Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:44

Jolandaa_ schreef:
pff zijn we nu nog steeds bezig over Edward Gal en Totilas? Die combi is over, uit, nada noppes weg.

Tja, niet iedereen is Gal en niet iedereen is Rath. Maar sterker nog niemand anders dan Rath rijd op dat paard. En dan kan nog iedereen zo gaan zeuren dat hij bij Gal beter loopt, hij zal niet meer onder Gal gaan lopen.

Als ik in de schoenen van Rath zou staan zonk de moed er al meteen in. Er word zoveel van hem verwacht. omdat het 'Totilas' is. Ja dus, paard zal niet op een duim zo lopen hoor.
En Gal heeft langer de tijd gehad met Totilas. Laten we eens oordelen als Rath ook die tijd eens kreeg? Zou dat niet waar eerlijker zijn dan hem hier gaan zwart te maken.

Naar mijn weten is Rath niet eens de eigenaar, maar door alle verwijten in dit topic lijkt dit wel zo te zijn. Hij rijd Toot, hij is niet de eigenaar. En sorry, maar als ik 15 miljoen zou krijgen voor een paard met 4 witte voeten en een magisch knopje had ik dat ook gedaan, want wie weet hoe lang zijn sport carriere zal duren. Wie weet heeft hij volgende week koliek. Dus hoezo 'jatten' ze een paard. Eerlijk betaald..

Rath heeft er zelf voor gekozen toot te gaan rijden, hij wouw het zo graag.
Hij heeft er dus zelf voor gekozen om zoveel 'verwachtingen' van andere op zich te hebben en dan heeft die het zichzelf nog zwaarder gemaakt om alles zo in de media te gooien. Als hij dat laatste niet had gedaan had die ook de tijd kunnen nemen, maar hij heeft er zelf voor gekozen om dat niet te doen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:46

ik neem aan dat er een heel team omheen zit die beslist mee over de kur?

boeien.. dat het de spiegelbeeld is.. hij rijd hem paard is van hem.

Urnie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:48

Pronken met andermans veren echt toch te triest voor woorden dat de duitsers het zo aanpakken. Dit heeft niks met jaloezie te maken maar respect hebben voor het feit dat Edward er jaren keihard voor heeft gewerkt. In tegenstelling tot wat Rath hier toont.

(even een reactie gekopieerd van Horses die echt ook de mijne zou kunnen zijn...)

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:52

Pfff wat moet je hier nou van zeggen...
Zoveel geld voor een paard, maar niet eens de moeite nemen om zelf een Kúr te maken ;(
Wel mooie dat je in het filmpje een totaal ander paard ziet lopen. Bij Edward loopt hij veel makkelijker en Bij Matthias lijkt de rem er nog een beetje op te zitten.
Ik kan niet anders dan Rath heeeeeeeel veel succes te wensen in Rotterdam. Zou niet graag in zijn schoenen staan :+
Made in Holland is trouwens wel Geniaal _/-\o_ Ik zeg doen!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:52

Hmm, dat klopt..

Edward heeft daar JAREN kei hard voor gewerkt en Rath zit er amper een half jaar op.
zéér goede vergelijking :j

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:55

tja... dit type/soort muziek past gewoon bij Totilas, maakt niet uit wie er op zit. Toch vind ik het een beetje de gemakkelijke weg bewandelen.
Totilas en Rath zijn niet Totilas en Edward. Er hoort een andere choreo en muziek bij! Zou het 'op safe spelen' zijn geweest? De combi moet nog zo veel groeien. Vraag mij af of de druk niet te hoog is. Een goede combinatie kun je, als ruiter, niet afdwingen en er is tijd nodig om een passende kür te maken. Ze zullen nog erg zoekende zijn, maar ik denk dat deze 'fout' ze nog wel zullen achtervolgen.

B.t.w. ligt het aan mij of beweegt het hoofd van totilas bij Rath zo ontzettend? Wat een onrustige aanleuning in vergelijking met Edward. (eerste filmpje)

Queelens

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:57

Gliss ligt niet aan jou, bij rath knikkebolt hij enorm. Hij is ook wat onrustiger in zijn handen. (maar ik geef wel toe dat die een mooie beenligging heeft)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:03

gliss schreef:
tja... dit type/soort muziek past gewoon bij Totilas, maakt niet uit wie er op zit. Toch vind ik het een beetje de gemakkelijke weg bewandelen.
Totilas en Rath zijn niet Totilas en Edward. Er hoort een andere choreo en muziek bij! Zou het 'op safe spelen' zijn geweest? De combi moet nog zo veel groeien. Vraag mij af of de druk niet te hoog is. Een goede combinatie kun je, als ruiter, niet afdwingen en er is tijd nodig om een passende kür te maken. Ze zullen nog erg zoekende zijn, maar ik denk dat deze 'fout' ze nog wel zullen achtervolgen.

B.t.w. ligt het aan mij of beweegt het hoofd van totilas bij Rath zo ontzettend? Wat een onrustige aanleuning in vergelijking met Edward. (eerste filmpje)

Dat klopt, mar volgens een Duitse fan die commentaar gaf heeft dat te maken met het feit dat Gal het hoofd van totilas altijd helemaal vasthield en het hoofd nu met het ritme meebeweegt ( vrij vertaald)

Iemand schreef hier ook dat ze Totilas nu meer als een gewoon paard vinden lopen. Wat ik een paar keer zie is een Totilas die zijn knieen bij Rath nog verder omhooghaald , maar de rest van het voorbeen niet meeneemt, oftewel hij maakt zijn pas niet helemaal af , maar die actie in de kie blijft het zelfde.

