[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Re: [HK]L1 Debuut 14-09-2013 / Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:38

Hallooo :wave:

Lang niet gereageerd maar wel lekker meegelezen hoor. Ik start niet zo veel dressuur wedstrijden vandaar.. Jullie gaan allemaal zo goed :)

Trailer laden gaat bij mij thuis altijd anders dan op ander terrein. Thuis even iemand erachter en ze staat erin, op concours touwtje over de nek en hup.

Ik zet mijn paard ook wel es vast aan de trailer. Alleen wel als ze relax is. Dat is vaak ná de wedstrijd. Dan staat ze te suffen haha maar van te voren doe ik dat niet want dan is ze wakker en alert. Dan zou ik dat dus niet riskeren. En mocht het fout gaan, zou ik haar in ieder geval niet nog een keer meteen vast zetten nee..

Ik heb over maandje ofzo pas weer dressuurwedstrijd, eerst lekker springen hihi

Ik ga nu weer lekker meelezen! Veel succes met de wedstrijden allemaal!!

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:52

AnnevM schreef:
En hoe is het gegaan Zoefferd?

Ik ben helemaal happy met m'n dikkie! Les ging echt vreselijk goed, zo leuk om te zien dat alles steeds makkelijker gaat! Nu zijn we echt met mij bezig, ik kan m'n linkerhand gewoon echt niet loslaten :') Ik irriteer me er echt mateloos aan, en ik weet precies wat ik fout doe maar het lukt gewoon niet :n Met m'n rechterhand gaat het nu top, en kan ik heel subtiel mee omgaan zegmaar, maar m'n linkerhand is drama... Dus ben nu bezig met veel achtjes rijden zodat m'n buitenhand steeds omwisselt, dan kan ik het gevoel van rechts meenemen naar links. Heeft met verschillende dingen al geholpen dus hopelijk gaat het een beetje!

16 november weer eens starten, superveel zin in! :D

Het ging super met mijn paardje 203 & 198 punten een keer eerste en een keer tweede super trots, op naar het L2

Ik heb dat probleem ook gehad na een tijdje ging het wel weer goed, gewoon heel erg op je ene hand letten, dan word het vanzelf een automatisme. Komt wel goed denk ik.

veel succes, en voor diegene die morgen nog wedstrijd hebben !

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:55

Zo super! Gefeliciteerd :D

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:55

Dankjewel :D

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 09:19

Ruim gelukt dus dat laatste puntje Zoefferd, gefeliciteerd!

Loveyourself

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 09:39

Bij mij goed!
Zit nu in de L met 1 winstpuntje dressuur. Gaat erg goed!
Heb me opgegeven voor de Bit trainingsdagen en binnenkort wedstrijdje op de manege!

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:07

@marielle_93 dankjewel ben ook erg blij met de punten.
@loveyourself leuk dat het zo goed gaat, veel plezier met de bit trainingsdagen en het wedstrijdje :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 14:36

Hier helaas geen winstpunten vandaag. 2 keer 3e van de 8, met 176 en 175 punten. Eerlijk commentaar, streng gejureerd. 20 punten los van de nummer 2 & de laatste paar waren rond de 160 gejureerd. Jammer dus!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:13

@Loveyourself, leuk zeg die trainingsdagen, veel plezier alvast :D
@Doubtless, ach jammer! Volgende keer beter, je zat er wel dichtbij :)

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 16:47

@Doubtless jammer dat het zo streng was. aan de andere kant ook wel fijn want dan heb je goed commentaar en daar leer je weer van. volgende keer beter toch?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:09

Ik had graag wat uitgebreider commentaar gekregen, dat was vrij mager... Gewoon jammer, omdat we op ons debuut wel netjes scoorde & ze zich nu beter liet zien.

