[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:01

Thanks Roos! Kreeg van mn ma ook hele blije app vandaag dat ie superfijn te rijden was. We hebben dus beide plezier van de les!

Creatieve plannen, leuk! En fijn dat het rijden zo lekker gaat.

Laura, top dat je bijrijdster en Douwe zo genoten hebben vandaag.

Ik ben moe. Drukke tijden op t werk nu. Maar verder nog fit gelukkig :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:20

Allemaal goed op jezelf en je naasten passen komende tijd kan al een maar zeggen neem geen risico's.
Stay safe stay home.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:52

Ik kom ook graag meepraten hier! Mijn planning was om in april mijn Z1 debuut te maken, maar dat gaat hem ivm de corona helaas niet worden. Ik hoop wel dat dat later dit jaar nog gaat gebeuren, dus ik lees graag mee voor tips en tricks!

Ik heb zelf nooit eerder op dit niveau gereden, en ik heb mijn paard zelf opgeleid dus het is voor ons beide erg nieuw.

Wij hebben vooral moeite om voorwaartsdrang te bewaren, vooral in de zijgangen.

We hebben afgelopen week voor het eerst met stang en trens geoefend (ivm 2 weken proeftermijn voor de bitten). Dit beviel enorm goed, paardlief liep er erg comfortabel mee!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:12

Welkom!
Ik vind jouw paard tof :D Heb jullie vaker voorbij zien komen op bokt en volgens mij zitten we ook wel redelijk dezelfde regio aan de foto bij de voornruiters te zien.
Lekker dat ze S&T zo goed oppakt.
Wat zijn voor jullie de sterke en mindere kanten richting het Z1?

Hier behoorlijk profijt van woensdag nog steeds. Hij liep echt heel goed gister! Nu zelf deze vibe even vast weten te houden.

Hoe is het verder met iedereen hier? Zelf en omgeving nog fit?

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:06

Wat fijn, Noukie, dat je er zo veel aan je les hebt gehad! Heb je al een nieuwe les ingepland of is de stal gesloten en mogen zij geen klanten ontvangen? En hou je het wel vol met je diensten en alles?

Welkom DreamGuide. Heb je al een aantal keren voorbij zien komen in verschillende topics. Leuk dat je mee wilt kletsen.

Sorry, dan had ik jullie door elkaar gehaald, Laura! Hoe was het op je werk vandaag?

Hier nu een beetje aan het prutsen met de vliegende wissels. De ene kant op gaat super goed, de andere kant gaat nogal hoog in de lucht. Morgen gaan we weer eens naar Ellen. Niet dat het echt nodig is, maar nu heb ik toch de tijd en kan het mooi. Controle is altijd fijn.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:20

Chips... De kliniek heeft net alle afspraken afgezegd met Ellen. Dus geen behandeling voor Forza.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:29

Welkom DG, heel gaaf paard heb je. Ook ik heb je al in meerdere topics voorbij zien komen en ben ook benieuwd waar voor jullie de uitdaging ligt in het Z.

Fijn dat je er zoveel baat bij had Noukie. Lukt het om het thuis zelf vast te houden?

Oh vervelend Roosje maar opzich wel begrijpelijk!

Hier gaat het ook goed, zit redelijk geisoleerd thuis maar verder zien de dagen er nog wel redelijk nomaal uit, overdag werken en savonds de paarden.
Ik reageerde trouwens hetzelfde als jullie hoor op Guusje haar situatie.. Dit valt in geen enkel geval goed te praten en dat doe ik dan ook zeker niet. Voor het volgende binnen seizoen komt ze lekker naar huis. Terwijl ik dit type realiseer ik me dat dat al in november van dit jaar is haha :+
Verder gaat het rijden hier goed, gister weer eens sinds lange tijd om Watse gestapt. Viel me eigenlijk niet tegen. Winnie doet het ook goed, hoe lekkerder weer het wordt hoe rebelser die wordt maar als ik hem gewoon aan het werk zet is er niets aan de hand :) Veel bezig om hem continu in die tweede draf te houden en dat gaat steeds beter gelukkig.
Ook hebben we een nieuw paard gekocht voor mijn moeder die komende woensdag gekeurd gaat worden. Ben heel benieuwd!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:02

Dr, nog lekker bezig zo te horen!
En leuk een nieuw paard erbij!

