[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:29

Thanks voor jullie reacties! Ik heb 4 jaar geleden Pfeiffer gehad. Dus als het goed is kan dat het niet zijn. Sinds afgelopen donderdag voel ik me echt heel beroerd. Maar ik ben 2/3 weken geleden grieperig geweest en sindsdien al niet meer fit.

Zwartvosje

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:58

Oei maaike, klinkt niet best. Zou ook denken aan een tekort van het een of ander inderdaad. Dacht ook pfeiffer maar de kans dat je dat een tweede keer krijgt is natuurlijk nihil...

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:13

ik heb dit topic al een tijdje niet gelezen dus ik ga maar eens eventjes wat terug lezen hahaha.. :Y)

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:38

Ik zet mij er ook maar even tussen.
Ik probeer meer te reageren maar ben altijd meer van het stil mee lezen haha.

Beterschap Maaike!

Wow je trailer Utixo! Hopelijk gaat de reparatie snel. Dat de wind toch zo veel schade kan maken.

De galop gaat bij mij steeds dramatischer. Ze wil niet meer normaal aanspringen. Terwijl ze aan de longeerlijn heel makkelijk is. Gaat ze onder het zadel heel hard draven 2 stappen galop en weer stil staan en dom kijken. Ik denk(hoop) dat het een puberfase is.

Citaat:
Lijst B-debuutBokkers op alfabetische volgorde schreef:

AlwaysH (Chantal) - Raymond - B+0 dressuur - nog niet gestart

Dunkeedoo (roseliek) - generaal guus - B dressuur - nog niet gestart

Catootje (Carla) - Evita - B dressuur - nog niet gestart

Eline91 - Menaging Magic's Adam (Magic) - vanaf januari 2016 (24 januari) B-dressuur en L-vaardigheid voor de wagen

Evelijn - Zhanou Utopia - B dressuur - vanaf maart 2016 (als de plannning lukt)

Ghostattack (Britt) - Spanjer's Deena - B+0 dressuur - nog niet gestart, voorjaar 2016

Glenstorm (Renske) - Tinky Winky - B dressuur - BB springen - vanaf januari

Inney: Cesar - B + 3 (impuls)

Kim_97 (Kim) - Vrouwke - B+12 (impuls gestart) - vanaf januari B dressuur officieel.

Leonie_m (leonie) - Sjef (H'adelphos van kairos) - april 2016

Lis_ol (lisanne) - Freek-Willem pleasure. B/L1, voorjaar 2016

Maaike162 (Maaike) - Vidam - B+0 dressuur - nog niet gestart, december onderling, januari officieel

Maaikevdk (Maaike) - Daisy - B+0 dressuur - B+0 springen - nog niet gestart

Mightyjoe ( Lizet ) - Joey - B+0 dressuur - B+0 springen - nog niet gestart

Moonday (Mandy)- Fiësta Finy Delight - B+0 dressuur - Nog niet gestart.

MyHu (Myrthe) - R.ockader.a - B+0 dressuur en springen - gaat over twee week starten

NikkiLoves (Nikki) - Kyra B+0 - Nog niet gestart, waarschijnlijk pas ergens in juni

Patty14 (Patty) - Switch - B+0 dressuur mennen - L+0 vaardigheid mennen - nog niet gestart

Rebecc1994 (Rebecca) - Falcao - B+0 dressuur - nog niet gestart

Seltje (Seline) - Black Beauty - B + 2 (denk ik) - opnieuw starten in januari

Shelly 21 (Shelly) - Xaffier - B+4 dressuur (impuls gestart) - BB springen

Susanh (Susan) - Chaplin du Keske Z - B+2

TanjaxBas (Tanja) - Taifoen - B+0 dressuur - nog niet gestart

Urielle (Rivka) - Future - B+0 dressuur - B+0 springen - nog niet gestart
- Devdan - in 2016 B springen gaan starten (en M2 dressuur)

Utixo (Benthe) - Adelin RT - B+5 dressuur - 22-11-2015 's Gravenzande weer.

Wil94 (Willanka) - Zonique - B dressuur

xsensibel (Luna) - Esprit - B+0 dressuur - B+0 springen - nog niet gestart

Zwartvosje (Sharron) - TDG's Paris - B+0 dressuur - nog niet gestart

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:35

Kan wel hoor, pfeiffer kan in je lichaam achterblijven. Heb ik vroeger ook gehad. Komt er alleen niet met een reguliere bloedtest uit.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:43

SusanH schreef:
Kan wel hoor, pfeiffer kan in je lichaam achterblijven. Heb ik vroeger ook gehad. Komt er alleen niet met een reguliere bloedtest uit.

