[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:46

Ik ben sowieso niet vooruit te branden, bijna 2 weken geveld geweest door 'griep', maar nu een maand later nog steeds niet de oude en dan ook nog dit weer :=
Om het leed te verzachten maar een nieuwe rijlegging besteld :+
Afbeelding
<3

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:05

Heb ze gisteren veel gezien op de equitana, maar het lijkt mij echt niets. Al zag die 3kwart van Eurostar er wel leuk uit.

Mijn motivatie begint eindelijk weer terug te komen, maar de vele diensten van de laatste tijd werkten ook niet mee.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 23:27

Hij is leuk goldie!

Ik werk me ook een slag in de rondte, dan ben ik al blij dat ik in de paar uurtjes thuis grootste deel van de paarden er even uit heb gehad en de hokken schoon :+ Rijden en longeren komt er dan echt niet van (en al helemaal niet met dit weer := ), het is ook bijna allemaal jong en in opbouw dus een weekje niet maakt ook niet zoveel uit :o En gup wordt van een week vrij ook niet anders, die loopt daarna net zo makkelijk weer door :D

Goldie

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 08:55

Ik heb bijna niet anders meer Margriet, ik vind het heerlijk. Had eerst endurance broeken, maar nu zijn ze er ook gewoon :D

Lekker gewerkt vannacht Gomir?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 12:27

Heerlijk gewerkt! Nu paar uurtjes thuis en dan weer terug :))

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 15:17

Net de motivatie gevonden om weer wat wedstrijden te gaan rijden.
Paard bedacht iets anders.. 5 dagen op box

Afbeelding

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 19:06

Cheminee, Wat is er gebeurd?
Hier vandaag twee rondjes gesprongen maar had echt Mn dag niet. Paard deed goed haar best maar ik was er niet bij met mijn gedachten waardoor ik een hindernis miste en het ritme niet fijn kon vinden. Morgen nog maar een herkansing.

Ik rij ook al een aantal jaar met rijleggings, ben er echt super blij mee. Geen drukkende knopen of ritsen in je buik en het zit heel comfortabel. Heb er 1tje met siliconen en 2 met lederen zitvlak. Bij horze hebben ze hele mooie.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 19:48

Oh bedankt voor de tip! Ja echt ideaal he :D

Evelyn wat heeft die brokkenpiloot van je nu weer gedaan :=

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 20:33

Dat ziet er niet fijn uit...

Laten we het er maar op houden dat ik echt geen leggingfiguur heb.

Vandaag op concours geweest, maar valt voor mijn gevoel onder snel weer vergeten. Had mij een uur verrekend (9 uur + 3 uur is 12 uur en geen 13 uur) dus een voorbereiding van knudde. Mocht gelukkig 10 later starten. 1e ronde foutloos, barrage foutloos en 3e. 2e ronde een balk.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:47

Goldie schreef:
Oh bedankt voor de tip! Ja echt ideaal he :D

Evelyn wat heeft die brokkenpiloot van je nu weer gedaan :=

Hij kwam kreupel het land uit en stond al een aantal dagen met een dikke kogel. De dierenarts stuitte tijdens het scannen van zijn pees op eczeemvorming. Hij vermoed vasculitus. Omdat hij toch al kreupel was meteen maar 2 biopten uit zijn been getrokken want op rust stond hij toch al. Maandag krijgen we de uitslag en hopelijk is de kreupelheid dan weg. En anders doen we in de loop van de week nog een uitgebreide kreupelheidsonderzoek( zonder pees scan want de pezen zijn goed)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:52

Getver cheminee, ik dacht dat je nu toch wel genoeg pech gehad had....Hopelijk valt de uitslag mee!

Handig Lithya :+ Gelukkig mocht je iets later starten en viel het resultaat toch niet tegen.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 00:38

Nou hopelijk komt het veulen van schimmel nog voor 9 april. De eerste hars zit nu op haar uier. Volgens de eigenaar moet het er dan wel voor die tijd zijn. Ben zo benieuwd haha.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 00:53

Bah Cheminee, sterkte!
Dan nog netjes gedaan Lithya. Had dat laatst ook een keer, mij verrekend in de tijd. Doe je dan ook niet snel nog een keer :')
Spannend ED!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 10:52

gomir schreef:
Mijn bodem is ook prima. Maar toch weinig zin om te trainen met dit weer...

