[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:22

Dat was schrikken Annika. Gelukkig dus niks ernstig. Wat een opluchting.
Volgens mij kan zoiets toch de beste smid voorkomen, het vernagelen van een paard? Ik weet niet hoor, maar hij zal het toch ook niet gewild hebben zo?

oneiros

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:55

Gelukkig viel het allemaal mee Annika! Wel jammer dat je je opbouw nu weer moet onderbreken...

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 18:01

vur schreef:
Dat was schrikken Annika. Gelukkig dus niks ernstig. Wat een opluchting.
Volgens mij kan zoiets toch de beste smid voorkomen, het vernagelen van een paard? Ik weet niet hoor, maar hij zal het toch ook niet gewild hebben zo?

Lijkt mij ook inderdaad, tenzij hij wel heel onervaren is ofzo.. Zeker wel een stomme fout inderdaad, maar het blijven mensen.. Helaas, zou ik bijna zeggen..
Zo heb ik ook een keer mijn paard stokkreupel van stal gehaald nadat de HS geweest was, het "voorlipje" van het ijzer was diep in de hoef geslagen geloof ik. Het was in elk geval niet goed gegaan.
Maar ik heb zo'n fijne HS, na zo'n fout hoeft ie van mij echt nog niet weg te blijven!

Neemt niet weg dat het heel erg schrikken is Annika! Gelukkig dat het achteraf meeviel, maar dat zijn geen leuke dingen. :n

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:42

Dat is wel even schrikken ja Annika!
Gelukkig valt het nog mee.
Mijn paard had een keer een hoefzweer maar daardoor overbelaste hij zijn andere pees dus we waren ook bang voor peesblessure maar viel gelukkig heel erg mee!

Ik mag morgen weer op wedstrijd, laatste wedstrijd voor het NK en hoop mijn laatste winstpunt voor het Z1 te halen

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 00:11

Wat naar Annika, maar hopen op snel herstel!

Ik ben niet veel in het topic geweest, wel alles gelezen maar het ontbreekt me echt aan tijd :Y)
Ik ga jullie iig verlaten, ik heb gisteren mijn laatste winstpunt behaald in het M2 :D Succes iedereen!
Fleur, jij helemaal voor morgen!!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 10:21

:wave: Goedemorgen

Super Meya, succes in t Z :D

Annika wat balen, maar gelukkig is het niks ernstigs!

Fleurr succes!

Wij zitten ok wat in de buitenritten-modus, heerlijk met dit weer! beetje trainen tussendoor en dat lijkt nog beter te gaan dan wanneer je alleen maar serieus rijdt. Ik hou dit er voorlopig in :D

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 13:54

Succes in het Z meya!

Hier de hele week nog niks gedaan aan serieuze training. Vandaag lekker naar buiten geweest, beentjes strekken. Morgen schriktraining en dan gaan we volgende week wel weer wat nuttigs doen. 9-3 ook weer wedstrijd dus dan mag het ook wel weer ;)

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:42

Ik heb mijn laatste winstpunt vandaag gehaald dus mag ik nu naar het Z en ga ik het topic verlaten!
Iedereen nog heel veel succes gewenst :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:47

Fleurrrr en Meya, gefeleliciteerd en heel veel succes in het Z!!

Ik zit ook nog een beetje in de "Penny-stand", merrie is nog licht gevoelig op voorvoetjes, dus we wandelen lekker veel in het bos en ik ben vandaag weer begonnen met wat (dubbele) longewerk. Dus nog weinig training op het moment. Hoop haar komende week weer lekker op te kunnen pakken.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:00

Fleurrrr en Meya gefelicteerd!! Veel succes in het Z !

