Roos, kon je zitles doorgaan? En zo ja, hoe ging het?
Het wordt een paard Laura! Hij is nu 2 toch? Fijn dat zn karakter ook zo gezellig is
Kim, lekker bezig! Wat een weer gister he?! Tenminste zag ik vanaf kantoor Kon 's avonds gelukkig wel droog rijden. Jij hebt echt een bak ellende over je heen gehad zo te zien. En echt een stoer paard is het. Snap dat je het jammer vindt dat je niet op pad kan!
Ja nooit verwacht dat het scharminkel zo uit zou groeien. Maar allemachtig wat ben ik er blij mee. En ondanks dat hij zo mega is, is hij heel simpel te rijden.
Oh ja was ik nog benieuwd naar je zitles hoe was het.
Morgen sleep ik m mee naar de binnenbak, klaar met de nattigheid. Al heb ik nog zo mazzel dat de bak thuis er zo bij ligt
Nimber prachtige foto's! Ziet eruit als een super fijn paard.
Ik heb even een snel rondje bos gedaan met Douwe worden wij beiden heel blij van!
Roos hoe was je zit les? SW hoe is het bij jou?
Noukie zag dat je de clinic in soest gaat rijden veel plezier
Nouvel
Geplaatst: 14-03-20 16:32
Wow hij is stoer nimber, gave foto’s!
Heerlijk Laura, hier vanmorgen ook strandritje gedaan, zonnetje erbij, genieten! Ow je eliaskind is stoer al zeg, gaaf!
Roos hoe was je zitjes?
Noukie, heerlijk fijne les!
Hier nog steeds wat aan het tobben met gevoelig lopen, ik kijk het nog even af nu het droger weer wordt en even blijft en anders gaat er een ijzertje onder om te proberen. Morgen Herman afgelast, maar uiteindelijk kunnen verplaatsen naar onze eigen vereniging buiten, fijn!
_Snow_White
Geplaatst: 14-03-20 18:57
Sorry, ben de laatste tijd erg druk geweest. Ik ga nu even bijlezen
Kampioenschappen zouden hier volgend weekend zijn, maar die zijn ivm Covid ook afgelast. Het is hier in Canada nog niet zo erg als in Europa, maar ze hebben wel al de scholen gesloten en evenementen gecanceld
Qua paarden gaat het prima, ik ben wat drukker doordat ik mijn coach help met het rijden van pensionpaarden. Veel klanten kunnen wat minder rijden ivm oppas vinden voor de kinder of dat ze in quarantaine zitten. Ondanks alles vind ik het stiekem wel leuk, want een Z of PSG paard kan ik alleen maar veel van leren
Mijn merrie wordt ook steeds constanter in de wissels. Ik weet trouwens nog niet of ik haar überhaupt wel met S&T ga proberen, op dit moment denk ik van niet. Met springen kan ze in een lange lijn nog wel eens enthousiast worden, maar de verschillende bitten die we probeerden reageerde ze allemaal negatief op. Ik heb afgelopen week een hackamore geprobeerd en dat ging erg goed, dus denk dat ze misschien niet veel in haar mond wil. We doen nu alle Z oefeningen op een lage neusriem met een dubbelgebroken watertrens en dat gaat prima.
Snow White ik zit ook nog te klooien met S&T weet t nog niet zo goed, misschien toch eens een bit fitter laten mee kijken. Op trens word de mijne soms wat te los.
Vanmiddag gelest bij Bart. Het begint zo langzaam aan gewoon een grote mensen paard te worden.
Zag er idd uit alsof jullie plezier hebben gehad in het bos Laura! Heerlijk
en thanks! Clinic was echt heel fijn, heel blij weer naar huis!
Nouvel ook lekker naar t strand! Gister was echt heerlijk, ben na de boodschappen ook maar gewoon een rondje op de fiets gestapt om even frisse lucht te pakken (en daarna nog gereden, nog meer buiten ) Hoe ging jouw les bij Herman?
SW, voor jou wel mooi idd als je die paarden extra kan rijden Al is het wel een hoop gedoe natuurlijk allemaal..