Oh echt? Maar ik heb de afgelopen jaren nooit zulke klachten gehad. Kan het dan een tijd verdwijnen en weer terugkomen? En is er een andere manier dan een reguliere bloed test om daar achter te komen?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:46

Pfeiffer kun je heel lang last van blijven houden, soort nasleep. Zeker als je in de tijd van de pfeiffer niet genoeg rust hebt genomen. Even bij de huisarts naar vragen en ook vragen of er op B12 geprikt kan worden voor de zekerheid. Als dat het is, dan is het namelijk 'vrij simpel' op te lossen.

Ik moet zelf echt een afspraak gaan maken bij de fysio, mijn rug doet ontzettend veel zeer en ik weet zeker dat er iets niet helemaal lekker zit -O-

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:17

Aii klinkt niet lekker Britt. Zou er inderdaad even naar laten kijken!

Jongens het Is feest!!! *\o/* vanaf vandaag Is er een soort pension klant bijgekomen die kale stal huur betaalt, en in ruil voor klusjes hooi en stro krijgt voor dr twee paarden. Dus ik hoef niet meer elke avond te voeren!! Kan gewoon lekker mn ding doen 's avonds en niet bang zijn dat er geen tijd meer voor overblijft door de klusjes :p
Hoewel ik de klusjes eigenlijk ook gekleurde vind, dus zal waarschijnlijk nog wel wekelijks eigenwijs de hooinetten gaan vullen of de stallen staan mesten :') maar t feit dat t niet meer moét, Is wel een last minder :):)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:43

Gekleurd :')
Damn You autocorrect!

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:10

Ohhh wat stom _O- dat moest 'hartstikke leuk' zijn. Vinden jullie mijn telefoon niet onwijs creatief met woorden :roll:

dunkindonut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:00

Fijn dat je er een hulp bij hebt zwartvosje!! Ik ga iedere dag naar mijn opa om hem te hellen met de paarden, gelukkig is het geen ramp als ik een dagje niet kan.

Ik heb gister op de manege gereden met generaal guus. Samen op de trailer met het paardje van mn zusje. Is heel raar als er plotseling achter je nog een paard de trailer op komt :+ was erg onder de indruk in de bak. In de bak ernaast was manege les, en mijn zusje reed bij mij in de bak. Steeds als ik dicht bij mn zusje was stond ik stil en als zij wegging ging ik ook XD. Hij heeft echt nog van die uitspattingen waarin hij ineens bedenkt te gaan draven om dan plotseling weer stil te staan en na 1 seconde verder in draf te gaan :D . Na 20 minuten was hij helemaal op, en ben ik eraf gestapt. Verder gedroeg hij zich voorbeeldig, en begint al fijn stukken nageeflijk te lopen.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:59

djoekevantil schreef:
Nou dan moet ik me natuurlijk ook even voorstellen :)
Ik ben Djoeke.

Ik denk niet dat veel mij hier kennen, aangezien ik wel al een tijdje op bokt zit maar vooral een stille meelezer van topics ben.
Nu ga ik wat meer praten op bokt, haha!

Ik heb een leasepaard genaamd Pilou!
En ook hebben wij het geluk met de beschikking tot het strand en duin!

Ik mag dan ook bijna alles doen met mijn leasepaard!
Reed eerst op een manege maar leerde daar uiteindelijk niks meer en was er ook een beetje uit gegroeid.
Nu heb ik dus privéles en de lessen gaan echt hartstikke goed!

Hopelijk kunnen wij in 2016 B starten, dat zijn wel onze plannen in elk geval!
Ik rijd 3 à 4 keer in de week.
Pilou is een ruin en 17 jaar oud.
:D

Hey Djoeke jij ook hier! Wat leuk dat jij ook gaat starten!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:17

Ik heb een hele tijd geleden gereageerd maar me eigenlijk niet echt voorgesteld.