Oeh balen Roosje...

Ik heb een afspraak met de osteopaat staat voor donderdag, was even discussie of hij wel op stal mocht komen, maar uiteindelijk gelukkig toch kunnen regelen...

Noukie fijn van je les!
Gave foto’s!

DG welkom, gaaf paard!
Leuk dat je alles zelf hebt gedaan!
Ik heb de mijne ook vanaf veulen en alles zelf gedaan, is een lange maar leuke weg!

Laura ook succes met alles!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:49

@Noukie, dat zou best kunnen! Ik sta met mijn paard in Eemnes, dus rij over het algemeen in de regio Utrecht rond. :)

@roosje78, wat balen dat je afspraak is afgezegd! Die corona maakt het er niet makkelijker op, hopen dat het gauw voorbij is.

@droversrun, spannend, een nieuw paard! Dressuur gefokt?

@Nouvel, ik vind zelf opleiden veel fijner dan het werk van een ander overnemen. Als er ooit een tweede paard komt (mogelijk een veulen van mijn merrie, who knows) wil ik die ook van jongs af aan zelf opleiden.

Ik loop met Horonae vooral tegen problemen met voorwaartsdrang aan. Ze is van zichzelf niet zo voorwaarts, en ik heb de neiging om elke 3e pas been te geven, wat natuurlijk niet helpt.
Daardoor vind ik het ook niet fijn om met sporen te rijden, omdat ik mijn benen niet goed stil kan houden. Dus daar zit nog flink wat werk aan.

Daarnaast kan ze echt een enorme uitgestrekte draf laten zien, ze wordt door stalgenootjes weleens de tweede Totilas genoemd ;), maar dat krijg ik er op wedstrijd dus totaal niet uitgereden. Echt zonde.

Ten derde is paardlief extreem gespannen in binnenbakken, dus het indoor seizoen is altijd een drama. :')

Maar positief punt is wel dat ze ontzettend intelligent is en een hele goede werkinstelling heeft. Ze wil echt altijd haar best doen. Daarnaast is ze topfit dus lichamelijk kan ze alles goed bijbenen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:16

DG, ik herken wel wat van jouw dingen.
De mijne is ook niet voorwaarts van zichzelf, ik moet zoveel rijden om iets eruit te krijgen.
Daarbij is hij ook nog eens lang en laag voor, dus dat werkt ook niet mee.
En inderdaad, wat dan thuis eindelijk lukt is op wedstrijd compleet verdwenen! :+

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:46

Lastig is dat, he, dat scherp maken van een flegmatiek paard. Wat ik altijd doe is eerst zorgen dat hij op het been reageert, zonder nageeflijkheid te vragen. Reactie op mijn been is het belangrijkste wat er is, dus ook mijn eerste prioriteit. Als ik de reactie heb in stap, ga ik werken aan los maken, dus wijken etc. Dan door naar de draf en ook daar eerst weer reactie krijgen op mijn been. Iedereen lacht me altijd uit, want hij loopt dan echt vijf minuten lang als een giraffe door de baan (ook op wedstrijden), maar dan heb ik wel reactie. En dan ga ik door naar nageeflijkheid.
En ja, ik heb best een grote spoor eraan zitten. Zonder heeft hij helemaal geen respect voor mijn been en ben ik alleen maar bezig met been geven. Nu zit ik er 1x aan en krijg ik meteen reactie. Dus kan ik ook stiller zijn met mijn been.
En ja, dit doe ik ook op wedstrijden. Laat ze maar lachen en denken dat ik er niets van kan. Maar dit werkt voor ons heel goed. Als hij nl eenmaal aan het been is, dan is hij ook super scherp en kan ik hem heel fijn over de rug laten gaan.
Oh, en vooral consequent zijn is heel belangrijk. Been is been en reactie is reactie. Geen tussenweg accepteren!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:01

