Balen Mirjam! Eerste proef ook niet punten die had verwacht? Slim Dan toch even les gaat nemen, en dan ook maar vaker filmen zodat scores kan plaatsen? En nu ook meteen 2 vp of is dat tegenwoordig niet meer, zou wel heel zuur zijn!
Geen idee, geloof uitsluiting geen verlies is. Punten vielen weer tegen helaas. En dit keer gefilmd maar we konden niet zien wat jury zag. Dus maar ff lesje kan die het ons uitleggen.
Vervelend Mirjam, maar dan toch maar eens gaan lessen. Kon je de jury niet meer spreken want dan mss ook wel nuttige adviezen. En met vp kom je dan in de - toch?
L1 nog geen -, ga je tot 0. Sterre kan nog niet zo lang op trailer blijven, dus protocol opgehaald en snel naar huis. Zie het dinsdag wel. Iig gaat ze toch mee op wedstrijd om eraan te wennen.
Oh dat is dan mazzel, ik dacht alleen in de B niet.
Blijft jammer, maar denk ik inderdaad dat les nu wel verstandig is.
Nouvel
Geplaatst: 26-08-18 12:55
Zonde Mirjam, wel leuke foto’s!
Hier wel plannen gehad om te starten maar niet gedaan, gaat even niet heel fijn.
Lastige is dat hij een combi is van fries en Arabier, wil altijd lopen maar is ook snel strak en dan gaat de kop er op en wordt hij loperig en sterk, dan is het een echte fries en vind ik het echt heel lastig om daar doorheen te rijden. Vooral linksom houdt hij links dan erg vast, hij vindt het gewoon heel lastig, maar ik vind het lastig om daar doorheen te rijden zonder zelf helemaal strak te worden. Vanmorgen clinic gehad van Herman Wientjes, goede handvatten gehad om het probleem echt in de basis aan de pakken, dus moed bij elkaar rapen en aan de slag maar weer...
Dat lijkt me ook erg lastig Nouvel! Wat gaf hij voor een tips?
Nouvel
Geplaatst: 26-08-18 13:10
Ja ik voel me soms echt machteloos als ik er op zit en hij is zo... Hij ziet en hoort alles en hij vindt het lastig om in de aanleuning te blijven, dus ik heb er echt mijn handen vol aan... Omdat hij nu al 11 is en hij eigenlijk al die tijd voordat wij hem kochten in zijn eigen scheve weggedrukte houding heeft kunnen lopen is het nu nog lastiger om dat eruit te krijgen. Dat gaf Herman ook aan, dat deze weg gewoon langer is dan wanneer je zelf met een jong paard begint en gelijk op de juiste manier start (zoals mijn andere paard...)
Ik moet echt opletten dat ik mijn handen laag houd en linksom moet ik mijn binnenhand echt opzij en laag doen om hem daar naar toe uit te nodigen, ik moet hem coachen zoals Herman het noemde, coachen in het aanleren in de juiste houding te komen en te blijven en zo te ontspannen. En ik moet zeggen, dat valt niet helemaal mee, zo is hij daar en zo is hij weer boven... Als je het leuk vindt kan ik er wel een filmpje van de les opzetten.
Merk ook veel verschil tussen oudere en jongere paard. De ZZ-zwaar is 14 bij hem kost het veel meer moeite om iets op andere manier aan te leren dan bv Sterre met haar 4 jaartjes.
Weet niet of ik zin heb om filmpje neer te zetten, heb het voor vandaag wel weer gehad eigenlijk. Feit blijft voor mij dat ze het weer knapjes deed voor 2e wedstrijdje.
Nouvel
Geplaatst: 26-08-18 13:22
Elke ervaring is er eentje, en overal leren ze weer van!
Ik zal mijn lesfilmpjes even uploaden, is lang niet alles, maar geeft een beetje een beeld van een paar kleine stukjes
Marietje35
Geplaatst: 26-08-18 13:23
@mirjam; uit jouw berichten maak ik een beetje op dat je het braaf zijn op wedstrijd en haar africhting in één ziet, maar denk dat je dat echt los moet zien. Ze was braaf, maar liep ze zoals er verlangt wordt in het L1?
Voor mij wel maar blijkbaar wil een jury behoorlijk wat zien tegenwoirdig in het L1. Hoewel met ander paardlief die doodsbang door de baan gaat en de oefeningen NIET doet, die krijgt wel winst in het L1. Hoor het wel van instructeur en verder maar ervaring opdoen.
Stonden er wel dingen op je protocol waar je iets mee kunt of waar je je in kunt vinden? Misschien een keer in je les de proeven rijden en kijken wat je instructie er van zegt, dat werkt vaak ook nog wel goed vind ik zelf.
Nouvel... Wat rijd jij toch fijn... Natuurlijk moet je er hard voor werken, maar het ziet er echt wel fijn uit hoor. Als je zo verder traint weet ik zeker dat het goed gaat komen en de aanleuning constanter wordt!