[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:42

Nimber en roos helaas geen zicht op een nieuwe datum zodra ze weer gaan behandelen starten ze met d e mensen die afgezegd zijn dat betekend dan alsnog een lange wachttijd voor mij.

DR ik werk als rechercheur bij de politie.

Knappe nieuwe fries! Hopelijk heeft ze er veel plezier van.
SW gefeliciteerd dat ze nu helemaal van jou is!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:15

DR gefeliciteerd met jullie nieuwe zwarte parel.

Roosje nee ik ga naar de mensen toe voor les. Al
Mogen ze wel bij mij op stal komen als ze dat willen.
Op t werk ben ik eigenlijk altijd alleen met m’n collega .

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 09:44

Leuk stukje van jou, nouvel, op de hoefslag op fb.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 10:24

Bedankt :D Haha nee je ziet hem inderdaad bijna niet tegen die zwarte achtergrond. Is inderdaad bij ons thuis Roosje, ik kan ook niets anders zeggen dan dat ze hier een heerlijk leven hebben de paardjes :)

Inderdaad leuk stukje Nouvel, zag het ook voorbij komen vanmoren :) Grappig he ik had bij jou een hele andere naam verwacht, slaat nergens op maar blijkbaar ga je toch een soort van namen bij mensen bedenken in je hoofd, in ieder geval ik :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:37

Ah grappig dat jullie het gezien hebben, bedankt!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:15

Laura, echt balen dat je behandeling is uitgesteld. Begrijpelijk misschien in deze tijd, maar voor jou vervelend. Hoe gaat Dex op het moment?

Kim, voor jou ook gek idd, nu zo met minder klanten. Gelukkig dat les nog wel mag binnen richtlijnen, kan je iig nog iets. Wel lekker dat je wat meer tijd hebt voor je eigen paard, dat dan weer wel.

Knapperd DR! Jouw vos is wel de vreemde eend in de bijt bij jullie thuis, of niet? :P Hoop dat je moeder veel plezier gaat beleven van dr nieuwe paard!

Leuk Nouvel! En Wat DR zegt had ik stiekem ook :') Geen idee hoe ik je wel zou noemen, maar ik had ook een ander naam-beeld bij je altijd :+

Woensdag thuis ook weer heel fijn gelest, hij maakt de laatste tijd weer stappen, zo genieten <3

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:05

Oh nouvel ik ga even het stukje opzoeken.

Wij zijn vandaag naar voorthuizen gereden en daar het bos in geweest. Leuk samen met mijn oude paard en zijn nieuwe eigenaar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heerlijk!!!
Morgen les dus dan gaan we weer hard aan de bak

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:18

Willen jullie de link delen van Nouvel haar stukje altijd leuk om te lezen.

Nimber wat leuk da tje je oude paardje nog ziet en heerlijk naar het bos gegaan prachtige dag voor.

Noukie we roeien met de riemen die we hebben. Heerlijk zn fijne les kan je zo blij van worden.

Dr heerlijk al die zwartjes op stal.
Fijn weekend allemaal en blijf gezond

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:02

https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... chtte.html

Ik zal van het weekend weer even een poging doen tot bijreageren hoor!
Maar op te moment chaotisch druk op m’n werk, ben blij als ik even verstand op 0 kan zetten als ik lekker bij de paardjes ben...

Nimber wat heerlijk met dit weer!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:06

Super leuk Nouvel. Nu lekker bankhangen en even rust geniet van je weekend

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 07:08

Leuk stukje Nouvel!