Komende paar weken hard trainen & dan mss eind december en anders volgen jaar maar weer starten.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:31

Afbeelding
Hier ons resultaat van het debuut :D Was echt wat te zenuwachtig maar het resultaat is gelukkig prima en de kop is eraf :)

Doubtless jammer dat het bij jou wat tegenviel, met name het commentaar is dan inderdaad jammer. Mijn jury had er wel wat dingentjes bij gezet, en bij iedereen een algemeen stukje dat vind ik altijd heel prettig.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:37

Heee zie je wel! Wauw, super zeg :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:46

Mooie punten zeg, gefeliciteerd!

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:25

@marielle_93 wow jij hebt ook goed gescoord gefeliciteerd met je punten! :D ik zie op je profiel dat je ook een houston hebt :P

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:58

Dankjewel allemaal!
Heb weer 2 pagina's bij gelezen, vind het echt leuk om te lezen hoe iedereen het doet op wedstrijd en wat jullie aandachtspunten zijn.
Trailer laden, soms is het echt een kriem. Mazou heeft ook een tijdje gehad dat ze er niet in wou.
Op stal wou ze er wel in, maar op de terug weg wou ze niet meer mee. Sta je daar met je paard. Best banketstaaf. Heb het toen met rust opgelost, niks geen gejaag de trailer in. Soms zie ik nog wel eens dat ze in draf de trailer ingaan, omdat ze zo opgejaagd worden.
Nu heeft Mazou af en toe de ondersteuning nodig van een longeerlijn, maar die hoeft niet achter haar kont langs. Als die maar aan de trailer zit en mijn vriendin hem rechtuit een stukje heeft uit gerold. Haha, soms.... Mja als het helpt!

Hierbij nog ff mijn verslag van afgelopen weekend! *\o/*
Zaterdag weer wedstrijd gehad, in Hardenberg heb je 3 wedstrijden wat 1 competitie is. De uitslagen worden bij elkaar opgeteld en dan maak je nog kans op extra prijzen.
Afgelopen zaterdag had ik de 2de. Heb Mazou dit keer wat brutaler in de ring gereden, aangezien ze met inrijden vaak goed loopt en het dan in de ring laat afweten. Hier hield de jury ook van, daar was ik heel blij van. Had 201 punten en was 1ste! *\o/* Super trots.
De vorige keer was ik 6de en nu 1ste. 22 November heb ik de 3de wedstrijd, kijken hoe het dan gaat.

Lisaapee schreef:
Gefeliciteerd Rienie! :D
Hoor inderdaad wel vaker dat de 'oudjes' sneller vacht aanmaken.
Zit je ook al te denken aan overgaan naar de L2? Aangezien je al aardig wat wp's hebt :)

Zo langzamer hand wel. Heb nu 18 punten, dus ben sterk aan het twijfelen of ik in december al L2 ga starten.

@marielle_93 Wat super goed!! Super hoge punten en ook nog leuk dat ze erbij zetten dat jullie een leuke combinatie zijn! :)

@Doubtless Vind ik ook altijd jammer, als ze zo weinig commentaar erbij op zetten. Je moet toch ook kunnen begrijpen waarom je bijvoorbeeld een 4 of een 5 krijgt en hoe je het kan verbeteren.

@zoefferd Wat leuk dat je laatste wedstrijd in de L1 zo goed ging! Super!! Mooie punten als afsluiter.
Jij gaat dus wel de overstap maken? Zitten bij jou de oefeningen er al op dan? Achterwaarts enzo.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:52

@ Anne: niet per se hogere punten maar we proberen wel altijd het commentaar op de protocollen mee te nemen in de training zodat we de keer erna weer een verbeterde proef kunnen neerzetten :)
Irritant dat het steeds met je hand niet lukt, is dat ook de kant dat hij wat vaster houdt wellicht?

@ Lisa: hij is eind juli van de ijzers gegaan, maar hij heeft er bij de vorige eigenaresse voor heel lange tijd op gestaan. Hij loopt nu met ijzers een heel stuk beter dan hij in de tijd zonder ijzers heeft gedaan.

@ Aniek: en, hoe is het gegaan?

