Geen dressuurhoedje meer per 01-01-2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:00

OMG die cap van Isabell :=
Nee, zet dan niets op :=

Snoevie

Re: Geen dressuurhoedje meer per 01-01-2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 07:52

is nog altijd een kwestie van smaak toch?(niet dat het mijn smaak is,maar dat terzijde)

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 08:13

Betuttelend of niet, ik wordt er een beetje moe van
!

Eerst alleen Z, dan vanaf B (als je zelf ooit Z had gestart, toen weer alleen Z en nu weer helemaal niet.... Hetzelfde als de invoering wel / niet vd klasse L1 + L2.

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 08:28

als je perse een keer met dressuurhoedje wilt rijden dan kan je dat toch ook gewoon heel even in de bak doen?

Ik ben voorstander hoor, het staat misschien wel niet stoer maar het is wel héél nuttig!!!!

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:32

en trouwens het is pas 2013 he en geen 2012 ;)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:37

Ik ben zeker voor. Dan maar minder mooi, ook op hoog niveau gebeuren ongelukken.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:22

Maar Eline, rijdt jij zelf ook Z?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:36

Van de KNHS-site: Voor de discipline dressuur zal in ieder geval voorgesteld worden de verplichting om een veiligheidshoofddeksel te dragen, uit te breiden.

Ik denk dat het per 1-4 al gedaan is met het hoedje.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 16:35

Waar lees je dat, Fitz?
Dat gerucht gaat al langer. :j In september heb ik daar al iemand over gehoord.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 17:06

Jee, wat kunnen ze toch snel reageren als het om dit soort onpopulaire maatregelen gaat....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:31

Ik linkte door bij het bericht in de nieuwsbrief voor Bestuurders en Officials over de FEI-maatregel en toen vond ik deze zin er tussen. Ook al dateert het volgens de KNHS van 23 november, volgens mij is deze zin er nieuw bijgekomen, die heb ik in eerste instantie niet gelezen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 10:40

Oh Oh, dat hoedje maakt wat los. Of beter geformuleerd, hoedje verbieden maakt wat los.
Toch heb ik nog geen enkel serieus/zinvol argument gehoord om het hoedje te behouden. Het gaat van ''het staat veel mooier'' tot ''ik heb er zo mijn best voor gedaan'', en nog een aantal non-redenen.
Kom dames(en wat heren) ontgaat het jullie dat het om de prestatie gaat en niet om de modeshow? Of vinden jullie het hoedje als Statussymbool dan zoooo belangrijk. Iedereen moet weten dat je z of hoger start?? Lekker belangrijk zeg. En als die Z en hoger status dan zo belangrijk is, spreken we met zijn allen af dat ,zodra het hoedje verboden is(veiligheid!!!), alle Z starters en hoger, met een dekje gaan rijden waarop een mooie gouden Z, ZZL, ZZZ, PG, I1 I2 GP of GPS geborduurd wordt.
Kan iedereen goed zien in welke klasse je start, kicken joh!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:39

Als het alleen om de prestatie gaat, waarom zijn er dan überhaupt kledingvoorschriften. Niemand hoeft overtuigd te worden dat een cap de kans op hoofdletsel verminderd en dat een hoedje weinig veiligheid biedt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 18:55

Rhodos schreef:
Als het alleen om de prestatie gaat, waarom zijn er dan überhaupt kledingvoorschriften. Niemand hoeft overtuigd te worden dat een cap de kans op hoofdletsel verminderd en dat een hoedje weinig veiligheid biedt.

Het gaat om uniformiteit, zodat bij het beoordelen de aandacht niet uitgaat naar leuke, mooie, modieuze pakjes, maar de gereden proef:)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:37

CharleyT schreef:
Oh Oh, dat hoedje maakt wat los. Of beter geformuleerd, hoedje verbieden maakt wat los.
Toch heb ik nog geen enkel serieus/zinvol argument gehoord om het hoedje te behouden. Het gaat van ''het staat veel mooier'' tot ''ik heb er zo mijn best voor gedaan'', en nog een aantal non-redenen.
Kom dames(en wat heren) ontgaat het jullie dat het om de prestatie gaat en niet om de modeshow? Of vinden jullie het hoedje als Statussymbool dan zoooo belangrijk. Iedereen moet weten dat je z of hoger start?? Lekker belangrijk zeg. En als die Z en hoger status dan zo belangrijk is, spreken we met zijn allen af dat ,zodra het hoedje verboden is(veiligheid!!!), alle Z starters en hoger, met een dekje gaan rijden waarop een mooie gouden Z, ZZL, ZZZ, PG, I1 I2 GP of GPS geborduurd wordt.

