sneeuwpop schreef:Romeo2007, is dat vissen naar " je past nog" en "het valt bij jou wel mee"
sorry hoor, maar hou het lekker bij jezelf of je er wel of niet op past.
Als je bokt daar voor nodig hebt, maak dan een eigen topic aan.
doe jij eens ff aardig. zoals hier boven gezegd ben ik het mee eens. ze geeft gewoon een prima passend plaatje aan want ik er persoonlijk niet verkeerd uit vind zien. kijk zelf ben ik 60 kilo maar ik ben dan ook weer 1,58m dus als ik op een kwpner rij is dat voor mij een soort kasteel waar ik op zit en valt t overgewicht (bij mij dan misschien maar 5 kilo maar toch) veel meer weg dan wanneer ik op een paardje van 1,35m schofthoogte zou kruipen. tis ook net het beeld wat mensen hebben of willen zien. tegenwoordig word alles geïdealiseerd en hoe dunner en langer hoe mooier het plaatje. de foto's van romeao2007 geven aan dat je dus geen 50 kilo hoeft te wegen om paard te rijden maar dat dit ook een prima plaatje is. ik vind wel idd dat het altijd passend moet zijn voor het paard en niet mag belasten. toevallig was ik laatst ook op wedstrijd (spring) en toen kwam het paard bijna niet omhoog door de ruiter (was een man) en toen dacht ik ... jow beter probeer je eerst wat af te vallen want zo is het zielig. maar aan de andere kant.. mogen mensen met lever of nier klachten dan geen paard meer rijden? wat nou als iemand vroeger op de top reed maar ineens leverkanker heeft gekregen bijvoorbeeld waardoor de lever niet goed meer werkt (dan word je dikker) die gene mag dan geen paard meer rijden en moet alles opgeven omdat ze niet meer voldoet aan het ideaal beeld van een ander?.... ik denk dat de jury altijd wel "een gesprek" mag voeren op nette wijze.. maar je weet nooit wat er achter dit waardoor iemand dik is. en daar moet je wel voor oppassen. als paardensport iemand zen passie is en die gene krijgt een ziekte... paardensport geef je nooit op.. tenminste ik niet! zelfs niet als ik ziek zou worden. dus jongens let goed op wat je zegt.. overgewicht is niet altijd het "je vreet te veel" verhaal en kan daarom gevoelig liggen bij mensen.