Zaterdag heb ik met ice gelest. Veel bezig geweest met het sneller en vlugger blijven en vandaar uit schakelen naar groter en weer kleiner. Daar ben ik al even mee bezig maar mijn aanleuning blijft daar nog wat wiebelig in. Dus nu veel aan t spelen geweest met het gladstrijken daarin. Na onze bosrit vrijdag van 2 uur zat ik er zaterdag ook bijna 2 uur op. Arme ijsje was gister nog moe. Lag In de wei nog te chillen.
Ik eigenlijk ook maar ik had gister ook met twee van mijn werk les. Daarna had ik t wel een beetje gehad. Echt gesloopt.
Zaterdag ook nog t zzlicht paard van een lesklant gereden. Ze lest sinds kort had eigenlijk haar startkaart opgezegd. Super grappig dier maar is nog teveel op de voorkant en heeft een aanleuning probleem. Had m laatst al gereden voor haar en dat wel leuk. Nu waren de wissels echt al veel beter inplaats van een duik naar beneden. Knap hoe snel zij en haar paard t oppakt Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lijk ik niet meer zo klein inplaats van op ice

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:51

Goedemorgen! Allemaal een beetje een leuk weekend gehad?

Klinkt goed, Kim, zo werken met al je paarden. En wat fijn voor je lesklant dat je haar verder kunt helpen.

Nog steeds druk op het werk, Nouvel? Wat doe je precies als ik vragen mag?

Wat fijn, Noukie, dat jullie zo lekker bezig zijn met z'n tweetjes! Daarna ook weer lekker kunnen rijden?

Wauw, DR, dan hebben jullie het leuk voor elkaar met zo jullie paarden aan huis! Hoe gaat het met je nieuwe? Is hij al aan het wennen?

Hoe gaat het met je, Laura? En je pijn?

Hopelijk ben ik niemand vergeten. :o

Hier ondertussen wel verder aan het trainen. Ben bezig met de vliegende wissels en de ene kant doet hij ontzettend goed en eergisteren deed hij het ook aan de ander kant super knap! Dus uitgebreidt beloond en meteen uit gaan stappen. Gisteren wel gereden met de wind, maar durfde ik het niet aan om de wissel te doen. Vandaag even longeren en dan kijken naar de rest van de week wat het gaat worden.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:43

Lekker bezig Roosje, ook op naar t z2.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:19

Eerst maar eens winst rijden in het z1 :+

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:31

Oh oeps :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:29

Dank allemaal!

Lekker Roosje, zo fijn aan de gang!

Ik werk in het basisonderwijs, ben bouwcoordinator onderbouw, dus elke dag MT overleg, ik plan de bezetting van de opvang op school voor kinderen die thuis echt niet opgevangen kunnen worden, dat zijn er helaas best veel bij ons op school...
En ik draai mee in de opvang.
Verder zorgen we met elkaar dat de kleuters genoeg te doen krijgen voor thuis.

Lekker bezig zo nimber, gave foto’s!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:46

roosje78 schreef:
Bestaan rubberen sporen uberhaupt wel, DG? En die sporen met een bolletje? Is dat niet wat voor je?

Nee, zover ik weet niet, echt een gat in de markt wat mij betreft, haha.

droversrun schreef:
@DG; oh dat is wel echt een groot probleem, in ieder geval ik heb dat altijd ervaren als het meest lastige om uiteindelijk goed te kunnen scoren op wedstrijd met mijn ruin. Sloot zich ook altijd volledig af tijdens de proef, vooral indoor inderdaad outdoor ging het wel. Nu ik dit zo typ bedenk ik me dat ik volgens mij eens op een topic van jou heb gereageerd met de vraag waar je in omgeving Eemnes het beste indoor kunt starten. Klopt dat?

Dat zou heel goed kunnen hoor! Ik heb inmiddels wel een aantal locaties waar het redelijk gaat. Helaas heeft mijn favo indoor locatie alleen wedstrijden tot de M2 :')
Wat is je nieuwe Fries kneiter knap zeg! Ik heb vroeger ook heel lang een Fries gereden, zijn fijne paarden. Veel plezier ermee!

Nimber schreef:
Wij zijn vandaag naar voorthuizen gereden en daar het bos in geweest. Leuk samen met mijn oude paard en zijn nieuwe eigenaar.
Heerlijk!!!
Morgen les dus dan gaan we weer hard aan de bak.

