B-debuut, wie oh wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:28

dat is dan helemaal fijn, 2 stuks tot je beschikking hebben! :D

@marjolein, ik heb eerst in nijmegen op de HAN gezeten en toen in Arnhem. toen ik in nijmegen zat was het wel wat makkelijker omdat ik vanaf school met een half uur thuis was, vanaf arnhem was dat een dik uur a anderhalf uur.
geen idee hoe ik het deed haha.. ik kon al veel in de trein doen dus had ik savonds meer tijd over, en de rest in de weekenden. ook paste een vriend in het schema en de vriendinnen ;)

marjolein_el

Re: B-debuut, wie oh wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:30

Oké, nou hopelijk gaat mij dat ook lukken! Zou het rijden echt niet willen missen..

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:31

ik zou ook echt niet zonder kunne, heb ooit 3 weken niet kunnen paardrijden omdat er teveel sneeuw lag, dus dat was ook niet echt succes vol

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:31

Ze heeft op dit moment een kuur, en deze heeft ze al vaker gehad! Normaal reageerde ze hier goed op, en was het met uiterlijk 1.5 week over, nu is ze al bijna een maand op en af, afgelopen week heb ik haar helemaal niet gehoord (manege eigenaresse ook niet) maar vanochtend was het weer helemaal mis.. ik weet ook niet meer wat we kunnen doen..!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:33

Jaa dat heb ik ook hoor! Wij gingen eerst altijd 3 weken op zomervakantie, veeelste lang zonder paardrijden! Heb er dit jaar eindelijk 2 doorheen gekregen. :P

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:36

misschien opnieuw de da bellen? evt een andere kuur proberen?
kan zijn dat de bacterie oid resistent is geworden tegen de kuur

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:38

We hebben een DA bij ons op stal staan, die houd haar ook altijd in de gaten maar weet verder ook niet wat het kan zijn..!

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:43

oeh dat is erg handig! miss dan een second opinion bij een andere DA?

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:49

Ja ik ga maar even googlen enzo, wat het evt. kàn zijn..! Misschien een x onderzoeken ofzo zou ook nog een optie zijn, want misschien is er wel heel wat anders aan de hand!
Maar weer even ontopic:
ik heb het er met mijn ouders over gehad en ik ga gewoon mn startkaart aanvragen,
en kijken hoe of wat het gaat!

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:49

Leuk Rosa :D

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:57

Mn moeder gaat er morgen mee bezig :D ik moet eerst laten zien wat ik er voor over heb en wat ik kan :') letterlijk pres(en)teren dus! Daarna gaan we evt. met een ander paard bezig :D *\o/*

Knijn7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:18

Ik heb morgenavond weer een wedstrijd, mag twee proeven rijden op zandbodem :) Hopelijk gaat het goed, en slepen we weer een winstpunt binnen.
Voor iedereen die ook een wedstrijd heeft, alvast succes!

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:23

Succes morgen Knijn7!
Met een beetje mazzel, (als mn startpas op tijd binnen is)
kan ik de 20e al starten op eigen terrein :D

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:55

als je je startpas aan vraagt krijg je volgensmij bijna meteen je combinatie nummer binnen en als je die hebt kun je gewoon starten

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:59

Nee dan kan je nog niet starten hoor als je alleen je combinatie nummer hebt. Want je moet wel je startpas laten zien :P

Maar hij is er meestal wel binnen 2 weken binnen, als het allemaal een beetje meezit...

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:02

ik heb mijn start pas nog nooit laten zien als je je combinatie nummer heb kun je starten, dat is gewoon bewijs dat je je startpas hebt aan gevraagt.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:03

Oke. Mijn zit automatisch in Joey's paspoort. Maar ze kijken er volgens mij wel even naar.... Maar weet niet zeker hoor :P

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:05

van wie ik les krijg is maandag ook gestart en die had de week er voor haar startpas aan gevraagt, en die was nog niet binnen toen ze starte.

Knijn7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:05

Ik heb mijn startpas ook nog niet hoeven laten zien. Bij het aanmelden van je startpas, krijg je gelijk je combinatienummer en kun jij jezelf inschrijven. Heb ik ook gedaan met mijn eerste cc. En kreeg eerst een tijdelijk papieren startpas.

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:10

Okee , dat is wel fijn! ik heb nog nooit een wedstrijd gereden (officieel iig) wel een paar onderlinge, maar dan moet je dus maar 1 proef rijden.. hoe gaat dat dan als je 2 proeven moet starten? heb je daar tussen nog 'pauze' of hoe gaat dat? :P sorry wil 't ff weten haha

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:12

Ik weet niet hoe het in het rest van het land zit, maar hier in N-H is het meestal zo dat je je eerste proef rijdt en dan ongeveer een half uur later je tweede proef rijdt.

Ik ben vandaag begonnen met oefenen met de trailer. Ik ga pony nu gewoon zo vaak mogelijk eten geven bij/in de trailer. Hopelijk wordt het zo wat vertrouwder en gaat ze erin. Ging vandaag niet heel goed want ze is echt hengstig als de pest, heb er een uur achteraan gerend in het weiland. Dus ze was al over de zijk, laat staan dat ze rustig bij de trailer was.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:34

WenMLove schreef:
Okee , dat is wel fijn! ik heb nog nooit een wedstrijd gereden (officieel iig) wel een paar onderlinge, maar dan moet je dus maar 1 proef rijden.. hoe gaat dat dan als je 2 proeven moet starten? heb je daar tussen nog 'pauze' of hoe gaat dat? :P sorry wil 't ff weten haha

bij ons moet je vaak in 1x door, of zit er ongeveer 7 min tussen

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:57

ik moet ook echt vaker met de trailer oefenen... die van mij loopt er wel gewoon heen en gaat 10cm voor de klep stilstaan.. vanaf dat punt moet ik haar voetje voor voetje optillen en vooruit zetten en als ze dan halverwege de klep is een duw tegen dr kont en dan gaat ze.
is vrij vermoeiend dus moet wel wat geoefend worden :=

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:58

de mijne heeft tot nu toe altijd nog mee gelopen, zelf de 1e keer dat dat we hem ophaalde

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:03

is echt ideaal, maar ben allang blij dat ze niet gaat staken oid