[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_cheyenne_

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:31

Oh super fijn Ynskek! Zit je er zelf net zo lekker in als dat het op de rug van je pony ligt?

Ik baal.
Gisteren is Danielle geweest voor de pony's. Bonietje heeft een forse spierbeschadiging in haar rug, veroorzaakt door slecht zadel/slecht gereden/te zware ruiter. (persoon die haar reed woog minstens 80 kilo kon iemand me vertellen die wat meer wist over het verleden van haar.)
Verder was ze heel strak in haar spierspanning, bij het aftasten van de rug kwam er op 1 plek de twijfel of de uitsteeksels van de ruggengraat bij belasting elkaar raakten. Ook had ze scheefstand in het bekken door scheve spierspanning veroorzaakt in een van haar bevallingen. Het feit dat de spierbeschadiging nog dermate goed voelbaar was, en Danielle echt van mening was dat dit echt niet is ontstaan van de 3 keer dat ik er op heb gezeten ,betekent een langzaam herstel.
Ik moet nog 6 weken longeren en wandelen, daarna komt ze terug om te kijken of de behandeling verbetering heeft gebracht.
Ik heb intussen met de eigenaar al besloten dat wanneer er weinig verbetering in zit ik deze pony niet ga pesten met een zadel en een ruiter. Dan wordt ze gedekt en mag ze als grasmaaier dienen.

Jammer genoeg hebben we dan meer niks te rijden...

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:41

Jeetje wat sneu voor zo'n dier! Waren die reacties toch wel duidelijk terecht dus. Balen voor jou zeg dat je dan weer niks te rijden hebt!
Maar hopelijk knapt ze met die goede zorgen gewoon weer helemaal op! :D

Ynske, hopelijk gaat het lukken met het zadel!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:47

Als de beheerder het niet over wil kopen houd ik het zelf waarschijnlijk.

ligt net iets op de schoft maar dat kan een zadelmaker volgens mn instructie met voor opvullen oplossen :D

ik ben helemaal happy en dat voor 150 euro. T isalalleen wel zwart :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:11

Verven! :')

Hopelijk knapt het allemaal op, Cheyenne.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:27

Ach, dan maar zwart, je kan niet alles hebben toch? En goed passen gaat voor kleur en leuk prijsje is ook wel meegenomen.

Toobs aan de wissels, hoewel hij gisteren eerst heeeeel stout was en brutaal, die zal ik maar niet plaatsen dan krijg ik op mijn kop van de ruiter, maar hij was echt heel stout. (ja, voor de niet gelovers, hij kan echt heel stout zijn en heeft best wel arsenaal aan streken)

https://www.youtube.com/watch?v=3tlDBbi ... tube_gdata

Nu ik ze ooit nog leren, afgelopen zondag poging tot gedaan, sprong er 1 goed met mij (de eerste), daarna ging ik te veel nadenken en werd het in 2 stukken achter eerst en dan voor.
Kortom IK moet nog veel leren.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:29

Fijn dat je nu een goed zadel hebt ynskek!

Knappe Toob!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:33

ik zal je mooie wissel al op fb voorbij komen Sjolvir. Je bent al een eind hoor.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:56

Ben ook allang blij dat hij begrepen heeft dat contra iets is waar je ook weer uit kan. (zij het dan weer niet ongevraagd).

Heb die wissels nodig voor de working equitation en ach als ze er op zitten is altijd handig voor ooit... later.. veel later...

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:13

Knappe wissel hoor!En achter eerst is niet zo'n probleem,dat is gewoon zaak van de schouder meer vrij maken en binnenhand voor houden!

Fijn van je zadel Y!

Balen Cheyenne.Maar wel fijn dat je er niet doorheen gereden bent en hopelijk komt het goed.

Hier ook in de lappenmand.Poown loopt rechtachter niet helemaal goed.
Het is alleen een paar rondjes met losrijden,daarna is ze goed.
Afgelopen zondag nog 2x 2de met 216&219.
Met mijn andere paard was ik 2x 1ste met 221&220.
Die heeft zich helaas ook wat geblesseerd op de slechte losrijbodem.
Met de pony ga ik dinsdag maar even naar Ellen Kral.Ik denk dat ze vast heeft gelegen of uit is gegleden op de wei.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:40

Hai lieve mensen!

Mag ik mij ook (weer) melden?
Ik lees nog steeds jullie berichten mee, maar ben eind 2014 gestopt met de officiƫle wedstrijden rijden met mijn bonte pony. Onze stand stond na 7 wedstrijden op B+10 en aangezien ik riep dat ik in december mijn laatste wedstrijden zou starten, hebben we snel de overstap gemaakt naar het L1. Hier heb ik 2 wedstrijden gereden, maar helaas was hij de 1ste dag heel ergens anders met zijn hoofd en de 2e dag behaalde wij (helaas) ook geen winst.
Nu begint het toch weer te kriebelen, outdoor komt er weer aan, pony gaat ook nog steeds lekker lopen, dus gaan wij gewoon weer starten :)
Al is dit wel pas na 1 mei, aangezien ik maart/april nog erg druk ben en ik altijd met vervoer zit.
Voor wie mijn bonte niet (meer) kent, Samy @ [EJL-ITP] 500 dagen ITP! ... Al zie ik nu dat ook hier weer tig foto's er mee gestopt zijn ...

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 00:22

Hoi samy!Waarom ben je toen gestopt met de wedstrijden?

Mijn poown is vandaag behandeld.Was precies wat ik dacht:nek scheef(zal vh hangen aan het halster zijn) en rechterheup scheef.
Nu maar hopen dat ze dan volgende week ook weer goed loopt,ik mag er dan donderdag weer op.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 00:30

Balen hoor Cheyenne... Nou duimen dat het helemaal weg gaat.
Ambre, goed doorgehad ben benieuwd hoe het donderdag gaat lopen.

