Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 13:27

Nee, als je nu voor 2012 aanvraagt, geeft dat geen problemen hoor. Die krijg je nu toch echt nog niet, maar pas in de tweede helft van december. En als je netjes aangeeft dat ie per 1-1-12 in wilt laten gaan, krijg je ook geen coupons...

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:49

Ja daar heb je een punt!

Kan hem dus al wel aanvragen, alleen hoe zit het dan met inschrijven van wedstrijden voor januari?? Gewoon een mailtje naar het desbetreffende secretariaat en hopen dat de boel tegen die tijd goed geregeld is bij de KNHS?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 13:50

Ja, die weten als het goed is hoe het dan zal gaan. Ook met nieuwe startkaarthouders...

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:52

het idee is mooi, maar denk dat het in januari nog best een chaos kan gaan worden met al die secretariaten die ineens digitaal moeten hahaha

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:03

Die chaos zal wel meevallen, aangezien dat al een hele tijd verplicht was!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:38

Kruidenpotje schreef:
Financieel de dupe worden vind ik een groot woord, als je in 2012 gewoon blijft starten blijf je met maximaal 15 coupons zitten met een waarde van ruim 17 euro. Dat is op zich veel geld maar financieel de dupe vind ik overdreven. Als je niet meer start dan blijven ze ook in de kast liggen....

Nou, ik weet niet hoe jou situatie er uit ziet, maar ik gooi niet 17 euro normaal gesproken in de prullebak! Als jij dat wel doet, stort dan de volgende keer maar op mijn rekening. Voor 17 euro heeft mijn paard de hele maand biks voor..

Equimotion schreef:
Met het verschil dat een 10 euro briefje een waardepapier is, en een startcoupon niet. Je kunt toch je pak rijst ook niet na anderhalf jaar terugbrengen naar de AH omdat je het niet gebruikt hebt :? Dan had je in 2010 maar wat verstandiger moeten bestellen.

De AH verplicht je ook niet om 16 pakken rijst in 1x te kopen!

ponyparadijs schreef:
mensen die hun startkaart al op hebben gezegd kunnen toch helemaal niet over die coupons zeuren. Dat geld was je dan toch al kwijt!

Nee, meerdere voorbeelden zijn hier gegeven, mijzelf bijvoorbeeld, heb een dochter gekregen, heb toen mijn startkaart opgezegd, nu weer geactiveerd en nu gebruik ik mijn coupons weer.
Een ander weet ik is nu zwanger en heeft ook opgezegd met de bedoeling om volgend jaar oktober weer te activeren, maar nu bedenkt de KNHS maar wat anders en ben je je geld kwijt?
Belachelijk is het.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:51

Equimotion schreef:
De AH verplicht je ook niet om 16 pakken rijst in 1x te kopen!

Dat is wel heel wat anders, dat is allereerst geen waardepapier, maar een voedingsprodukt. En heeft een houdbaarheidsdatum.

Van startcoupons is expliciet aangegeven dat ze onbeperkt houdbaar zijn. Dus dan wil ik gewoon m'n geld terug. Het geld groeit me niet op de rug. Dat ik wegens omstandigheden dit jaar niet gestart ben en nu mogelijk de startkaart opzeg betekent niet dat ik dus de coupons weg zal gooien. Paard kan nog minstens 8 jaar verbeteren, dus als ik halverwege 2012 of in 2013 weer wil starten, dan verwacht ik m'n coupons nog te kunnen gebruiken. Zo is het tot nu toe altijd geweest. Als mij gegarandeerd wordt dat ik die coupons in 2012 of 2015 nog gewoon kan gebruiken zal ik niet zeuren. Maar wel als ze ineens waardeloos worden.
Zelfs de coupons die nog in het oude formaat zijn, mag je nog gewoon gebruiken. Je weet wel, vroeger waren de coupons wat kleiner. En die zijn nog gewoon geldig.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:07

Ben het helemaal met je eens Germie, onbepekt houdbaar en nu terugdraaien, zó werkt dat niet lijkt mij. Doe idd dan een overgangsperiode tot 2015 ofzo. Zijn genoeg mensen die hun startcoupons maar hebben aangehouden toen hun paard een blesure of zelf een blesure kreeg, kan je niks aan doen en nu binnen 3 maanden hoppa geld weg?

