[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:54

Mooie platen Marijke, en fijn dat ze zo goed sprongen. Denk je wel om jezelf? Kan hard gaan he.

Zit momenteel niet in de jonge hengsten Ciocco, iig niet van VDL. Zelf wel fan van Candy, maar ik ga dit jaar niet dekken. Zou wel willen spoelen maar even het budget niet voor.

Vera gefeliciteerd! Ik heb dat met mijn vorige merrie gehad, altijd net 1 balkje en geen punten, daar wordt je zo lauw van.

Cheminee, beterschap met de patient.

Marijkeeee
Berichten: 6313
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:56

Cioccolato schreef:
Kent iemand de hengsten Inaico VDL en/of Kallmar VDL? Beide jonge hengsten, eventueel nakomelingen. Die 2 hengsten spreken mij wel aan in combinatie met mijn merrie.


Van de eerste wel een aantal veulens gezien en waren zeker niet verkeerd! mooi bloederig en hoog op de benen. Van de andere komen dit jaar denk ik de eerste veulens.

Marijkeeee
Berichten: 6313
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:08

@Vera: gefeliciteerd met je wp!! fijn dat het is gelukt
@Cheminee: beterschap met je paard
@PK: ja zal op mijzelf passen ;) en ik kwam er toen ook achter dat het misschien niet altijd handig is om alleen op pad te gaan. Maar gelukkig zijn er altijd wel mensen die dan helpen. Fijne vereniging :)

paljaslaura

Berichten: 2749
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:16

Doe je voorzichtig Marijke! Wel mooie fotos en fijn dat ze het goed deden.
En gefeliciteerd Vera met je punt :)

Lithya

Berichten: 2541
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 19:21

Heb ook een paar foto’s. Hij heeft enorm moeite met de hoogte :o

Spoiler:
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 19:33

Vera gefeliciteerd!
Marijke mooie foto's, mooie paardjes en dat vosje is ook een mooi ding! Voorzichtig met jezelf!

Hier vorige week wedstrijd gehad, ik had twee weigeringen en een balk, na de tweede weigering ging ik zelf beter rijden en toen ging het fijner.
Ik was echt bang nog voor mijn parcours, bang om weer te vallen en was eigenlijk zover dat ik niet zou startten.
Toch gedaan dus en aan het einde wel tevreden, ondanks de weigeringen mijn vertrouwen weer terug gekregen.
Had de airbag aangedaan en denk dat ik dat komende zondag weer doe.
Met afsteigen vergeten dat ik de airbag had dus niet losgemaakt :+
Met Castello kan dat nog, maar Cascade is ruim 10cm groter dus boem daar ging de airbag :=

Cioccolato

Berichten: 6751
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 20:33

Jeetje Marijke.. Rustig aan doen met jezelf! Wel fijne resultaten en gave foto's.

Luthya ook gave fotos!

Klinkt toch als een fijn resultaat voor jezelf JEs en daar gaat het uiteindelijk om!

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:16

:wave:

Ik kom ook weer even onder mijn steen vandaan. Beetje radiostilte van mijn kant, sorry. :D erg druk geweest en paard is niet helemaal goed helaas dus erg rustig op het gebied van paarden.

Even vluchtig bijgelezen.
Leggings.. Ik geloof best dat als je het figuur ervoor hebt het een goede uitvinding is maar mij niet gezien.. Voel me er niet prettig in in ieder geval.

Cheminee, uitslag binnen? Wat vervelend zeg zo alles tegelijk. Sterkte!

Vera, gefeliciteerd met je eerste winstpunt! Fijn. Op naar de volgende :D

Carola, fijn dat je jonkie zo lekker gaat! Leuk dier vind ik het. En ik ben helemaal niet zo bekend met de VDL hengsten. Otto was een Chello III VDL en dat was een mega fijn paard om mee te werken (behalve in t springen :+ ) maar geeft leuke paarden, ook in de dressuur ring. Gewoon lekker allround. Maar ik zou ook als ik jou was naar hun hengstenkeuring gaan.

