Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:11

Dispar_Vulgo schreef:
eefjuh20 schreef:
Even een vraagje..Krijg je bericht als ze je filmpje hebben ontvangen??Ik heb die van mij zondag ingestuurd maar geen bevestiging gehad(is de eerste keer dat ik mee heb gedaan met een online event..)

Nee je krijgt alleen bericht als hij niet goed ontvangen is door KNHS.
Als je erg twijfelt of je filmpje goed is aangekomen, kan je KNHS een appje sturen. Zie paar berichten terug!

Oké,dank je voor de info!Ik had inderdaad al gelezen dat je met de Knhs kan appen

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:29

Hoi allemaal! Ik ga morgenochtend voor het eerst een proefje opnemen en heb een vraag. Wij hebben een buitenbak en binnenbak, maar ik vind de binnenbak toch iets prettiger rijden. Nu is het zo dat onze binnenbak bij C grenst aan een soort bij-kantine. Je hebt daar een raam dat om en om uit een stukje raam en een stukje hout bestaat. Je kunt dus niet 2-5 meter achter de C filmen want dan heb je de hele tijd een stuk hout op film. Nu lees ik de bepalingen opnieuw door en staat er dit:

1. Je gaat bij de letter C staan (indien mogelijk 2 tot 5 meter achter C, dit is alleen mogelijk als er geen hek of bakrand in beeld is). Is dit niet mogelijk dan mag je ook in de rijbaan staan bij C.

Betekent dit dus dat de filmer in de bak, op de hoefslag bij de C mag gaan staan? Dan moet je als ruiter dus ietsjes eerder afwenden in de hoek? Hebben jury's dit al eerder gezien op film? Ik hoor het graag :D

PSvanLot

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:35

Zoals jij het zegt. De deelnemer maakt dan de bak 2 meter korter. Dat wordt veel gedaan.

Verschrikkelijk als bij het halthouden bij C niets te zien is behalve de bovenlijn. Ik ben bijna in staat om dan een 1 te geven.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:39

PSvanLot schreef:
Zoals jij het zegt. De deelnemer maakt dan de bak 2 meter korter. Dat wordt veel gedaan.

Verschrikkelijk als bij het halthouden bij C niets te zien is behalve de bovenlijn. Ik ben bijna in staat om dan een 1 te geven.

Dat is inderdaad jammer, maar gelukkig rij ik proef 14 en daarbij moet ik halthouden en achterwaarts op de X en verder is het wijken en galop op de volte bij E en B. Dus voor proef 14 hoop ik dat het niet heel vervelend is voor de jury?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:40

Nee, als je geen oefeningen hoeft te rijden op C is het minder erg.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:43

PSvanLot schreef:

Bedankt voor je antwoord! Ik ga morgen een stukje filmen om te kijken hoe het eruit ziet, dan kunnen we altijd nog naar buiten verplaatsen :D

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:45

Wij hebben vanavond zonder echte voorbereiding een proefje opgenomen. Land begon al glad te worden. Hij was chill, ik was chill en dat is vooral waarom wij deze online events rijden. Relaxter worden in het proeven rijden. Hem leren dat die niet als een benen zwaaiende debiel door de baan hoeft en ik dat ik gewoon normaal kan blijven rijden ook als het een proefje is. Helaas geen nette kleding aan daarom, maar goed.... is maar een keertje niet anders! Alles om het doel te behalen haha. Deze keer gelukkig geen grote fouten!

Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:49

PSvanLot schreef:

Ik lees hier vaker dat de juryleden een 1 geven en ik heb ook een 1 op mijn protocol. Ik heb nog nooit eerder een 1 gehad. Is dat nieuw of heb ik altijd lieverdjes gehad die niet lager dan een 3 durfden te geven?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:53

PSvanLot schreef:

Hoe zie je dat dan graag voor je? Ik ben dus iemand waar dat bij gebeurt. M1 proef 18 en bij onze binnenbak kun je niet anders dan op de hoefslag staan. We hebben een balkje neergelegd om de bak iets korter te maken maar ja... Handig is anders.