Let wel, al die 10tjes en 20jes van iedereen stopt de KNHS in zijn zak en krijgen de hoge heren van de KNHS een mooie bonus van! :list: Extra vakantie naar Griekenland zie ik ook wel zitten!

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:16

Maar wie zegt dat startcoupons waardepapieren zijn :? Dat maken jullie er nu ineens van "omdat je er geld voor betaald hebt" 8)7

@Elan: ik haal wel 10 porties uit 1 pak rijst hoor, jij niet?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 15:20

Elan_GV schreef:
Ben het helemaal met je eens Germie, onbepekt houdbaar en nu terugdraaien, zó werkt dat niet lijkt mij. Doe idd dan een overgangsperiode tot 2015 ofzo. Zijn genoeg mensen die hun startcoupons maar hebben aangehouden toen hun paard een blesure of zelf een blesure kreeg, kan je niks aan doen en nu binnen 3 maanden hoppa geld weg?

Let wel, al die 10tjes en 20jes van iedereen stopt de KNHS in zijn zak en krijgen de hoge heren van de KNHS een mooie bonus van! :list: Extra vakantie naar Griekenland zie ik ook wel zitten!

Ach welnee, ze hebben zelf toch ook kosten eraan gehad, zoals papier, inkt, afschrijving apparaten, werk-uren. Niks bonus hoor.
Een overgangsperiode van 3 jaar vind ik zwaar overdreven, dat is voor de secretariaten toch niet werkbaar?

Ik vind dat er erg negatief gedaan wordt over het hele gebeuren. Jammer...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:24

hoe zou jij het vinden als jou briefjes van 10 euro ineens niets meer waard zijn? En uitgeven lastig is omdat je de komende maanden niet in staat bent om een winkel te bezoeken? Is precies hetzelfde.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 15:27

Nee, ben ik het niet mee eens.Geld is vanuit overheidswege een betaalmiddel. Geld heb je nodig om te kunnen leven, om boodschappen te doen. Oftewel, je kunt moeilijk zonder.

Het aanschaffen van zoveel startcoupons is eigen keuze geweest, dat had niet gehoeven. Dat ze nu aankondigen over zoveel maanden de coupons niet meer te willen gaan gebruiken, is jouw pech, niet die van de KNHS.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:31

Nee, het is pure diefstal. Je koopt een waardeprodukt zonder geldigheid. Dus als het nu opeens geldig wordt en ook nog zonder overgangsregeling is het wel pure diefstal.
Er staat nergens dat je niet voor 2 of 3 jaar in het voren mag bestellen wat ik dus gedaan heb. Als ik nu zelf niet meer start, dan kies ik er voor. Maar als mijn aankoop door een ander opeens waardeloos is geworden mag ik daar wel over klagen en geld terugvorderen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 15:35

Dan hebben wij een verschil van mening. Het is geen waardeproduct in mijn ogen, gewoon een benodigdheid. En stel nu dat ze een overgangsperiode van 3 of 6 maanden hadden ingesteld, dan had je al die coupons ook nooit opgekregen, was je dan ook gaan klagen? Het wordt ook niet ' opeens' ongelding, maar over een aantal maanden.

De KNHS heeft een boel leden, veel wedstrijdrijdende leden, die kun je nooit allemaal tevreden stellen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:42

Ik ben ook iemand die aan het eind van het jaar extra coupons bestel omdat ze altijd eind december aangeven dat per 1 januari de coupons duurder worden en aangezien ze altijd bruikbaar zouden blijven....

Maar goed, ik heb ze niet gebruikt en ben straks de aanschafwaarde kwijt. Dat vind ik nog geen probleem. Ik vind het pas een probleem worden als ik per wedstrijd weer iets moet bijbetalen wat gebruikt wordt ipv de startcoupon/ startkaart...
Zo lang er geen extra kosten aanzitten vind ik het dus geen probleem dat ik de coupons al betaald heb......