Marijke, mooie foto’s! Maar ben je zelf wel oke? Was een beste val die je gemaakt hebt dan..

Eva, jou merrie gaat wel lekker of niet? Zag filmpjes voorbij komen op insta. Leuk! En rij je nog bij Lammert?

Lithya, mooie foto’s!

Jes, je hebt goed gereden dus! Is dat “vieze” gedrag bij de in/uitgang al beter?

FCSA

Berichten: 6381
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:26

Wat is er aan de hand met je merrie, Nann?

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 00:06

Ze zat vast in haar hals dus de osteopaat laten komen maar dit keer een ander, die van mij zit in holten en had echt even geen mogelijkheid om daarheen te gaan dus een gekozen die al op stal komt. En ik ben echt een zeikerd met osteopaten := heb ook echt veel spijt van mn keuze. En niet omdat diegene echt iets verkeerds heeft gedaan, maar meer omdat ik mijn osteo 100% vertrouw en deze niet dus t zit me gewoon niet lekker..
Maar goed, ze zat vast in haar hals dat heeft hij verholpen maar ze zat ook vast in haar schouder. En na de osteopaat is ze dramatisch.. Zwaar uit balans, voelt net alsof ik op een onbeleerd paard stap of atactisch ofzo.. Maar het komt volgens mij vrij duidelijk uit haar rug/achter het zadel dus hopelijk kan mijn eigen osteo ons helpen volgende week en anders rondje DA. Lig er nu al 3 maanden uit.. Eerst een blessure bij mijzelf en toen dit.

Het is er nooit meer van gekomen maar heb nog steeds een bit voor je :')

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 00:21

Nann wat balen van de osteo!

Dat vieze gedrag is het andere paard, we hebben hem al even niet meer meegenomen.
Thuis begint hij ook weer te klieren, en ik heb geen zin meer om erop te stappen, vind het zelfs eng als de kinderen in de buurt zijn, niet dat hij ze express zal raken maar met zijn geklier doe ik niets anders dan de kinderen in de gaten houden terwijl mijn man erop zit.
7 april gaat hij mee op de onderlinge, ik hoop eigenlijk dat mijn man hem binnenkort toch wel wil verkopen.
Alles is nagekeken dus probleem is of puberen of karakter.
ML denkt er nog aan hem 6 maanden bij een professioneel ruiter te zetten maar ik ben bang dat we er daarna alsnog achter komen dat het niets wordt en we dan een hoop geld kwijt zijn.
Andere optie is nog om hem 6 maanden met rust te laten, hij komt binnenkort weer bij zijn moeder in de wei misschien kan die hem nog een beetje opvoeden.
Na die 6 maanden kijken hoe het gaat en gaat het niet hem alsnog verkopen, zolang je niets van hem verwacht is hij lief, maar zodra je iets van hem vraagt begint het gezeur.

FCSA

Berichten: 6381
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:17

Wat balen zeg, Nann. Ik kan me de frustratie voorstellen! Jullie waren zo lekker op weg. Duimen dat je eigen osteo het kan fixen...

Ik had inmiddels al een Trust Inno sense gekocht, maar ben er niet echt tevreden over (het overmatige knauwen blijft). Misschien eens een bitje met tongboog proberen. Iemand daar ervaring mee?

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:20

Gelukkig iemand die het snapt! Haha. Soms denk ik wel eens dat ik zelf te moeilijk denk. Maar ben gewoon een zeikerd wat m’n paard betreft. :D

Ah wat balen.. Ik heb geen ervaring met een tongboog, sorry. Hoe gaat het verder bij jullie? En het huis? :)

FCSA

Berichten: 6381
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:26

We verhuizen deze week van de caravan naar het huis *\o/*
Van de stallen ligt nu de fundering, over een week of 6 kunnen de paarden hopelijk ook verhuizen. Kijk ik enorm naar uit :)

Het trainen staat nog steeds op een wat lager pitje (veel bos en ongeveer 3x per maand training/les), maar ik heb het idee dat het buitenrijden Grey wel goed heeft gedaan en ook met springen/rijden zijn we wel vooruit gegaan.

