[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:08

Nies_ schreef:
Succes met jullie lessen :D

Ik had gister dressuurles bij de vereniging. Was wel heel tevreden, Angel pakt het best makkelijk terug op allemaal. Alles kan nog veel beter, maar zo lang zijn we ook nog niet terug aan het werk.

Super dat de training goed ging, Des! Gelukkig is Gil wel een leuk draakje :))

Een heel leuk draakje :))
Vaders heeft weer een paar keer zijn hart vast gehouden bij dat moordende tempo en die vage sprongen die hij dan maakt... zeker toen hij de eerste van de dubbel net zo hoog had gezet en Gil er net zo hard weer op af stormde... Hij trok gewoon wit weg :') _O-
Zal wel gedacht hebben, oh nee straks moet ik weer met haar naar het ziekenhuis :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:10

Nies_ schreef:
Bedankt! Is heel makkelijk; 3 klikken op de knop in Picasa :))

Ziet er inderdaad super gaaf uit...

Maar hoe krijg je dat dan op je profiel (voelt zich blond...)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:12

Tja, vaders.. :') Die van mij zat gister voor t eerst niet te zeuren dat ik alleen weg ging met Angel.

In Picasa opslaan en dan uploaden, bijvoorbeeld met photobucket. Dan kun je het gewoon als een foto plaatsen.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:21

M_D_H schreef:
billy3105 schreef:
Fijn! Ik kom de eerste van een dubbel niet in :') dus vandaar dat ik me even terug trek uit de wedstrijden :')

Wat is het probleem?

Ik kwam juist de tweede niet meer door...
Voor heen wel, maar door bepaalde instructies besloot hij dat hij kon weigeren :+
Met 2 keer een groot ongeluk voor mij tot gevolg...
Nu na een onwijs goede tip van Henk-Jan Lozeman kom ik er wel weer door...
En nu kunnen we weer gaan werken aan het ritme en de controle (dus niet loeihard gaan rennen...)

Win had het ineens door dat hij die makkelijker kon weigeren ik kan geen afstanden inschatten (zie geen diepte) dus ik ben heel angstig op de eerste wamt als hij die niet goed neemt dan komt hij ook niet goed uit op de 2de.
Het is meer angst en hij weet het.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:21

Nies_ schreef:
Tja, vaders.. :') Die van mij zat gister voor t eerst niet te zeuren dat ik alleen weg ging met Angel.

In Picasa opslaan en dan uploaden, bijvoorbeeld met photobucket. Dan kun je het gewoon als een foto plaatsen.

Zo zeg sanne +:)+
Ik ga Picasa ook is proberen

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:33

Nies_ schreef:

Oh jah dat is ook zo iets...
En elke dag even een opmerking maken dat ik wel moet bellen als ik weg rij van stal (met de fiets of met de auto) zodat hij dan weet dat ik niet in het zand lig re creperen :+
En elke dag vergeet ik dat weer standaard (ook zo'n onzin) en is hij helemaal over de zeik als ik thuis kom :')

Picasa, dat gaan we eens uittesten :D

Nies_

Re: Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:36

Dat heb ik dan weer niet :') Nadat hij me er hard vanaf heeft zien vallen heeft ie het wel wat minder op Angel dr gekke buien. Maar moet zeggen dat ik daar ook geen fan van ben, als ik dan toch eens een gehaktmolen bij de hand zou hebben...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:36

billy3105 schreef:
M_D_H schreef:
Wat is het probleem?

Ik kwam juist de tweede niet meer door...
Voor heen wel, maar door bepaalde instructies besloot hij dat hij kon weigeren :+
Met 2 keer een groot ongeluk voor mij tot gevolg...
Nu na een onwijs goede tip van Henk-Jan Lozeman kom ik er wel weer door...
En nu kunnen we weer gaan werken aan het ritme en de controle (dus niet loeihard gaan rennen...)

Win had het ineens door dat hij die makkelijker kon weigeren ik kan geen afstanden inschatten (zie geen diepte) dus ik ben heel angstig op de eerste wamt als hij die niet goed neemt dan komt hij ook niet goed uit op de 2de.
Het is meer angst en hij weet het.

Hmm dat is wel lastig.
Zeker met springen heb je toch wel diepte nodig.
Kan je helemaal geen diepte zien als in afwijking(sorry, weet even niet hoe ik het anders moet zeggen) of lukt het je niet omdat je niet weet hoe je dit moet doen (dus dat het nog aan te leren is zeg maar)

Want veel mensen hebben geen oog voor de sprong zoals dat zo mooi wordt genoemd. Hier wordt mee bedoelt dat ze de afstanden niet zien en niet kunnen inschatten.
Maar dat komt vanzelf goed als je het vaak doet...
Maar geen diepte zien is wel lastig...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:39

Nies_ schreef:
Dat heb ik dan weer niet :') Nadat hij me er hard vanaf heeft zien vallen heeft ie het wel wat minder op Angel dr gekke buien. Maar moet zeggen dat ik daar ook geen fan van ben, als ik dan toch eens een gehaktmolen bij de hand zou hebben...