Dit dus :)

Bak bij ons is echt heel goed te rijden. Hoe meer water hoe beter :) Maar die wind.... ik heb dan zo geen zin om er op te gaan zitten. Ze zijn dan en aan het spoken en je kan er niet knap op blijven zitten. Dus wind uit, regen uit, zonnetje aan!

ID was voor de eventingderby zo aan het miepen, elk lichtstraaltje of bakspook werd gezien. Van de week zelfde neer gezet als 2 weken terug en niks spoken. Ze wilde alleen wat graag op groot en trok erg aan op de hindernis maar daar gaan er gewoon weer lekker verder op trainen. Wat is het toch een leuk dier <3

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:15

Cheminee schreef:
Net de motivatie gevonden om weer wat wedstrijden te gaan rijden.
Paard bedacht iets anders.. 5 dagen op box

[ [url=m/cCCe8G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jee.. Beterschap voor je paard..

Elitedeux schreef:
Nou hopelijk komt het veulen van schimmel nog voor 9 april. De eerste hars zit nu op haar uier. Volgens de eigenaar moet het er dan wel voor die tijd zijn. Ben zo benieuwd haha.

Spannend!

vibabu schreef:
gomir schreef:
Mijn bodem is ook prima. Maar toch weinig zin om te trainen met dit weer...

Dit dus :)

Bak bij ons is echt heel goed te rijden. Hoe meer water hoe beter :) Maar die wind.... ik heb dan zo geen zin om er op te gaan zitten. Ze zijn dan en aan het spoken en je kan er niet knap op blijven zitten. Dus wind uit, regen uit, zonnetje aan!

ID was voor de eventingderby zo aan het miepen, elk lichtstraaltje of bakspook werd gezien. Van de week zelfde neer gezet als 2 weken terug en niks spoken. Ze wilde alleen wat graag op groot en trok erg aan op de hindernis maar daar gaan er gewoon weer lekker verder op trainen. Wat is het toch een leuk dier <3

Onze bak doet het ook nog aardig goed ondanks het weer.. Gelukkig deze week weer beter weer. Gaaf dat je een derby hebt gereden, super leuk om te doen!

Ik heb vandaag eindelijk mn eerste winstpuntje in de B binnengeharkt :=. Ze sprong elke keer het 2e (HC) rondje foutloos en het eerste rondje voor de punten hadden we of pech of was ze net wat te kijkerig. Vandaag eindelijk echt fijn kunnen rijden en een foutloos puntenrondje gereden! Nu nog aan de stijl werken haha.

Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:41

Top vera, gefeliciteerd.

Fijn vibabu!

Klinkt als nog goed lithya.

En jeetje chiminee.. Wat een pech.

Hier de vos rondje B meegenomen, na een poos geen concour is dat ritme toch lastig te vinden. Ik wou haar graag onder een dak rijden. GEen wind, geen water. De ander ging BB dus kon ze mooi mee. Win win. En wachten op t L duurt me eigenlijk te lang als ik ook BB start. Jonge ding doet goed haar ding, leert veel en heeft een stijgende lijn te pakekn in de BB.

Kent iemand de hengsten Inaico VDL en/of Kallmar VDL? Beide jonge hengsten, eventueel nakomelingen. Die 2 hengsten spreken mij wel aan in combinatie met mijn merrie.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:20

Gefeliciteerd met je winstpunt Vera!

Fijn dat je lekker binnen kon rijden Cio!
Ik ben erg fan van Inaico; modern bloedpaard, springt enorm fijn en komt uit een toplijntje. Heb een paar veulens gezien en dat leek goed.
Kallmar heb ik nog niet in het echt gezien, maar dat lijkt op papier ook interessant :j Eerst veulens komen laat dit voorjaar al verwacht ik, want hij heeft in het voorjaarsonderzoek gelopen vorig jaar.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:26

Fijn een beetje kennis via bokt. Beide paarden spreken mij aan op film en op papier. Vdl had een dag in april zag ik, misschien maar even kijken.
Ik vind echter Kallmar zijn hoofd niet mooi, dat vind ik wel een dingetje _O-