Na een turbulente week probeer ik ook weer even bij te lezen en gezelllig mee te kletsen. Pff okee nou vorige week dus de laatste selectie voor IB gehad en die wonnen we dik 2x. Ik was zo blij, niet alleen omdat ik me met de maximale score had geplaatst voor Indoor Brabant maar ook doordat we twee keer gewonnen hadden. Zo lang voor gewerkt en dan lukt het eindelijk. Prijzenpot is ook niet banketstaaf van de Witte van Moort wedstrijden dus dat was een hele leuke bijkomstigheid Als een maloot een kur uit mn duim gezogen die nog best heel leuk was geworden en helemaal klaar voor IB. Onderweg naar Joyce om de laatste puntjes op de I te zetten, krijgen we na veel onzekerheid het definitieve bericht dat IB niet doorgaat... Zoveel gemengde gevoelens, natuurlijk was de teleurstelling het meest aanwezig mar gezien de medicatie die ik krijg val ik ook onder de risicogroep voor het virus en ergens ook wel blij dat we het nu niet op hoefde te zoeken. Maargoed de kans dat we hier nog een keer rijden is gewoon onzeker en dat is super jammer dat het nu niet doorgaat... Dus we zijn maar weer lekker gewooon aan het trainen en hopelijk is het corona weer snel gevlogen en kunnen we met z'n allen weer lekker op concours
@Laura, met mijn Eliasje ging het even wat minder. Ik probeer een keer in de maand bij haar te gaan kijken en vlak voor mijn vakantie was het een keer in de 6 weken geworden. Nou dat heb ik geweten.... Ze was helemaal opengegeten door de schurft... Het was zo ontzettend sneu. Heel haar benen en buik kaal en haar benen waren allebei Einschuss benen geworden. Arm meisje. Nu gaat het gelukkig weer een stuk beter met haar, maar ik was not amused zeg maar. Jouw Eliasje ziet er heel goed uit. Ook zo lief? Hoe groot is hij nu ongeveer?
@S_W; wat is nu de status bij jullie dan met het corona? Fijn dat je paardje zo lekker gaat. Lekker op trens blijven rijden als ze het daar zo goed op doet, toch? @Nimber; leuk je filmpjes! ziet er goed uit, waar werken jullie nu het meeste aan?
roosje78
Geplaatst: 16-03-20 10:58
Jammer, Noukie, dat het niet is gefilmd. Voor jezelf was het wel fijn geweest, want dat had je iets om naar terug te kijken. Bij wie had je de clinic?
Het begin is er, Kim! Wat een stoere foto's!
Dat is dan wel weer leuk, Snow_White!
Wat een grote is dat al, Laura! Hoe oud is hij?
Hoe gaat het met je hoefjes, Nouvel?
Hier dus zitles gehad. Ik begin eindelijk na heel veel jaren mijn eigen lichaam te begrijpen en wat er mis gaat. Door die endo in mijn buik, gebruik ik mijn buikspieren in het midden te beperkt. Ik compenseer dit door mijn buitenste buikspieren te gebruiken, wat ze dus niet fijn vonden en daardoor heb ik nu dus last van mijn heup en lies. Hierdoor ga ik knijpen met mijn rechterbeen, waardoor hij wel kan inbuigen in zijn hals, maar niet in zijn lichaam, omdat ik hem dus terug duw. En met travers kun je niet twee benen tegelijk gebruiken, want dan krijgt hij tegenstrijdige hulpen. We zijn 1,5 uur bezig geweest en ik heb echt een aantal dingen goed kunnen voelen. Nu oefeningen doen voor mijzelf om die heup goed te leren gebruiken en mijn bovenbeen eraf te houden.
Noukie wat jammer van de telefoon die niet meewerkten.
DR jeetje zo win je en zo sta je alsnog een soort van met lege handen omdat IB niet doorgaat. Maar je gezondheid gaat echt voor.
Wat vervelend van je Elias meisje hebben jullie niet de afspraak dat als er iets is je gebeld word? Ja super lief en ik gok ook al 1.60m hoog miss nog wel groter. Sinds januari zo een ander paard maar karakter is echt top.
_Snow_White
Geplaatst: 16-03-20 16:19
Roosje - Heup is inderdaad een vervelend ding, maar wel top dat je nu weet waar je aan moet werken!