Mijn naam is Lisanne, ik heb sinds september een ontzettend leuk paard met een nog leuker karakter waarmee ik in januari officieel ga starten. Zijn naam is Winner(v. Pavarotti van den Helle), hij is 12 jaar en heeft in het verleden L2 dressuur gereden en M gesprongen. Springen vind hij niet geweldig maar ik wel hihi. Ik wil wel graag verder in de dressuur omdat ik als een hele grote droom heb om ooit te eindigen in het rabo talenten team. We trainen hard om ons debuut te gaan maken. Ik rijd al 11 jaar met heel erg veel plezier paard en wil dat nog velen jaren doen. Hij is een enorme aanwinst wat mijn droom en mijn rijden betreft, ik geniet met volle teugen van hem en hij is een ontzettende leukerd.
Ik heb zelf ook nog 2 ontzettend leuke Shetlanders van 22 bijna 23 en 8 jaar. De pony van 22 is hier gekomen en na een half jaar lag daar een klein veulentje naast, die is hier gebleven en daar komt geen verandering in :D. Zodra ik 18 ben weet ik 1 ding zeker, ik ga een karretje kopen en zet mijn jongste ervoor. Of ik ga met zijn tweeën dat ligt er net aan of mijn oudste dat nog kan en wil(is dan 24). Ze zijn enorm getalenteerd en wil daar ook graag werk van maken :D.

Winner:

Afbeelding

En hij in actie:
Afbeelding

Beauty(22 jaar alweer de tijd gaat zo snel):
Afbeelding

Beauty in actie:
Afbeelding

Lady(8 jaar)(mijn kleine wondertje)

Afbeelding

Lady in actie(x2 omdat ze super veelzijdig is!)

Afbeelding

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:36

Winner is leuk! Heb een zwak voor bruine paarden. Dat hij niet van springen houdt zou je niet zeggen gezien zijn afstamming.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:51

Leuke paarden OneandOnlyx! Ik heb gisteren heerlijk gereden! Ik rijd bitloos met een namaak Rambo Micklem Multi Bridle en Daisy loopt daar zo fijn op! Ik kom van de manege dus het gaat nog lang niet perfect, maar er zitten al fijne stukken nageeflijkheid tussen! Verder gaan de tempowisselingen in draf ook super :) Verzamelen en verruimen op zit, heerlijk :D
Zijn er meer mensen die bitloos/op zit rijden?

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:12

Wil je bitloos gaan starten Maaikevdk? :)

Hier gaat het nog altijd lekker, we zitten in elk geval niet stil :D Magic gaat al veel makkelijker nageven en ook de stelling/buiging is al stukken beter!

Alleen het omstellen geeft nog veel problemen, als de wendingen kort op elkaar volgen gaat hij daar altijd wel een beetje in protest. Ik heb vandaag even de osteopaat laten komen in de hoop dat dat iets oplevert :j

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:41

Eline91 schreef:
Wil je bitloos gaan starten Maaikevdk? :)

Hier gaat het nog altijd lekker, we zitten in elk geval niet stil :D Magic gaat al veel makkelijker nageven en ook de stelling/buiging is al stukken beter!

Alleen het omstellen geeft nog veel problemen, als de wendingen kort op elkaar volgen gaat hij daar altijd wel een beetje in protest. Ik heb vandaag even de osteopaat laten komen in de hoop dat dat iets oplevert :j

Als het kan en lukt, ja! Fijn dat het zo goed gaat :) Hopelijk lost de osteophaat ook wat op. Ik heb maandag weer les, oefenen op de buiging in draf.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:45

Ohhh jongens even een egopost die ik eruit moet gooien -O-

Vandaag weer op stal geweest. Wordt er onderhand echt verdrietig van. Nogmaals het zadel opgelegd en bekeken, heb op school weer een clinic zadelpassen gehad en dus weer wat nieuwe inzichten. Het ligt gewoon net niet goed. Ik kan zeven vingers tussen schoft en kamer steken waar er maar drie horen.. Zweetblad sluit goed aan, maar Is geen vinger tussen te krijgen en zit dus gewoon te krap.. En daarbij ligt t zadel net niet recht, voor ligt hoger dan achter. Eigenaresse heeft t nog niet gezien maar zegt dat t vast wel meevalt omdat het twee maanden terug nog goed lag, maar daar ben ik het eigenlijk niet mee eens want toen lag t nog gekantelde, heb er toen bontje tussen gedaan maar die heb ik nu wel weggehaald omdat ik dus zie dat t te krap zit... Maarja. Zadel Is ook zonder bontje te krap... Mocht nog een ander (spring) zadel opleggen maar weer precies die schoft die in de weg zit. Daarvan lag t Zweetblad over de schouder maar t zadel zelf lag halverwege dr rug, terwijl ze echt een lange rug heeft. Dus dat werd ook niks. Ondertussen voel ik me echt een stomme zeur omdat ik gewoon echt niet wil rijden met dit zadel, maar de eigenaresse heeft op dit moment even geen budget voor een nieuw zadel en wilt niet dat ik er mn spaargeld aan uit ga geven. Paris Is verder ook helemaal niet gevoelig op dr rug of schouder, maar met rijden zwiepte ze steeds met de staart en als ik t zadel opleg wilt ze bijten en staat ze te drentelen.

