[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:22

Ik vond het meer grappig dat ik het steeds niet heb, 20 punten verschil klinkt veel, maar je komt er redelijk snel aan. Hoewel ik het verschil tussen geen winst en dubbele winst wel groot vind. Groter dan ruime winst en dubbele, als je begrijpt wat ik bedoel. Qua oefeningen zit er gewoon verschil in hoek of C ja. :j

Succes met de les!

Wij hebben gisteren even trailer laden geoefend. Ze ging er gewoon weer op, maar liet even duidelijk merken dat het een dominante tante met flink eigen wil is. :') Geen angst, een beetje spanning als ze er eenmaal opstond. Maar zodra de stang er achter komt gaat die spanning weg. Uit zichzelf stil blijven staan in de trailer vindt ze heel moeilijk, er op en er af lopen totaal niet. Was ook wel te verwachten, stil staan vindt ze overal moeilijk als ze niet vast staat, ook onder het zadel of op poetsplaats, plus dat ze graag alles in de gaten houdt. Toen het drukker op het erf werd, wilde ze ook minder goed blijven staan.

Ben wel weer blij dat ik haar ingeschat had.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:34

Dat is het ook, dan gaat er iets mis. Maar toch, wat ik net zei, het ligt echt wel aan de plek waar je zit.
Al is dat minder van toepassing in de lagere klassen, vanaf het M gaat het verschil in plek meer opspelen.

Handig, gewoon lekker af en toe oefenen!
Die van mij was toen ik hem kocht niet te laden, nu 2 jaar later ga ik alleen met 'm op pad!

mirjamalvaro

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:41

Vanaf het ZZ-zwaar heb je 2 juryleden per proef, ben benieuwd wat dat oplevert bij ons. Juryleden zitten bij hem sowieso niet zo op een lijn geloof ik. :')

Wel fijn dat het trailer laden weer goed ging. Wij zijn ook weer bezig met de jongste telg.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:15

Bij mijn paraproeven heb ik ook altijd 2 juryleden per proef. Bij mij zitten ze er nooit 1 procent uit elkaar. Dat is wel fijn!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 13:18

keshia schreef:
Bij mijn paraproeven heb ik ook altijd 2 juryleden per proef. Bij mij zitten ze er nooit 1 procent uit elkaar. Dat is wel fijn!

Dat is netjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:41

Fijn dat trailerladen ged ging Mywishmax, oefen je dat regelmatig zo, extra buiten de wedstrijden om?

Marietje fijn gelest?

En puntenverschil komt al snel aan dus vind het dan belangrijker dat de plaatsing ongeveer overeen komt. Mijn vorige kring had op selecties altijd 2 jurys, huidige kring pas vanaf het Z

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:09

@ Haike; Dat is eigenlijk best goed, dat zouden ze overal moeten doen!
Plaatsing is inderdaad ook belangrijk, maar toch .... of 1 met 180 en de andere jury geeft 200 + dan is het ook niet leuk meer.

Ik heb echt super fijn gelest! Even goed aan z'n veter gezeten, hij deed ontzettend goed mee.
Hij begint nu steeds sterker en sterker te worden, z'n midden/uitgestrekte draf vindt hij nog heel lastig om ook mooi van achteruit te gaan ipv van het achterbeen af :+ maar dat was gisteren echt ineens een heel stuk beter. _/-\o_
Ik ga met een goed gevoel naar zondag, als hij maar niet gespannen wordt dan moet het prima gaan.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:14

Veel succes alvast voor zondag marietje!
Hebben jullie het trouwens over puntenverschil binnen 1 proef of verschillende proeven achter elkaar ?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:19

over 1 proef, 2 proeven kun je sowieso nooit vergelijken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:20

Binnen 1 proef, 2 verschillende proeven kan je niet vergelijken ;)

Super Marietje!