DR - Enorm gaaf dat je het allemaal voor elkaar gekregen hebt, maximale score ook?! Ondanks de teleurstellende uitkomst kun je wel super trots zijn! Ik blijf inderdaad gewoon lekker op trens rijden. Is zij blij mee en scheelt mij weer een extra teugel haha. Corona is hier een beetje chaotisch, maar mijn werk is natuurlijk nog steeds open Vanmiddag krijgen we een live bericht van de PM, dus we zullen zien wat er gebeurt..
Kreeg gisteren ook nog een foto doorgestuurd van de oefenwedstrijd in Februari. Ik had een Z1 proef gereden en met 63% was ik best tevreden. Ik had daarna ook nog samen met mijn vriend de Puppy & Pony obstacle course gewonnen
Edit: linkjes werkten helaas niet, dus dan maar even grote foto's
Laatst bijgewerkt door _Snow_White op 16-03-20 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Kan je foto’s jammer genoeg niet zien, snow white, maar klinkt heel leuk!
Noukie
Geplaatst: 16-03-20 18:40
Met zo'n wedstrijd is het idd wel extra zuur DR, je weet gewoon niet of je die kans weer krijgt. En zeker in jouw geval omdat je ook niet weet hoe je lichaam zich zal houden. Maar wat je zegt, het is ook weer een risico en natuurlijk logisch dat het niet door ging.. Alleen rationeel en emotioneel zijn twee verschillende dingen. En wat stom van je 'veulen'! Geen bericht gehad tussendoor ook?
Roos, had clinic van Marco de Jong. Springclinic Kan gelukkig de tips wel goed plaatsen en meenemen, maar een fijn rondje is natuurlijk altijd leuk als het vast ligt. Maja, mams heeft dr best gedaan en mijn telefoon schakelt vaker niet naar video, al druk je daar wel op, dus niks aan te doen. Hooguit snel maar weer een sprongetje maken Klinkt bij jou ook als een hele nuttige les! Het begrijpen is iig stap 1. Hopelijk kan je je lichaam ook zo ver krijgen dat je wat kan aanpassen!
Leuke foto's SW, knappe hond ook!
droversrun
Geplaatst: 16-03-20 23:29
@Roosje; klinkt inderdaad interessant die zitles, fijn dat je er zoveel aan gehad hebt. Heb je dat binnenkort dan nog een keer om de vordering te bekijken of moet je dat dan zelf inplannen? @S_W: dat klinkt een beetje tegenstrijdig maar volgens mij doen die landen ook allemaal maar gewoon wat ze zelf het beste lijkt, in ieder geval dat idee krijg ik. Had de PM nog wat te melden? Die extra teugel is ook waarom ik liever gewoon op trens rijdt haha!
Ja wat jullie zeggen inderdaad, super jammer. En klopt Noukie, iedereen zegt heel leuk tegen je; joh volgend jaar weer. Maar ik ben dankbaar met elke dag dat ik uberhaupt nog kan rijden, dus daar heb ik nooit zoveel bericht aan. Super stom van Guusje inderdaad... Ik zal even een foto toevoegen, schrik voorzichtig...
Spoiler:
En dit was nog maar 1 been. Nee tussendoor gen bericht gehad, in het kader van 'ik licht de klanten altijd pas naderhand in want anders ontstaat er paniek voor niets'. Uhhhhhhh paniek voor niets????? Ik noem dit niet niets. Ik ben onwijs boos geworden op de staleigenaar en heb ook grote twijfels gehad om haar weg te halen. Alleen war ga je een 2 jarige nog kwijt kunnen in de opfok en thuis vind ik ook niet ideaal voor haar. Ik wil dat ze nog lekker met leeftijdsgenootjes kan spelen. Binnenkort gaan ze daar gelukkig weer naar buiten en daar wacht ik dan maar op. Dat is hier gelukkig vaak al in maart/begin april. We halen haar wel naar huis voor volgend binnenseizoen want dit wil je niet nog een keer meemaken.
DR wat onwijs zuur van IB je hebt er zoveel voor gedaan, echt heel erg balen. Dan voel ik me haast een zeur dat ik klaar over de gewone concoursen en dat vind ik serieus jammer. Wel een beetje nalatig van je stalhouder om pas zo laat in te seinen hoor.
Roosje dat klinkt echt als enorm leerzaam en interessant mooi dat je er zoveel aan hebt. Goede bewustwording.
Leuke foto’s SW.
