[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marijkeeee
Berichten: 6313
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:21

@Jes: lastig wat voor beslissing je dan moet nemen. Uitbesteden kost wel centen en ja is hij t waard? Zo ja dan gewoon doen. Zo niet dan toch de lastige beslissing verkopen. Precies wat PK ook zegt.

Cioccolato

Berichten: 6751
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:32

Jeetje marijke.. Watt een clown.

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:56

Fijne actie Marijke :+ Die hele grote Baloubet van Minka heeft ook eens zo'n actie uitgehaald, die paste er ook gewoon doorheen met zijn 1.80+ :o Gelukkig is het goed afgelopen!

Jes: tenzij je er heel veel toekomst in ziet zou ik er afscheid van nemen. Half jaar in de wei gaat voor zo'n brutale waarschijnlijk niets uithalen en een half jaar in training zetten kost bakken met geld en de kans is groot dat hij daarna bij jullie weer in zijn oude patroon vervalt zodra je hem één vinger de ruimte geeft. Zat fijne paarden op de wereld dus waarom zou je met zo een willen verongelukken :=

paljaslaura

Berichten: 2749
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 12:50

Jeetje schrikken Marijke! Gelukkig alles nog heel..
Lasig hoor jes. Ben het wel eens met pk.
Vervelend Nann! Hopelijk knapt ze snel op.

Ik had gister weer springles na 6 week en nu voor het eerst van Jordy. Ging echt heel goed en kwam mooi meteen mijn probleem weer tegen. Klapte dichte, stopte met rijden en we stonden stil. Hij heeft mij er doorheen kunnen praten en goed af kunnen sluiten. Moet echt regelmatiger gaan lessen merk ik wel :’)
Hij was wel weer knap op t eind toen ik mn act weer bij elkaar had.
Afbeelding

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 13:51

Lithya schreef:
Nann, als je nu al ogen voor en achter moet hebben, waarom verwacht je dat hij na het puberen of doorrijden door een ander wel een lieverd wordt?

Dat denk ik niet perse, al denk ik wel dat het misschien met doorrijden door een ander wel wat uithaalt alleen de kans is groot dat hij terugvalt in zijn oude gedrag.

Ik heb ook afscheid genomen van mijn vorige paard, en die had helemaal niet zulk gemeen gedrag die weigerde gewoon veel. Ook na 4 maanden in training geweest te zijn. Ik ben gewoon niet consequent/snel genoeg. Maar ik reageerde gewoon op het bericht van Jes. Hoe ik het lees is dat vooral haar man er geen afstand van wil doen.

Marijke, oh ja die deur is wel wat groter dan die van mijn trailer. Maar dan nog, knap dat alles nog heel is!
En de osteopaat is nu bijna 2 maanden geleden geweest, ik dacht ook wat jij zegt dat het tijd nodig heeft en dat het een kwestie is van training/aansterken alleen merk geen verbetering dus vandaar dat het me niet lekker zit en we nu voor maandag een nieuwe afspraak hebben staan

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 15:08

Na twee maanden zou ik ook zeker mijn eigen osteopaat even laten kijken, bij die van mij was toen met een week of 2 rustig aan doortrainen alles weer op de rit.

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 16:59

Nou Marijke, zit je niet echt mee!
Fijn dat je lekker gelest hebt Laura, mooie foto ook wel!

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 17:01

Marijke jeetje wat schrikken!

Ik zie de ruin inderdaad ook het liefste vertrekken, hij terroriseert zijn zus ook in de wei (hebben haar hals weer aan de deken gedaan omdat ze allemaal kleine wondjes heeft)
In training zetten zouden we er qua investring nooit uit krijgen.
Ik heb hem een tijdje gereden en in het begin ging dat best fijn maar ik stap er nu niet meer op, hij geeft het gevoel dat als je naar zijn mening teveel van hem vraagt hij je eraf gaat werken.

Zijn laatste redding is dus nog thuis op de wei niets doen, over maximaal een maand staan de paarden aan huis, en ookal zouden we hem verkopen /weg doen dan moet er een nieuwe bijkomen die thuis blijft als wij op wedstrijd gaan omdat mijn oude merrie niet alleen kan staan.