Ik duim dat je snel weer lekker kunt rijden!

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:30

Wow dat is snel gegaan! Voor mijn gevoel zijn jullie er pas gaan wonen. Maar wat een fijne vooruitzichten! Lekker.
En een “vakantie” of in ieder geval op een lager pitje trainen kan ook wel eens goed zijn. Het mooie weer komt er weer aan dus kan je ook weer lekker crossen. Maarsbergen zit al om de hoek haha.

FCSA

Berichten: 6381
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:08

Ja, alles is nu veel dichterbij. Heel fijn!

Lithya

Berichten: 2541
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:51

Hoe gaat het nu Marijke?

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:13

Is de spierpijn nog te houden Marijke? Zo te horen heb je een beste smak gemaakt :=
Wel gave foto's, vooral van Kate :+:

Dat schiet op FCSA! En van een beetje vakantie worden paarden bijna nooit slechter.
Bitje met tongboog is voor sommige paarden heel fijn, maar niet elk paard vindt de tongvrijheid fijn, omdat er dan weer meer druk op de lagen komt. Enige manier om er achter te komen is proberen.

Ik snap je helemaal Nann, hopelijk kan je eigen osteo het weer wat beter krijgen. Zelf ook heel kritisch op wie wel en niet aan de paarden komt, in het verleden ook weleens dergelijke ellende gehad na behandeling door een 'vreemde' osteopaat.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 22:19

Jes schreef:
Nann wat balen van de osteo!

Dat vieze gedrag is het andere paard, we hebben hem al even niet meer meegenomen.
Thuis begint hij ook weer te klieren, en ik heb geen zin meer om erop te stappen, vind het zelfs eng als de kinderen in de buurt zijn, niet dat hij ze express zal raken maar met zijn geklier doe ik niets anders dan de kinderen in de gaten houden terwijl mijn man erop zit.
7 april gaat hij mee op de onderlinge, ik hoop eigenlijk dat mijn man hem binnenkort toch wel wil verkopen.
Alles is nagekeken dus probleem is of puberen of karakter.
ML denkt er nog aan hem 6 maanden bij een professioneel ruiter te zetten maar ik ben bang dat we er daarna alsnog achter komen dat het niets wordt en we dan een hoop geld kwijt zijn.
Andere optie is nog om hem 6 maanden met rust te laten, hij komt binnenkort weer bij zijn moeder in de wei misschien kan die hem nog een beetje opvoeden.
Na die 6 maanden kijken hoe het gaat en gaat het niet hem alsnog verkopen, zolang je niets van hem verwacht is hij lief, maar zodra je iets van hem vraagt begint het gezeur.

Ik heb jou bericht helemaal over het hoofd gezien, sorry! Maar pff lastig verhaal.. Snap dat je nu even niet goed weet waar je goed aan doet.
Hopelijk is het puberen en is het met een periode van rust minder en kunnen jullie er wel fijn mee aan de gang. 6 maanden in training zetten is wel een heel duur grapje :=

Gomir, ja vervelend is dat hè? Hoe heb jij het opgelost? Tijd geven of je eigen/andere osteopaat erbij gehaald? Konden ze maar praten hè.

Marijkeeee
Berichten: 6313
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 09:54

Lithya schreef:
Hoe gaat het nu Marijke?


Best oké denk ik. Kom er wel achter dat mijn energie niveau laag is en na 1 paard rijden of stuk lopen ben ik bek af.. doen mijn ribben zeer. Misschien word ik ook nog wel verkouden geen idee. Dus heb t de afgelopen dagen bij 1 rijden gehouden en rest longeren.

