[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daantjuh88

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:22

Hij doet dan maar wat als hij gaat spoken. Zet zijn rug vast en dan kun je er niet meer op zitten.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:37

Goedemorgen!

Renee, gefeliciteerd, netjes hoor!
Spannend Sunshinee
Jeaulijn ook al winst, gefeliciteerd! Fijn dat haar rug goed bleef.
Daantjuh :(:) Volgende keer weer beter!

Wat een weer was het gisteren he 8-) Heb die van mij maar gelijk een grote wasbeurt gegeven nu het weer dat nog toelaat. :D Hij staat er weer spic en span bij. Hij is ook verhuisd naar een andere stal, 1 die wat groter is. Geloof dat 'm dat wel bevalt.
Hij loopt gelukkig alweer beter, ik denk dat hij een spier verrekt heeft oid. Zoals ik het kon nagaan was er donderdag met buiten zetten nog niets aan de hand. Ik vermoed dus dat hij buiten in de paddock iets uitgevroten heeft. Hij wil nog wel eens kloten met de buurman, dat zou een optie zijn.
Ook heeft hij een gat in zijn paddock, zou ook nog kunnen dat hij zich daarin verstapt heeft ofzo.
Ik heb in elk geval het idee dat hij vandaag wel weer 100 % zou kunnen zijn.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:36

Thanks Marietje! Hopelijk loopt je paard vandaag weer goed! Het gaat gelukkig de goede kant op :)

Het was heeeerlijk weer! {:} Helemaal niet op gerekend, had 's ochtends een uur gewandeld met onze hond en echt genoten van al die mooie kleuren :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:46

Genieten is dat he, ik hou zo van de herfst!

Als die beesten toch eens konden praten .... Ik heb elke dag gekeken hoe hij liep aan de longe en elke dag dacht ik dat het ergens anders zat :+ Aangezien hij wel verbeterde van het lopen dan kun je wel vrij zeker zeggen dat het een spieren kwestie is. Soms he ..... :7

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:04

Haha ik houd alleen van de herfst als het droog is. Als het uren en uren blijft regenen vind ik het niet meer leuk -O-

Lastig om te zien dan haha, maar als het maar steeds beter wordt is het voor nu goed! Soms kom je er gewoon niet achter.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:09

Ja beetje regen is niet erg, maar inderdaad ..... liefste droog (zoals nu :D )

Als het maar verbetert met de dag vind ik het goed. :D :+
Was wel jammer dat ik niet kon starten, was bij mijn eigen vereniging. Komend weekend heb ik weer staan, hoop dat we dan kunnen knallen!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:12

Marietje hopelijk is hij vandaag weer goed en kan je het weekend knallen!

Wij hebben zondag weer wedstrijd, hoop dat we dan onze laatste puntjes in het M1 halen.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:16

Spannend Absque!

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:22

Idd spannend! Ga je dan gelijk over naar de M2 Absque?

Dat is ook jammer Marietje!

Wij hebben a.s. zaterdag bij onze vereniging nog een L2 wedstrijd, de laatste. Woensdag even met de instructrice overleggen of we dan eind november misschien M1 kunnen gaan starten of dat we beter nog even kunnen wachten :)

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:26

Spannend absque! :) Heb je je andere ook al mee op wedstrijd gehad?

Gewoon lekker proberen Jeaulijn en km's gaan maken, komt vanzelf goed! :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:28

Gaat vast wel goedkomen Jeaulijn!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:28

Jeaulijn is er een reden dat je twijfelt of je wacht met M starten?

Als ik de punten binnen heb start ik geen M1 meer, zie dat niet als meerwaarde want we vliegen er tot nu toe veel te makkelijk doorheen. M2 zijn we mee bezig om klaar te maken, maar ik weet niet zo goed wanneer ik dat moet starten. Ben altijd bang voor teleurstelling :+ hoop eigenlijk t laatste weekend van november M2 te starten, dat weekend had ik nl vrij genomen omdat dan selecties beginnen en ik jarig ben. Zou een gaaf cadeautje zijn om dan M2 te starten :D maar moeten even zien of we er dan klaar voor zijn. Keertwendingen zijn nog niet 100% bevestigd.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:31

Als alleen de keert wendingen niet zo goed gaan maar de rest wel dan kan je toch wel over gaan?

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:35

Thanks Marietje en Matine voor de bemoedigende woorden :)

Haha Absque, dat zou idd leuk zijn!

De reden dat we nog niet over zijn is dat ik er nog niet klaar voor ben/was. Paard wel, maar ik had altijd spanning waardoor paard helemaal strak werd, met name in de rug. Ze had er echt last van :( Nu zijn we helemaal overnieuw begonnen met rijden en de afgelopen week heeft het paard geen rugpijn gehad, heel goed natuurlijk! :D

Het rijden is ook fijner geworden en nu durf ik wel aan de M1 te denken, maar eerder echt nog niet. We stonden voor 17 oktober al wel M1 ingeschreven, maar heb dat afgezegd. En de M1 van gister en komend weekend kon ik nog omzetten naar de L2. het voelde gewoon niet goed. Daarom nog even met de instructrice overleggen voor we echt overgaan :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:37

Jeaulijn, heb je een filmpje? ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:41

Jeaulijn gewoon lekker een nieuwe datum prikken en daarnaartoe werken, komt vast goed! :D ik zag ook op tegen het M maar vind het een stuk fijner rijden dan de L2. Niks engs aan dus.