Ik mag inmiddels weer op stal komen, maar alleen tussen 4 en 8 (als het personeel naar huis is). We mogen ook alleen longeren of met de paarden wandelen ivm het verhoogde medische risico qua rijden. Gelukkig heb ik afgelopen week wel de andere eigenaar van mijn merrie uitgekocht, dus ben nu officieel volledig eigenaar van mijn eerste paardje als volwassenen *\o/*
We zijn gisteren maar even voor een celebratory walk gegaan haha

Afbeelding

Welkom DreamGuide! Zelf opleiden is zo gaaf, ben altijd trots als ik kijk naar de foto's van mijn merrie toen wij samen begonnen haha.

Roosje: mijn vriendin rijdt een grote trakehner ruin in de PSG en die rijdt los op dezelfde manier. Beter 10min niet nageeflijk, dan een uur zonder impuls… Op dat soort momenten ben ik toch eigenlijk wel blij met mijn altijd voorwaartse pocket rocket :')

DR: hoop dat het nieuwe paard goedgekeurd wordt! :D

Leuk Noukie!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:36

Gefeliciteerd SW!
Fijn dat je weer naar je paard mag, jammer dat rijden dan niet mag zeg...

Wij mogen gelukkig nog op stal komen, alleen sinds gisteren geen mensen meer van buitenaf, dus osteo af moeten zeggen...

Ja wat jullie beschrijven qua rijden ben ik nu ook meer aan het proberen, durfde het nooit zo goed, inderdaad bang dat anderen mij te grof vinden enzo...
Probeer ‘m nu toch scherper aan te pakken bij niet reageren en dat werkt wel.
In de proeven alleen nog niet... :+

Zondag mocht ik bij de buren in de bak lessen, Herman mocht niet meer op een locatie in de buurt komen, dus hij deed een lesronde en zo konden we toch rijden, echt super fijn!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:04

Wat een knappie Nouvel!

Ijssie was ook wat flegmatiek maar begint inmiddels best scherp te worden.

DG welkom, knap dier heb je, wat is de afstamming?
Ik heb een Gelders krachtpatser Wilson x Special D van 1.88. 7 jaar en we hebben nu twee keer z1 gestart. Met 4 eerste prijzen en 6 winstpunten was dat wel echt een droom. Nu oefenen we maar hard door om ons z2 debuut te maken.

SW wat fijn! Gefeliciteerd met je hele merrie haha. Fijn dat je er ook weer bij mag.

Ik oefen maar lekker door. Weer een keer met S&T gereden gaat wel beter al

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Pirouettes gaan ook steeds fijner. En de wissels ook.
https://youtu.be/2GhfU0vedf8

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:07

Oef, geen instructie en niet rijden. Dat lijkt me wel lastig. Wij staan op een behoorlijk grote (uitgestrekte) stal met o.a. een 40 x 140m buitenbaan, daar mogen we wel nog gewoon lessen. We mogen ook nog rijden, dat vind ik wel fijn.

