[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:03

Goldie schreef:
Afgelopen weekend zouden ze hun debuut hebben, maar dat liep helaas even anders.

:') sorry

gomir

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:23

hihi

Mijn paarden lopen ook op Outdoor Tolbert de komende dagen :j
Vandaag nog even paar sprongetjes gemaakt (ook hier zaterdag even wijziging van de plannen) en nu zijn ze er wel klaar voor.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:28

Ik kom donderdag in ieder geval, hopelijk even meeten :D en mijn excuses voor het ongemak :o

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:08

Wat heb je gedaan pantykous? :P

Ik heb vandaag in het crossweiland gereden. Eerst even in de bak met balk en twee bloembakken om een beetje warm te draaien :D
Dacht dat het niets zou worden want de bakkabouters waren weer met grote aantallen aanwezig. Uiteindelijk toch wel braaf en op naar het weiland.

Ook daar even gewacht tot ze wat relaxter was en een paar keer over de kleine boomstam heen gesprongen.

Heb 1x eerder op zand geoefend, vorig jaar (onderstaande foto). Ze pakt het eigenlijk super op!
Afbeelding

Volgend jaar paard op tijd rondom op ijzers zodat ik stoten kan draaien en zelf een bodyprotector aan. Dan gaan we het wat serieuzer aanpakken :Y)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:26

Wat heb je gedaan Eva? :Y)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:32

Ik niks :D Evel had zn dag niet. O:)

Klinkt toch top braaf eigenlijk Snorlex!

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:39

Mijn weekend. Zaterdag cross training, zondag oefencross met 2 paarden.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:26

Ik ga vrijdagavond voor de dressuur weg. Ben mezelf aan het verplichten dat ik dat ook moet blijven doen. :j Rest van het weekend lekker rustig, misschien nog een springles.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:30

Pantykous schreef:
Junia, kun je niet balkjes gaan draven in verlichte zit met je handen los? Dan moet je vanzelf een natuurlijke betere balans zoeken.

paljaslaura schreef:
Balen Junia. Bij mij hielp het door er heel bewust van te worden wat je nou doet op de hindernis. En dan een soort bandje in je hoofd afspelen met een riedeltje

Bedankt voor de tips, ik ga met allebei aan de slag. Ik heb vandaag in de les ook aan mijn instructeur gevraagd of we extra aandacht konden besteden aan houding en (verlichte) zit. Het zit vooral in mijn hakken naar beneden houden. Als ik mijn hakken optrek, kantel ik voorover. Dus het riedeltje in mijn hoofd wordt hakken laag, handen naar voren. Dat kan ik ook makkelijk thuis met balkjes oefenen.

Ik ben in ieder geval super gemotiveerd, Tirzah's weiger fase lijkt voorbij te zijn. Nu voor mijzelf flink werk aan de winkel en dan kunnen we gaan knallen.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:40

Rijdt er iemand op Geldrop Hippique? :D
Mooi concours altijd, thuiswedstrijd voor mij...

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:50

Junia wat leuk jij springt ook met een tinker?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:45

Gisteren is de tandarts bij Gibbie geweest, allemaal weer netjes bijgevijld, maar ik baal van het werk wat mijn eigen dierenarts heeft gedaan toen hij de wolfstanden eruit heeft gehaald. -O-

Het blijkt dat er een splinter van een wolfstand is achter gebleven, die is er nu uitgetrokken. Maar er zit in de bovenkant een bultje op het tandvlees waar een wolfstand heeft gezeten. Hij kon niet goed voelen of het een verborgen wolfstand is (wat niet kan want ze zijn er uitgehaald, ook de verborgen en de verborgen zat op die plek), of het is een stukje zenuw die is blijven zitten of het is een stukje botwoeekering?
Hij vroeg of ze erg onrustig was in haar aanleuning en vertelde hem toen dat ze dat eerst wel was, maar nu we sinds een paar maanden naar een andere instructeur zijn overgestapt ze dat niet meer is, en dat dat dus door "verkeerd" rijden kwam. Hij zei dat hij er dan verder niks aan ging doen omdat ze ook niet reageerde als hij erop drukte. Mocht ze wel ineens aanleuningsproblemen krijgen was het zinvol om een keer een foto te laten maken zodat ze konden zien wat er zat.

Vorige keer was de Lingehoeve erbij geweest en die hebben beide dingen niet gezien, dat viel me eigenlijk wel tegen en hem ook. Maar het is nu weer helemaal netjes gelukkig en die splinter kan niet voor overlast zorgen nu!

Verder was hij een beetje bang voor wat er ging gebeuren, want toen ik er nog niet was had hij al even gevoeld en toen was ze niet zo lief geweest tegen hem. O:) Hij begroette me al met: "Het is geen makkelijke!" :=
Toen ik daarna vertelde dat ze de vorige keer 2 of 3x bijgespoten moest worden omdat ze de tandarts telkens wilde grijpen zei hij; dan doen we de praam er extra bij op. Hem maar even medegedeeld dat ze daar meestal met 20 tot max 30 minuten doorheen gaat (en dan is geen grapje). Toen moest hij wel even slikken. :')
Maar ze is 1x verdoofd, ogen en oren bleven wakker dus hij vroeg zich af of dat goed zou gaan, maar ze heeft zich keurig gedragen. :+:
Zat alleen wel de hele tijd met haar tong te spelen dus die werd op allemaal manieren aan de kant gehouden want zo'n vijl ertegen aan is niet heel prettig.

