Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaxxie

Berichten: 18
Geregistreerd: 05-06-20

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:33

Volgens mij maakt de volgorde niet echt heel veel uit, als alle onderdelen er maar in zitten.
Ik film ook eerst het paspoort en een briefje waarop ik al mijn gegevens zoals naam en combinatienummer etc. heb vermeld. Daarna stel ik mijzelf nog voor en komt het rondje om mijn paard met inzoomen op sporen, bit en neusriem. Ik heb er nog geen opmerkingen over ontvangen dat de volgorde niet goed is.

Caaroo

Berichten: 349
Geregistreerd: 02-07-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:36

Oké dan, is het dan echt zo erg als je in het begin iets hebt omgedraaid? Dat verwacht ik eigenlijk niet. Ik heb alles goed doorgelezen maar alsnog laat ik mijn filmer het paspoort als laatste filmen (na het rondje), terwijl ik alvast ga rijden voordat de proef begint. Dat leek me wel handig, dan heb ik hem vast lopen zoals ik wil. Ben benieuwd of er straks iets over op mijn protocol staat.

swatch
Berichten: 1387
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:38

Ik bedoelde eigenlijk ook een beetje dat juryleden soms dus blijkbaar niet alle bepalingen goed gelezen hebben en dan advies geven mbt het filmen wat dus incorrect is.

_Lorette_

Berichten: 12140
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:40

Ik vind het vervelend dat mijn paard zo lang stil moet staan met voorstellen, paspoort filmen en een rondje er omheen. Paard denkt dan dat we klaar zijn. Ik draaf meteen aan als het voorstellen klaar is en heb dan een krappe lange zijde om paard in de hand te stellen en binnen te komen. Op een normale wedstrijd is dat een stuk gemakkelijker. Ik heb het voor lief genomen, omdat ik het filmpje een beetje vlot door wil laten lopen en ik durfde niet nog ergens een volte te rijden of op een andere manier meer tijd te nemen tussen voorstellen en binnenkomen.

Eef_Bam

Berichten: 4137
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:45

_Lorette_ schreef:
Ik vind het vervelend dat mijn paard zo lang stil moet staan met voorstellen, paspoort filmen en een rondje er omheen. Paard denkt dan dat we klaar zijn. Ik draaf meteen aan als het voorstellen klaar is en heb dan een krappe lange zijde om paard in de hand te stellen en binnen te komen. Op een normale wedstrijd is dat een stuk gemakkelijker. Ik heb het voor lief genomen, omdat ik het filmpje een beetje vlot door wil laten lopen en ik durfde niet nog ergens een volte te rijden of op een andere manier meer tijd te nemen tussen voorstellen en binnenkomen.


Ik vind dit ook erg vervelend. Mijn paard wordt erg onrustig bij zo lang stilstaan en is bij het wegrijden dan vaak tegen het been. Moet met aandraven dan even flink doorkomen om haar eruit te krijgen, en dan zitten we meestal ineens in galop. En dan maar snel naar draf en de ac-lijn op :Y) .

carika
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:53

_Lorette_ schreef:
Ik vind het vervelend dat mijn paard zo lang stil moet staan met voorstellen, paspoort filmen en een rondje er omheen. Paard denkt dan dat we klaar zijn. Ik draaf meteen aan als het voorstellen klaar is en heb dan een krappe lange zijde om paard in de hand te stellen en binnen te komen. Op een normale wedstrijd is dat een stuk gemakkelijker. Ik heb het voor lief genomen, omdat ik het filmpje een beetje vlot door wil laten lopen en ik durfde niet nog ergens een volte te rijden of op een andere manier meer tijd te nemen tussen voorstellen en binnenkomen.


Je kunt toch bij a nog een volte rijden en dan pas beginnen?
Volgens mij staat nergens dat je meteen moet beginnen.

Lottekuhh_x

Berichten: 849
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:08

_Lorette_ schreef:
Ik vind het vervelend dat mijn paard zo lang stil moet staan met voorstellen, paspoort filmen en een rondje er omheen. Paard denkt dan dat we klaar zijn. Ik draaf meteen aan als het voorstellen klaar is en heb dan een krappe lange zijde om paard in de hand te stellen en binnen te komen. Op een normale wedstrijd is dat een stuk gemakkelijker. Ik heb het voor lief genomen, omdat ik het filmpje een beetje vlot door wil laten lopen en ik durfde niet nog ergens een volte te rijden of op een andere manier meer tijd te nemen tussen voorstellen en binnenkomen.