Heb al twee weken niet gereden en t weer en gebrek aan tijd maakte dat ik ook maar twee keer gelongeerd heb en verder staat ze stil.
Hoop zo ontzettend dat de eigenaresse binnenkort weer eens tegelijk met mij op stal Is en ik het eindelijk kan laten zien. En dat ze me alsjeblieft gelijk geeft want het ligt gewoon echt niet oké :n

Edits: autocorrectjes :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:04

In Leusden zit John Kool, hebben wij hele goede ervaringen mee. Hoop dat je de eigenaresse kan overtuigen dat het nodig is dat er een expert naar kijkt.

Heb gisteravond weer les gehad, zaten hele fijne stukken tussen. Het duurde alleen wel even voor hij fijn liep. We reden buiten en dat geeft altijd wat spanning in het begin. Kan hem daar nu wel veel makkelijker en sneller doorheen rijden dan bijvoorbeeld een jaar geleden.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:40

John kool is inderdaad een fijne zadel maker! Vervelend.. ik hoop dat je de eigenaresse kan overtuigen :j

Afgelopen maandag hadden Esprit en ik onze eerste springles, ging heel erg goed! Springpaard in de dop haha
Gister ook eventjes gereden en dat ging wel redelijk... eerst een beetje een gevecht gehad maar aan het einde liep ze fijn :)

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:40

Leuk xsensibel! Wil je ook gaan starten op springwedstrijden tzt? Of gewoon leuk springen :P

John Kool ga ik even naar kijken. Wie weet :) Dank voor de tip :j
Alleen moet de eigenaresse dan wel eerst even akkoord gaan, desnoods betaal ik het consult zelf... als er maar wat gebeurd want heb er zo nog maar weinig plezier in..kan niks nu :(
(longeren kan niet want enige plek waar t mag is de paddock die slecht verlicht is (ben er meestal 's avonds als het al donker is) en momenteel meer op een vijver lijkt...)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:43

Ja Zwartvosje... je wil toch beetje kunnen rijden. Ik heb van de zomer de helft van de kosten voor het aanpassen van het zadel betaald... ik ben toch de enige die erop rijdt.. vond dat wel zo schappelijk. Een paard kost genoeg en voor de rest vragen ze geen bijdrage dus af en toe beetje bijdrage vind ik wel goed.

Hier van de week naar vreemde lokatie geweest en dat ging eigenlijk wel super goed ... maar gisteren thuis was ik niet zo blij met mevrouw... de galop is nog niet echt goed bevestigt... maar om nou meerdere keren als een soort stuiterbal aan te springen vond ik niet zo grappig :Y) mevrouw had kennelijk andere plannen.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:03

Inderdaad evelijn. Ik betaal helemaal niks, maar mag alles en t paard wordt aangehouden omwille van mij, anders was ze al weg geweest. Klusjes die ik in ruil deed worden deels overgenomen door een ander, wat het me nog makkelijker maakt. Dus ik vind het meer dan normaal als ik waar mogelijk wat mee betaal (nu heb ik praktisch geen inkomen, dus dat Is het lastige) maar de eigenaresse wilt het niet. "zonde van mn geld" zelfs toen ik een potje sudocrem gehaald Had :oo ze Is zo onwijs lief en ik mag echt alles van haar... Voel me gewoon schuldig dat ik dan kom "zeuren" dat t zadel niet past... Maar als ik zeg dat ik wel van mn spaargeld een zadeltje wil kopen vind ze dat weer zo zonde van mn geld :=

Misschien voelen We ons beide te snel schuldig tegenover elkaar :=

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:11

Ja.. als jij de enige bent die erop rijdt... als het dan gewoon jouw zadel is... dan is het toch niet zo raar... het is jouw geld.. en jouw hobby... zou er wel even met de eigenaresse over hebben... of als dat niet lukt toch gewoon zadelmaker uitnodigen.. en aangeven dat je toch graag wil rijden en hem heb uitgenodigd... neem aan dat ze al wel weet dat je nu niet rijdt.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:43

Hopelijk vind je een oplossing voor dat zadel Kleinvosje!