Een andere jury gaf de tip om de filmer van de hoefslag af te lopen naar G zodat je dan beter kunt filmen. Echter beweeg je dan natuurlijk wel een stuk meer. Wat is nou echt handig? De bak versmallen heeft voor de gebroken lijn verder wel invloed vind ik. Lastig hoor! :-)

benieuwd naar de feedback. Al ben ik er tot nu toe goed mee weggekomen, geen 1 haha.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:54

Annetje schreef:
PSvanLot schreef:

Ik lees hier vaker dat de juryleden een 1 geven en ik heb ook een 1 op mijn protocol. Ik heb nog nooit eerder een 1 gehad. Is dat nieuw of heb ik altijd lieverdjes gehad die niet lager dan een 3 durfden te geven?

Ik echt altijd een 5 of gewoon een 6. Je ziet zijn hals en hoofd maar verder is het gewoon niet goed zichtbaar. We doen het niet expres maar het is gewoon een kwestie van ruimte?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:55

Wat een vreemd advies om naar de G te lopen.. Dan zou ik het filmpje terugsturen. Wat enorm raar dat diegene dat aangeeft....

Bak versmallen, of rijden in een baan waar het wel kan.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:09

Yevrah schreef:
PSvanLot schreef:

Hoe zie je dat dan graag voor je? Ik ben dus iemand waar dat bij gebeurt. M1 proef 18 en bij onze binnenbak kun je niet anders dan op de hoefslag staan. We hebben een balkje neergelegd om de bak iets korter te maken maar ja... Handig is anders.

Een andere jury gaf de tip om de filmer van de hoefslag af te lopen naar G zodat je dan beter kunt filmen. Echter beweeg je dan natuurlijk wel een stuk meer. Wat is nou echt handig? De bak versmallen heeft voor de gebroken lijn verder wel invloed vind ik. Lastig hoor! :-)

benieuwd naar de feedback. Al ben ik er tot nu toe goed mee weggekomen, geen 1 haha.

Mijn filmer staat achter C aan de bakrand (scheelt dus wel ietsje met ín de bak staan).
Maar voor C halthouden doe ik iets eerder afwenden en halt op A-C lijn ongeveer 2 meter naast C dus. Dan is m’n paard helemaal te zien en ik tot mn middel, dat is prima!
Overige lijnen gebruik ik wel gewoon de hele bak.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:12

Dat is inderdaad een hele goede oplossing.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:29

Ik heb hier ook wel eens gelezen bij mensen dat ze dan tijdens het HH en achterwaarts, de camera uitzoomen. Dit kan bij sommige telefoons. Zodat de gehele combinatie wel zichtbaar is. En daarna de camera weer terug zoomen naar normaal.

Tja officieel is het tegen de regels, het zoomen. Maar stond mij bij dat iemand of meerdere het zo hadden ingestuurd. Iemand daar al een reactie op terug of dat idd is afgekeurd of niet?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:51

Caritas schreef:
swatch schreef:
Ik heb inmiddels een reactie van de KNHS gekregen mbt het zichtbaar zijn van de proeven. Dit is gewoon ondervangen doordat ze de algemene bepalingen hebben veranderd, ze hebben er toch staan dat het voor derden te zien is.
Dat de naam van de persoon genoemd wordt, is ook geen probleem dat is anders ook.
Alle informatie zichtbaar in het paspoort daar wordt niet over gesproken.

Deze verandering in de bepalingen hebben ze volgens hen in overleg gedaan met de autoriteit persoonsgegevens.

Ik blijf het een beetje apart vinden eigenlijk.

Geloof ik echt geen reet van.

@dwensink: Wow joh! Was jij de B ook zo snel door? Super joh!

