tarieven KNHS voor 2016?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Re: tarieven KNHS voor 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:24

Ik heb ook als antwoord gekregen dat ruiter- en menbewijs onder het KNHS lidmaatschap van de vereniging komt te hangen. Letterlijk:
Citaat:
Het ruiter- en menbewijs komen volgend jaar onder het lidmaatschap van de KNHS te hangen. Er worden dan geen verlengingskosten voor het ruiterbewijs betaalt, alleen het lidmaatschap van de KNHS. Wanneer dat lid een verenigingslidmaatschap heeft is het lid automatisch KNHS-lid en kan het ruiter- en/of menbewijs daar onder komen te hangen.

Uit de antwoorden die jij kreeg, Geryon, begrijp ik ook dat je alleen een dubbel lidmaatschap kan hebben als je KNHS lid en FNRS lid bent? Die derde vorm, individueel, geldt volgens mij alleen voor juryleden/officials. 'Gewone' leden konden niet individueel lid zijn. Vanaf 2016 zijn mensen met een ruiterbewijs/menbewijs zonder verder een vereniging of FNRS, ook individuele leden van de KNHS. Maar als je ruiterbewijs/menbewijs + FNRS of KNHS hebt, zou je maar 1x € 20 kwijt zijn. Ik ga het toch nog een keer vragen inderdaad...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:56

Ze vergeten erbij te zeggen dat leden hun individuele lidmaatschap wel op moeten zeggen, en dan kan het inderdaad onder het KNHS lidmaatschap komen te hangen.

Citaat:
en kan het ruiter- en/of menbewijs daar onder komen te hangen.

Ze zeggen het goed, maar weer onvolledig.
Tricky ding is dus dat het niet automatisch gaat, maar de leden dat zelf moeten doen, en omdat het in het verleden een 2-jaarlijkse rekening was, er veel leden nog voor een tijd vooruit hebben betaald. Omdat dat het "1ste" lidmaatschap is krijgen die korting op het "2de" lidmaatschap, die via de vereniging gaat, en betalen ze 14 euro. Het direct eronder hangen en de vooruit betaalde contributie rekenen als de contributie bij de vereniging kan dus niet! Die mensen zijn totdat de individuele contributie verloopt (datum tot wanneer betaald is) gedwongen 2 keer lid te zijn als ze dus nog bij een vereniging lid zijn.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:02

Gisteren op de najaarsvergadering van onze vereniging vernomen van een "insider", dat de KNHS berekend heeft dat 45% van de enkelspanmenners een tweede wedstrijdpaard klaar heeft staan (als opvolger of als reservepaard) en dat men daarom vindt dat de enkelspanmenners ook voordeel hebben van de nieuwe contributiestructuur.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:13

Ik rij enkel mendurance,waar maar paar wedstrijden van zijn per jaar.mijn koets heeft niet de goede spoorbreedte en gewicht voor sgmw.dus ja beetje jammer

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:25

Dat van die opzegging ga ik dan inderdaad ook nog even vragen, in het antwoord dat ik kreeg stond duidelijk 'dat het zo is', dus niet dat dat 'kan'. Ik geef er wel de voorkeur aan dat ik de antwoorden zwart op wit krijg, al ben ik bang dat dat uiteindelijk straks niet heel veel gaat helpen als de rekeningen komen en er toch iets anders uitkomt dan dat ik verwacht had..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:44

Ah, het ruiterbewijs kan je dus zowel onder je knhs-via-vereniging als onder je knhs-via-fnrs lidmaatschap laten hangen.

Maar die twee kan je niet onder 1 lidmaatschap hangen.

