[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

L_isanne

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:49

Hier afgelopen weekend thuisconcours gehad en weer een winstpunt erbij kunnen rijden en een 5e prijs. Nu Z2-startgerechtigd!! :D
De wissels moeten nog wat meer bevestigd worden en dan hoop ik deze zomer nog een debuut te kunnen plannen.

Spannend Amber! Door wie is ze gedekt?
Merrie hier (paard) is vanmorgen drachtig gescand van Glamourdale dus wij verwachten volgend jaar een baby. :)

Nies, blijft toch duidelijk een jurysport. Ik kom het de laatste tijd steeds vaker tegen dat ik het niet eens ben met de jury. Begin haast te twijfelen aan mijn eigen gevoel. Heb het laten filmen en teruggekeken maar kan me echt niet altijd vinden in het commentaar. Je ziet steeds vaker (vooral in het Z) dat beesten met zwaaiende voorbenen, onderhals, weggedrukte rug en stuwende achterbenen de hoogste punten krijgen... Geeft weinig vertrouwen in de huidige jury's. Ik kan bij de oudere juryleden beter rijden dan bij de jongere.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:18

Door wie is ze gedekt amber?

Gefeliciteerd lisanne! Z2 alweer, top.

Hier ook rustig een van demerries aan het oppakken na 2 veulens (1 staat er nog naast). Ik ga haar komend jaar ook weer uitbrengen. Ze hoort ook wel in dit topic met haar 1.50 :P.

We moeten alleen in het L2 beginnen en na haar zwangerschapsverlof hebben we een flinke weg te gaan voor ze weer dat niveau loopt. Ik hoop vant zomer :).

Hier met mijn vriend (die werkelijk een keer of 15 op een paard had gezeten in 4 jaar tijd en een wedstrijd mee.wou doen :'))

Afbeelding

Afbeelding

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:50

Geweldig cp,zo'n braaf paard.

Gefeliciteerd Lisanne!

Ik krijg gelukkig bijna altijd wel de punten die ik verwacht,of meer.
Met sommig commentaar kan ik ook niets.Maar dat hoort er bij,helaas.
Gelukkig worden de jury's naar mate je hoger komt steeds beter.

De Welsh is gedekt door een NRPS hengst hier in de buurt,Star.
Bijna helemaal arabisch.Braaf beest,geeft werkwillige pony's en mooi in de E maat.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:56

Lisanne gefeliciteerd. met je Z2 en met je drachtig gescande merrie.

Amber, spannend of het gepakt heeft.

Singelstoot tja, die moeten af en toe vervangen, mijne vorig jaar ook gedaan.

Niet meer gestart verder.
Toobs doet het steeds klein beetje beter.

Heps staat gepland voor onofficieel proefje op open dag op de vereniging.
We doen de L1, niet dat we kunnen wijken :+ :D en galopperen en constante aanleuning hebben en en en, maar die B proeven heb ik toch zo de @%$@%^@# aan.. Die slaan we over.
Deze is al weer 10 dagen oud, filmpje van 10 mei, had haar 30 april opgehaald, gekke dinkie.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:43

Wat een vooruitgang bij iedereen zeg.

Hier heeft het allemaal niet helemaal stil estaan maar nou ook weer geen heel grote sprongen. Mijn gevonden zadel konden ze niet smal genoeg krijgen :( heb nu een ander zadel waar ze echt als een trein onder gaat.

21 juni hebben we weer F-proeven op de manege. Waarschijnlijk ga ik me dit keer toch maar wagen aan de F15 :)

Anderhalve week terug hebben we hier ponykamp gehad voor volwassenen. Was die zondag echt prachtig weer, we zijn met zn allen lekker het bos in geweest en t water in :)

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:18

Oh, lekker soppen met je paard!