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:30

Ik had ook geen sjiek hoofd verwacht met cardento en indorado aan boord :P
Inaico heeft wel een mooi hoofd vind ik :D Ik ben helaas aan het werk met de show van VDL, altijd mooie gelegenheid om even rond te kijken en super gezellig!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:46

Ik val echt voor fijne chique hoofdjes. Maar als de rest klopt is dat ook maar een bijzaak natuurlijk. Mijn merrie heeft wel een erg leuk koppie.
Als ze maar kunnen vliegen over die balken :')

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:49

Hier hebben ze ook bijna allemaal een sprekend hoofdje, met name de up to dates zijn enorm knap :+: :D Hoewel je op een hoofd niet kan rijden, maakt een mooi hoofd een paard wel af ;)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:03

Zeker waar. Lichte voorkeur naar Inaico is er dus al. Maar ga nog even verder onderzoeken.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:06

6 april is hengstenshow bij vdl

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:28

Ja had 'm opgeschreven. 2 uur begint het. Lijkt me een goede keuze om erheen te gaan voor mij

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:41

@Lithya: toch nog een top resultaat ! ondanks je voorbereiding ;)

Ben ook helemaal klaar met die stomme wind! zit als een kromme op de paarden tegen de wind in :P maar de bodem is nog elke keer top!

Afgelopen weekend ook gesprongen en gelanceerd := Maar begin bij het begin. De dag begon met de 4 jarige in het BB laag en wat deed ze het geweldig ! gewoon 2x foutloos :) en met veel macht. Word echt een leuk paard.
Daarna terug naar stal en de andere 2 klaar gemaakt en weer die kant op. Was mooi op tijd en kon mooi aan de zijkant verkennen. Ivonne voelde met inspringen heel fijn aan maar in het rondje L (HC) toch een beetje knijperig maar we sprongen foutloos rond. Daarna het M ging best mooi. Moesten er iets inkomen met 2 balken in het begin en daarna werd ze steeds voorzichtiger met op de laatste sprong een lancering in de lucht :+ dus ik lag in het zand na de hindernis, na de finish en was even goed van de wereld. Weet echt een stukje niet meer en goed duizelig en beroerd. Maar klaar mijzelf bij elkaar geraapt en 1 wou mij wel helpen met afzadelen. Dat heel snel ging volgens mij en weet niet eens meer wie haar op de trailer heeft gezet. Vet vaag zoiets dat je gewoon een stukje mist. Maar ja had nog 1 op de trailer staan voor t Z. Gelukkig had ik wel even tijd en kwam mijn vader ook nog even. Kon hij mij mooi even helpen met Gucci die echt super fijn te rijden was! Zo blij mee :D eerste parcours 1 balk dat jammer was maar echt fijn gereden. Toch 2de parcours gestart maar was eigenlijk al wat benauwd en beroerd dus liet ik haar ff doorjakkeren waardoor ze 2 balken mee pakte. Daarna weer opgepakt en simpel het parcours uitgereden. Heel blij mee hoe ze het doet :) nu moet ik er voor zorgen dat ik ook een keertje helemaal 100 punten erbij ben.
Heb inmiddels alleen nog wat hoofdpijn en beetje her en der stijve spieren. Gistermiddag weer even Ivonne gereden en de bijrijdsters de andere paarden. Kunnen ze mooi vandaag vrij.

Stoere Kate :)
https://f.jwwb.nl/public/p/c/b/temp-fbh ... 80-188.jpg

https://f.jwwb.nl/public/p/c/b/temp-fbh ... 81-182.jpg

https://f.jwwb.nl/public/p/c/b/temp-fbh ... 98-182.jpg

Ivonne
https://f.jwwb.nl/public/p/c/b/temp-fbh ... 18-124.jpg

https://f.jwwb.nl/public/p/c/b/temp-fbh ... 16-121.jpg

Gucci
https://f.jwwb.nl/public/p/c/b/temp-fbh ... 681-69.jpg

https://f.jwwb.nl/public/p/c/b/temp-fbh ... 690-72.jpg

https://f.jwwb.nl/public/p/c/b/temp-fbh ... 691-70.jpg
Jammer van t ene been :P maar is blijven liggen