en moeste eerst nog door het stro dorp. Hij is geen 1x geschrokken. In de baan moeste we meteen in galop en alleen maar verlichte zit! Maar meneer kijkt nergens naar en vond de aandacht maar al te leuk!
Hij heeft uit eindelijk alles gesprongen de vaten waren toch beetje raar.
Dacht dat ie bij de pionnen/ paddestoelen ging weigeren maar hij ging en hoe!! Heb super veel tips gehad en super trots op hem. Heb ook nog me complimenten gehad van ilonka!
Het starten begint steeds meer te kriebelen nu!
Ik ben zo trots op me puppy <3

Heb eventueel nog screenshots maar zijn niet de beste kwaliteit dus denk dat ik maar wacht op foto's van de fotograven!Afbeelding

Heb ook me nieuwe frontriem binnen!

Afbeelding

Zo lekkere ego post, sorry jongens.. uuhh meisjes :D

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 11:07

venivedivici schreef:

Welkom alle nieuwe!

Stonden super veel mensen en moeste eerst nog door het stro dorp. Hij is geen 1x geschrokken. In de baan moeste we meteen in galop en alleen maar verlichte zit! Maar meneer kijkt nergens naar en vond de aandacht maar al te leuk!
Dacht dat ie bij de pionnen/ paddestoelen ging weigeren maar hij ging en hoe!! Heb super veel tips gehad en super trots op hem. Heb ook nog me complimenten gehad van ilonka!

Heb eventueel nog screenshots maar zijn niet de beste kwaliteit dus denk dat ik maar wacht op foto's van de fotograven![ [url=m/Jnvaco.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jG7uhG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Cross training super leuk! Ik wil volgend jaar het crossen ook actief gaan oppakken. Heb nu zon mooie gopro dus moet wel he haha.

En super mooie frontriem! Ik hou ook wel van dat bling bling :)

Wij hadden een fotoshoot donderdag. Wil er toch even een showen hoor!

Afbeelding

Afbeelding

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 11:57

Oehh shelly21 super mooie fotos!
Ga je er ook een op canvas doen?

Me vriend heeft 2 go pro's maar door de stress en zenuwen ben ik helemaal vergeten op te doen haha.
Wil in 2017 ergens oefencross rijden! Kunnen we keer samen gaan!? :D

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:08

venivedivici schreef:

Welkom alle nieuwe!

Heb eventueel nog screenshots maar zijn niet de beste kwaliteit dus denk dat ik maar wacht op foto's van de fotograven![ [url=m/Jnvaco.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jG7uhG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Huh.. Ik was daar ook :Y)

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:11

Eusj heb je me gezien? En dan niet even hoi zeggen haha! Moest om 3uur rijden.

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 15:57

Shelly21 schreef:
morris01 schreef:

@roosjenat beterschap!

Ooh die in Lunteren is koudbloed? 26 maart gaan wij ook van start maar dan in Leusden.

Nee je hebt gelijk, Leusden is het idd!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 16:54

venivedivici schreef:
Eusj heb je me gezien? En dan niet even hoi zeggen haha! Moest om 3uur rijden.

Haha nee heb je niet gezien, herkende alleen de locatie van je foto's.
Wij waren er in de avond nog met de hoogtesprong, heb je dat nog gezien ?

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 17:19

MonteKarlo nee helaas. Waren geen stallen meer vrij en hadde nog een hittepit op de trailer staan die het er niet mee eens was en gingen uiteten haha :p

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:25

Morris dan is de finale van de tinker competitie ja! Doe ook mee

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 01:44

Allemaal een fijne 1ste kerstdag gehad? {:)

Wilde graag even delen dat ik Don morgen ook onverwachts mag doen en voor het eerst naar het bos zal gaan met haar.
Ze blijkt heel braaf te zijn dus ben benieuwd :) Ga samen met een stalgenootje.
Voor nu; weltrusten!

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 09:03

Veel plezier PrimaDonna!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 09:31

PrimaDonna_ schreef:

Wilde graag even delen dat ik Don morgen ook onverwachts mag doen en voor het eerst naar het bos zal gaan met haar.
Voor nu; weltrusten!

Wij hebben niet zoveel gedaan gister, vandaag gaan we eten met z'n allen. Jij ?

Wat leuk! Hopelijk blijft het droog, veel plezier!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 09:40

PrimaDonna_ schreef:

Voor nu; weltrusten!

Leuk! Veel plezier.
Hier regent het hopelijk bij jullie beter weer.