Kate heeft mij afgelopen maandagavond erg laten schrikken. Op de een of andere manier had ze haar los getrokken in de trailer en hing ze over de voor stang. Maar ook stond de grote voordeur van de trailer open. Wij hadden de boel echt allemaal dicht gedaan. Maar om een lang verhaal kort te maken. Kate besloot om via de voordeur de trailer uit te gaan... had nooit gedacht dat t paste maar ze heeft haar gewoon even afgezet en zo klom ze de trailer uit terwijl wij erbij stonden. Wat een mazzel hebben we gehad en gelukkig hadden we haar in de beschermers staan rondom en dat heeft heel wat schade kunnen voorkomen. Ze had nu wel her en der wat schaafwonden en hoofdpijn denk ik want bij haar pony had ze ook beste plekken. Toen moest ik de finale nog rijden met haar.. eerst maar even gestapt en gekeken of t wel kon. Mocht wat later starten. Nou ze was niet zoals anders maar verder wel heel braaf. Sprong netjes foutloos rond met een mooie 8 voor het paard. Het kan allemaal nog wat netter maar was heel tevreden en blij dat ze nog heel is. Vanaf nu gaat ze niet meer mee :P en blijft mijn bijrijdster haar wat rijden tot ze te zwaar word. Eind juni begin juli is ze uitgerekend.

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:18

Van een hufter nam ik mooi afscheid Jes, wat moet je ermee. Juist ook met kinderen, hoeft niet eens wat met de kids te gebeuren maar kan ook zo maar met jullie zijn. Natuurlijk is paardrijden altijd een risico maar je hoeft het er niet nog dikker bovenop te leggen.

Jeetje Marijke, je hebt wel een feestweek! Gelukkig is ze er goed uit gekomen :j

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:16

Jeetje Marijke het zit je niet mee.. Gelukkig is ze er goed vanaf gekomen! Ik weet niet wat voor trailer je hebt maar kan me haast niet indenken dat mijn paard door mn voordeurtje past.. :=
En pas je op jezelf?

Marijkeeee
Berichten: 6313
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:17

Nann__ schreef:
Ze zat vast in haar hals dus de osteopaat laten komen maar dit keer een ander, die van mij zit in holten en had echt even geen mogelijkheid om daarheen te gaan dus een gekozen die al op stal komt. En ik ben echt een zeikerd met osteopaten := heb ook echt veel spijt van mn keuze. En niet omdat diegene echt iets verkeerds heeft gedaan, maar meer omdat ik mijn osteo 100% vertrouw en deze niet dus t zit me gewoon niet lekker..
Maar goed, ze zat vast in haar hals dat heeft hij verholpen maar ze zat ook vast in haar schouder. En na de osteopaat is ze dramatisch.. Zwaar uit balans, voelt net alsof ik op een onbeleerd paard stap of atactisch ofzo.. Maar het komt volgens mij vrij duidelijk uit haar rug/achter het zadel dus hopelijk kan mijn eigen osteo ons helpen volgende week en anders rondje DA. Lig er nu al 3 maanden uit.. Eerst een blessure bij mijzelf en toen dit.

Het is er nooit meer van gekomen maar heb nog steeds een bit voor je :')


Hé dat is mooi K zeg! en apart dat ze daarna zo anders voelde. Misschien dat ze weer moet aansterken? Heb ik ook een keer gehad met 1 paard die na de behandeling heel apart voelde maar na een paar keer rijden was het weer normaal en soepel.

Maar klopt konden ze maar praten! dan wist je gericht hoe je ze kunt helpen.

Marijkeeee
Berichten: 6313
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:18

Nann__ schreef:
Jeetje Marijke het zit je niet mee.. Gelukkig is ze er goed vanaf gekomen! Ik weet niet wat voor trailer je hebt maar kan me haast niet indenken dat mijn paard door mn voordeurtje past.. :=
En pas je op jezelf?


Bucker Careline (https://titanjelsum.nl/wp-content/uploa ... -x-480.jpg)
De deur is van boven tot beneden dus een grote deur. Maar had echt niet gedacht dat een paard daar doorheen kon zonder de boel te slopen. Alles is nog heel. Echt mazzel gehad

Lithya

Berichten: 2541
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:20

Tje Marijke, wat een clown. Dat zal zeker schrikken zijn. Doe je met jezelf ook even voorzichtig?

Nann, als je nu al ogen voor en achter moet hebben, waarom verwacht je dat hij na het puberen of doorrijden door een ander wel een lieverd wordt?