Nies_ schreef:Wat doet Gil dan?

Angel heeft wel eens van die dwaze buien dat ze bij elke mier vierkant omhoog springt (of aan de hand; komt ze alleen voor omhoog). Dat vind ik niet zo erg. Of dat ze gewoon opeens omdraait. Ook niet zo erg. Of ze heeft ineens geen rem meer. Valt ook nog mee te leven. Maar soms loopt ze echt super fijn en dan ineens naait ze hem er tussenuit met mooi over de rug gesprongen lanceerbokken om vervolgens 180 graden om te draaien/springen. Die buien zijn niet mijn favoriet.
Euhm... zijn favoriet is toch wel in eens keihard weg spurten in volle galop, of bij elk wissewasje 2 meter op zij te springen... dat zijn de fijne buien

dan kan hij nog in eens de hele tijd op 2 achterbenen springen... die buien zijn ook nog niet zo erg

Of gewoon omhoog komen, ook nog niet zo erg...
De ergste buien zijn de maandelijkse... waarbij alles fout is wat je doet en hij overal negatief op reageert... waarbij alles een gevecht wordt, tot zelfs simpel uit de wei halen of poetsen aan toe... waarbij hij aan een stuk door slaat op je been, omhoog komt of je uit het zadel probeert te sleuren aan je laars... Gewoon waarbij alles tegendraads is en het is vooral het hoofd wat hij er bij trekt die omstanders of mede bakgebruikers dan maar doet besluiten om afstand te nemen of in de andere bak te gaan rijden...
en je weet gewoon niet wanneer hij ze heeft... Het kan zo tijdens een super fijne training gewoon in eens mis zijn...
De buien van heel wat jaren terug, die zijn er gelukkig uit... dan besloot hij na bovenstaande dat rollen ook heel leuk was... of je ruiter aan de vakantie er af schuren...
Ze stappen toch vanzelf af

Bokken doet hij gelukkig niet zo snel bij mij (wel bij anderen) maar als hij het doet is het wel meteen met een ronde rug en op de rodeo manier... dan naai je er geheid af...
180 graden draaien zit er ook in ja...
Vooral geliefd op de tweede van de dubbel als de voorbenen al in de lucht zijn om te springen

Hij heeft zich ook vaak zat laten vallen als hij omhoog kwam... dat is ook echt niet tof

Nee, hij is geweldig om te rijden, houd je scherp en hij heeft gewoon veel temperament...
Maar als hij die erge buien heeft... dan kan ik hem wel wat...