Marietje klopt eigenlijk wel maar aangezien ik incalculeer dat t op wedstrijd altijd minder gaat (slordigheid/spanning van mijn kant of spanning bij pony) heb ik liever dat de keertwendingen er echt goed op zitten voor ik overga. Anders zit ik de hele proef gestrest tegen die keertwendingen op te hikken. :o
En ik weet het niet, ik vind het echt heel eng om over te gaan. Iedereen zegt dat je er helemaal klaar voor moet zijn en alles perfect moet gaan en het zo'n zware klasse is. Denk dat ik daardoor een beetje bang ben geworden. :') vanavond les dus even overleggen en denk dat ik gewoon een wedstrijd moet opgeven en gewoon moet gaan!
Pony is ook drachtig dus wil dit seizoen nog even doorpakken voor het niet meer kan.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:43

Maar als de rest gewoon wel bevestigd is, zou ik gewoon gaan hoor :j
Het is een rotklasse omdat je veel achter elkaar krijgt op relatief kleine stukken, denk dat jij met je pony daar minder snel last van hebt.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:52

Hm ik zal de proeven vd week eens thuis oefenen. Heb idd in dat opzicht voordeel van een pony hihi. Moet alleen als het zo snel gaat zelf eraan blijven rijden, weet dat ik dat nog wel eens kan vergeten dan.
Jij al eerder M2 gereden dus? Voor mij is het allemaal zo nieuw. Net een jaar geleden had ik m'n B debuut, merk toch wel dat ik de wedstrijdervaring mis die anderen vaak wel hebben.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:56

Absque, wat jij met de M2 hebt, heb ik met de M1 haha. Lastig he. Maar komt vast goed! Helemaal als je instructrice het vanavond bevestigt. En mocht ze vinden dat je nog even door moet trainen dan is het ook goed toch? Al heb je jezelf al wel een doel gesteld ;) Hoe gaat het in de M1 dan?

Ik heb geen filmpje, maar we gaan woensdagavond de les filmen, zal wel even kijken of dat allemaal lukt en dan zal ik hier de link wel plaatsen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:05

Dat had ik met de M1 ook hoor, maar had al een datum als doel gesteld en ben toen ook gaan starten en dat is helemaal goedgekomen. Dus dan kan jij het ook! :D
Wij hadden half september ons M1 debuut. 3 wedstrijden gehad en 8 winstpunten en altijd prijzen.
Nou moet ik zeggen dat wij vanaf het L1 eigenlijk altijd prijzen rijden.. :o

Ben benieuwd naar Eem filmpje!
Wij zijn gister met stal naar het strand geweest, heerlijk. :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door absque_dubio op 26-10-15 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:05

Dat eraan blijven rijden is voor mij ook een groot struikelpunt, thuis vind ik dat al lastig, laat staan in een proef. Gaat met de nieuwe instr. wel vele malen beter, sowieso het rijden gaat vele malen beter :+
Ik zou 'm inderdaad thuis eens oefenen als ik jou was. Travers lukt wel? En contra in galop?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:06

Dat ziet er heerlijk uit!! Wil ik met die van mij ook nog eens doen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:09

Contragalop is onze sterkste punt. Het lukt mij en instructrice maar niet om haar te laten wisselen, wat voor scherpe bochten we ook nemen. :') nu in het M1 hebben we iets moeite met de gebroken lijn in contra want ik rij hem liever door tot X dus heb altijd commentaar dat ik maar 5 meter moet. Travers gaat ook goed. Linksom wel ietsje lastiger dan rechtsom maar dat is nog een stukje lengtebuiging, gaat de ene keer echt super en de andere keer voor een 5. Rechtsom gaat standaard goed.

Ja dat eraan blijven rijden is lastig he. Thuis gaat het super maar op wedstrijd mag het voor mn gevoel soms nog iets beter.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:14

Heerlijk A_D!

mij lijkt de M2 ook een hele lastige klasse, ook inderdaad om wat je van anderen er over hoort..

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:14

Gave foto's! Wij zijn twee jaar geleden naar Texel geweest met de paarden. Ook zo vet!

en wauw :wow: half september M1 en nu al bijna M2 startgerechtigd, netjes!

Wij schommelen heel erg in de resultaten. Soms gaat het supergoed en gaan we met prijzen en met 4 winstpunten naar huis en soms helemaal geen winstpunt. Hangt echt van het moment af haha. Maar qua gevoel gaan we nu echt de goede kant op. Als a.s. weekend weer beter gaat dan afgelopen weekend (en dan heb ik het over het rijden, nog niet eens over de punten) dan gaan we wel gewoon over denk ik.