Nouvel gefeliciteerd met je puntje dat geeft je vast een goed gevoel hard werken word beloont!
Gisteren een hele fijne les gereden wel super bootcamp voor mij en mijn lijf vandaag dan ook rondlopen als een oud vrouwtje maar wat kan je hier blij van worden.
droversrun
Geplaatst: 08-03-20 16:24
Ik ben weer terug van een heerlijke vakantie ik Mexico. Ik doe morgen vanaf de computer even een bijleespost, maar voor wat ik nu zo snel kan lezen; gefeliciteerd Nouvel, wat ontzettend fijn! Je hebt er zo hard voor gewerkt
Haha Nouvel ik vergeet ook wel eens iemand hoor soms gaat het hier zo hard dan kan ik het niet bijbenen.
Ik heb er veel voor over alleen op dit moment kost het erg veel energie en kracht geen probleem maar dat lukt dus niet iedere week. Eind maart weer opname dan gaat het hopelijk weer iets makkelijker en tot die tijd probeer ik te genieten van alles wat goed gaat.
Super Nouvel! Gefeliciteerd met een pintje erbij. Ice staat voor op een ijzertje en kreeg toen net iets meer knie en inderdaad minder gevoelig.
DR welkom terug in NL
Laura waar heb je een opname en wat gebeurd er dan?
Ik heb gister echt fijn thuis gereden. Even wat meer aan zijn lijf gezeten in t uitstrekken. Vandaag mocht hij mee naar t bos. Lekker afwisselen. Braaf voorop gewoon, mijn held
Ik heb opname in het UMC ziekenhuis. Ik krijgt pijnbestrijding tegen crps ik heb een forse zenuwbeschadiging in mijn rechter onderbeen door een werkobgeval 10 jaar geleden. Ik krijg dan s ketamine via het infuus en dit zorg dat de zenuw die pijnprikkel afgeeft in een soort slaapstand gebracht word waardoor de pijn score van 8/9 naar een 2/3 Gaat.
Door het ongeval verminderde functie in been en voet en dat heeft ook weer werking op mijn balans omdat ik soms spasme krijg en been niet onder controle heb en deze dus zn eigen leven lijdt. Douwe ook dusdanig opgeleid dat hij hier niet van onder de indruk is. Maar soms ook niet goed reageert op behulp dus dan gebruik ik zweepje om duidelijk te maken wat ik wil dat hij doet.
Nouvel
Geplaatst: 08-03-20 20:41
Heerlijk nimber!
En dank je! Ja ik zit er toch ook steeds meer aan te denken om toch maar een ijzer te doen, dit is ook niks...
Oeh dat is best heftig nog zo Laura, wel knap dat je dan nog zo kan rijden, en ja... dan moet je er wel veel voor over hebben voor zo’n les... Maar als het dan fijn loopt is het denk ook wel echt even genieten!
roosje78
Geplaatst: 09-03-20 08:17
Goedemorgen!
Gefeliciteerd, Nouvel!!! Wat ontzettend leuk voor jullie. Wat houdt je eigenlijk tegen m.b.t. een ijzer eronder te laten slaan?
Sterkte, Laura! Hoe lang moet je daarvoor daar blijven? Lig je daar nu al of pas eind maart?
Welkom terug, Droversrun! En wat ontzettend goed gedaan! Gefeliciteerd!
Lekker bezig, Noukie!
Wat fijn, Cindy, dat hij weer zo fijn liep! Hoe ging het de afgelopen paar dagen. Ook zo?
En hier lekker aan het aanrommelen. Misschien a.s. vrijdag zitles en ik hoop zo dat het doorgaat. Stap en galop gaan prima, maar in de draf begin ik te knijpen waardoor Forza stopt met lopen. En laat dat nou net niet de bedoeling zijn. Dus ik ben aan het duimen dat het gaat lukken.
Nouvel rijden kan ik niet missen dan zou ik een heel ongelukkig mens worden.
Roosje nee 31 maart de gehele dag aan infuus en dan 3 dagen bijkomen en alles weer rustig oppakken.
Ja de constante pijn is pittig tijdens zwangerschap geen klachten gehad en 3 maanden na bevalling ook niet nu word het weer pittig dus blij dat ik bijna mag. Zal een heftige dag worden maar dat weegt niet op tegen het profijt van de behandeling.
Nouvel
Geplaatst: 09-03-20 17:57
Snap ik Laura, dapper dat je het zo vol kunt houden! Ook wel extra genieten dan als het wel lukt...
Roosje, ik heb ze graag zonder ijzers vanwege de wei enzo en omdat hij 1 wat steilere voet heeft die ik dan zelf tussendoor wat bij kan houden. Ik heb hem vorig jaar een poosje op ijzers gehad om te proberen, toen merkte ik niet extreem veel verschil in gevoeligheid, wel ging hij enorm heffen voor en ook maaien, en niet meer strekken... Na een paar weken had hij al 2x een ijzer afgetrapt, en toen was ik er alweer een beetje klaar mee...
Ik twijfel om nu aluminium ijzers te proberen, minder zwaar, dus minder reactie hopelijk, en misschien net iets zachter qua materiaal waardoor het wel werkt..
