Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Lijst B-debuutBokkers op alfabetische volgorde schreef:
AlwaysH (Chantal) - Raymond - B+0 dressuur - nog niet gestart
Dunkeedoo (roseliek) - generaal guus - B dressuur - nog niet gestart
Catootje (Carla) - Evita - B dressuur - nog niet gestart
Eline91 - Menaging Magic's Adam (Magic) - vanaf januari 2016 (24 januari) B-dressuur en L-vaardigheid voor de wagen
Evelijn - Zhanou Utopia - B dressuur - vanaf maart 2016 (als de plannning lukt)
Ghostattack (Britt) - Spanjer's Deena - B+0 dressuur - nog niet gestart, voorjaar 2016
Glenstorm (Renske) - Tinky Winky - B dressuur - BB springen - vanaf januari
Inney: Cesar - B + 3 (impuls)
Kim_97 (Kim) - Vrouwke - B+12 (impuls gestart) - vanaf januari B dressuur officieel.
Leonie_m (leonie) - Sjef (H'adelphos van kairos) - april 2016
Lis_ol (lisanne) - Freek-Willem pleasure. B/L1, voorjaar 2016
Maaike162 (Maaike) - Vidam - B+0 dressuur - nog niet gestart, december onderling, januari officieel
Maaikevdk (Maaike) - Daisy - B+0 dressuur - B+0 springen - nog niet gestart
Mightyjoe ( Lizet ) - Joey - B+0 dressuur - B+0 springen - nog niet gestart
Moonday (Mandy)- Fiësta Finy Delight - B+0 dressuur - Nog niet gestart.
MyHu (Myrthe) - R.ockader.a - B+0 dressuur en springen - gaat over twee week starten
NikkiLoves (Nikki) - Kyra B+0 - Nog niet gestart, waarschijnlijk pas ergens in juni
Patty14 (Patty) - Switch - B+0 dressuur mennen - L+0 vaardigheid mennen - nog niet gestart
Rebecc1994 (Rebecca) - Falcao - B+0 dressuur - nog niet gestart
Seltje (Seline) - Black Beauty - B + 2 (denk ik) - opnieuw starten in januari
Shelly 21 (Shelly) - Xaffier - B+4 dressuur (impuls gestart) - BB springen
Susanh (Susan) - Chaplin du Keske Z - B+2
TanjaxBas (Tanja) - Taifoen - B+0 dressuur - nog niet gestart
Urielle (Rivka) - Future - B+0 dressuur - B+0 springen - nog niet gestart
- Devdan - in 2016 B springen gaan starten (en M2 dressuur)
Utixo (Benthe) - Adelin RT - B+5 dressuur - 22-11-2015 's Gravenzande weer.
Wil94 (Willanka) - Zonique - B dressuur
xsensibel (Luna) - Esprit - B+0 dressuur - B+0 springen - nog niet gestart
Zwartvosje (Sharron) - TDG's Paris - B+0 dressuur - nog niet gestart

SusanH schreef:Kan wel hoor, pfeiffer kan in je lichaam achterblijven. Heb ik vroeger ook gehad. Komt er alleen niet met een reguliere bloedtest uit.
vanaf vandaag Is er een soort pension klant bijgekomen die kale stal huur betaalt, en in ruil voor klusjes hooi en stro krijgt voor dr twee paarden. Dus ik hoef niet meer elke avond te voeren!! Kan gewoon lekker mn ding doen 's avonds en niet bang zijn dat er geen tijd meer voor overblijft door de klusjes :p
maar t feit dat t niet meer moét, Is wel een last minder
dat moest 'hartstikke leuk' zijn. Vinden jullie mijn telefoon niet onwijs creatief met woorden
was erg onder de indruk in de bak. In de bak ernaast was manege les, en mijn zusje reed bij mij in de bak. Steeds als ik dicht bij mn zusje was stond ik stil en als zij wegging ging ik ook XD. Hij heeft echt nog van die uitspattingen waarin hij ineens bedenkt te gaan draven om dan plotseling weer stil te staan en na 1 seconde verder in draf te gaan
. Na 20 minuten was hij helemaal op, en ben ik eraf gestapt. Verder gedroeg hij zich voorbeeldig, en begint al fijn stukken nageeflijk te lopen. djoekevantil schreef:Nou dan moet ik me natuurlijk ook even voorstellen![]()
Ik ben Djoeke.
Ik denk niet dat veel mij hier kennen, aangezien ik wel al een tijdje op bokt zit maar vooral een stille meelezer van topics ben.
Nu ga ik wat meer praten op bokt, haha!
Ik heb een leasepaard genaamd Pilou!
En ook hebben wij het geluk met de beschikking tot het strand en duin!
Ik mag dan ook bijna alles doen met mijn leasepaard!
Reed eerst op een manege maar leerde daar uiteindelijk niks meer en was er ook een beetje uit gegroeid.
Nu heb ik dus privéles en de lessen gaan echt hartstikke goed!
Hopelijk kunnen wij in 2016 B starten, dat zijn wel onze plannen in elk geval!
Ik rijd 3 à 4 keer in de week.
Pilou is een ruin en 17 jaar oud.
. Zodra ik 18 ben weet ik 1 ding zeker, ik ga een karretje kopen en zet mijn jongste ervoor. Of ik ga met zijn tweeën dat ligt er net aan of mijn oudste dat nog kan en wil(is dan 24). Ze zijn enorm getalenteerd en wil daar ook graag werk van maken
. 

Verzamelen en verruimen op zit, heerlijk

Magic gaat al veel makkelijker nageven en ook de stelling/buiging is al stukken beter!
Eline91 schreef:Wil je bitloos gaan starten Maaikevdk?
Hier gaat het nog altijd lekker, we zitten in elk geval niet stilMagic gaat al veel makkelijker nageven en ook de stelling/buiging is al stukken beter!
Alleen het omstellen geeft nog veel problemen, als de wendingen kort op elkaar volgen gaat hij daar altijd wel een beetje in protest. Ik heb vandaag even de osteopaat laten komen in de hoop dat dat iets oplevert
Hopelijk lost de osteophaat ook wat op. Ik heb maandag weer les, oefenen op de buiging in draf.

Dank voor de tip 

mevrouw had kennelijk andere plannen.
ze Is zo onwijs lief en ik mag echt alles van haar... Voel me gewoon schuldig dat ik dan kom "zeuren" dat t zadel niet past... Maar als ik zeg dat ik wel van mn spaargeld een zadeltje wil kopen vind ze dat weer zo zonde van mn geld