Samy, ach als het weer kriebelt gewoon overnieuw beginnen.

Vandaag maar weer eens gestart.
185 en 173, 2e proef was ie op, kreeg hem dan ook niet meer bij elkaar gereden.
Was latertje, uiteindelijk om 9 uur en 10 voor half 10 gestart.
Morgen ochtend half 10 mag ie weer 1 proefje met de wagen.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 00:39

Komt ook weer eens boven water,
Gefeliciteerd met alle punten,
Beterschap voor alle geblesseerden.

Ik heb cordia vandaag te koop gezet, dat was altijd al de opzet, netjes opleiden en dan weer verkopen. Vond het wel een lastige beslissing, ze hoeft dus ook niet perse weg, maar komt t perfecte pennymeisje dan mag ze gaan.

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... valdi.html

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:14

Meiden ik wil jullie allemaal nog veel succes wensen met jullie stuk voor stuk bijzonder knappe pony's tussen de paarden op concours! Dat jullie in het buitenseizoen maar de nodige ervaring en ook nog wat winstpuntjes mogen meenemen. +:)+

Mijn meeschrijven in dit topic is niet helemaal op zijn plaats meer. Het herstel van Bonit zal nog lang duren, al dan niet dat ze wellicht nooit meer gereden zal worden, laat staan wedstijden rijden.

Het allerbeste allemaal! :evaw:

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:20

wat een sneu nieuws, Cheyenne. Sterkte.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:31

Aah wat naar :(:)
Wat mij betreft ben je gewoon welkom hoor, kun je ons n beetje op de hoogte houden :)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:49

ambre schreef:
Hoi samy!Waarom ben je toen gestopt met de wedstrijden?

Ik was gestopt omdat mijn doel B+1 was en ik dat op het moment dat ik begon ook meer dan genoeg vond voor mijn pony. Hiervoor heeft hij 6 jaar in de manege lessen gelopen en daarvoor ook niet veel gedaan. Inmiddels is die 19 en pas een 3 kwart jaar echt aan het werk voor de wedstrijden.
Maar het doel was na 2 wedstrijden al behaald, dus ging ik voor het L1, dat zijn we gestart, zonder winst dan wel, maar dat was een mooie afsluiting.
Daarbij kwam ook dat ik altijd afhankelijk ben van vervoer, maar gelukkig vind mijn chauffeur /voorlezer/instructeur het geen probleem dat als hij kan, om mij dan weer te rijden.
Plan is pas om in juni weer echt te gaan starten, dan heeft mijn chauffeur ook meer tijd, zodat ik niet afhankelijk ben van de onderlinge wedstrijden op stal en de carrousel-les die hij rijdt.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:51

Cheyenne wat een sneu nieuws, heb ik er overheen gelezen wat Bonit heeft?
saskiaojan super leuke pony, denk dat je daar best wel snel een ander baasje voor hebt.

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:17

Suus___ schreef:
Aah wat naar :(:)
Wat mij betreft ben je gewoon welkom hoor, kun je ons n beetje op de hoogte houden :)

:o thnx!

@Samy: Ze is bij ons gekomen na het overlijden van haar eigenaar (tevens haar fokker) Ze was al een jaar of 5 niet meer gereden en als fokmerrie gebruikt. Helaas heeft de persoon die haar daarvoor gereden heeft haar rug verkloot doordat ze veel te zwaar was en ze slecht gereden is. Hier zijn we achter gekomen door een opsomming van 'symptomen' en gedrag welke ze liet zien met opzadelen/rijden. De fysio heeft 2 weken geleden geconstateerd dat ze een forse spierbeschadiging heeft en mogelijk verdacht wordt van kissing spines. Gezien deze beschadiging zelfs na 5 jaar niet gereden te zijn nog dermate goed voelbaar was, en ook pijnlijk voor de pony is de verwachting niet heel positief. In mijn vorige berichten staat een en ander nog toegelicht. Ik blijf haar aan de longe in beweging houden tot de volgende check van de fysio.

Nu ga ik speels aan de slag met de 3 jarige schimmel-kleerkast :+ maar met zijn 1.80 gaat die toch echt niet door voor pony!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 00:05

Wat mij betreft blijf je ook gewoon lekker meekletsen cheyenne! :)
Kun je ons idd op de hoogte houden over de voortgang van het herstel en over de voortgang met je nieuwe "little pony"!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:17

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:09

Wel flink balen zo Cheyenne..

Is inderdaad een leuke opzet jury, alleen de meeste best een eindje weg. Utrecht is geloof ik t meest in de buurt?

Ik ga zondag mijn pre-come back maken op de onderlinge hier en het paasweekend start ik weer voor het 'echie'. Best spannend na een jaar niet gestart/driekwart jaar niet gereden te hebben! :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:49

Vandaag weer gestart, gelukkig niet nat geworden, lucht was af en toe pikzwart.
185 en 183 pnt.
Hij liep niet zo fijn als vorige week, was wat tegen de hand, maar dat kon ik voelen, zal niet heel erg opgevallen zijn behalve in de midden draf etc. aangezien hij dan naar de overkant strompelt, grrr.
En gisteren ging dat nog zo super.

Morgen buitenritje denk ik.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:58

Balen Cheyenne.

Morgen nog 1 oefenwedstrijdje en volgende week serieus op concours (alhoewel die bij onze eigen vereniging is).

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:51

Hoe was je buitenrit Sjolvir?

Het is vandaag gelukt om iets aan beeldmateriaal te krijgen met het dressuur zadel *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en een close up van het zadel
Afbeelding