Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Martenique schreef:Pletje123 schreef:Volgens mij mag je bij M1 een nieuw paard in de L1 starten en als je tweemaal een bepaalde klasse hebt gereden, bijv. M2, dan mag je direct in die klasse beginnen.
Nee, als je twee keer bijvoorbeeld M1 hebt gereden dan mag je met je nieuwe paard doorstromen naar hogere klasse t/m M1 zonder de minimale 10 winstp. te halen in de eerdere klasses.
Nibbit schreef:In iedere klasse stranden mensen, ik denk niet dat het helpt om de proeven makkelijker te maken.
Wat ik wel graag zou willen is dat alle 4 proeven van 1 klase wat gelijkwaardiger zijn. In de M1 is dat wel aardig gelijk, maar bijv in de L2 heb je een proef met K-E en F-X-C van hand veranderen in galop en middengalop op de lange zijde. Een andere proef is de middengalop op de volte en verder geen moeilijke dingen
Lowara schreef:Nibbit schreef:In iedere klasse stranden mensen, ik denk niet dat het helpt om de proeven makkelijker te maken.
Wat ik wel graag zou willen is dat alle 4 proeven van 1 klase wat gelijkwaardiger zijn. In de M1 is dat wel aardig gelijk, maar bijv in de L2 heb je een proef met K-E en F-X-C van hand veranderen in galop en middengalop op de lange zijde. Een andere proef is de middengalop op de volte en verder geen moeilijke dingen
dit vind ik dus ook
de ene L2 proef is voor mijn paard veel te moeilijk ( die met de contra), terwijl ze echt wel L2 loopt.
de nieuwe oktober proeven.. heb ze van de week gereden en vond ze niet moeilijker dan een beetje L1 proef.
waarom geen middenweg? want nu heb je een half jaar een te laag niveau, en daarna een half jaar iets wat te hoog gegrepen is.
dus 4 proeven die allemaal qua niveau ongeveer gelijk liggen? lijkt mij veel eerlijker en minder frustrerend
Suzanne F. schreef:_Pien_ schreef:Ben ook erg benieuwd met wat ze gaan komen.
helemaal omdat ze in de P&S hebben gezegt dat we met sinterklaas en kerts het "nieuwe" boekje wel op het verlanglijstje kunnen zetten....
Kassa....
Lijkt wel of ze het alleen maar daarom doen... kunnen ze weer cashen.
listiglistje schreef:nou aan mij valt er niets te verdienen, ik haal alle proeven van dressuurproeven.nl![]()
Uitprinten en insealen/plastificeren, veel beter en makkelijker te lezen en nog regenbestendig ook
Lowara schreef:Nibbit schreef:In iedere klasse stranden mensen, ik denk niet dat het helpt om de proeven makkelijker te maken.
dit vind ik dus ook
de ene L2 proef is voor mijn paard veel te moeilijk ( die met de contra), terwijl ze echt wel L2 loopt.
de nieuwe oktober proeven.. heb ze van de week gereden en vond ze niet moeilijker dan een beetje L1 proef.
waarom geen middenweg? want nu heb je een half jaar een te laag niveau, en daarna een half jaar iets wat te hoog gegrepen is.
dus 4 proeven die allemaal qua niveau ongeveer gelijk liggen? lijkt mij veel eerlijker en minder frustrerend