@neonlight, jij weet niet of je je fnrs wel onder dat al betaalde individuele lidmaatschap kan laten hangen he?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:31

Geryon, ik snap niet wat je bedoelt. Ik heb geen FNRS namelijk, alleen een individueel lidmaatschap en een KNHS lidmaatschap. Koetsiersbewijs hangt onder mijn individuele lidmaatschap, welke al betaald is tot 3 juni 2017.
Ik zou hem het koetsiersbewijs wel onder het KNHS lidmaatschap kunnen hangen, maar omdat het individueel lidmaatschap al betaald is tot 3 juni 2017 blijft mijn KNHS lidmaatschap een 2de lidmaatschap voor 2016 en 2017 (dus 14 euro), ongeacht of ik het individuele per direct opzeg of niet. Omdat het al betaald is.....ja, lekker vangen zo. -O-
Ik zeg mijn individuele lidmaatschap dus op per 3 juni 2017. Kan ik nu al doen, maar doe ik nog niet, want stel je voor dat de KNHS toch eerlijk gaat handelen en niet dubbel gaan innen als je per direct op zegt, dan kan dat natuurlijk weer niet omdat ik per 3 juni 2017 heb opgezegd....

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:20

Ik vind het apart wat ze doen,maar goed er zal toch niks gebeuren.en wij willen toch op wedstrijd.moet je eens kijken als iedereen zijn startkaart en abbonement op zegt,dan kan er wel snel wat veranderen.maar ze weten toch dat we dat niet doen

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:30

keona schreef:
Ik vind het apart wat ze doen,maar goed er zal toch niks gebeuren.en wij willen toch op wedstrijd.moet je eens kijken als iedereen zijn startkaart en abbonement op zegt,dan kan er wel snel wat veranderen.maar ze weten toch dat we dat niet doen

Ik heb het wel gedaan :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:42

Neonlight schreef:
Geryon, ik snap niet wat je bedoelt. Ik heb geen FNRS namelijk, alleen een individueel lidmaatschap en een KNHS lidmaatschap. Koetsiersbewijs hangt onder mijn individuele lidmaatschap, welke al betaald is tot 3 juni 2017.
Ik zou hem het koetsiersbewijs wel onder het KNHS lidmaatschap kunnen hangen, maar omdat het individueel lidmaatschap al betaald is tot 3 juni 2017 blijft mijn KNHS lidmaatschap een 2de lidmaatschap voor 2016 en 2017 (dus 14 euro), ongeacht of ik het individuele per direct opzeg of niet. Omdat het al betaald is.....ja, lekker vangen zo. -O-
Ik zeg mijn individuele lidmaatschap dus op per 3 juni 2017. Kan ik nu al doen, maar doe ik nog niet, want stel je voor dat de KNHS toch eerlijk gaat handelen en niet dubbel gaan innen als je per direct op zegt, dan kan dat natuurlijk weer niet omdat ik per 3 juni 2017 heb opgezegd....

Ah nee dacht ik al :P
Ik vind het behoorlijke mierenneukerij van de knhs. Hoe durven ze..
Ik heb vanwege m'n fnrs paspoort sowieso al alle twee die lidmaatschappen nodig dus in mijn situatie is het niet erg gelukkig, maar vraag me af of ik mijn fnrs paspoort in 2016 onder m'n al t/m 2017 betaalde individuele lidmaatschap (ruiterbewijs) mag hangen. Of dat ik ook dubbel moet gaan betalen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:24

Geen idee, die vraag heb ik niet gesteld aan hun. Ik heb alleen mijn eigen situatie nagevraagd en de dingen die relevant zijn voor onze leden. Maar ben niet uitgegaan van leden met een fnrs paspoort, omdat ik denk dat wij die geen hebben.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 22:41

Ik heb antwoord terug. De fnrs leden die hun ruiterbewijs+lidmaatschap in 2015 hebben betaald voor 2016 en 2017, moeten die twee jaar dubbel betalen -O- Want de samenwerking van de knhs en fnrs gaat 2016 pas officieel in, en dat kan niet met terugwerkende kracht.

