Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:16

Goedemorgen!

Anouk: waar woon je dan eigenlijk? Anders weet ik nog wel wat leuke locaties voor je in Brabant!

Wanted2003

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:20

Ik ben er ook weer! Mag aankomend weekend weer. Heb vol interesse al jullie tips en trucs over de galopwisseling gelezen :)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:46

Leuk dat je weer gaat starten. Hoef je dit keer niet zo vroeg?
Ik ga dit weekend lekker naar het strand (als het weer mee zit tenminste)! De 11e ga ik weer starten :)

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:45

Oh lekker strand. Het wordt wel kouder dit weekend of niet?

Ik moet weer om 08.30 :+

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:48

Ooh wat vroeg :(

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:29

Wat fijn dat je elke keer zo vroeg mag starten :')

Ja het wordt inderdaad koud! Als het maar droog is, dan gaan we lekker een strandritje maken. We zijn de laatste tijd niet veel buiten geweest :( en hij vindt het nog wel zo leuk! Maar het was of geen lekker weer, of ik had wedstrijd.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:18

Ik heb dit weekend ook lekker een wedstrijd vrij weekend. Zaterdag of Zondag Urban is even scheren want het is al een teddybeer en na 20 min rijden al zeiknat. Denk dat hij er wel van opknapt, maar ben wel benieuwd met wat voor kleurtje hij eronder vandaan komt.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:27

Ik zat er ook aan te denken om Saartje te laten scheren. Ze is ook al behoorlijk nat na het rijden en bijna niet droog te krijgen.. Maar m'n ouders gaan hier nog niet mee akkoord :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:11

Het staat wel altijd schattig, die dikke vacht. Maar praktisch is het niet. Mijn vorige paard moest ook altijd geschoren worden. Vanquish gelukkig niet! Die blijft altijd mooi dun in z'n velletje :D

lienbono waarom willen je ouders dat niet? Vinden ze het niet mooi staan?

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:21

Nee, daar zitten ze niets mee in. Maar m'n ander paard, Bono, hebben we ooit eens laten scheren en toen is'ie de hele winter ziek geweest. (Hij is eigelijk gewoon erg gevoelig want hij heeft altijd wel iets) Maar daarom willen ze het nu niet echt. Maar ik rij Saar zo'n 5x per week, dus het zou toch echt wel handiger zijn.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:39

Z is het nieuwe B he ;) Vroeger moest je in het B om 8.30 nu in het Z :')

Roosje ik woon in de buurt van Amsterdam... ;)

Oh en ik scheer liever niet als het even niet hoeft... Zolang ze nog binnen het uur na het op stal zetten drogen vind ik het best dan wissel ik wel mijn dekentjes :P Tis nu ff afzien nu het nog warm is maar vd winter vind ik ze veel mooier van kleur blijven en als je een x met kou net te lang zonder deken stapt is het ook geen drama :) Maarja, helaas hebben we een teddybeer op stal, die heb ik dus wel al geschoren, was zo dik in het haar dat hij al bijna nat was na het losstappen :P

Succes Wanted, waar ga je heen? ;)

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:53

Ik heb een maand geleden geschoren, maar moet nu alweer! Ach, al moet ik nog 4 keer scheren, dat moet dan maar :+ Zo'n teddybeer in het Z is echt geen gezicht.

Ik ga naar Zevenaar, weet niet of iemand van jullie dat uberhaupt kent :P

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:28

Wanted2003 schreef:
Ik ga naar Zevenaar, weet niet of iemand van jullie dat uberhaupt kent :P

Ja daar start ik ook wel eens (nog de zomerweek in juli gereden afgelopen jaar!)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:58

Zevenaar, in limburg, Bij dat pretpark toverland? :)

Ik start er nooit, kom er ook nooit, ben er vroeger wel eens geweest, naar toverland... :+ (goed geheugen qua dat :) )
Had je ook van die motoren daar als achtbaan. Die gingen zo snel en dan berg op en af, zegmaar :+

Edit: dat is daar toch? :+

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 04:09

Ja dat is daar :j :')

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 06:17

Nee dames :') misschien is daar ook een Zevenaar... Maar deze Zevenaar ligt langs de A12 net voorbij Arnhem :P (toch, of ga je naar de toverland-Zevenaar? :P)

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 06:46

Nee de A12 Zevenaar :+

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 07:07

Huh? Zijn er 2, of snap ik iets niet? Hahahahahaha.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 07:56

Jammer genoeg is het vaak zo dat de klasse Z of in de ochtend of juist als afsluitende rubriek word verreden. Komt natuurlijk door de afmeting van de baan, anders zouden ze meerdere malen moeten ombouwen... Zevenaar ben ik nooit geweest, maar zou ook niet weten waar het ligt mijn topografie is niet zo best haha! Zitten hier trouwens ook starters in de omg Den Bosch/ Uden?