@ Marielle: hoewel we idd mooie scores hadden in ons debuut zaten er zeker nog wel verbeterpunten in, zo was ik ipv MEK van hand veranderen in stap via MBK gegaan :') super stom, halsstrekken hebben we punten op laten liggen, wijken naar links kan echt beter, en stelling en buiging in de wendingen en bochten mocht nog wel mooier. Maar idd grote kans dat er komende wedstrijd weer andere dingetjes beter kunnen, zo kun je altijd blijven werken aan dingetjes hihi.

Yeey wat een mooi debuut, gefeliciteerd met je punten!

@ Zoefferd: gefeliciteerd met je mooie punten!

@ Doubtless: jammer hoor, idd niet ver van de wps vandaan.

@ Rienie: jij ook al mooie punten ook gefeliciteerd!

Gisteren een half uurtje les gehad jiehoe ging echt fijn. Weer aan de punten gewerkt van de laatste wedstrijd. Hij loopt nu toch echt anders weer met 'n ijzertje, grappig wat voor effect dat kan hebben. In de training schakelen we altijd korte stukjes, goede reactie naar voren en weer terug, dat 2 of 3x op de lange zijde. Zegt m'n instructrice opeens toen ik de lange zijde op reed en ff stukje naar voren reed: niet teveel doen dat hoor! Dus ik: uhhh wat doe ik dan? :o? Zeggen zij en een stalgenoot die stonden te kijken dat ie helemaal aan het strekken was met z'n voorbenen naar voren :') Okeeeee haha dat was dus niet helemaal de bedoeling. Hij voelde heel fijn aan in de aanleuning. Deze keer niet de ideale voorbereiding gehad voor de wedstrijd aankomende zondag maar heb er evengoed wel vertrouwen in :)

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:17

Zo jullie zijn snel gegaan afgelopen weekend :P Even bijlezen hoor haha.

Wow dat zijn veel selecties Aniek. Succes met je oefenwedstrijd! Inderdaad fijn om eerst even te kunnen oefenen en door te zetten mocht het wel fout gaan.

Haha Marielle je bent niet de enige hoor :P Mijn tentamens gingen ook niet om over naar huis te schrijven. Lang leven de herkansingen! En Wauw wat een super debuut zeg. Hele mooi punten ;)

Het niet 'durven' rijden bij het inrijden had ik eerst ook hoor Anne. Nu irriteer ik me juist bij het inrijden dus daar moet ik me nu meer overheen zetten. Gewoon voor jezelf rijden. Maar als ik iemand die ring in zie komen om in te rijden en die gaat direct poem bats in draf en veel vragen om vervolgens stil te gaan staan om met iemand langs de kant te kletsen tot ze aan de beurt is... grrr ooit van een warming-up gehoord? Maar, dat is niet mijn zaak :P dus niet aan irriteren haha.

Pfoeh ik kan gelukkig ook helemaal alleen laden :D Wat een frustratie zou dat zijn zeg, kan ik me voorstellen.

Aan de trailer vastzetten doe ik sowieso nooit. Heb het een keer goed mis zien gaan. Mijn mem (ja fries :') ) kan haar net zo goed vasthouden. Zij beweegt tenminste mee. Een paard dat met zijn voorbenen over een dichte klep hangt is geen fijn gezicht! Of een paard dat aan de zijkant vaststaat en wonden op de voorbenen heeft van die overkapping om de wielen...

Gefeliciteerd Zoefferd! Super punten om mee over te gaan naar de L2 :D

Gewoon een strenge jury dus Doubtless! Dan heb je zeker wel netjes gereden als je 2x 3e bent!

Ik zou gewoon lekker overgaan Rienie. Als je 201 punten kunt rijden heb je nog wel wat 'over' om in de L2 ook direct al met een winstpunt naar huis te gaan ;) Gewoon doen, dan zie je ook waar je aan moet werken evt.

Myour ik stel me bij jouw paard que beweging nu echt een Totilas voor :P zulke punten kunnen rijden, en ook hoe je zijn beweging omschrijft ;) geweldig!