Daar had ik ook last van. Nu laat ik de filmer mij voorstellen en vervolgens het paspoort filmen, dan hoef je enkel nog maar een rondje om het paard. Ik kan in de tussentijd van het voorstellen en het paspoort filmen gewoon nog even blijven rijden. Ik heb bij m'n eerste proefje wel een volte gemaakt bij de A en heb daar verder geen commentaar op gehad. Ik denk dat het ook wel mag, want je bent je proef in principe nog niet begonnen. Eeuwig rondjes blijven rijden is natuurlijk anders, maar zou je er niet zo druk om maken :)

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:11

'inhet echt' heb je ook 45 seconden (toch, of is dat alleen met springen) voordat je met je proef moet beginnen.

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:16

Caaroo schreef:
Oké dan, is het dan echt zo erg als je in het begin iets hebt omgedraaid? Dat verwacht ik eigenlijk niet. Ik heb alles goed doorgelezen maar alsnog laat ik mijn filmer het paspoort als laatste filmen (na het rondje), terwijl ik alvast ga rijden voordat de proef begint. Dat leek me wel handig, dan heb ik hem vast lopen zoals ik wil. Ben benieuwd of er straks iets over op mijn protocol staat.


Zo heb ik het ook laten filmen..Degene die mij heeft gefilmd heeft zelf ook al een aantal online events meegereden en heeft dit ook in deze volgorde laten filmen..en nog nooit commentaar op gehad.Mijn jonge paard kan best een tijdje stil staan maar met al die vliegjes om hem heen werd hij wat drammerig..dus kon ik beter even een rondje draven terwijl zij het paspoort filmde en naar de c liep.

Jaxxie

Berichten: 18
Geregistreerd: 05-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:19

Ik denk niet dat het een probleem is als je nog 1 volte rijdt, maar zo lang duurt het voorstellen en het rondje toch ook weer niet. Bij mij hooguit een minuut ofzo.

daffodil

Berichten: 10456
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:20

ja hoor gewoon even lekker een rondje rijden, niets mis mee!

En ik kijk ook niet zo krap hoor in welke volgorde en om eerlijk te zijn ga ik ook echt niet elke proef alle aftekeningen tot in den treure bekijken. Vluchtig of ik iets raars zie, bit en sporen vind ik dan wel belangrijk en ook of er geen andere rare harnachement dingen zijn. Je maakt ze mee hoor......
Ik vind het ontzettend fijn om toch dat briefje te zijn met naam en naam paard, ik versta echt amper wat, zeker als de ruiter het zelf roept op een paar meter afstand van de filmer. En dan soms ook nog in een best accent, nou dan vul ik alleen de naam van het paard wat ik op het paspoort zie in, ook al wordt er iets anders genoemd omdat het dier een sportnaam heeft.

Voor ons eigen meetmoment heb ik de startnummers ingevoerd, dat is op andere locaties de normaalste zaak van de wereld, hier gingen mensen op tilt hahaha. Het zijn gewoon de laatste drie cijfers van je combinatienummer. Makkelijk voor de jury, makkelijk voor je mederuiters. Ze wennen er vast wel aan!

Ik heb weer een mooie partij binnen dus ook ik ga aan de slag ermee. Moet ook ons eigen meetmoment van morgen voorbereiden maar heb morgen overdag tijd zat dus dat komt goed.

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:20

Jaxxie schreef:
Ik denk niet dat het een probleem is als je nog 1 volte rijdt, maar zo lang duurt het voorstellen en het rondje toch ook weer niet. Bij mij hooguit een minuut ofzo.
Wij zitten vaak wel aan de twee minuten.

wythlove

Berichten: 701
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:25

Wij filmen dus ook eerst rondje paard en als laatste paspoort. Dan heb je als ruiter mooi nog even een rondje extra om je paard goed in te stellen etc. Ik heb er geen enkele keer een opmerking over gehad.

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:27

daffodil schreef:
ja hoor gewoon even lekker een rondje rijden, niets mis mee!