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 16:12

Germie, waar baseer jij op dat een startcoupon een waardeproduct is? Een startcoupon vertegenwoordigt namelijk geen enkele waarde :? Je vergelijking met het tientje slaat dus als een tang op een varken!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:24

Kleinvosje... Werk jij toevallig bij de knhs :-D?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 17:26

Nee hoor, ben 'alleen maar' jurylid. Meer niet, nou ja, ik ben ook actief wedstrijdruiter. Ik juich dit soort veranderingen toe, vind het jammer dat er erg negatief over gedaan wordt, aangezien het in het belang van de sport gedaan wordt. Echt niet op zakken te vullen bij de KNHS.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:49

Zo, wat maken een aantal mensen hier er een drama van zeg. Volgens mij is paardensport en hiervan dus de wedstrijdsport nog altijd een inferieur goed, in tegenstelling tot een pak rijst.

Wat eerder ook al is gezegd, je kan net zo goed 8 setjes houden omdat je paard afgemaakt moest worden. Dan is het ineens niet erg?

Maak jullie gewoon niet zo druk over veranderingen die gaan komen, ze komen er toch wel. En wellicht krijg je in goed overleg nog het een en ander gedaan van de KNHS.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 17:51

Ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt Janine!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:00

Nou ik ben het ook met je eens hoor kleinvosje. Dat gezeur. Ik zit momenteel met 30 dressuur coupons (van 2 amazones) en 18 spring coupons allemaal begin van het jaar bestelt in de over tuiging dat we er nog vele jaren meer door kunnen. En dat is dus niet zo. Nou ja jammer dan.
En wat betreft die overgangsfase zie ik daar als wedstrijdsecretariaat helemaal niets in!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:41

Het lijkt mij op zich ook een goeie verandering, alleen was t wel fijn geweest dat ze het wat eerder aangekaart hadden.

Ik snap wel dat mensen het niet prettig vinden om met een hoop coupons te blijven zitten. Het is allemaal al duur genoeg. De mensen die het breed genoeg hebben of wie zijn ouders of partner betalen hoeven zich er idd geen zorgen over te maken maar de mensen die de eindjes aan elkaar moeten knopen kan ik zeker wel begrijpen. Als t dan wat eerder aangekaart zou worden zou prettig zijn.

Maar wie weet blijven ze nog een tijdje geldig.
En als je je geld terug krijgt is het mooi.

Ben benieuwd wat er uit de vergadering komt.
Laatst bijgewerkt door Qizz op 04-10-11 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Welsh4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:54

Je kijkt toch naar de kosten.
Ik heb er ook wat meer besteld omdat ze weer duurder zouden worden.
Nu verdwijnen ze waarschijnlijk helemaal.
En op maken gaat niet meer lukken.
Ik vind het ook zonde van mijn geld, had er wel wat anders voor kunnen doen.
Ik vraag me af wat er voor in de plaats komt, want GRATIS zal het niet worden neem ik aan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:59

Ik mag dan ook jurylid zijn maar ik kan me toch meer vinden in de mening van Germie. Als jouw paard geblesseerd is kun je er werkelijk niets aan doen dat je je coupons van 2010 niet hebt op kunnen gebruiken. Ik bestel ook altijd meerdere setjes vanwege de administratiekosten en vind het echt meer dan belachelijk van de KNHS dat ze hier zo laat mee komen. Stel dan iig een overgangsregeling voor waarin iedereen netjes zijn coupons kan op maken. Zo niet, alle coupons terugbetalen aan de leden. Wedstrijd rijden is al duur genoeg zonder nog eens het geld van je coupons kwijt te zijn.
Wij hebben niet gevraagd om zo'n startpas.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:09

Maar als er geen extra kosten aan zitten vind ik zoals ik eerder schreef al geen probleem. Dan had ik die coupons opgebruikt.
Maar ik vraag me af wat onze bijdrage nu weer gaat zijn.
Probleem is een beetje: als het je niet bevalt kun je niet naar de concurrentie.....