roosje78 schreef:
Lastig is dat, he, dat scherp maken van een flegmatiek paard. Wat ik altijd doe is eerst zorgen dat hij op het been reageert, zonder nageeflijkheid te vragen. Reactie op mijn been is het belangrijkste wat er is, dus ook mijn eerste prioriteit. Als ik de reactie heb in stap, ga ik werken aan los maken, dus wijken etc. Dan door naar de draf en ook daar eerst weer reactie krijgen op mijn been. Iedereen lacht me altijd uit, want hij loopt dan echt vijf minuten lang als een giraffe door de baan (ook op wedstrijden), maar dan heb ik wel reactie. En dan ga ik door naar nageeflijkheid.
En ja, ik heb best een grote spoor eraan zitten. Zonder heeft hij helemaal geen respect voor mijn been en ben ik alleen maar bezig met been geven. Nu zit ik er 1x aan en krijg ik meteen reactie. Dus kan ik ook stiller zijn met mijn been.
En ja, dit doe ik ook op wedstrijden. Laat ze maar lachen en denken dat ik er niets van kan. Maar dit werkt voor ons heel goed. Als hij nl eenmaal aan het been is, dan is hij ook super scherp en kan ik hem heel fijn over de rug laten gaan.
Oh, en vooral consequent zijn is heel belangrijk. Been is been en reactie is reactie. Geen tussenweg accepteren!

Ik heb echter niet het idee dat ze niet aan het been is. Als ik een zijgang inzet, of galophulp geef is ze echt meteen weg, maar ze is gewoon niet zo voorwaarts. :')
Ik moet wel consequenter zijn, en zelf ook gewoon mijn been laten hangen als ze al loopt, volgens mij vererger ik het zelf ook alleen maar omdat ik uit gewoonte blijf drijven.

Ik zit nu te overwegen om misschien met stof een laagje over mijn sporen heen te maken, ik vind dat metaal zo hard. Ik zou wel rubberen sporen willen, die bestaan alleen niet volgens mij. Gat in de markt.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:07

Reageer even snel en kort: rubberen sporen mogen niet op wedstrijd. Tenminste, bedoel je kunststof?

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:17

roosje78 schreef:
Reageer even snel en kort: rubberen sporen mogen niet op wedstrijd. Tenminste, bedoel je kunststof?

Nee, echt rubber, dat leek me echt een ideale uitvinding

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:18

Nouvel: het is toch wel een enorm gaaf paard! Mooi zadel ook :j

Nimber: S&T staat hem niet verkeerd :D
Hij gaat toch al mooi zitten in de pirouette, lekker strekken ook!
1.88 is best aan de maat, hoe groot ben jij zelf?

DG: je kunt ook altijd een EquiFit Belly Band gebruiken als je bang bent dat het anders te grof is.

Ik kwam er trouwens vandaag achter dat mijn merrie bij de Canadese KNHS verkeerd geregistreerd staat. Het is maar een klein foutje, maar ze staat geregistreerd als Rheinlander terwijl ze officieel volgens haar Duitse Paspoort een Zweibrücker is. Is toch blijkbaar echt een ander stamboek.. sorry Roz :o :')

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:33

Nimber schreef:
Wat een knappie Nouvel!

Ijssie was ook wat flegmatiek maar begint inmiddels best scherp te worden.

DG welkom, knap dier heb je, wat is de afstamming?
Ik heb een Gelders krachtpatser Wilson x Special D van 1.88. 7 jaar en we hebben nu twee keer z1 gestart. Met 4 eerste prijzen en 6 winstpunten was dat wel echt een droom. Nu oefenen we maar hard door om ons z2 debuut te maken.

SW wat fijn! Gefeliciteerd met je hele merrie haha. Fijn dat je er ook weer bij mag.

Ik oefen maar lekker door. Weer een keer met S&T gereden gaat wel beter al

[ [url=m/jctWzD.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lXRomA.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/e65YCh.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/02Vxh7.png]Afbeelding[/url] ]
Pirouettes gaan ook steeds fijner. En de wissels ook.
https://youtu.be/2GhfU0vedf8

Zo zeg! Lekker beentje zit er op!! Gaaf.