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:57

Ik zal ook weer even updaten :') weer veel te lang geleden.
Afgelopen wedstrijden zijn we gelukkig de B uitgereden(in 4 wedstrijden waren we er door)
Met een hemelvaartwedstrijd gelijk de L1 in en weer met 2 winstpunten naar huis. Zondag stond er nog een wedstrijd geplant maar door alle drukte(wedstrijd op donderdag en weekend daarvoor 2 dagen demo's en knuffelpony zijn op Animal Event) zat er geen kracht meer in. Dit resulteerde in een hangerige pony die niet fijn rond te sturen was daardoor slechts 1 winstpunt.
Dus nu L1+3 in 6 wedstrijden.

En nu staat ie al een paar dagen lekker te nietsen, hij vind het geloof ik helemaal niet erg :D

Lisanne gefeliciteerd met je Z2 punten! En pony nog drachtig ook, leuk!

Ambre, hier soms jury's waarbij ik denk tja wat meer tekst en uitleg zou niet verkeerd zijn maar heb hier ook een paar protecollen liggen die helemaal vol geschreven zijn met echt nuttig commentaal en ook hele leuke positieve dingen

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:30

Wij zijn onze laatste puntjes bij elkaar aan t sprokkelen. Nu eerst even thuis doortrainen en dan is kijken wanneer we weer gaan starten :)
Clinic gereden bij r.uud s.cheaffer en eigenlijk enkel bevestiging gehad dat we op de goede manier bezig zijn.

Gefeliciteerd punten rijders!

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:18

Leuk dat iedereen weer een stukje verder is, gefeliciteerd!
Hier drie maal M1 gestart, allemaal foutjes die op te lossen zijn, 1 winstpuntje gereden nu :) Helemaal niet ontevreden.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:14

Gefeliciteerd voor iedereen die punten heeft gereden!

Wij hebben aankomende zondag een clinic van Bart Veeze, ben erg benieuwd.
En dit weekend een nieuw persoonlijk record gereden: 213 en 222 punten dus weer 3 winstpunten en een 1e en 2e prijs erbij!
Ik vond het helemaal niet goed gaan, we moesten in een bak rijden met allemaal crosshindernissen en springmateriaal ernaast en mijn held op 3 witte sokken vond het zoooo eng. Dus in de uitgestrekte draf pakte hij het bit vast en wilde zo de ring uit rennen. En zo stond ik nog een paar keer ineens de andere kant op te kijken. En buiten de uitspattingen kon ik er niet fijn aan rijden en gewoon veel spanning dus hij bleef wat strak. Gingen ze tijdens mijn proef ook nog paarden naar buiten doen dus was ik helemaal zijn concentratie kwijt. Had dus niet eens een wp verwacht. Toen ik mijn coupons ophaalde kwam de jury naar me toe en die was zo verbaasd dat ik niet tevreden was. Zij (en toen ook nog anderen) gaven me complimenten dat ik zo rustig en eerlijk bleef. Ik bleef er aan rijden en ging gewoon weer verder waar ik gebleven was. Ze vond het een ontzettend fijn beeld om naar te kijken en kon dus veel 8en kwijt en zelfs een 9 voor een uitgestrekte draf. Ze zei dat ze soms niet anders kon dan een 2/3 geven maar dat maakte ik daarna weer dubbel en dwars goed. Ik was er van de weinigen die ze had gezien die niet liep te plukken en trekken als het paard niet meewerkte en dat waardeerde ze heel erg. Ze vond hem fijn van de hand af lopen en vond dat ik gauw Z2 moest gaan starten omdat ie dit werk veel te makkelijk deed. Dus al met al mooi commentaar gehad. :o
Voor mij een leerzaam weekend want ondanks alle spanning kreeg hem wel gewoon de proef door en dat was een jaar geleden nog wel anders. Dus we gaan vooruit. De kijkerigheid zal ik er wel nooit helemaal uitkrijgen maar het gaat toch wel de goede kant op. :)

Nog meer concoursgangers dit weekend?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:15

Goede resultaten zo te zien bij iedereen, leuk!!
En commentaar dat je zo netjes blijft rijden is wel heel erg top.