Wij doen momenteel even iets rustiger aan. Net tentamens gehad, afgelopen weekend groooote schoonmaak in ons huis. En vriendlief en ik gaan dinsdag lekker twee daagjes naar de Veluwe. Ach, heeft Freule ook eens vakantie!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:34

Rienie, lekker hoor dat het 'brutale' werkte, moet ik ook van m'n instructrice zondag := Ik rij graag op safe maar dan wordt het écht te braafjes dus ik ga het nu proberen. Moet vast lukken.
Toppunten weer hoor, wauw!

Myour, het kan inderdaad nooit goed genoeg zijn! Tuurlijk probeer je elke keer een betere proef neer te zetten haha.
Nee, is juist niet de kant waarop ze vasthoudt haha, rechts is ze vaak sterker en op links hou ik vast :))
Klinkt alsof je les fijn ging, heerlijk. Succes zondag!

Lisa, fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. En daar kan ik me ook aan ergeren inderdaad! Maar ach, ieder z'n ding laten we maar zeggen :=
Oeh veel plezier op de Veluwe en een vakantie vindt Freule vast niet erg :')

Vandaag wordt m'n peerd gedaan door m'n tante zodat ik me nog even kan focussen op m'n laatste toets morgen. En dan kan ik d'r vanaf morgen weer zelf helemaal oppakken en dan nog even de puntjes op de I zetten voor zondag. Zaterdag lekker les en dan moet het goedkomen denk ik :)
Heb voor mezelf eventjes wat doelen gesteld die ik zondag wil behalen zodat ik lekker bezig blijf tijdens het losrijden.

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:40

@rienie1986 jij hebt ook goed gereden! ja bij mij zitten de oefeningen er al wel op, maar moet ik ze nog even perfectioneren :D :D

achterwaarts doet ze te snel 10 meter wijken lukt, maar midden stap blijft moeilijk dus dat moet ik nog even oefenen ook het hals strekken is nog steeds niet helemaal perfect. dus ik moet nog hard aan de bak haha. ik ben van plan eind november of in december L2 te starten.
En ben jij er ook al een beetje klaar voor aangezien je punten?

Bedankt voor de felicitaties :):)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:47

Hier zitten wel de oefeningen voor de L2 erop maar is de aanleuning en de achterhand nog niet optimaal.
Achterwaarts gaat nu heel fijn op m'n zit en in het 10 meter wijken mag ze nog net een stukkie rechter blijven :)
Verder pak ik in de trainingen ook schouderbinnenwaarts en gebroken lijn in galop mee, maar daarmee zal ik vast niet de enige zijn haha :D

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:59

mooi ja je bent zeker niet de enige haha :')

ga je binnenkort nog starten? en als je genoeg punten hebt, ga je dan ook over naar het L2?

dan kunnen we nog even veder kletsen in het L2 topic :D :D

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:19

Jaa ik start zondag weer! Wil aan het eind van het jaar 6 winst in het L1 hebben wat me denk ik wel gaat lukken.
Als ik dit jaar m'n punten bij elkaar heb ga ik denk ik nog niet over want er moet écht nog heel veel verbeterd worden en telkens rij ik net winst dus dan kom ik echt een stuk te kort voor het L2.

Ben nu wel van plan meer te starten en elke week les te nemen i.p.v. 1 keer in de 2 weken dus we're getting there :')

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:24

Oef, net op m'n oude YouTube kanaal een filmpje gevonden van een jaar geleden :') Dan mag ik toch echt niet klagen met hoe ver we nu zijn _O-

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:27

Wijken en achterwaarts behoeven bij mij nog wat aandacht voor de L2 ;)
Ik ben nu in 3 wedstrijden L1 + 7 maar ga pas over als ik er voor mijn gevoel klaar voor ben. Kon best wel eens februari worden :P Doelstelling om in 6 wedstrijden de L1 door te zijn moet iig lukken!

Stellen jullie jezelf ook zulke doelen? Of puur op gevoel?