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:29

Hahaha, tja, ik weet weer eens wat hoor :')

En In Uden heb je toch voltige vereniging de witte gheit? Haha.

Over de tijden en banen klopt inderdaad. Ach, je moet er wat voor over hebben... :+

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:13

Ik moet wel lachen om jullie berichten hoor. Hahaha! Je zal maar naar de verkeerde Zevenaar rijden :')

Anouk ik vind ongeschoren paarden ook mooier! :j Mijn vorige paard was een vos en als ik die geschoren had, zag ie er niet uit! := Ook meteen zo dof! Als de haartjes iets langer werden ging ie wel weer glanzen (<--schrijf ik dat goed) gelukkig!

Ik heb me in december opgegeven voor Langeraar (ZH). Kent iemand dat? Ben er nog nooit geweest en mijn stalgenootjes ook niet. Had even op de site van de vereniging gekeken en het zag er oke uit. Binnen losrijden en starten :) Het was me opgevallen dat je nu bij je zoekfunctie op startlijsten.nl aan kunt klikken of je twee proeven wilt starten! >;) Als dat maar niet de voorbereiding is op waar we het de vorige pagina over gehad hebben... :oo

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:42

Owjee! Ik hoop het niet...

Glanzen staat goed geschreven hoor ;)

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:40

Den Bosch/Uden is hier wel in de buurt, maar ik start er eigenlijk niet. Moet ik eigenlijk eens naar gaan kijken.

En je kunt nu ook zoeken op kur! Helemaal leuk!

Misschien kunnen jullie mij helpen: ik ben nu druk bezig om Bluemans de wissels te leren. Het wachten gaat goed, de voorbereidingen ook, maar de wissel zelf is een beetje 'eng'. Voorbereiding: recht, aan het been, voldoende sprong, kan stelling en buiging vragen, zelfs in de contra helemaal schouderbinnenwaarts zetten, en dan komt de sprong zelf... En dan vliegt meneer zowat de bocht uit :+ Ik geef de hulp: nieuwe buitenbeen naar achteren, nieuwe binnenbeen aandrukken en dan geeft hij zo'n hoog binnenbeen gebruik dat hij mijn voet/been raakt en valt hij compleet over de nieuwe buitenschouder weg, omdat hij dus zo slaat met zijn nieuwe binnenbeen. Doordat hij zo valt, valt hij dus ook in draf omdat hij zijn evenwicht niet kan houden.
En echt, ik raak hem niet met mijn spoor, maak geen rare beweging met mijn lichaam. Het is puur een absurte reactie op de oefening. Dat heeft hij bij alle nieuwe oefeningen gedaan en na verloop van tijd zal dat minder worden. Maar hoe kan ik dat vallen op een slimme handige manier oplossen?
Wat ik al heb geprobeerd: de wissel op de volte in contra doen, op een rechte lijn, alleen nieuwe buitenbeen eraan, vanuit middengalop, etc.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:43

Pfoe.. Mijn eerste gedachte was, beenhulp doseren en de tijd zal het leren, maar je geeft al aan dat je niet absurd veel beenhulp geeft. Zelf leg ik alleen mijn buitenbeen naar achter en binnenbeen iets naar voren tijdens de wissels en dat is al voldoende. Misschien niet nieuwe binnenbeen aandrukken, maar het nieuwe buitenbeen?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:59

Lastig Roosje! Doordat ik de wissels nog niet oefen, kan ik je er niet echt mee helpen :( Ik heb 1 keer voor de grap de wissels geprobeerd met mijn instructrice. Gewoon even om te kijken of hij het zou doen. Dat heb ik toen als volgt gedaan:

In contragalop een soort van travers inzetten met stelling naar buiten. Dan rechtstellen en de hulp voor de andere galop geven dmv buitenbeen naar achter en binnenbeen langs de singel aandrukken. Hij sprong hem toen in 1 keer. Hij ging wel meteen daarna hard galopperen. Volgens mij had ie echt zoiets van "Wooooooooooow wat heb ik gedaan!" Haha!

Ik weet niet of je daar iets mee kan, maar het is de enige ervaring die ik met de wissels heb B-)