[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

droversrun

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:40

Nogmaals bedankt voor jullie lieve woorden, nu gelukkig op een iets leuker bericht :)
Ja klopt inderdaad, Noukie. We gaan het zien, ik hoop foutloos en lekker te kunnen rijden zoals thuis en hopelijk zijn de punten dan ook wat beter dan vorige keer. En zo niet ga ik gelukkig de dag daarna 2 weken op vakantie en kan ik me er niet al te lang druk om maken :+

@Emma, wil jij mij nog een PB'tje sturen? :)
@Noukie, heb je je wel al ingeschreven voor de wedstrijd of niet?
@Sanne, wat verdrietig en fijn nieuws tegelijkertijd. In ieder geval gefeliciteerd met de verkoop en sterkte met het afscheid.
@Dankjewel Roosje, ik weet het nog niet zo goed. Ik twijfel heel erg tussen een kur voor een beetje mijn leeftijd met een lekkere beat of tussen iets heel zwaars en meer een beetje zoals Edward zijn kuren zeg maar. Maar als iemand tips heeft heel graag!

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:55

Leenzadel is wel oké Noukie, niet briljant maar voor een maandje kan het wel.

Ohh wat lastig Sanne! Stoere beslissing wel!

Hier gaat het met beiden goed Roosje. Heb gisteren weer voor het eerst op Juul gezeten en die deed het heel goed! Merk vooral met het aangalopperen en überhaupt rechtsom rijden een enorm verschil. Ik ben dus blij. Heb het idee dat Juul nu ook fijner in dr vel zit.

Ik heb je een PB gedaan DR. Waar ga je ook al weer heen op vakantie?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:33

Roos, we focussen met name de wissels (ehm, niet zozeer de wissel an sich maar de galop als geheel, vooral dat hij blijft ontspannen en open blijft staan voor hulpen, ook als er iets 'onverwachts' gevraagd wordt) en buiging en afwerking in de zijgangen. Ondertussen gaat ie steeds fijner draven, dus dat is een leuke bijkomstigheid :D

DR, ik heb wel opgegeven, in april pas, maar ook de afspraak dat als ik niet tevreden ben hoe het thuis gaat, dat ik m dan om zet naar t M en mn ma m start :)
Lastig met de kur, ik moet zeggen dat ik soms wel dingen zie waarvan ik denk: dit is téveel muziek je de ruiter leuk vindt en te weinig passend, waardoor het geheel enorm rommelig wordt. Maar muziek passend bij jou en dan goed ingepast vind ik wel heel gaaf. Al kan ik me ook echt wel vinden in de meer 'stemmige' kuren. Kortom, aan mij heb je niks :')
Ik heb ooit wel over een kur gedacht en had eigenlijk hetzelfde dilemma. Leek me supertof om muziek van Stromae te pakken (muziek gaaf en paard komt uit dezelfde regio), maar vrees ook dat niet iedereen dat kan waarderen... :=

Nog leuke nasleep met zadels. Ben echt behoorlijk genaaid..
Waarom zou je mensen nog vertrouwen ook.

Jullie nog leuke dingen meegemaakt lately? :') :+

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 22:52

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afgelopen week m’n allerbeste vriendje in laten slapen. Echt een rot week gehad. Heb wel gereden en m aan de longe gehad maar ik was er echt niet bij.
17 jaar is een mooie leeftijd maar ik ben er zo ziek van.
Afbeelding
Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 22:55

Oh vreselijk Kim gecondoleerd met het verlies van je maatje. Hier ook een jack in huis en een boerboel zijn net als Dex mijn kinders en ik kan niet zonder ze.
Maar 17 jaar is een fantastische leeftijd en hopelijk in goede gezondheid door gebracht.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 22:56

Ach... die dingen zijn altijd rot...
Ook al is de leeftijd mooi...
Sterkte!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 07:10

Sterkte Kim!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 08:24

Wat rot, Kim! Sterkte!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:25

Dank jullie wel, gelukkig had hij nooit wat. Wel eens gegrepen door een andere hond en dan bij de dierenarts beland. En nu ook, op vrijdag af en toe door z’n achterpoten zakken. Zaterdag zelfde en wilde hij slecht mee lopen met uitlaten. Ook viel hij een keer om. Zondag zakte hij steeds in spagaat, viel vaker om. Maandag afspraak gemaakt maar toen wilde hij eigenlijk al niet meer uit zijn mand komen.