Ik als leek snap niet waarom dat moment van betalen er zo mee te maken heeft, waarom ze het er niet gewoon alsnog onder kunnen hangen :o desnoods niet in het systeem zelf als dat het niet toe laat maar dat ze er notities bij maken, of dat ze er een soort korting van maken, weet ik veel. Klinkt mij gewoon als een makkelijk excuus om extra geld te innen.

Er werd gezegd, dat het nu even pech hebben is, maar het later voordeliger wordt. Nou dat gaat niet op voor mij. Heb m'n paspoort na die twee jaar niet meer nodig. Maargoed. Nu alleen nog even vragen of we dan wel korting krijgen zoals met elk tweede lidmaatschap (ookal is dit geen tweede maar gewoon precies hetzelfde lidmaatschap :( ).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 00:53

Yep, zelfde verhaal dus. Paste niet in het model om daar een oplossing voor te maken.
Op het 2de lidmaatschap krijg je 6 euro korting.

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 01:35

Dus ze kunnen wel 6 euro korting berekenen. Dan kunnen ze toch ook 20 of 10 euro korting berekenen?
Ik vind het een raar verhaal

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 01:37

Dat vind ik nou ook, dan zet je het in het systeem toch als 'korting'? Er moet vast een oplossing te vinden zijn. Maar nee ze vinden het wel prima zo..

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:36

Het is heel raar. Bij de bijeenkomst waar ik ben geweest heb ik ook aangegeven dat ik 4 keer betaal, werd doodleuk gemeld dat dat niet zo was... Als ik zelf niets doe, dan betaal ik dus gewoon 4 x. Moet dus nog even aan het werk.
Ik heb ook nog een vraag weggelegd. Nu ben ik de gelukkige dat ik een FNRS paspoort heb, een startpas, koetsiersbewijs en ruiterbewijs. Aan allemaal hangt een aanvullende verzekering, dus ik betaal 4 keer voor 1 en dezelfde verzekering!! Daar had ik gelijk in, toen ik vroeg, wat is dan die korting van 6 euro?? Betaal ik dan 3 keer 14 euro aan verzekering waar ik niets aan heb?? Uiteindelijk geen antwoord meer opgekregen, jammer, ik moet het dus nog even verder uitzoeken. Ik vind nog steeds belachelijk dat wij allemaal meerdere lidmaatschappen moeten betalen, terwijl het allemaal onder dezelfde noemer valt. Het was voor iedereen veel duidelijker geweest als er 1 lidmaatschap was geweest met daarbij de splitsingen voor de koetsiers en ruiterbewijs en het fnrs paspoort.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 09:56

Ja, eenvoudiger maken hebben ze het qua lidmaatschappen niet gedaan, want in het verleden betaalde je maar 1 keer je KNHS lidmaatschap.
Dus wel minder startpassenstructuren, maar meer lidmaatschapstructuren.

Confetti, als het goed is valt ruiterpaspoort en koetsiersbewijs onder hetzelfde individuele lidmaatschap. Die moet je opzeggen, en ruiterpaspoort en koetsiersbewijs onder of je FNRS lidmaatschap (manege???) hangen of onder je KNHS lidmaatschap (het lidmaatschap waarbij je KNHS wedstrijden rijdt). Dan betaal je nog maar 2 keer, 20 euro en 14 euro.
Helaas gaat dat 2 keer betalen pas in als je 2 jaar vooruit-betaling van je individuele lidmaatschap voorbij is, tot aan die tijd moet je wel 3 keer betalen (de ene keer heb je dus al vooruit betaald, en dan nog een keer 20 en 14 euro). Want als het goed is heb je al een lidmaatschap vooruit betaald.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:07

Ik heb gebeld, en ik begrijp het weer een stukje meer inderdaad. Ik begreep nu dat de individuele lidmaatschappen die alle mensen met een ruiter- of menbewijs in hun mik geschoven krijgen, pas half januari worden verwerkt, en dus ook pas daarna kunnen worden opgezegd. Ik begreep ook dat de eerste factuur (van € 20 of € 14) voor dat individuele lidmaatschap pas komt als het weer tijd zou zijn voor verlenging. Dus dat kan ook pas in 2017 zijn. Dat wijkt af van wat jij hebt gehoord, Maaike?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:16