:')
Ik kan elke dag die gehaktmolen meenemen, Gil heeft die etterbuien standaard :+
Maar dat is het ook. Mijn vader is hartstikke wijs en gek met en op Gil...
(Zo gek en wijs dat hij vandaag toen we op de club aan kwamen in eens een vliegenmepper uit de auto pakte :') toen ik vroeg waar dat voor was zei mijn vader dat hij dan beter de dazen kon vermoorden... Dus vaders, mijn lieve paarden man van een vader heeft vandaag heel penny met een vliegenmepper om het paard heen gelopen :') _O-)
Maar die buien... nee daar is hij ook wel echt klaar mee...
Volgens mij is hij soms in staat meteen door te rijden met de trailer naar de slager :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:43

Wat doet Gil dan? :)) Angel heeft wel eens van die dwaze buien dat ze bij elke mier vierkant omhoog springt (of aan de hand; komt ze alleen voor omhoog). Dat vind ik niet zo erg. Of dat ze gewoon opeens omdraait. Ook niet zo erg. Of ze heeft ineens geen rem meer. Valt ook nog mee te leven. Maar soms loopt ze echt super fijn en dan ineens naait ze hem er tussenuit met mooi over de rug gesprongen lanceerbokken om vervolgens 180 graden om te draaien/springen. Die buien zijn niet mijn favoriet.
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 02-07-14 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:45

Citaat:
Hmm dat is wel lastig.
Kan je helemaal geen diepte zien als in afwijking(sorry, weet even niet hoe ik het anders moet zeggen) of lukt het je niet omdat je niet weet hoe je dit moet doen (dus dat het nog aan te leren is zeg maar)

Want veel mensen hebben geen oog voor de sprong zoals dat zo mooi wordt genoemd. Hier wordt mee bedoelt dat ze de afstanden niet zien en niet kunnen inschatten.

Je maf het een afwijking noemen hoor op nieuwe plaatsen donder ik als er een afstapje is vaak naar beneden want ik gok het meestal ondieper :D
Het is een lange tijd op de gok goed gegaan maar ik heb nu weer een nieuwe angst ontwikkeld. Heb ook al een tijdje geen fijne springles gehad maar zodra ik weer weg kan ga ik ervoor :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:54

Nies_ schreef:
Wat doet Gil dan? :)) Angel heeft wel eens van die dwaze buien dat ze bij elke mier vierkant omhoog springt (of aan de hand; komt ze alleen voor omhoog). Dat vind ik niet zo erg. Of dat ze gewoon opeens omdraait. Ook niet zo erg. Of ze heeft ineens geen rem meer. Valt ook nog mee te leven. Maar soms loopt ze echt super fijn en dan ineens naait ze hem er tussenuit met mooi over de rug gesprongen lanceerbokken om vervolgens 180 graden om te draaien/springen. Die buien zijn niet mijn favoriet.

Euhm... zijn favoriet is toch wel in eens keihard weg spurten in volle galop, of bij elk wissewasje 2 meter op zij te springen... dat zijn de fijne buien :+

dan kan hij nog in eens de hele tijd op 2 achterbenen springen... die buien zijn ook nog niet zo erg :+
Of gewoon omhoog komen, ook nog niet zo erg...

De ergste buien zijn de maandelijkse... waarbij alles fout is wat je doet en hij overal negatief op reageert... waarbij alles een gevecht wordt, tot zelfs simpel uit de wei halen of poetsen aan toe... waarbij hij aan een stuk door slaat op je been, omhoog komt of je uit het zadel probeert te sleuren aan je laars... Gewoon waarbij alles tegendraads is en het is vooral het hoofd wat hij er bij trekt die omstanders of mede bakgebruikers dan maar doet besluiten om afstand te nemen of in de andere bak te gaan rijden...
en je weet gewoon niet wanneer hij ze heeft... Het kan zo tijdens een super fijne training gewoon in eens mis zijn...

De buien van heel wat jaren terug, die zijn er gelukkig uit... dan besloot hij na bovenstaande dat rollen ook heel leuk was... of je ruiter aan de vakantie er af schuren...
Ze stappen toch vanzelf af :+

Bokken doet hij gelukkig niet zo snel bij mij (wel bij anderen) maar als hij het doet is het wel meteen met een ronde rug en op de rodeo manier... dan naai je er geheid af...
180 graden draaien zit er ook in ja...
Vooral geliefd op de tweede van de dubbel als de voorbenen al in de lucht zijn om te springen :')
Hij heeft zich ook vaak zat laten vallen als hij omhoog kwam... dat is ook echt niet tof :n

Nee, hij is geweldig om te rijden, houd je scherp en hij heeft gewoon veel temperament...
Maar als hij die erge buien heeft... dan kan ik hem wel wat...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:56

billy3105 schreef:
Citaat:
Hmm dat is wel lastig.