We werken vooral aan achter vlugger met dat aandribbelen, dat pakt hij wel echt stoer aan. Verder m’n wissels nog wat gladder strijken, dat gaat gelukkig hard vooruit, vrijdag in de les had ik 1 wissel achter eerst, 1 kruishoog en de rest goed, zondag alleen maar goede wissels. Speel nu wat met meer achter elkaar en dan lukken er wel 4 opde diagonaal maar ik kan ze ook “ gewoon” op de binnenhoefslag springen.
Verder aanleuning nog stiller, simpeler schakelen tussen groot draven en klein en vlug, kortom eigenlijk werken we aan van alles
_Snow_White
Geplaatst: 18-03-20 14:48
DR- dat ziet er echt niet lekker uit
Hier is het "feestje" inmiddels over... De federatie heeft alle maneges/kleine stallen gesloten en we zijn nu met de verzekering aan de telefoon of de paarden uberhaupt nog gereden mogen worden. Het kan zijn dat alleen de pensionhouder/personeel naar stal mag komen voor de verzorging. Dat zal ontzettend k. zijn, maar de paarden overleven het wel. Al zal ik misschien zelf wel wat gek worden in volledige isolatie
Pfoe, DR dat is idd echt niet niks. Niet heel tof dat je daar niet over geïnformeerd bent ook. Snap dat je dan echt gaat twijfelen of je paard er wel goed staat.
Gaat hard he SW, ik ben ook in bange afwachting van t moment dat wij niet meer naar stal mogen. Maja, vooralsnog moet ik gewoon 5 dagen op kantoor verschijnen, dus de grootste verandering in mijn leven is dat de supermarkt zaterdag "wat leger" was en de snelweg elke ochtend ook Overigens kon ik alles op mn lijstje kopen, ik eet blijkbaar geen hamsterbare goederen ofzo
Verder blij ei hier. Vanmiddag sinds héél lang weer getraind op t oude nest en zo enorm veel aan gehad weer
Bij Diederik. Heb daar een tijd gelest, maar met 40+u op kantoor en zijn volle agenda lukte dat niet meer. Nu een hele fijne instructeur thuis ook, maar het bleef wel kriebelen en aangezien ik inmiddels 36u werk is het weer af en toe mogelijk Echt bizar blijf ik het vinden hoe simpel hij t maakt waardoor er juist heel veel gebeurd.
roosje78
Geplaatst: 19-03-20 16:07
Hoe is het met iedereen? Iedereen nog wel gezond en wel?
Wat leuk, Noukie, dat je daar nu weer af en toe tijd voor hebt. De foto's zien er super uit! En wat leuk dat het nu wel is gelukt met filmen. Knap van dat springen! Heel stoer!
Al wat meer gehoord over de restricties, SW? En wat een leuke foto's! Het plezier straalt er vanaf.
Je bent lekker bezig, Kim!
Oef, Laura, daar zou ik ook niet blij van worden als mijn veulen er zo bij zou lopen. Is er geen andere opfok waar je hem naar toe zou kunnen brengen? Binnenkort naar buiten is natuurlijk heel fijn, maar volgend jaar winter? Hoe zagen de anderen eruit?
Zelf hier lekker basis aan het trainen en de laatste 5 a 10 minuten pak ik hem nog even op om het doorzitten te oefenen. Ook de vliegende wissels aan het meenemen en daarbij nageeflijk blijven, doorspringen en pas als ik het wil. En vooral niet zo hoog gesprongen als meneer zou willen. Verder heb ik foto's besteld (en al binnen gekregen) en ga ik zo naar de Action voor een hele grote fotolijst en ga ik die inlijsten samen met al zijn linten. Die slingeren nu ergens rond en dat vind ik zo zonde. Straks in ons nieuwe huis kan die dan een mooi plekje krijgen.
Roos mijn veulen is het niet met dat dikke been deze is van DR. Die van mij ziet er goed uit en mag hopelijk volgende maand de wei weer op om dan echt een knappe hengst te gaan worden.
Hier gedeeltelijk thuis werken in ploegendiensten maandag mag ik weer naar het bureau kijken hoe de vlag erbij hangt. Is wel even wat aanpassen met Dex die ook thuis is maar dag 1 was geslaagd. Kreeg een appje van bijrijdster die kwam dolgelukkig terug van een rondje bos zo leuk dat ze samen genieten.