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 19:24

gefeliciteerd en succes in het Z

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:16

Super Fleur gefeliciteerd en succes in het Z! Ik zit hier nu "illegaal" nog een puntje en dan zijn we ook M2 startgerechtig!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 09:00

@meya en fleur: gefeliciteerd, goed gedaan! :)

Ik heb gisteren weer les gehad en ben van ontspanning, naar,spanning naar geflipt paard gegaan en op einde weer ontspanning.
Er streek een grote groep meeuwen neer langs rijbak en daar ging ze echt helemaal van over de flip.
Gelukkig dankzij direct goede instructies van instructrice is het niet verkeerd afgelopen.
Maar het was wel ff beetje scary.
Ze maakt zich dan megagroot, zet alles in blokkeermodus , maakt zich megasterk en pakt teugels vast om vervolgens in totale paniek op de kletter te slaan.
Na minuut of 10 was ik alweer volop bezig met waar we in 1e instantie mee bezig waren maar nog wel met wat spanning.
Op het laatst vloeide de spanning weer weg.
Al met al veel geleerd weer en heerlijk gereden :)

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:32

dressuur518 schreef:
Super Fleur gefeliciteerd en succes in het Z! Ik zit hier nu "illegaal" nog een puntje en dan zijn we ook M2 startgerechtig!

Ik ben hier ook al illegaal hoor ;) We hebben dezelfde stand.. M1+9.. haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:13

Aaaah eindelijk. Laatst schreef ik dat mijn merrie nogal gevoelig op haar voetjes was nadat ze nogal wat medicatie te verwerken heeft gekregen. De laatste weken stond ik dus in "penny-modus" wat in mijn geval betekent, poetsen, knuffelen, manen bijwerken, staart wassen en vooral lekker veel wandelen aan de hand in het bos. Heerlijk! Zondag weer even een zadel erop geknoopt en even geprobeerd hoe het zou gaan. En gelukkig!!!! Van de gevoeligheid is niets meer te merken *\%/* , ze was wel erg druk omdat ik al een wek of 3/4 niet gereden heb, maar dat mocht de pret niet drukken.

Na een vliegende start :D (bokken als een lammetje, hoofd tussen voorbenen, rug lekker rond en gas!), liep ze heerlijk. Dus ga haar van de week lekker weer een beetje oppakken en hoop komend weekend weer een lesje te rijden. Juffie heeft gister haar punten behaald om PSG te gaan starten, dus we gaan lekker aan de slag! En dan hoop ik toch echt over een aantal weken weer eens op wedstrijd te (durven) gaan.

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:40

@ Meya en Fleur: Gefeliciteerd dames en veel succes in het Z!!!

@tamaramt: zo was mijn merrie ook in het begin. Ik was af en toe best bang voor haar als ze zo blokkeerde en vervolgens in volle galop op de omheining afging. Gelukkig is het helemaal goedgekomen. Maar wat is het dan inderdaad fijn als er iemand direct de juiste aanwijzingen kan geven.

@[***]: dat zijn blije berichten. Superfijn om weer aan de gang te kunnen.

Ik ben afgelopen weekend ziek geweest (en nee, niet van de carnaval ;) ) en vorige week heel druk geweest, dus paardlief is er ongewild een beetje bij ingeschoten. Aankomend weekend heb ik wedstrijd, dus de voorbereiding is weer flut. -O- Vanavond maar eens kijken of mijn paard nog weet wat travers is. :o

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:48

Ik meld me ook. Ik mag nog geen M2 (moet nog 2 wp), maar ben nu wel de oefeningen aan het trainen. Is de bedoeling om eind april M2 te gaan starten, maar dat is natuurlijk afhankelijk van de komende wedstrijden. Ik vind het zelf erg lastig om de overgangen terug goed te rijden. Ik heb zelf nog niet eerder M2 gestart, dus ben erg benieuwd hoe het zal gaan.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:50

Mensen die komen en gaan. Zo gaat dat. :D
Veel succes voor de twee dames in het Z. Ik hoop trouwens ook niet te lang in het M2 te hoeven blijven. Ik heb wel zin in een 20x60 ring. :D

Welkom Uppojono. Welke overgangen terug zijn lastig of zijn ze allemaal lastig?