T hakt er hard in maar blij dat het geen weken gemartel is geweest

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 19:30

Snap ik na zoveel jaar. Dat doet wat met je, al is het dan gelukkig op een waardige manier gegaan.

Ik had vandaag een knappe pony. Beide kanten een goede wissel en stoer draven. Zal er vast iets mee te maken hebben dat ik me gister heb laten inspireren bij de subtop in utrecht O:)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 22:38

Goed bezig Noukie!

Ik ben vandaag toch maar voor de tweede keer z1 gestart. Was niet zo best. Het dak was met die wind enorm aan t klapperen en dat vond hij eng. Hij blijft wel braaf maar hij kruipt achter t bit en ik heb echt wel moeten overleven in de proeven. Paar grote fouten. Kreeg m in de laatste eenvoudig wissel niet meer in galop omdat hij niet naar die hoek durfde dus t laatste stuk maar in draf gedaan * oepsie*

Eerste proef twee wissels aan snot en toen kwam ik niet meer naar draf vanuit galop alleen maar naar de stap.
Met 221 en 206 en twee eerste prijzen was het behoorlijk over gewaardeerd denk ik
Maar ik ben er blij mee.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 22:45

Wow en dan toch nog zulke punten, gefeliciteerd!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 22:49

Poeh kim wat een punten meerdere hier doen er een moord voor...
Vandaag ondanks de wind fijn kunnen rijden.
Druk met zelf weer fit en in vorm te komen maar helaas werkt mijn lijf niet mee. Kwam vandaag ook tot de ontdekking dat Dex zijn 3e tand door aan het komen is bijna 6 maanden oud en het gaat nu wel erg hard.
Morgen een foto shoot met zn 3tjes ik ben benieuwd. Fijn weekend allemaal.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 12:13

Het was imo echt wel een beetje positief gejureerd maar soms verdien je ze en krijg je ze niet en nu andersom. Ik had een aantal 4en waar ik mezelf 2en had gegeven.
Gelukkig veel 7ens en een paar 8en om te compenseren.

Wat een slecht weer is t vandaag zeg bah! Voor t eerst dat in mijn bak ook plassen staan. Echt huilen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 13:23

Gefeliciteerd toch Kim! Moest stiekem ook wel even lachen om je verslag en dan de punten.

Vandaag wel heel slecht idd. Ik ben vanmorgen maar naar een binnenbak gereden. Ging nog net voor de wind echt aantrok en daardoor wel erg fijn een uurtje gereden. Op de heenweg stonden wel veel straten half blank. Vanmiddag even kijken of hij nog even aan de hand kan stappen ofzo, hebben we er toch weer wat van gemaakt :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 13:58

Nou ik ben ook wel jaloers op die punten hoor, zeker in het verband van jouw verslag! :D

Nou wat een weer hè...
Mijn les van Herman in de binnenbak door m’n neus geboord, clinic geannuleerd vanwege de storm...
Ook wel logisch, wij waren nu ook niet meer met de trailer op pad gegaan, het is hier echt weer bar.

Paarden net wel buiten gezet, ze vinden er weinig aan maar je moet toch wat...
Alles staat weer blank en het waait mega, want moet je dan nog doen...

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 17:07

Het is inderdaad rot weer. Ook vandaag weer. Gelukkig kan ik aardig flexibel werken, dus net al even gereden tussen de buien door.

Fijn, Noukie, dat je naar een binnenbak kan rijden. En kijken naar anderen vind ik ook altijd zo leuk. Met mijn les probeer ik er ook altijd vroeg te zijn, zodat ik kan kijken naar iemand anders.
En wat is er mis gegaan met je zadel?

Knap gedaan, Kim! Denk inderdaad dat sommige wel een beetje jaloers zijn op je punten, ondanks dat je niet tevreden was. Ik tenminste wel!

Wat balen, Laura, dat je lijf niet mee wilt werken. Hopelijk gaat het snel weer iets beter. Scheelt het ook voor jou als het de temperatuur stijgt?