Nee, dat klopt, omdat het al vooruit betaald is. Wijkt niet af van wat ik gehoord heb. Je moet nu dus verplicht 2 lidmaatschappen hebben omdat je vooruit betaald hebt, tot aan de tijd dat je individuele lidmaatschap verlopen is. Alleen individueel is dus al betaald, dus je betaald tot die tijd 14 euro per jaar voor volgend lidmaatschap.
Koetsiersbewijs of ruiterbewijs/paspoort kan ook onder het KNHS lidmaatschap van de vereniging gehangen worden. Dus verstandigste is om dat te doen (vanaf het moment dat het individuele lidmaatschap verloopt).

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:36

Waarom zou je het er niet meteen onder hangen dan? Dus je individuele lidmaatschap opzeggen zodra het kan?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:02

Ik heb mijn lidmaatschap bij de rijvereniging opgezegd per 1 januari. Ik had al geen actieve startpassen meer, volgens mij hoef ik verder mijn lidmaatschap bij het knhs niet op te zeggen, dit hoort de vereniging te doen begreep ik?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:44

Murosch schreef:
Ik heb mijn lidmaatschap bij de rijvereniging opgezegd per 1 januari. Ik had al geen actieve startpassen meer, volgens mij hoef ik verder mijn lidmaatschap bij het knhs niet op te zeggen, dit hoort de vereniging te doen begreep ik?

Je vereniging meldt jou dan normaal gesproken inderdaad af bij de KNHS.

Nou, ik had ook wat fraais vanavond. Ik liep voor onze vereniging de startpassen nog even door om te kijken of degenen die per 1/1 inactief moeten zijn, ook echt op inactief stonden. Staat mijn eigen pas ineens weer actief 8)7 .

Ik heb hem 13 november afgemeld (o.a. vanwege de nieuwe tarieven) en diverse malen gezien dat hij ook echt inactief stond na 31/12. Ik heb ook een bevestigingsmail van afmelden ontvangen en na deze datum geen mail dat hij weer door een ander bestuurslid of mijzelf (per ongeluk) geactiveerd is. Heel bijzonder weer :roll: .

Gelukkig nog net op tijd met afmelden voor de 2e keer (en weer een bevestiging ontvangen).

Zojuist maar een email verzonden, ik ben benieuwd hoe dit heeft kunnen gebeuren. Heeft iemand hier dit toevallig ook gehad?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:52

Goed dat je dat zag Ziolette!

Veerle, kan hem nu ook opzeggen, per direct (maar is al betaald) of per 3 juni 2017 (dan loopt ie af). Of gewoon een maand voor aflopen opzeggen. Omdat het vooruit betaald is is het nog zo dat als ik hem per direct opzeg toch voor 2016 en 2017 een 2de lidmaatschap moet betalen. Ik zeg hem nu dus nog niet op, omdat het niets uitmaakt qua kosten, en ik ergens nog de hoop heb dat de KNHS tot inkeer komt met die idiote constructie van ineens wel meerdere lidmaatschappen hanteren, en dat ik dan daarop kan handelen met wat het slimste is. Al denk ik dat dat ijdele hoop is. :+

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:53

Ik heb net mijn startpas afgemeld, maar ik vroeg me ineens af.. Wat was er gebeurd als ik als einddatum een random dag in 2016 had ingevuld? Was gewoon een 1-jaar startpas voor 2015 wat ik had, heb nu als einddatum 31-12-2015 staan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:00

Free, dan was je pas automatisch verlengd geweest van 1 januari tot de opzegdatum, die random dag in 2016, en moet je wel voor een vol jaar betalen.