En ik kijk ook niet zo krap hoor in welke volgorde en om eerlijk te zijn ga ik ook echt niet elke proef alle aftekeningen tot in den treure bekijken. Vluchtig of ik iets raars zie, bit en sporen vind ik dan wel belangrijk en ook of er geen andere rare harnachement dingen zijn. Je maakt ze mee hoor......
Ik vind het ontzettend fijn om toch dat briefje te zijn met naam en naam paard, ik versta echt amper wat, zeker als de ruiter het zelf roept op een paar meter afstand van de filmer. En dan soms ook nog in een best accent, nou dan vul ik alleen de naam van het paard wat ik op het paspoort zie in, ook al wordt er iets anders genoemd omdat het dier een sportnaam heeft.

Voor ons eigen meetmoment heb ik de startnummers ingevoerd, dat is op andere locaties de normaalste zaak van de wereld, hier gingen mensen op tilt hahaha. Het zijn gewoon de laatste drie cijfers van je combinatienummer. Makkelijk voor de jury, makkelijk voor je mederuiters. Ze wennen er vast wel aan!

Ik heb weer een mooie partij binnen dus ook ik ga aan de slag ermee. Moet ook ons eigen meetmoment van morgen voorbereiden maar heb morgen overdag tijd zat dus dat komt goed.



Misschien is het een idee hoe nou jouw beste volgorde is om te jureren. Wat je echt pluspunten vindt. Dus volgorde.. outfit... vlechten.. sportnaam.. misschien een idee om een stikker met sportnaam .. filmen briefje met combinatienummer datum etc?

Jaxxie

Berichten: 18
Geregistreerd: 05-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:28

Net even mijn laatste film bekeken en ik haal het dus in 65 seconden. :o
Nou heb ik niet een heel groot paard, dus dat scheelt misschien iets en als ik begin mijzelf voor te stellen loopt mijn filmer alvast naar mij toe voor het rondje.

daffodil

Berichten: 10456
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:49

Begin met een briefje met naam, naam paard, combinatienummer en datum. Voor de vorm zeg je het dan ook (want dat hoort volgens de instructie) maar dat luistert een stuk prettiger als je weet wat iemand hoort te zeggen. Daarna het paspoort, camera even goed stilhouden erop zodat het goed te lezen is, daarna rondje paard met bit en sporen van dichtbij.

Vervolgens filmer naar zijn/haar plek en de ruiter kan dan alvast in de rondte rijden, filmer geeft aan klaar te zijn (want ik heb dus ook filmpjes waar tenauwernood scherp gesteld wordt op het binnenkomen omdat de filmer nog bezig is op de plek te gaan staan) en ruiter begint.

Voor wat betreft vlechten, kleding, daar waag ik me niet aan behalve dat ik aangeef dat ik het prettig vind om een verzorgde combinatie te zien. Dat hoeft van mij echt niet ingevlochten en in wedstrijdtenue maar in je zwarte kloffie in een donkere bak werkt ook niet, dat kun je zelf wel bepalen denk ik. En met verzorgd bedoel ik ook niet tot in de puntjes gewassen etc. maar als ik de aangekoekte resten op bit en sporen zie zitten, is dat ook niet heel fijn. Dus ergens daartussen in.

WenK

Berichten: 10525
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:52

De volgorde vind ik ook niet heel interessant eigenlijk. Ik heb er wel een voorkeur voor dat er eerst voorgesteld wordt, liefst met een briefje zodat ik alles vast netjes kan noteren.
Of je na je rondje om het paard/paspoort filmen nog een rondje rijdt voor je begint moet je zelf bepalen. Ik heb er geen last van en als het je proef verbetert worden we daar allemaal blij van.

Sommige dingen lijken nu ook nog wat inconsequent doordat de KNHS ons heeft verzocht daar nog wat soepeler mee om te gaan. Ik ga er vanuit dat dit in de komende tijd wel steeds strikter gehandhaafd gaat worden.

estell__

Berichten: 953
Geregistreerd: 31-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:52

Ik heb tijd zat want wij doen eerst rondje om het paard en daarna pas paspoort filmen enzo. Dan heb je nog even tijd om hem weer op te pakken.