Ik heb ook groot semi-gelders (tuigpaard) geweld.
Ze is gefokt door de meest recente tuigpaard fokker van het jaar Anton Epskamp, afstamming is atleet x jochem :
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 63/horonae

1m82 hoog. :)

@_Snow_White, ik vind zo'n band er dus echt vreselijk uit zien en ook echt een gevalletje symptoom bestrijding. Dan rij ik liever zonder sporen tot ik fatsoenlijk mijn benen stil kan houden.
Dat stamboek, haha, foutje moet kunnen toch?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:19

Roos, ik heb wel een nieuwe les gepland staan weer daar. Maar even afwachten wat de ontwikkelingen zijn of die ook door kan gaan. Was de vorige keer ook al net spannend, maar toen kon t gelukkig! Sowieso het plan om 1x per maand/1,5 maand naar Diederik te gaan en daarnaast gewoon thuis te blijven lessen. Dat gaan we morgen weer doen :)

Qua werk: ik was vorige week echt even op. Het was veel, veel schakelen, plannen werden soms per uur anders.
Deze week is het ineens heel rustig. Wij zijn een beetje apart ziekenhuis en hebben geen ic. Dus in principe ook geen corona opvang. Wel veel scenario's uitgewerkt voor what if, maar dat zijn eigenlijk de echte noodscenario's. En daarmee staan we nu (gelukkig) in een soort vacuüm ofzo. Iedereen staat volop aan, maar de normale patiëntenstroom is afgeschaald, het normale werk op kantoor is weggevallen en we kijken elkaar aan van: "en nu?".
Nu dus wel twee dagen thuiswerken van de 5 en verder afwachten en voor heel Nederland hopen dat het vanuit ons rustig kan blijven.

Jammer dat de behandeling niet door kan gaan voor Forza. Allemaal te begrijpen natuurlijk, maar wat je zegt, past nu juist wel mooi.

DR: jaaa, so far echt wel! Hij was t weekend echt rete scherp, zo scherp dat ik me afvroeg of hij wel veilig was voor mn ma om te rijden gister. Terwijl ie normaal wel even op gang moet komen. Gister even bij mn ma dr les meegekeken. Naast dat ie bij haar wel wat zoeter was gelukkig, vond ik m bij haar ook écht stukken beter ineens. Ik kan er nog steeds de vinger niet op leggen wát nu precies anders is, maar ik ben er blij mee :)

Haha, ja, voor je het weet staat Guusje gewoon bij je op stal. Maar begrijp je helemaal dat je dit niet nog een winter gaat doen. Fijn dat jouw paarden zo fijn gaan ook. En lekker wel, rebelse rot in t vak :D Wat heeft je moeder voor nieuwe topper gevonden?

DG: ah, kijk, Eemnes heb ik ook wel eens gestart :) Mooie locatie!
Herkenbaar wat je zegt mbt voorwaarts en het in de ring net niet laten zien. Maar topfit en goede instelling klinkt iig fijn!

Roos, niks mis mee zoals jij dat doet toch? Je kan wel aan de voorkant gaan zitten, maar als ze niet lopen heb je daar weinig aan. Mijn pony was echt mega brutaal op been en ik weet nog zo goed, leste ik bij Edwin Hoogenraat. Die zette t hek van de wei open, zei galoppeer maar naar achter en weer terug (kilometer ofzo) en je mag pas weer de bak in als de handrem eraf is. Beetje hetzelfde idee en het werkte wel.

SW, gefeliciteerd met je nu eigen paard! Balen dat rijden even niet kan, maar gelukkig mag je er wel naartoe voor de rest. Beter dan niks.

Nouvel, fijn dat je kon lessen en gave foto's! Hij geeft echt een fijn beeld hoor, vind m een stuk meer aan elkaar ogen zo.

Lekker bezig Kim! Hij pakt t echt fijn op he?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:38

Hier even geen les, hoefsmid en da mag komen maar verder even niet.

Dat van de handrem af herken ik wel en is soms heel lastig maar zo fijn als het wel lukt.

Iedereen nog oke hier en werk nog beetje te doen? Hier was er even paniek opvang was per direct dicht en ondanks dat ik vitaal beroep heb wilde ze hem niet hebben dus nu noodopvang en hopen dat dit niet te lang gaat duren en Dex zijn draai tijdelijk vind.

