[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:11

Nummie, fijn dat je zo goed gereden hebt die zondag en dat je zoveel profijt hebt van je bitje. Outdoor alweer, heerlijk! En als het goed is komt er ook weer beter weer aan.

Jes, die pijnstillers zijn geen gek idee. Al is het dan wel lastig zoeken waar het vandaan zou moeten komen als alles al is nagekeken.. En je harnachement is wel goed passend?

Leuk Elke! Waar ga je trainen?

Osteopaat was hard nodig en ben blij dat ik gegaan ben. Haar hele rug stond strak en vooral het stuk achter het zadel was geen tot weinig beweging in. Het kan ook niet dat dat 2 maanden geleden nog soepel was. Na de behandeling zag je al wel meer beweging en vloeiendere reacties als ze vroeg haar rug te bollen. En haar linker achterbeen was gelukkig wel goed maar het komt uit haar heup/bekken. Die we gewoon goed moeten trainen en sterker maken. En dat begint al bij dat ze haar been altijd naar achteren plaatst met poetsen bijvoorbeeld. Dus dat zijn dingen die ik nu nooit meer mag toelaten.
Als ik weinig verschil merk de aankomende 2/3 weken dan nog een keer behandelen met mesotherapie. Heb ik al eens gedaan toen ik haar net kocht en heb daar wel veel profijt van gehad dus even aankijken. Nu 5 dagen longeren en dan mag ik er weer op.

_Elke

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 21:10

Ik train altijd bij Gert of Alice in Biddinghuizen.
Ging heerlijk!! Coco was blij. Eerste paar lijntjes gewone hindernissen maar moeilijk aan elkaar te krijgen. Moest 3 galopsprongen tussen de 4 balken maar das nog knap lastig ;)
In het terrein was die weer geweldig! :D Zaterdag oefencross rijden in Ede dus fijn dat we weer wat bomen en hagen hebben gesprongen!

Nann wat fijn dat je iemand hebt laten komen dan zeg! Moet je dan met poetsen ervoor zorgen dat ze dan het been onder de massa plaatst? Lastig om steeds te moeten doen denk ik?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:36

Lekker bezig Laura! En gave foto's ook!

Fijn dat je naar je gevoel hebt geluisterd en je eigen osteopaat hebt laten kijken Nann. Dat was ook wel nodig zo te horen! Wat is mesotherapie precies?

Goede training gehad dus Elke! Fijn dat jullie weer in de running zijn :j

Hopelijk pakt dit goed uit Jes, maar ik zou er zelf wel klaar mee zijn na alles wat jullie al geprobeerd hebben. Kans dat hij blijvend braaf blijft door een korte periode een ander erop te zetten lijkt mij heel klein.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 13:30

Fijn Nann, hopelijk gaat het nu de goede kant op!
Lekker dat je eindelijk weer kunt trainen, Elke!

Voor de eventers: ik ga op 8 april om 16u trainen bij Wendela in Ede, mocht iemand zin hebben om aan te sluiten?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 23:18

Fijn Nann dat het probleem gevonden is.
Kling goed elke! Ik ben er zaterdag ook in ede :)

Nou ik heb nog een leuke foto. Harv zijn bos debuut! Hebben maar een paar meter gedraafd en verder gewoon in stap. Maar hij was een grote jongen!
Afbeelding

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:57

gomir schreef:
Wat is mesotherapie precies?

Ze doen met een rijtje hele dunne naalden de spieren in de bovenlijn “verdoven”, volgens mij spuiten ze er een soort spierverslappers in als ik het goed zeg. Het werkt ca 3 maanden, maar je kan je paard in die tussen tijd wel sterker trainen. Is dus geen oplossing maar kan een heel goed hulpmiddel zijn.

Laura, Harvey gaat lekker of niet? En wat een rete gave foto’s van Mick van het crossen!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 16:56

Mijn paard is weer (helemaal) de oude! *\o/* Ze heeft best even rustig aan gedaan/stil gestaan dus qua bespiering zijn we er nog niet maar ze loopt weer top. En daar ben ik zo blij mee dat ik dat even wilde delen :D :')

Hoe gaat het hier? Wedstrijden gepland dit weekend? Morgen kan je wel in zomer tenue starten als het echt zulk lekker weer wordt!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 19:04

Fijn Nann!

Ik ben het hele weekend aan het werk en voor zover ik weet blijft Uno ook mooi 'thuis' dit weekend :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 19:11

Fijn Nann!

Hier afgemeld voor vandaag. Volgende week 3e cross training voor 't jonkie. Zo leuk. En zoveel leuker dan spring wedstrijden _O-
Maar die zal ze toch wel moeten doen

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:25

Wat fijn voor jullie, Nann!
Hier niets gepland dit weekend, ga maandag crosstrainen in Ede :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:44

Fijn Nan!!