Ik eigenlijk ook maar ik had gister ook met twee van mijn werk les. Daarna had ik t wel een beetje gehad. Echt gesloopt.

Wauw, ziet er heerlijk uit zeg! Het was afgelopen tijd ook wel ideaal weer om lekker buiten te rijden. Ik probeer ook standaard één keer per week naar buiten te gaan.
De foto's van het dressuren zien er ook goed uit zeg, paard is inderdaad wel een slagje kleiner haha. Heb jou nou ook dat als je op een 'normaal' formaat paard rijdt, het ineens aan voelt als een pony?

Ik moet van mezelf van de week een aantal keer zonder beugels rijden. Horonae is helaas echt totaal niet uit te zitten, dus ik moet mezelf flink trainen om het een proef vol te kunnen houden.
Daarnaast ook samen met mijn handige vader gaan 'doet het zelven' afgelopen weekend, en mijn sporen een beetje aangepast.
Ik heb de knoppen eraf gezaagd en daarna met de slijpmachine mooi afgerond zodat er geen scherpe randen aan zitten. Van de week even kijken of dit nou fijner rijdt. :)

Afbeelding

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:22

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:36

roosje78 schreef:
Creatief met je vader bezig geweest! Goed zeg! Let je wel op dat dit niet is toegelaten op wedstrijden? Zelf sporen knutselen mag helaas niet.
Hierin staat wat wel kan en mag:
https://www.knhs.nl/media/17903/toegest ... l-2020.pdf

Ben ik me van bewust. Dit is alleen voor thuis haha.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:45

Lijkt me lastig om dat echt mooi glad te krijgen zeg, maar ziet er goed uit!
Hopen dat het werkt!
Ik zou er niks aan hebben, zijn mijn benen veel te lang voor... :+

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:47

Nouvel schreef:
Lijkt me lastig om dat echt mooi glad te krijgen zeg, maar ziet er goed uit!
Hopen dat het werkt!
Ik zou er niks aan hebben, zijn mijn benen veel te lang voor... :+

Ik heb een hele handige vader gelukkig, anders was het mij ook niet gelukt denk ik.

Ik ben ook wel lang, maar mijn paard is dusdanig groot dat mijn benen niet eens onder haar buik vandaan komen haha.

@Roosje78, ik zit nu overigens net het reglement door te lezen, maar er staat nergens dat je zelf geen sporen mag knutselen hoor, zolang ze maar aan de vereisten/toegestane sporen voldoen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:53

Dat scheelt dan wel weer, ik heb echt een lange spoor nodig en trek dan nog m’n been op, heel irritant...

Je kunt het toch gewoon proberen op een wedstrijd als nergens duidelijk staat dat het niet mag?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:46

Totdat je uitgesloten wordt. Als je sporen niet in de toegestane lijst staan zijn ze automatisch niet toegestaan. Waarom start je niet gewoon zonder sporen?

Ik vind andere paarden inderdaad al heel snel klein, grappig is dat deze is 1.67 maar veel korter dan Ijs.
Ik ben zelf ook niet echt lang met 1.69 dus ik pas ook nog wel op de wat bredere pony’s . Van de week de FEI pony van een lesklant door gereden zonder beugels.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:51

Goedemorgen, hoe gaat het met jullie? Houdt iedereen het vol, ondanks dat er vier weken bij zijn gekomen?

Grappig, ik ben best redelijk lang en groot, maar alles boven de 1,70mt vind ik heel eng. Terwijl dat juist wel beter bij mijn postuur zou passen.

Ondertussen heb ik een andere fysio gevonden die aan huis wil komen. Morgen komt ze al, dus ik ben benieuwd. Hij doet het wel heel goed, maar toch merk ik dat het net niet goed zit. Hopelijk kan zij Forza helpen.
Wissels gaan echt wel goed. Ben super trots op hem, want hij probeert het echt te begrijpen. <3

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 07:28

Hij is ieder geval lekker los door zijn lijf <3