Totaal of topic..
Toobs heeft meegedaan aan de DAP, dus die had alternatief uitstapje, heb ook nog geen wedstrijden gepland staan maar, WE demo volgende week op opendag vereniging, dag later kadertraining WE, wedstijd WE, KNHS zomerinstructie week mennen etc. Dus druk voor het zwarte nozempje!
Maar... zo trots op boevenstijn! Van de 22 starters 1e in de dressuur (en ik was nog verkeerd gereden ook) en overall 6e (dus dressuur, vaardigheid, wegtraject en marathon).
Leukste was dat we de grand finale mochten starten (vorig jaar ook, maar toen was het heel warm (Zeg maar heet!) en zijn we na de marathon naar huis gegaan, was anders gewoon niet eerlijk geweest).
Dus leengroom geregeld en gaan! (maar met mate, want gras her en der toch wat glad, in de marathon in de regen was het helemaal glad)

En de kleine? Die gaat volgende week impulsproefje starten op de open dag op de vereniging, mijn minigiraffe, die soort speedyconzales galop heeft, niet kan wijken etc. Gaat geheel in het roze :+ (afleidings manouvre, voor onze rijkunsten) een L proefje starten. (geen B omdat in de hoek aanspringen veel makkelijker is voor ons :Y) )

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:22

Zo super zeg! Angel ging van het weekend heel slecht, ze bleef wel dr best doen, maar het zat er gewoon niet meer in. Uiteindelijk 4e en 3e geworden als ik het goed heb met 183 en 184. Waren maar twee prijzen en in de eerste proef een ex equo met 184. Toen ik ze los zag rijden dacht ik dik laatste te worden dus dat viel dan weer mee :=

Leuk Do!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:25

Nies, dat viel dan nog heel erg mee toch! Netjes gedaan.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:31

Heb je niet standaard in de zomer stiftgaten Sjolvir?
Want mennen is toch bijna altijd wel op gras?

Gefeliciteerd Lisanne!Zitten de wissels er al op?

Jij ook gefeliciteerd Nies!

Ik had de 3 daagse van Pernis meegereden.
De 1ste dag 192&207 en 2x 1ste,de 2de ook 2x 1ste met 193&198.
Vandaag hadden we een heel bijzondere jury.Die snapte het niet zo.
Rooie was beetje moe en sprong niet aan in de rechtergalop.Ik geeft haar een tik en ze gaat als een josti keihard draven.
Ik vervolg dus in draf de route en halverwege de volte 15 mtr pas in galop.
Zegt de jury:ho ho,doe dat maar eens opnieuw vanaf het aanspringen!
Prijsuitreiking was pas s'avonds en ik was heel nieuwsgierig.Heeft ze de 1ste verrichting beoordeeld en alsnog -2 gegeven!
Niet alleen bij mij,bleek later.Ook had ze halve punten gegeven:want dat mag bij het mennen ook.
Hilarisch vond ik het.Ik was ipv 1ste nu laatste en voor een hele fijne 2de proef had ik nu maar 184.
Wel 2 mooie dekens gewonnen en 2de in het overall kampioenschap.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:42

Lekker is dat, Amber.. := Wel nette punten verder!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:53

Oh fijn Amber zo'n jury! :+
Gefeliciteerd met de punten!
Wissels zitten erop maar moeten nog meer bevestigd voor ik ons debuut ga plannen. Hij wil ze soms wat terughoudend springen en dan springt ie ze in 2 keer dus we zijn aan het oefenen op het voorwaarts springen van de wissel. Maar over het algemeen springt ie ze al best heel netjes! :)

Nies, dat valt dan nog erg mee. Mooi weer 2 puntjes erbij!

Sjol, wat doe jij toch gave dingen met je beesten. Lijkt me heerlijk zo'n veelzijdig dier!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:30

Amber, ik heb hem ijzerloos, was overigens dit weekeind ook beter maar ook.
Normaal rij je marathon over 3 dagen dus kan je stiften draaien uitdraaien etc.
Dit gaat op 1 dag aan 1 stuk door, dus asfalt, gras, asfalt gras, dan is ijzerloos nog fijner dan met ijzers.
In de finale hadden er wel veel stiften gedraaid.