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:06

Vooral van middengalop naar arbeidsgalop en in het M2 komt daar ook nog de overgang van arbeidsgalop naar verzamelde stap bij. In de galop wordt mijn paard iets sterk en na het verruimen krijg ik hem lastig netjes terug. Dramt dan
wat door.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:11

De 2e M2 proef van deze maand is lastig, op een korte zijde eerst een keertwending en dan aanspringen in galop, en op x volte 10 meter daarna overgang stap, 12 meter daarna weer galop aanspringen. Zijn eigenlijk al de eenvoudige wissels, alleen iets meer stap .

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:21

Jaah ik meld mij ook! Ik rij met 2 paarden in de M2. Met de een 4 winstpunten, met de ander 5. Op de thuiswedstrijden rij ik dus tegen 'mezelf'. Best leuk omdat je dan beter je proeven kan vergelijken doordat ze door dezelfde jury worden beoordeeld.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:45

Welkom uppojono en evelien!

Ik ben ook de hele week ziek geweest vorige week, zo ellendig ben ik al heel lang niet geweest zeg pff!

Afgelopen zondag toch die finale gereden, was nog niet helemaal beter en had er 4 dagen niet op gezeten maar wilde zo graag rijden omdat we er zo goed voor stonden... :o Had opzich een goed gevoel na mijn proef, zeker gezien de voorbereiding. Maar helaas vond de jury dat niet haha, had 179 -O- Maar we waren toch nog 2e in het eind klassement dus dat was wel heel leuk, leuke prijzen gekregen.

Ik heb komend weekend en het weekend erop nog wedstrijd, dan 30 maart nog een keer en dan gaan we het wat rustiger aan doen. Denk dat ik het daarna houd bij de wedstrijden die tijdens het outdoor seizoen 1x per maand op stal georganiseerd worden.

Gaan er nog meer op wedstrijd komende weekenden?

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:50

Welkom Uppojono en evelien!

Ziek zijn is nooit leuk Fabienne! Knap dat je toch nog de finale gereden hebt. Ik vind altijd mijn eigen gevoel over een proef belangrijker dan de punten. Tuurlijk is het jammer dat je dan net geen winst rijdt, maar met een suboptimale voorbereiding vind ik het een knappe prestatie. Gefeliciteerd met je tweede plek!

Ik heb komend weekend ook wedstrijd. Hopelijk kom ik nu wel toe aan de tweede proef. :') En dan heb ik 30 maart nog een wedstrijd en dan begint het outdoorseizoen alweer met 6 april, 13 april en 20 april wedstrijden, waarvan de laatste twee selecties. Jeetje! :? Zie ik nu pas dat dat vier weekenden achter elkaar wedstrijden zijn... -O-

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:01

Welkom Uppojono en Evelien! En Meya en Fleur: veel succes in het Z!

Hier waarschijnlijk eind april weer de eerste wedstrijd. We komen net terug van een peesblessure, dus eerst nog even lekker in het M1 toeren voor de (na de regio van de zomer is het plan) doorgaan naar het M2. Ik zit trouwens wel al telkens de proeven te bekijken tijdens de wedstrijden (ik ben ook wedstrijdsecretariaat), maar ik heb het idee dat de proeven van het eerste kwartaal (vooral de eerste) een stuk makkelijker zijn dan de andere M2 proeven. Hebben jullie dat ook?

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:37

De eerste keren dat ik de proeven van het M2 bekeek, had ik dat gevoel ook mylittlejoy. Als ik me goed herinner, zit in de eerste proef van april ook geen travers, maar sb, net als nu in proef 19. Maar het kan zijn dat daar nog wel lastige lijnen inzitten. Na komend weekend ga ik maar eens naar de proeven van het tweede kwartaal kijken...