Ik zou niet weten waarom het geen goede redenen zijn, waarom ik vind, dat het hoedje moet blijven.
Voor mij zijn het goede redenen, voor jou niet, maar dat boeit mij totaal niet!\
En zo'n dekje zou voor mij niet hetzelfde betekenen. Ik vind een hoedje echt veel mooier dan een cap, maar heb dan ook echt een hoedenhoofd!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 23:33

Hoedenhoofd? Dus al je gaat stappen zet je je hoedje ook op? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 23:36

Tendance schreef:
CharleyT schreef:

Ik zou niet weten waarom het geen goede redenen zijn, waarom ik vind, dat het hoedje moet blijven.
Voor mij zijn het goede redenen, voor jou niet, maar dat boeit mij totaal niet!\
En zo'n dekje zou voor mij niet hetzelfde betekenen. Ik vind een hoedje echt veel mooier dan een cap, maar heb dan ook echt een hoedenhoofd!

Mooi is natuurlijk ook veel belangrijker dan veiligheid.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 00:22

Natuurlijk gaat veiligheid voor. Je kan een afweging maken of je met hoedje een aanvaardbaar risico neemt. Ik vind dat je die verantwoording bij de ruiter moet laten. Ik snap je punt charly maar toch heeft dressuur ook een bepaalde klasse uitstraling waar in mijn ogen een hoedje hoort.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 08:12

Ik vind het chiquer staan van een hoedje toch wel een hele goede reden, charly.. Dat jij dat niet vindt is jouw interpretatie. Dat heeft overigens niets met klasse te maken, bij de NBVR reed ik ook met hoedje. Dus de vergelijking met een geborduurd schabrak slaat nergens op.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 09:47

Hoedenhoofd _O- , hou me tegen :') .

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 11:30

Ja echt, een hoed staat mij geweldig. En ja ik heb heel vaak zo'n Siske de rat pet/hoedje op als ik naar de stad of zo ga.
Met stappen niet, want a. dat doe ik bijna nooit en b. dat is te warm.
En mooi gaat voor veiligheid? Ja met mijn merrie heb ik daar geen problemen mee.

Het is dan dus mijn eigen keuze.... Ik zal heus niemand anders de schuld geven als ik hoofdletsel heb!
Ja en in mijn geval vind ik mooi belangrijker dan veilig. Anders zou ik er toch nu ook niet al mee rijden.
Die keuze heb ik toch al tijden geleden gemaakt!!!

Tendance schreef:
Vala schreef:
Hoedenhoofd _O- , hou me tegen :') .

Ik kan iedere hoed, zelfs hele lelijke opdoen en het staat me. Er zijn ook mensen, die de mooiste hoed op kunnen doen, maar het staat gewoon totaal niet.
Dat bedoel ik met dat ik een hoedenhoofd heb.

Helaas kan ik mijn hoedjes niet op naar school. Daar hebben we gewoon een regel, dat je geen hoofddeksels op mag.
Dan heb ik het natuurlijk niet over mijn wedstrijdhoedje.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-12-11 00:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aantal berichten op rij samengevoegd tot 1 bericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 11:39

Dan staat een cap vast ook prachtig!

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 11:57

CharleyT schreef:
Rhodos schreef:

Het gaat om uniformiteit, zodat bij het beoordelen de aandacht niet uitgaat naar leuke, mooie, modieuze pakjes, maar de gereden proef:)

Beetje zwak argument, tegenwoordig zijn alle kleuren van de regenboog tot en met glitters aan toe toegestaan, dus niet echt uniformiteit meer..

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:12

Tendance schreef:
CharleyT schreef:

Fijn dat het jou niet boeit, hoop van harte dat je nooit zult mee hoeven maken hoe goed een hoedje je beschermt als je op je bolletje stuitert.
Een veilig 2012 gewenst en succes met je discussie.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:16

Fitzroy schreef:
Ik vind het chiquer staan van een hoedje toch wel een hele goede reden, charly.. Dat jij dat niet vindt is jouw interpretatie. Dat heeft overigens niets met klasse te maken, bij de NBVR reed ik ook met hoedje. Dus de vergelijking met een geborduurd schabrak slaat nergens op.

Tijden veranderen, ook de veiligheidsbeleving tijdens het sporten. Dus, alle protesten ten spijt, het hoedje zal vroeg of wat later gaan verdwijnen.

en daar laat ik het maar bij, want inderdaad, nu het nog kan is het ieders eigen verantwoordelijkheid om te kiezen voor hoed of cap.