Mennen is inderdaad meestal op gras, maar even afkloppen, meestal is het droog..
En vaardigheid hoort geen snelheidswedstrijd te zijn, hoewel het daar wel steeds meer naar toe gaat, het hoort netjes rijden te zijn tussen poortjes door.
Dressuur is in grote ring en geen hele krappe wendingen, gaat dus ook wel redelijk.
(hoewel hij laatste bij het halthouden sliding stop maakte)

Durf hem juist omdat het zo'n ui is die nog wel eens uitglijdt niet op ijzers te zetten, want in de wei gaat ie van gekkigheid ook nog wel eens op zijn plaat, met ijzers wil ik niet over nadenken hoe vaak ik dan op zijn plaat zou gaan.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:51

Oh, met deze dame moet ik zaterdag starten _O- _O- _O- :)F :)F := := 8)7 *\%/* *\%/* , wou vandaag in de buitenbak, maar ze waren aan het sproeien, tja, dan niet..
Roze muts was om even te kijken wat ze van muts vond, ga zaterdag oefen wedstrijdje rijden geheel in het roze, afleidings manouvre in de hoop dat ze dan niet zien hoe we rijden.
HEps is sinds 30 april weer thuis na lange lange lange vakantie vanaf oktober, nu lekker doorrijden.

Ze is zooooo leuk!! om mee te werken. <3

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:29

Volgens mij heb ik wel eens ergens gelezen dat je jezelf een beetje groot vind voor Hepsie, maar ik vind het prima passen hoor!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:44

Zij is 1.44 en ik 1.84.. (en die 1.44 vind ik nogal ruim gemeten als ik haar naast Sjol zet scheelt het aardig eindje, MAAR! lijfje is wel rond zelfde zadel in singel zit bij Heps in totaal 2 gaatjes losser, dus dat is dan weer positief), dus tja ehhhh, chique is het niet.
Veel mensen zijn mij trouwens sowieso gewend op Sjol of Toobs, dus valt de overgang niet zo op.
(De helft ziet het verschil tussen Heps en Sjol net eens terwijl de een kort haar heeft en de ander lang, maar het is natuurlijk allebei beige)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:03

Ach ze is heel schattig!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:06

TE schattig, was die brutale aap nou maar een rot pony..
Dan was verkopen ze gedaan, maar ze is TE leuk!
Is ook altijd bij het hek te vinden als je aankomt, zelfs in de verte.
Wandelt in de wei overal met je mee, als je gaat rennen rent ze mee.
Zit overal in met die brutale neus van d'r en het ergste is.. Ze doet overal stinkend haar best in.

Nou, verkoop die dan nog maar eens.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:09

Kan / wil je haar niet houden?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:15

Nou ja, heb er al 2... 3 is gewoon echt te veel.
Zomer is al betaald hoor tm okt, dus heeft geen haast.
En winteradres waar ze stond mag ze ook weer naar toe, nog een voordeel alle paarden vinden haar ook leuk, dus makkelijk overal in te schuiven.
Dus als ze blijft gaat ze weer met winterstop.

Overigens vind ik die winterstop geen enkel probleem, Sjol kreeg ik met 5, had nooit veel gedaan.
Toobs kreeg ik met 5 als zadel mak.
Heps is net 4 geworden en kan meer dan die konden op 5, dus ach nog een vakantie is niet zo'n probleem.

(Dan heb ik haar weer een jaar extra en zie het volgend jaar wel weer, ze staat wel te koop hoor,
maar niet heel actief. En voor 2500 euro (geen koopje, maar moet ook niet weg). Prijs schijnt reëel te zijn heb geïnformeerd bij aantal fokkers. Staat weinig jong fjorden spul te koop, veel mensen zijn gestopt met fokken met de recessie.)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:22

Ff een foto van mijn kabouter in actie afgelopen weekend!

Afbeelding

Deze is ook vorig jaar op 5 pas mak gemaakt Sjol.
Voelt fijner,durf je toch wat meer te doen dan met een 3 jaar.