Maar goed, lang verhaal kort, ik durf hem niet eens aan te pakken, ML wel maar haalt niet super veel uit.
Ik zie hem het liefste vertrekken :j

Cioccolato

Berichten: 6751
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 17:21

Ik zou zo'n paard ook het liefst vertrekken maar dat is ooo nog lastige handel.
Hopelijk komen jullie er uit

FCSA

Berichten: 6381
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:40

Jeetje, schrikken zeg, Marijke! Gelukkig niets ernstigs aan de hand.
Jes, sterkte met de beslissing, lijkt me lastig...
Laura, toffe foto! Was het weer een clinic of geeft Jordy 'gewoon' les bij jullie?

paljaslaura

Berichten: 2749
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:13

Dit was een gewone les. Gaan proberen er iets maandelijks van te maken :)

FCSA

Berichten: 6381
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:20

Wat tof! (En jammer dat ik niet meer bij de buren sta ;) )

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:27

Ik heb jou berichtje helemaal gemist Laura! Wat fijn dat Mick zo lekker gaat. En Harvey ook zie ik op insta voorbij komen. Heerlijk!

Lastig Jes.. Maar een ander gezelschappaard vind je sowieso wel!

paljaslaura

Berichten: 2749
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:06

Knappe jongens hier vandaag! Voor harv de eerste keer in de buitenbak gesprongen en mick nog maar een extra lesje gepakt na afgelopen dinsdag.
Ging een heel stuk fijner!
Afbeelding
Afbeelding

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 21:56

Fijn Laura!

Een clubgenoot is vandaag op stal gekomen om Castello te rijden(de vorige keer heeft hij gelijk wedstrijd gesprongen en vloog hij eraf)
Volgende week gaat hij proberen twee parcoursen met hem te springen, vandaag op stal liep hij wel fijn.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 22:30

Haaaaaii daar ben ik ook weer eens. Ik heb al die tijd mee gelezen met jullie maar een aantal tegenslagen gehad dus niet echt zin om iets te posten..

Coco was in december weer lekker aan het springen en we hadden voor de winter leuke plannen met indoor springen, helaas trapte hij een ijzer af en die hakte in zijn andere kogel. 2 maanden aan de kant :( Gelukkig is hij weer helemaal hersteld. Na de 2 maanden raakte ik zelf geblesseerd aan mijn achillespees dus kon weer niks. Grrr

Nu zijn we weer aan het opbouwen, de conditie en het springen. Donderdag twee oefenrondjes gelopen, erg fijn! Volgende week oefencross en dan nog clubkampioenschappen. Weer volop aan de gang en ik vind het heerlijk!

Laura wat een leuk paard is Harvey zeg! Gaat de goede kant op! Had je les van Jordy Wilken? In Olst of ergens anders?

Jes, wat een gedoe.. ik had hem weg gedaan denk ik.. Helemaal nu ik een zoontje heb.. Ben benieuwd hoe die parcoursen gaan volgende week.

paljaslaura

Berichten: 2749
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 22:43

Heerlijk dat je weer aan de gang kunt Elke!
Ben benieuwd hoe dat gaat Jes :)

Dankjewel, Harv begint het spelletje te snappen! Jordy komt nu eens in de maand helemaal naar ons toe om een hele club les te geven. Dus dit was gewoon bij mij op stal :P

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 07:50

Ik vind Mick echt heel ruig op die foto! Fijn dat het goed ging en dat Harvey het zo goed oppakt. Leuk!

Jes, het rijden ging dit keer wel goed dus? Ben benieuwd volgende week hoe dat gaat.

Wat een pech zeg Elke. Maar fijn dat jullie nu weer de goede kant op gaan!

Wij gaan vanmiddag naar de osteo. Ben heel benieuwd..

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:59

Na mijn offday vorige week zaterdag, die zondag toch fijn kunnen rijden. B en L foutloos en 1 balkje in de barrage doordat ik de dubbel te groot in kwam. Merrie stond er fijn aan. Rij nu met het bevalbitje, maar gebruik hem gewoon als watertrens (de teugels dus niet door de oogjes). Paard reageert er echt super op, zoveel ontspannender en minder "vechten". Nooit verwacht dat een watertrens zoveel verschil zou maken tov een bit met vaste ringen.

Afgelopen weekend nog lekker wezen spelen op het crossterrein in Diepenheim, dit werkte ook mooi met het bitje. Aankomende woensdag gaan we nog twee rondjes springen in Haaksbergen, eerste keer outdoor weer dit jaar, maar eens kijken hoe het gaat.