Zelf zou ik gaan voor een kur die bij mij past en niet bij de jury. Jij gaat er mee rijden en de juryleden wisselen toch de hele tijd. En als je een kur hebt die bij jou past, dan rij je er ook beter op. Dus lekker gaan voor iets waar jij blij van wordt!

Hier afgelopen vrijdag les gehad. Poeh, wat gaat hij leuk sjouwen! Zelf vind ik reuze moeilijk en vooral de afgelopen maanden heb ik voornamelijk getraind op ontspanning en laag en neerwaarts rijden. Nu mocht ik hem hoger instellen en daar houden. Hij gaat dan zo mooi zitten op zijn kont. Dus daar gaan we lekker aan werken. Ook de oefeningen van de proef een beetje doorgenomen en die zijn eigenlijk al veel beter dan ik zelf had verwacht. Dus nu al lekker zenuwkriebels in mijn buik voor a.s. zaterdag. Gelukkig is mijn starttijd al om 9u, dus hoef ik me niet de hele dag druk te maken. :+

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 18:01

Even veel bijgelezen, sorry dat ik niet overal op reageer..

Sterkte Kim :(:) Wel leuk dat je toch nog zo'n hoge punten kreeg!

Klinkt goed Roosje, alvast veel succes!

Hier ben ik de laatste tijd erg druk geweest. Naast mijn fulltime baan en de paarden, ben ik nu ook bezig met opnames voor een Apple TV series. Ben nu zo'n 80/100u pw van huis, maar het is uiteraard hartstikke gaaf :#
Als leuke bonus weet ik nu ook veel meer qua Western stijl, want de eerste dag had ik echt geen idee hoe ik mijn paard op moest tuigen. Sta je dan met je 20 jaar paarden ervaring... :+

Qua dressuur gaat het ook steeds beter. Mijn merrie blijft veel constanter in de verzameling/aanleuning en begint de vliegende wissels ook steeds meer te begrijpen. We hebben afgelopen week ook een M parcours gesprongen.. Het is alweer even geleden sinds ik dat gedaan had, maar gelukkig is zij dapper genoeg voor ons allebei :=

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 01:04

Thanks voor je PB Emma! Ik reageer er even op als ik terug ben van vakantie. Zit lekker in Mexico :D

Haha Noukie thanks voor je advies :+ Stromae vind ik inderdaad ook hele gave muziek!

@Nimber, wat sneu van je beste vriendje! Veel sterkte. En gefeliciteerd met je punten, heel mooi resultaat zeg.

@Laura, gaat het al wat beter? Hoe ging de fotoshoot? Al foto’s te zien gehad?

@Roosje, leuk je wedstrijd! Waar ga je starten?
@Snowwhite, klinkt druk maar wel heel leuk. Kun je van de western veel leren voor de dressuur?

Hier dus lekker in Mexico nu, lange vlucht gehad maar wel heel fijn nu hier. Ik heb zaterdag nog meegereden met de selecties voor IB. Ging best goed, was zelf in ieder geval tevreden. Hij was allleen een beetje druk en dan vergeet ik zelf te rijden. We hadden nog ruim 65 en 66% en een vierde plek dus opzich prima maar had stiekem wel op meer gehoopt. Volgende wedstrijd is 2 dagen na mijn vakantie dus dat komt vast goed :+
Daarnaast heb ik de dag voor mijn vakantie de meest fantastische merrie uit m’n leven nog verkocht. Mijn lieve Jonne gaat verder onder mijn beste vriendin. Ze blijft ook bij ons op stal dus beter had ik me niet kunnen wensen maar heb het er stiekem toch best een beetje moeilijk mee..

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 08:39

DR nee lijf wil helaas nog niet. Zenuwpijn is maximaal op het moment.
Tel daar weer 2 slapeloze nachten bij op dus het gaat lekker hier hihi.
Shoot was super leuk en ook al wat voorproefjes gekregen
Wauw je merrie verkocht aan je beste vriendin en ze blijft op stal! Lastig maar ook fijn hoop ik voor jou ze blijft in de buurt en je kunt haar nog knuffelen en dagelijks zien.

Oh mexico heerlijk in de zon hier regent het alleen maar.
Mooie scores en succes met concours na je vakantie

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 08:49

DR wat heerlijk Mexico!