Verder vind ik Rath zeker niet slecht rijden, maar vind ik Gal gewoon beter.

En dat dit niet sportief is tov Rath ... hmm... de sport bestaat dankzij fans en toeschouwers en daar hoort bij dat je wel voor de een bent en niet voor de ander, heel simpel. als dat er niet meer is, is dat het einde van de sport. En zolang je daar op een enigszins beleefde manier mee omgaat vind ik dat het erbij hoort dat wel een "idool" hebben , en tegen de "rest" zijn.

Ik mag toch hopen dat M Rath oud genoeg is om te beseffen wat er gebeurd als je het lievelingspaard van menig mens aankoopt.
Totilas roept nog steeds heftige emoties op, wat maar weer laat zien hoeveel we van deze sport houden en hoe dol we zijn op "onze" sporters en "hun" paarden.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:05

Ik moest wel eerst een paar keer kijken wie wie nou was.
Echt zo'n beetje 100% dezelfde proef. Alleen dan in spiegelbeeld.
Vind de muziek er wel goed bij passen.
Maar hé, erg onsymphatiek om eigenlijk de proef te kopieren.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:06

Erg jammer dat Rath niet gewoon zelf een kur kan verzinnen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:07

Marjoow schreef:

Ik denk dat hij dat zelf heel goed kan hoor, hij is alleen een beetje dom geweest :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:09

Queelens schreef:
Marjoow schreef:

Ik denk dat hij dat zelf heel goed kan hoor, hij is alleen een beetje dom geweest :=

Nouja, hij had dan toch ook een eerder kur van zichzelf kunnen pakken :P
Idd zeker geen slimme actie.

Anoniem

Oke, nog een keer over die kur. Die is dus niet hetzelfde, maar juist het tegenovergestelde, overal waar Gal links ging, gaat Rath rechts en andersom. Dus hoezo?

Marjo

Lovely schreef:
Oke, nog een keer over die kur. Die is dus niet hetzelfde, maar juist het tegenovergestelde, overal waar Gal links ging, gaat Rath rechts en andersom. Dus hoezo?

Nou, dat is bijna gelijk aan kopieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:10

Ja, iets precies tegengesteld doen is ongeveer hetzelfde als kopieren :?.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:11

Ja vind ik wel. Want, je verzint zelf niet iets nieuws ;)

FlyAway

Marjoow schreef:
Lovely schreef:

Nou, dat is bijna gelijk aan kopieren.

Nee, want het principe achter kopiëren is nou net dat je een exact duplicaat krijgt van wat je al had. En de kur is precies andersom, zoals lovely zegt, dus alles behalve een letterlijke kopie :)*

Marjo

Ik zeg toch Bijna gelijk aan
_O-

yevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:12

Lovely schreef:

heet dat geen spiegelbeeld?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:14

Marjoow schreef:
_O-

Als jij het "bijna gelijk aan" vindt als alles precies anders is, ja tuurlijk, dan is het bijna gelijk aan. ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:15

FlyAway schreef:
Marjoow schreef:
_O-

Als jij het "bijna gelijk aan" vindt als alles precies anders is, ja tuurlijk, dan is het bijna gelijk aan. ;)

Iets in spiegelbeeld doen is niet alles precies anders doen.

Borivage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:18

@muc........
Jij moet misschien een beter lezen wat ik schreef daar er na mijn opsomming ;) stond en vermeld een korreltje zout.
Ik heb niets tegen Duiters dus wie ben jij om WO II erbij te halen mat mijn vergelijking, we zijn allemaal mens.
Ik neem het jou zeer kwalijk zelf dat jij zo die vergelijking trekt. Sorry maar dat vindt ik zielig.

@Miniboots
Wat ik bedoelde met kapot rijden:

Toot is al een tijdje bij Rath en de vorderingen tsja ikzelf zie niet veel verbetering en dan nog de medische issues die Toot ineens kreeg...
Dat zet mij aan het denken. Als je de progressie vergelijkt met Edward en Toot in het begin en in een later stadium zie duidelijk veel verbetering.
Daarnaast loopt Toot in mijn ogen echt niet lekker in dit filmpje en andere Kuren die ik heb gezien en zoals Rath hem nu rijdt en hij zo zou blijven rijden
dan gaat Toot Kapot gereden worden.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:19

Dat "Toot" kapot gereden gaat worden, dat is wel duidelijk. Daar is Gal al mee begonnen. Die circus acts zijn voor een paard natuurlijk nooit goed. Om nou te zeggen dat Rath hem kapot rijdt, nee, hij zet voort waar Gal mee begonnen is. Maar da`s mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:19

FlyAway schreef:
Marjoow schreef:
_O-

Links, eeeeeh voor de kijkers rechts of toch links of rechts of rechtdoor, achteruit, andersom, ondersteboven, binnenstebuiten, daar is toch geen touw aan vast te knopen voor een paard?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:22

Lovely schreef:
FlyAway schreef:

Links, eeeeeh voor de kijkers rechts of toch links of rechts of rechtdoor, achteruit, andersom, ondersteboven, binnenstebuiten, daar is toch geen touw aan vast te knopen voor een paard?

Nee vooral als hij binnenstebuiten gaat waar gal buitenstebinnen ging :)*