Inderdaad. Make that the cat wise :+

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:25

Queelens schreef:
swatch schreef:
Ik heb inmiddels een reactie van de KNHS gekregen mbt het zichtbaar zijn van de proeven. Dit is gewoon ondervangen doordat ze de algemene bepalingen hebben veranderd, ze hebben er toch staan dat het voor derden te zien is.
Dat de naam van de persoon genoemd wordt, is ook geen probleem dat is anders ook.
Alle informatie zichtbaar in het paspoort daar wordt niet over gesproken.

Deze verandering in de bepalingen hebben ze volgens hen in overleg gedaan met de autoriteit persoonsgegevens.

Ik blijf het een beetje apart vinden eigenlijk.

Inderdaad. Make that the cat wise :+

Nou...dat is/was gewoon een datalek! Daar moet je melding van doen bij de autoriteit persoonsgegevens. Ik weet niet beter dat je dan ook de betreffende personen wiens data gelekt is, moet informeren. En dat je bij wijzigen privacybepalingen alle deelnemers moet informeren...

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:25

PSvanLot schreef:
Dat is inderdaad een hele goede oplossing.

Oké gaan we dat doen. Eerder afwenden dus. Thnx

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 07:07

MerleSimone schreef:
Nou, ik heb eindelijk wat verduidelijking via de app.

Hoi Simone,
Ik ben voor je op zoek gegaan, helaas hebben we je proefje naar een jury gestuurd maar niet terug ontvangen. Ik zet hem nu voor je klaar en hij gaat er vandaag nog uit. Groetjes, ****

Dus het ligt niet bij de KNHS, hoewel ik wel vind dat ze daar misschien al eerder hadden kunnen ingrijpen. Maar misschien een gevalletje veel te veel proeven om nog vinger aan de pols te kunnen houden.

Ik hoop dat die vandaag nog bij een jurylid terecht komt en ik dan woensdag of donderdag m'n uitslag kan verwachten! @Rosanne misschien is dit bij jou ook? Omdat we beide M1 startten.

Ik heb nu een hele lading M1 proeven ontvangen met oude data. Misschien zit je hier tussen allebei. Als iemand wat wil weten mag je mij ook altijd een pb sturen met combinatie nummer

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 07:45

Ik allerlei klasses met oude data. Zo eens werk van maken.

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 07:52

Yes fijn om te lezen!! Dat geeft hoop :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:46

Gewoon weer een geknipt filmpje. Voorstellen etc op zijn kant, ik dacht eens kijken of ze verderop het scherm draaien. Zie ik dat ze na het voorstellen ineens aan de andere kant van de baan is en het beeld recht is... Hier word je toch simpel van...

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:49

We zitten toch niet meer in de beginfase? Ik zou zoiets echt terug sturen en jammer dan. Het is duidelijk zat inmiddels en er zijn genoeg voorbeelden te vinden. Regels zijn regels.

Zonde van je tijd en van al die mensen die wachten en het wel netjes hebben gedaan.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:51

PSvanLot schreef:
Gewoon weer een geknipt filmpje. Voorstellen etc op zijn kant, ik dacht eens kijken of ze verderop het scherm draaien. Zie ik dat ze na het voorstellen ineens aan de andere kant van de baan is en het beeld recht is... Hier word je toch simpel van...

Mensen kunnen blijkbaar echt de instructies niet lezen. Dit staat toch echt duidelijk beschreven.

Zo weer inschrijven voor wedstrijd van 9 juli. Weet nog niet zeker of ik mee doe, maar anders kom je er niet meer tussen :')

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:52

Volgens mij valt het tegenwoordig mee, gisteren kon ik me nog inschrijven voor de online event die vorige week open was gegaan. Nu met de meetmomenten zie je dat het wel wat terug aan het lopen is.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:56

Ik ga mij zo inschrijven voor het nieuwe event. Kan je ook nog het paard waar je mee rijdt wijzigen? Of alleen de klasse?