Je maf het een afwijking noemen hoor op nieuwe plaatsen donder ik als er een afstapje is vaak naar beneden want ik gok het meestal ondieper :D
Het is een lange tijd op de gok goed gegaan maar ik heb nu weer een nieuwe angst ontwikkeld. Heb ook al een tijdje geen fijne springles gehad maar zodra ik weer weg kan ga ik ervoor :D

Hmm dat is wel echt super poedersuiker zeg!
Succes er mee!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:58

Mijn springpaard stond net als een dressuurpaard netjes in de bandages :))

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:59

M_D_H schreef:
Nies_ schreef:

Euhm... zijn favoriet is toch wel in eens keihard weg spurten in volle galop, of bij elk wissewasje 2 meter op zij te springen... dat zijn de fijne buien :+

dan kan hij nog in eens de hele tijd op 2 achterbenen springen... die buien zijn ook nog niet zo erg :+

De ergste buien zijn de maandelijkse... waarbij alles fout is wat je doet en hij overal negatief op reageert... waarbij alles een gevecht wordt, tot zelfs simpel uit de wei halen of poetsen aan toe... waarbij hij aan een stuk door slaat op je been, omhoog komt of je uit het zadel probeert te sleuren aan je laars... Gewoon waarbij alles tegendraads is en het is vooral het hoofd wat hij er bij trekt die omstanders of mede bakgebruikers dan maar doet besluiten om afstand te nemen of in de andere bak te gaan rijden...
en je weet gewoon niet wanneer hij ze heeft... Het kan zo tijdens een super fijne training gewoon in eens mis zijn...

De buien van heel wat jaren terug, die zijn er gelukkig uit... dan besloot hij na bovenstaande dat rollen ook heel leuk was... of je ruiter aan de vakantie er af schuren...

Bokken doet hij gelukkig niet zo snel bij mij (wel bij anderen) maar als hij het doet is het wel meteen met een ronde rug en op de rodeo manier... dan naai je er geheid af...
Vooral geliefd op de tweede van de dubbel als de voorbenen al in de lucht zijn om te springen :')
Hij heeft zich ook vaak zat laten vallen als hij omhoog kwam... dat is ook echt niet tof :n

Nee, hij is geweldig om te rijden, houd je scherp en hij heeft gewoon veel temperament...

Klinkt ook niet heel fijn inderdaad :') Als ik het iemand vertel is het altijd "huh? Angel?" doen ze net of ik sta te liegen :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:01

Mette1998 schreef:
Ik heb vanavond een dressuurlesje van r.oelie bril

Oh dat is ook leuk!
Dat is een hele enthousiaste man!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:05

Nies_ schreef:
M_D_H schreef:

Klinkt ook niet heel fijn inderdaad :') Als ik het iemand vertel is het altijd "huh? Angel?" doen ze net of ik sta te liegen :')

Zie net dat mijn telefoon van bakrand vakantie heeft gemaakt :')

Ja dat doen ze bij Gil de eerste keer dat ze hem zien ook...
Daarna komen ze daar heel snel op terug :+

Ook wel eens een mede paardenstudent van school mee gehad. Die was super benieuwd naar Gil en vooral na zijn gedrag gezien mijn verhalen...
Ja en net die dag besloot hij de slome tinker te spelen :')

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:14

Carolaaxxxx schreef:
Mijn springpaard stond net als een dressuurpaard netjes in de bandages :))

Die van mij heeft pas met bandages op wedstrijd gesprongen :+ kon even geen beschermer om.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:04

Een kennis van mij springt altijd met bandages om...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:06

Haha handige oplossing Mirthe!

Maar om nou standaard met bandages te springen...... :+ :+

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:07

Ik ben niet echt fan van bandages

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:12

Ik vind het echt ondingen en heb ze 3x opnieuw omgedaan op concours. Gelukkig kunnen er nu weer beschermers om. Ze beschermen weinig en de benen worden er erg warm onder.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:22

Echt fan ben ik er ook niet van...
Alleen handig om de waterslang tussen team duwen tijdens het koelen van een been of om de benen schoon te houden

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:23

Ik vind het wel eens chique staan. Meer ook niet :o

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:45

Zoo stoute Gil haha. Wel een hele leuke tinker om te zien zeg!

Vandaag voor de 2e keer Mickey thuis gereden, wat een braaf paard zeg. Loopt rond alsof ie er al jaren staat, alleen de bakdeuren blijven zeer interessant en dan moet je echt je hele nek dubbel vouwen om naar buiten te kunnen kijken :+