Vorige keer durfde ze trouwens niet eens te eten na de behandeling (of lopen, of wat dan ook), maar nu moesten we haar snel wegtrekken toen we langs het hooi liepen. En daarna durfde ze ook de hond nog te bedreigen die haar te vervelend was. Ik heb zo'n engeltje. O:) }:)

Maar verder is ze erg lief hoor!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:52

Haha een mevrouw met een eigen willetje dus. Als ze er geen last van heeft is het prima zo inderdaad, maar wel balen dat er dus 'iets' zit wat er niet hoort.

Mijn nieuwe deken, zo'n Thermatex van Greenfield selection is net geleverd <3

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:59

Ja daar baal ik ook van inderdaad, gelukkig heeft ze er geen last van.

Heb even gegoogled op die dekens maar die zijn mooi! Zoek nog een goede zweetdeken want ze is overal uitgegroeid. -O-
Behalve de KWPN zweetdeken die ik nog heb maar dat is maat 215 en dat gaat ze echt nooit passen. Die lag altijd op Velvet als we op wedstrijd gingen en heb 'm bij haar 2 keer opgedaan maar dat is echt geen gezicht. _O- Dus als iemand interesse heeft? :')

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:16

Haha zo'n soep jurk idee? := Ja die deken is echt super fijn. Voor de winter heb ik ook zo'n deluxe/new market deken van Rambo. Die is echt dik en super fijn voor geschoren paardjes en als het echt kouder is.

Haddy is een beetje vervelend met dekens op het moment, volgensmij zit hij tussen 195 en 205 in. Maar hij is wel 1,73 :') Had een super mooie Rambo optimo set gekocht. (regendeken 0 gram, 4 liners, 2 halzen) maar ben bang dat die toch te ruim is aan de voorkant. Vanmiddag nog maar even passen en dan beslissen of ik wat anders ga zoeken. Vind dat Rambo systeem wel echt heel fijn.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:53

Ja echt! :=

Gibbie is vorig jaar voor het eerst geschoren maar pas aan het einde van het winterseizoen. Toen besloot ik dat het zo echt niet meer kon.
Heb vorig jaar alle dekens ook nieuw moeten kopen omdat ze uit al haar andere dekens (die 1 seizoen waren gebruikt |( ) was gegroeid. Dat was maat 191 en die zaten zo strak om haar borst en schouders heen en kreeg ze een koud kontje van. _O-

Toen allemaal dekens gepast en bij Bucas maat 195 uitgekomen, die zitten top. Maaaaaarrrrrr, het kreng is weer gaan groeien (volgens mij) sinds kort én ze begint onwijs te ontwikkelen in bespiering. Dus hoop dat ze deze blijft passen anders kan ik weer op zoek en dan zit ze waarschijnlijk ergens tussenin.

Heel leuk die jonkies, maar voor elk winterseizoen een stapel nieuwe dekens kopen is geen leuk grapje in je portemonnee. Helemaal niet als ze alleen Bucas of Horseware past. :=
Overigens vind ik het niet heel erg als ze nog een paar centimeter groter wordt, kan ze best hebben. :j

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:55

Nee daar word je zeker niet blij van!

Voor witje had ik een hele set Rambo duo, die heb ik echt goed kunnen verkopen gelukkig. Heb nu net even met Dochorse gebeld en gevraagd naar de Amigo bravo Lite nu met V sluiting, die is betaalbaar maar qua kwaliteit echt wel richting Rambo. Dus heb die besteld in 6'6 en gewoon even passen :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:57

Ik heb 2 dekens kunnen verkopen en 1 deken weggegeven aan mijn schoonzusje, die is er heel blij mee dus dat is prima. :j

Amigo dekens zijn best fijn hoor! Heb er daar ook 1 van gehad. :j
Bij de paardendrogist bestel ik ook graag, die hebben vaak ook wel leuke acties op de dekens.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:58

Ik ben nog op zoek naar 2 goede winterdekens (maat 6.0 en 6.6), dus als iemand Rambo / Amigo heeft liggen, let me know :)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:59

Hier de Amigo Bravo's wel nog zonder de V sluiting, maar ik vindt ze heerlijk om te gebruiken met de liners en bij beide paarden passen de dekens nu ook is aan de borst fatsoenlijk.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:59

Ik heb amigo en weatherbeeta. Passen het fijnst.
Volgens mij maat 198 (en paard is maar 1.62 haha).

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:20

Amigo is echt vergelijkbaar met rambo alleen minder prijzog ( als nog hoop geld ) ik had winterdekens van anky en de rest van amigo! Helaas geen pony meer maar heb wel nog gloednieuwe regendeken 175 liggen maar ze bieden niet meer dan 15 euro tja daar gaat die niet voot weg :o

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:32

Ja de 0 gram met hals en dus V sluiting was nu €180,- dus is wel prijzig maar wel nog te doen. Liners koop ik dan 1 voor 1 erbij wanneer ik ze nodig heb := En dikkere hals evt.

Straks even die Optimo te koop zetten, als ik die beetje snel verkoop doet het minder pijn :$

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:34

Ik ben ook altijd erg fan van Horseware dekens. Ik heb Amigo dekens en Rhino. Die van mij heeft een 6'6 en is 1.68m ongeveer.
Heb trouwens ook de Rambo new market zweetdeken Leane en hij is echt super fijn! Heb er ook een paar van Eskadron. Als je iets wilt testen wil ik wel wat voor je meenemen hoor? :)

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:50

Hebben jullie al een deken op? Mijne heeft al aardig wat haar.. zweet heel erg na het rijden en droogt slecht. Wil haar eigenlijk nog niet scheren.. :n