Demi hoe gaat het met je Elias veulen? Ik ga donderdag bij mijn hengst kijken heel benieuwd hoe het met hem gaat.
Nouvel ik probeer positief te blijven lukt mij 90% van de tijd. Ik heb het ook enorm getroffen met mijn douwtje hij is mijn gouden roesje in de branding hoe rot ik mij ook voel bij hem komt er altijd een glimlach op mijn gezicht
Nouvel met mijn bonte was t ook een drama met ijzers. Die verloor heelveel veer zodra hij een ijzer had. Daar zijn we mee aan het puzzelen geweest en uiteindelijk op een ijzer zonder lippen uit gekomen. Ice stond eerst op een gewoon ijzer maar was er ook vaak 1 kwijt. Bij een verhuizing naar een nieuwe smid gegaan en nu staat hij er echt super mooi op, weer ijzer zonder lippen voor meer afrollen. Hij is er nu heel af en toe 1 kwijt
roosje78
Geplaatst: 11-03-20 15:06
Chips, droversrun, dat IB niet doorgaat in zijn oorsprankelijke vorm. Mag jij nu ook niet starten?
Forza verloor vorig jaar bijna elke 4 weken zijn ijzer. Altijd hetzelfde hoefje en de hoefsmid wist het op een gegeven moment ook niet meer. Ik had het ondertussen geaccepteerd. Nadeel was daarbij ook dat hij dan altijd een week later een hoefzweer had aan een van zijn achterbenen. Nu voer ik biotine bij, vet ik ze in met duo protection hoefvet (2x per week, buiten en onderkant) en staat hij in een andere paddock. En tot nu toe is het nog maar 1x gebeurd. Even afkloppen. Zonder kan hij niet. Hij schraapt en dat daar gaat hij mee door tot aan het leven en dan gaat hij dus ook gevoelig lopen. Wel heb ik de achterijzers er niet meer onder. Daar was ik al lang geleden mee gestopt. Maar dat maakte voor het aftrappen niets uit. Ik heb ze er nog steeds onderuit, want ik start alleen op zandbodems. Oh, en Forza heeft ook 2 ongelijke voetjes van voren. We doen daar geen correcties meer op, want dit is zoals het is en meer corrigeren ging niet. Daarbij zie je het niet met zijn gangen of iets dergelijks en maakt hij alle passen gelijk af. Ik denk dat het gewoon puzzelen gaat worden wat bij je paard past totdat je het hebt gevonden.
Veel plezier morgen, Laura, bij je veulen! Hoe kan het dat je geen klachten had tijdens je zwangerschap?
Dank roosje gaat zeker lukken. Hormonen zijn een raar iets die hebben alles opgevangen. Arts zei ook 90% heeft geen klachten 10% wel hopelijk hoor je bij de 90 % en gelukkig was dat zo.
Noukie
Geplaatst: 11-03-20 21:12
Lekker bos Kim!
Roos, zo herkenbaar hoe je dan zelf lekker je paard in de weg kan zitten. Zo heb ik met mn lange bovenlijf nog wel eens de neiging iets achter te blijven en tsja, dan remt ie he Wat maakt dat je les mogelijk niet zou lukken vrijdag?
Lang leve de hormonen Laura, je zou er bijna een tweede voor nemen Maar nee, want dan kan je ook niet echt rijden.. Dan maar hopen dat je weer baat hebt bij de behandeling straks.. Veel plezier morgen bij je veulen!
Ik ben echt blij als ik jullie verhalen lees. Oké, paard moet wel echt op ijzers, maar daar staat ie 7/8 weken op en eigenlijk nooit problemen (behalve toen ik een keer een uitstapje maakte naar een andere smid dan )
DR, wat enorm balen van IB! Hopelijk is rond het NK de corona ellende weer wat minder en kunnen jullie daar shinen!
Hier was pony weer knap in de les. Hij pakte eigenlijk zo prima aan dat t helemaal niet voelde alsof we toffe dingen gedaan hebben
roosje78
Geplaatst: 12-03-20 11:18
@Noukie: omdat de oppas ziek was, maar die is nu weer beter. Hopelijk is het morgen droog en zoals het er nu uitziet is het inderdaad dan droog. Heb er echt zin in! Ik hoop op tips om het doorzitten goed te krijgen en hoe ik mijn linkerbeen effectief kan gebruiken, zonder dat ik hem zo ongeveer op zijn rug leg Dat maffe been blijft maar niet willen mee doen.
Lekker van je les, Noukie! Dat lijkt alsof je weer een stapje verder kan gaan.
En je zou er inderdaad bijna weer zwanger voor worden, Laura. Maar om nou de rest van je leven zwanger door te brengen? En wat doe je met al die kinderen...
Hahaha nee ik pas even wat betreft nog een zwangerschap. Vanmorgen bij mij Elias kind wezen kijken mensenkinders hij heeft een groeispurt gemaakt niet normaal
En een heerlijke knuffelkont zo benieuwd hoe hij na de zomer is.
Helaas einde indoor seizoen. Jammer hij stond er zo fijn aan had morgen en volgende week weer in de planning staan om te gaan starten. Nu ga ik morgen maar lessen. Ook leuk