Mijn proef met 1x staken werd niet echt gewaardeerd haha. Een 2 voor m’n volte en een 3 voor m’n overgang terug en het hele onderste rijtje 5’en. Ik vond het pittig voor de B. Uiteindelijk nog 172 pnt voor zeker niet de beste proef. Maar goed, we komen er wel weer overheen haha!

KNHS lijkt vrij bijgewerkt te zijn weer!

daffodil

Berichten: 10456
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:54

Inmiddels is de KNHS ook begonnen met evalueren van het online jureren. Ik heb dit al ingevuld en aangegeven dat ik graag een opvolgsysteem zie waarin beter gecontroleerd kan worden hoe eea verwerkt is, zodat ruiters minder lang hoeven wachten.

roosjenat

Berichten: 1499
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:55

Ik heb mij net nog kunnen inschrijven voor de event van 9 juli. Ideaal dat het wat rustiger wordt kwa inschrijvingen.

Ga weer lekker een rondje B doen! L1 is toch nog wat te vroeg voor ons dus eerst nog wat meer ervaring opdoen. :D

GiGi_90

Berichten: 658
Geregistreerd: 14-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:55

Ja ik krijg net ook mijn punten voor 11 juni terug, dus ze beginnen weer een beetje op schema te raken heb ik het idee.

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:57

daffodil schreef:
Begin met een briefje met naam, naam paard, combinatienummer en datum. Voor de vorm zeg je het dan ook (want dat hoort volgens de instructie) maar dat luistert een stuk prettiger als je weet wat iemand hoort te zeggen. Daarna het paspoort, camera even goed stilhouden erop zodat het goed te lezen is, daarna rondje paard met bit en sporen van dichtbij.

Vervolgens filmer naar zijn/haar plek en de ruiter kan dan alvast in de rondte rijden, filmer geeft aan klaar te zijn (want ik heb dus ook filmpjes waar tenauwernood scherp gesteld wordt op het binnenkomen omdat de filmer nog bezig is op de plek te gaan staan) en ruiter begint.

Voor wat betreft vlechten, kleding, daar waag ik me niet aan behalve dat ik aangeef dat ik het prettig vind om een verzorgde combinatie te zien. Dat hoeft van mij echt niet ingevlochten en in wedstrijdtenue maar in je zwarte kloffie in een donkere bak werkt ook niet, dat kun je zelf wel bepalen denk ik. En met verzorgd bedoel ik ook niet tot in de puntjes gewassen etc. maar als ik de aangekoekte resten op bit en sporen zie zitten, is dat ook niet heel fijn. Dus ergens daartussen in.


Oké duidelijk! Mocht je nog een proefje met een roze suikerspin combinatie (pony L2) voorbij zien huppelen... dat was voor deze tips :-)

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:59

Sunniva schreef:
Ja ik krijg net ook mijn punten voor 11 juni terug, dus ze beginnen weer een beetje op schema te raken heb ik het idee.

Dat is snel! Tevreden? Ben benieuwd, hopelijk krijg ik ook vandaag de punten, of in ieder geval, een deze dagen :')

dell_1
Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:02

Sunniva schreef:
Ja ik krijg net ook mijn punten voor 11 juni terug, dus ze beginnen weer een beetje op schema te raken heb ik het idee.


Ah ik wacht nog steeds op 28 mei. Heb wel begrip voor de pilot maar duurt wel heel lang. En elke keer als iemand hier zegt dat die punten heeft ga ik toch maar weer kijken

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:02

Wij beginnen met 10 seconde paspoort, dan richt ik de camera op de ruiter. Ik stel degene voor, loop erheen, alles even van dichtbij en een rondje erom heen. Als ik terugloop begint de ruiter alvast te rijden en zodra ik klaar sta, rijden ze binnen. Dat gaat altijd goed. Ben alleen blijkbaar de laatste keer bij iemand de datum te noemen :o. Stond op haar protocol, hij is wel gewoon beoordeeld. Ik ga ervan uit dat ze de opname datum hebben gecontroleerd.

Mijn paard staat altijd keurig te wachten en om zich heen te koekeloeren voor we beginnen en als we moeten rijden, gaat ie weer 'aan'. Zo lief voor een pupje van 5 jaar <3