Ik heb me aangemeld bij de plaatselijke rijvereniging, wie weet pak ik nog wat crossen mee met een dagpas. Dacht misschien vraag ik m'n startkaart wel weer gewoon aan, het kriebelt weer maar tijd := en zag dat die nog duurder was nu dus tja..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:09

ML gaat morgen twee rondjes met Cascade springen en aan het einde van de wedstrijd een rondje met Castello, wedstrijd is bij cliënten dus dat is handig dan kunnen we sowieso het rondje afmaken.
Ik heb zelf even een wedstrijd pauze, na mijn val laatst wat onzeker geworden wat ik op Cascade overbreng waardoor ze gaat weigeren.
Zodra we verhuisd zijn heb ik weer meer tijd om te rijden en pak dan ook de wedstrijden weer op.

Nann wat een fijn nieuws!

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 23:10

Goed nieuws Nann :)!

Hier gaat het goed, vorige week woensdag B en L foutloos in Haaksbergen en een 2e en 4e plaats en vandaag B foutloos en L 1 pechbalkje :(:) morgen gaan we naar de oefencross in Bathmen, nog even wat kilometers maken voor markelo potdijk *\o/*

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 08:44

Hoi allemaal!

Na een jaar BB wedstrijden te hebben gereden vorige week voor het eerst B gestart met mijn pony van amper 1.50m tussen de paarden. Vorige week helaas 2 balken en dus geen winstpunt. Nu gisteren weer B gesprongen en we hadden een foutloos parcours en mochten barrage rijden. Helaas in de barrage een balk op de voorlaatste hindernis. Ik had een stijlcijfer van 68 heb ik dan wel een winstpunt?

Wat is het toch fijn weer lekker buiten te kunnen springen! Vinden jullie dat ook?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 08:52

Wp gaan over het basis parcour, niet over de barrage

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 09:21

Wat fijn dat ze het weer doet Nann!!
Verstandige keuze dan Jes om even pauze tr nemen. Ben benieuwd hoe castello het doet vandaag.
Is dus gelukt iets te regelen Frederique?
Netjes hoor nummie :)

Nou ik ga vandaag iets heel anders doen namelijk twee L1 proefjes rijden na 100 jaar :+

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 09:30

Yes, onze eigen auto bleek ineens veel eerder dan verwacht gefixt te zijn *\o/*
Succes vandaag Laura!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:27

ML met Cascade eerste :)
Castello een rondje HC met de clubgenoot, ML had hem iets homeopathisch gegeven waar hij rustig van zou worden.
Castello heeft een heel net rondje gesprongen! Niet geprobeerd om zijn ruiter eraf te werken! Hij heeft wel een paar balkjes geraakt maar goed dat is 1000x beter dan je ruiter zand laten happen :+

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 22:09

Netjes zeg met cascade! Fijn dat castello zich gedragen heeft.
Aah top Frederique :D

Hier vandaag twee puntjes in de L1. Was zo’n jury die je dan een 6,5 geeft voor een keurig uitgevoerd onderdeel. En kreeg een opmerking over mijn eventingzadel... maar wel heel tevreden met hoe ik gereden heb en hoe mick het deed!
Harv begint ook fijne stukjes te laten zien :D
Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 23:13

Hoezo een opmerking over je eventingzadel...?

Fijn jes! Klinkt toch positief!

Fijn fsca!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 23:24

Ziet er goed uit Laura!
Ik heb ook wel eens de opmerking 'amazone zit op springzadel' op mijn coupon gehad, alsof ik dat zelf niet wist :+

Fijn Jes!

Meevallers op autogebied zijn altijd fijn fcsa :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 06:59

Haha ja die had ik vorig jaar ook nog... Echt waar joh _O-

Dat klinkt wel fijn Jes!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 08:08

Ja zoiets in die trant. En dat ik wel ff langer moest gaan zitten zodat ik meer in het zadel kon “dalen” ofzo. Nou ik kan je 1 ding vertellen:: da gaat nie :Y)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 08:13

Ohh, ik word daar ook altijd zo moe van! En dan rij je in een ring met dressuurruiters die hun beugelriemen allemaal veel te lang hebben, waardoor ze op hun tenen in de beugels stáán en die benen alle kanten op zwabberen... nee, daar maak je een paard blij mee. :')

Maar ja, die punten hè. Ik heb maar toegegeven en toch maar weer een dressuurzadeltje gekocht... puur voor wedstrijd. Trainen doe ik wel fijn in m’n springzadel. :o

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 08:36

Flauw..
Ik moet zeggen dat ik ook 'n dressuur zadel heb gekocht en er normaal gesproken altijd in train. Zit voor dressuur een stuk beter. Kan niet doorzitten, in een spring zadel helemaal niet