Laura wat oliebol dat je lijf niet mee wil doen. Knuff.

Jemig snow een M parcours! Ik schijt al in m’n broek bij een grondbalk. Super stoer van je.

Nouvel ga je altijd naar Herman toe?

Roosje succes zaterdag! Lekker knallen. En 9 uur is wel heel vroeg.

Bedankt voor de leuke reacties, ben er ook echt blij mee. Ben heel benieuwd wat hij kan scoren zonder spanning en zonder fouten.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:10

Nouvel, aan de kust zal de wind helemaal wel weer hard gegaan zijn inderdaad. Hier vandaag eindelijk weer een dag rustig en droog. Helaas maar voor even

Roos, misschien had je het al gezegd, maar bij wie les jij? Ik kijk idd graag mee bij mijn instructeur als er iemand komt lessen op stal. Altijd leerzaam. Wat fijn ook dat je les zo goed ging! Dat geeft een goed gevoel :) Succes alvast voor zaterdag!
Ik stuur even PB over het zadel, want er loopt nog eea..

SW, holy ****, even een 1.20 rijden. Ik vind je stoer! Mijn max ligt op 90cm in de ring _O-

DR, geniet van je vakantie! Nette scores hoor, volgende keer net wat meer van jou en dan gaan de punten wss ook weer verder omhoog. En fijne oplossing voor Jonne klinkt het.

Laura :(:) Wat zuur dat je lijf weer in de tegenwerk stand zit. Zag wel mooie foto's voorbij komen van de shoot!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 22:42

SW wat stoer 1.20 hoog. Vroeger vond ik springen geweldig deed ik ook SGW maar tegenwoordig bang om te vallen dus houd het safe.

Ja ik heb 31 maart weer behandeling en tot die tijd probeer ik mij te redden. Vanavond even genoten van 30 minuten heel fijn rijden. Douwe was gisteren met bijrijder naar het bos geweest had hem duidelijk goed gedaan.

Noukie dank we zijn al blij met wat we gezien hebben genoeg moois voor aan de muur thuis.

Ik lees dat ze winterweer voorspellen met sneeuw...aan de ene kant fijn wat kouder maar de sneeuw mag weg blijven geeft zn rommel.

Half maart ga ik bij de kleine man in de opfok kijken ben heel benieuwd hoe het met hem gaat.

Nimber ik snap je hoor zelf kan je altijd best kritisch zijn en wat je zegt soms krijg je het cadeau en soms krijg je ze niet ook al verdien je het.

nouvel hoe gaat het met je paardje zijn jullie al met medicatie begonnen?

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 13:35

DR- Wat jammer van Jonne, maar dit lijkt mij wel een top scenario. Geniet van Mexico!
Ik denk dat ik wel veel van het western rijden kan leren. Nu heb ik ook het geluk om een goed getraind paard te mogen rijden, maar ik moet echt goed stil zitten want anders gaat hij weer iets speciaals doen :')

Laura- sterkte :(:)
Tot ongeveer 5 jaar geleden sprong ik nog Z/ZZ.. Helaas ben ik toen een keer hard met een paard samen gevallen, dus 1.20m is voor nu toch ook echt wel een beetje mijn limiet. Ik vind 2 paar pinnen in mijn lijf eigenlijk wel genoeg :+ Sinds mijn merrie het zo leuk vind, denk ik wel dat ik dit jaar nog een keer een eenvoudige SGW start.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 08:44

1.20 of 90 cm... Het is allemaal veel te hoog. Ik durf amper een balkje 8-)

Wat ontzettend leuk, Snow_White, dat je dat daar kan doen. Ben benieuwd naar je filmpjes!

Sterkte, Laura! Hopelijk hou je het vol tot 31 maart! Neem je ook medicatie voor je pijn?

Noukie, je hebt een pb m.b.t. mijn instructie.

Geniet lekker van je vakantie, Droversrun! {:}

Hier lekker aan het trainen tussen de buien door. Ik vrees dat het vandaag niets gaat worden, maar een dagje is niet zo erg om te missen aan training. Morgen weer flexibeler met werk, dus dan kan ik gaan wanneer het kan.