Haike, eigenlijk niet Maar afgelopen weekend hebben we steeds moeite gehad met laden. Zaterdag terug bijna 3 kwartier bezig geweest ipv 1 minuut normaal. Dus moest nu wel even oefenen weer

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:20

Ah oke ik snap hem dan

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:22

Waardeloos is dat Mywishmax, ik heb daar het geduld niet voor dus blij dat ik dat nog nooit gehad heb :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:29

Marietje35 schreef:
Waardeloos is dat Mywishmax, ik heb daar het geduld niet voor dus blij dat ik dat nog nooit gehad heb :D

Ik heb het geduld wel, alleen gaat dat beter als paard bang is en niet gewoon koppig.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:37

Wij oefenen nu 2x per dag met Kyara en gisteraavond kon de stang er weer achter gelukkig. Raakte ze nog wel wat in de stress toen ze merkte er niet meer uit te kunnen. :(:)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:56

Zo Sterre is er klaar voor. Vanmorgen nog lekker getraind en net ingevlochten.
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 21:56

Marietje fijn dat de les zo goed ging! Op naar zondag!

Mirjam succes morgen! Fijn al helemaal klaar voor bent.

Mywishmax raar dat dan opeens weer slecht wil laden, slim dan keer te oefenen weer.

Ik vandaag niet meer gereden, hele dag weggeweest dus lukte niet, benieuwd hoe dat morgen uitpakt.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:21

Afbeelding
Ze deed het echt super.
Zo spannend als ze het vond net van de trailer af, zo super braaf liet ze zich rijden. 2 super nette fijne proeven, heel mooi constant, mooie aanleuning, hals mooi op lengte, perfect aan de hulpen. Wowie en dat voor een eerste keer zo mee op wedstrijd.
Hadden zelf minstens 2 en misschien zelfs wel 4 wp verwacht en nee ben heel kritisch op mijzelf en zit eigenlijk altijd lager dan de jury. Helaas dacht de jury er anders over, geen winstpunten op haar debuut.
Maar dit beloofd wel wat voor de toekomst!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:24

@ Mirjamalvaro; Wat jammer dat je gevoel niet strookte met de punten. Wat was het commentaar? Heb je het ook laten filmen? Vaak als je het terugkijkt met het protocol ernaast dan geeft het wel verduidelijking.

Hier een super L2 debuut gehad. Zoals van tevoren gedacht; hij was niet zo fijn als dat ik 'm eerst had, maar toch heel prima kunnen rijden. 192,5 en 197 en tweede prijs. Keurig 3 punten mee naar huis op z'n debuut! :) :D
Laatst bijgewerkt door Marietje35 op 20-08-18 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:39

Je bedoelt mij denk ik? Commentaar was over buitenschouder wegvallen, geen enkele keer gevoeld en omstanders geen enkele keer gezien. Overgangen zouden te lang duren, deze waren keurig tussen de twee letters keurig om mijn hulpen. Oh de noodstop overgang werd dan wel weer gewaardeerd, en het halsstrekken wat ze gewoon nog niet goed kan.
Niet gefilmd, maar omstanders zagen het commentaar ook echt niet terug. Nou ja next time hopelijk wel overeenkomst met gevoel.
Maar goed belangrijkste was dat ze echt super heeft gelopen, perfect bleef luisteren. Blijf trots op mijn meisje. :))

Jij goed gedaan!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:47

Ja sorry :+ 2 van die lange namen, haalde ik even door elkaar.
Probeer het te laten filmen, ik vind dat altijd heel verhelderend. Gevoel en hoe het eruit ziet kan zo anders zijn.

Dank je, ben er ook heel erg blij mee! :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:13

Thuis heb ik wel eens filmer, op wedstrijd niet dan heb ik enkel moeder mee en die wil liever kijken dan filmen. En ben al blij dat ze mee wil. :))
Maar ach komt wel goed.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:38

ow, ik dacht omdat je zei omstanders dat er mensen waren om te kijken. :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:25

Ja mijn moeder en van het meiske na mij, die had wel het een en ander bij :=

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 11:55

Vergeten te vertellen; bitfitter is geweest, ik vond het heel leerzaam!
Diverse bitten geprobeerd en heb nu 10 dagen een sprenger sensogan bit om te proberen.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 23:23

ik heb me ingeschreven voor 23-9 in Andijk blijkt het een selectie wedstrijd te zijn :P Fayah is in de B al eens geselecteerd dus ben benieuwd.