Ik lees wel mee maar niet veel is blijven hangen ik zou woensdag behandeling hebben maar is geannuleerd en ik heb erg veel pijn dus focus is lastig sorry als ik iemand daardoor vergeet.

Ik ga naar werk en stal en kom verder nergens ouders ook al even niet gezien en dat vind ik toch wel lastig.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 08:27

Laura wat oliebol dat je behandeling is uitgesteld. Heb je wel al uitsluitsel over een nieuwe datum?

Ik heb nog wel elke ochtend de paarden van m’n werkgever te doen en dan vrij weinig tot niets meer. Normaal geef ik 5 middagen en twee avonden les. De lesklanten die ik nog over heb kan ik nu op twee middagen kwijt.
Ice doe ik normaal altijd “ tussendoor” even en daar heb ik nu wel heel uitgebreid de tijd voor.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:00

Goedemorgen! Ben zo blij dat de zon in ieder geval schijnt. Als we met dat prulweer van een aantal weken geleden dit hadden gehad... ;(

Jeetje, Laura, dat is niet tof. :(:) Heb je al zicht wanneer je de spuit dan wel gaat krijgen of wordt er nu niets ingepland?

Komen jouw lesklanten naar jou toe, Kim? Mag dat bij jouw werk dan nog?

Spannende tijd voor je, Noukie. Hopelijk houden jullie het zo in het ziekenhuis. Wel tof dat je paardje zo lekker gaat momenteel!

1,82 hoog %) Zou er bijna hoogtevrees van krijgen.

Bestaan rubberen sporen uberhaupt wel, DG? En die sporen met een bolletje? Is dat niet wat voor je?

Knappe foto's, Kim! <3

Wat fijn, Nouvel, dat je bij de buren kon lessen en dat Herman kon komen. Hij ziet er heel goed uit en glimt goed 8-)

Gefeliciteerd, SW, met de aankoop van je merrie!

En hier heeft Forza even een paar dagen vrij gehad. Was zelf niet helemaal fit (alleen keelpijn en een beetje hoofdpijn -> zal wel door de stress komen) en hopelijk vanmiddag even longeren en er dan morgen weer op.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:26

@DG; oh dat is wel echt een groot probleem, in ieder geval ik heb dat altijd ervaren als het meest lastige om uiteindelijk goed te kunnen scoren op wedstrijd met mijn ruin. Sloot zich ook altijd volledig af tijdens de proef, vooral indoor inderdaad outdoor ging het wel. Nu ik dit zo typ bedenk ik me dat ik volgens mij eens op een topic van jou heb gereageerd met de vraag waar je in omgeving Eemnes het beste indoor kunt starten. Klopt dat?
@Snowwhite; wow gefeliciteerd met officieel je eigen paard! :D Hoe komt het dat julie niet mogen rijden? Wat is het verhoogde medische risico daarvan?
@Nouvel; fijn dat je zo alsnog kunt rijden. Dat groen staat hem heel gaaf!
@Nimber; ziet er goed uit, gave foto’s ook!
@Noukie; ahh fijn om te horen! :) ook fijn als je moeder hem ook iets meer kunt trainen zodat jij er ook profijt van hebt.
@Laura, wat een vervelende situatie. Mag ik vragen wat voor werk je doet?
@roosje; gelukkig voel je je weer goed. Toch een beetje bang dat je het virus misschien had of niet?

Paard voor mijn moeder is goedgekeurd :D Het is een fries van 1,75 een Onne x Oege voor de kenners. Hij is echt bloedknap, 10 jaar oud en heeft M1 gelopen. Hier is het vooral belangrijk dat hij braaf is en mn moeder er niet af gooit dus hopelijk komt dat goed :+

Afbeelding

Afbeelding

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:36

Wat een knapperd, DR! Hij is zo zwart dat je hem bijna niet ziet staan. Is dit bij jullie thuis op stal? Wat ziet dat er netjes uit.