Jes, wat doet de ruin nog meer dan waardoor je hem liever ziet gaan? Kan het niet helemaal terug halen uit het topic.. Las iets over stil staan bij de uitgang? En snel "de handdoek in de ring gooien" tijdens de training? Is het een groot paard? En wat is zijn leeftijd?

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 18:41

nummie schreef:
Jes, wat doet de ruin nog meer dan waardoor je hem liever ziet gaan? Kan het niet helemaal terug halen uit het topic.. Las iets over stil staan bij de uitgang? En snel "de handdoek in de ring gooien" tijdens de training? Is het een groot paard? En wat is zijn leeftijd?


Hij draait ineens heel vies om in het parcours, waardoor de ruiter op de grond ligt.
Als je hem langzaam laat gaan stopt hij en zodra je been geeft begint hij te bokken.
Thuis ook enorm tegendraads, maar niet zoals op wedstrijd.
Hij valt zijn zus ook lastig op het moment, ik had nog bedacht hem een tijdje op pijnstillers te zetten om te zien of dat iets veranderd.
Verder is hij onlangs helemaal nagekeken en niets belangrijks te vinden.

Hij is nu bijna 6 en maar een ukkie, denk maximaal 1,62m

Aan de hand is het echt een schatje verder, doet geen stap verkeerd, laatst schriktraining aan de hand gedaan met hem en niets is eng.
Maar wij hebben er op het moment beide geen plezier in om hem te rijden.

Cioccolato

Berichten: 6751
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 18:48

Wat is er nagekeken dan? Het klinkt mij namelijk als een niet happy paard zo extreem als hij doet namelijk. Helemaal omdat hij dus vrij ook niet happy lijkt.

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 19:02

Cioccolato schreef:
Wat is er nagekeken dan? Het klinkt mij namelijk als een niet happy paard zo extreem als hij doet namelijk. Helemaal omdat hij dus vrij ook niet happy lijkt.


Alles wat op de foto kan is op de foto gegaan, tanden zijn gedaan, echo's gemaakt.

Zodra er een ruiter wissel is is hij weer even lief, wij denken omdat de andere ruiter anders op hem reageert en hij dus niet steeds dezelfde geintjes uit kan halen.

Toen ik hem begon te rijden (geloof dat dat in oktober was) was hij ook super lief en fijn te rijden, zelfs twee foutloze parcoursen met hem gesprongen.

Wellicht zal hij het beter als manege paard doen, dan heeft hij elke keer een andere ruiter.
Maar ik denk dat nu eerst pijnstilling geven om te kijken hoe hij daarop reageert het beste is.
Reageert hij met pijnstilling gewoon zoals een normaal paard dan heeft hij dus toch ergens last van.

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:49

Jes schreef:
Cioccolato schreef:
Wat is er nagekeken dan? Het klinkt mij namelijk als een niet happy paard zo extreem als hij doet namelijk. Helemaal omdat hij dus vrij ook niet happy lijkt.


Alles wat op de foto kan is op de foto gegaan, tanden zijn gedaan, echo's gemaakt.

Zodra er een ruiter wissel is is hij weer even lief, wij denken omdat de andere ruiter anders op hem reageert en hij dus niet steeds dezelfde geintjes uit kan halen.

Toen ik hem begon te rijden (geloof dat dat in oktober was) was hij ook super lief en fijn te rijden, zelfs twee foutloze parcoursen met hem gesprongen.

Wellicht zal hij het beter als manege paard doen, dan heeft hij elke keer een andere ruiter.
Maar ik denk dat nu eerst pijnstilling geven om te kijken hoe hij daarop reageert het beste is.
Reageert hij met pijnstilling gewoon zoals een normaal paard dan heeft hij dus toch ergens last van.


Zou idd ook zoiets proberen.. klinkt mij ook alsof hij ergens last van heeft. Hoe springt hij zonder ruiter? Vanaf welke hindernis begint hij ‘te staken’?

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:47

Jeetje jes wat een portret.. Heel apart. Wat ga je doen stel dat hij opknapt van de pijnstillers als je hem al binnenste buiten hebt gekeerd?

Ik mag morgen weer cross trainen, heerlijk!

FCSA

Berichten: 6381
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:21

Leuk Elke! Waar ga je trainen?
Nann hoe is het bij de osteo gegaan?