[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:10

Dank jullie wel!

Oeh Noukie cool!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:10

Zo noukie doe maar ruig hihi

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 18:29

Vandaag clinic gereden bij Rob van Rijthoven. Dat was echt leuk. Ice deed t fijn. Lekker door oefenen. Paar fijne wissels gereden. Nog meer bergop laten gaan in de schouder binnenwaarts. Werdt ie wel heel stoer van
Afbeelding
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:22

Wow noukie, Cool!
Staat gaaf!

Oohhh super gaaf nimber, ziet er goed uit!
Klinkt als een zinvolle les!

Ik heb vanmorgen weer bij Herman gereden, probleem uitgelegd, zweep ingeleverd en naar voren die hap... :+
Moest ‘m flink aanschoppen ipv lief en netjes blijven, anders komen we hier niet doorheen zei hij. Ik vind het lastig maar ik ga het proberen.
Volgende week weer les hier vlak bij dus dat is wel even fijn om het bij te houden.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:46

Nimber hij word wel erg ruig!

Nouvel heel stoer van je dat je het aangaat is even door de zure appel heen bijten maar jullie kunnen het.

Gisteren weer les gehad. Douwe is zo dusdanig verbeterd de afgelopen maanden dat we weer gewerkt hebben aan hoger instellen en neus op de loodlijn houden en niet afbreken dan. Zaten hele fijne stukken tussen. Zo fijn dat ze zei pak in je volgende training je S&t er is bij kijken hoe hij dan is. Vandaag gedaan en kon hem fijn laag en hoog instellen. Vandaag basis werk gedaan vond het wel spannend om weer met s&t te rijden. Nu nog mijn buideltje kwijt raken en ik durf weer aan wedstrijden te denken.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:47

Ik twijfel enorm over S&T vooral omdat hij op trens al snel erg los kan zijn. Ik ben bang dat hij op S&T er juist achter gaat kruipen. Maar misschien moet ik ook niet miepen en t thuis er gewoon eens inhangen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:41

Heel stoer beeld Kim!
Gewoon een keer S&T proberen, volgens mij heb jij (meer dan) genoeg gevoel om m niet gelijk stuk te maken ;) En soms worden ze er juist beter op, mijn pony was super los, maar met S&T maakte hij eindelijk verbinding. Blijkbaar vond ie die stang wel fijn vastpakken ofzo.

Klinkt als een nuttige les Nouvel. Fijn dat Herman binnenkort meteen weer kan meekijken, dat werkt idd wel lekkerder dan dat je weer een tijdje alleen moet, zeker als je net door zo'n stukje moet. Hopelijk komen jullie er weer een stukje verder mee!

Top dat ie zo fijn gaat Laura! Lekker zo met stapjes richting jullie oude niveau :)

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:54

Zo, even een poosje heel druk geweest. Ik ben weer begonnen met werken en dus ook om te proberen 30 uur in 24 uur te proppen. :+ Ondertussen heb ik wel meegelezen!

Lastig, Nimber, de keuze met s&t. Maar heb je er niet eentje liggen die je kunt proberen? Je hebt toch al het een en ander naar het Z gereden? Mooi achterbeentje, op de foto! En wat een droomdebuut! Daar ben ik jaloers op!

Wat fijn, Laura, dat je zo lekker bezig bent! En dat buideltje gaat vanzelf wel weg met al dat rijden. Hoe gaat het met het doorslapen van Dex?

Wat goed, Nouvel, van je les! Weet je al iets meer over die testen?

Dat setje, Noukie <3 Heel mooi!

Wauw, gefeliciteerd, A_B! Wat een score! Dat meedenken en blij worden van wissels herken ik wel een beetje. Daar kunnen ze heel blij van worden. Heb je niet nog een s&t liggen waar je wat mee kan proberen?

En de rest kan ik niet meer terug lezen.

Hier lekker aan het trainen. Vorige week les gehad en dat ging eigenlijk beter dan ik had verwacht. De instructeur was tevreden en hij zag dat we veel basis hadden gedaan. Forza is door het stilstaan ook goed gegroeid en dat is heel fijn voor hem. Hij wordt nu net wat breder wat hem niet misstaat. A.s. zaterdag nog een wedstrijd M2 en dan hopelijk einde van de maand februari Z. Krijg er al buikpijn van, terwijl ik steeds meer het gevoel heb dat hij het makkelijk kan. Alleen zijn baasje niet. Die moet nog wat meer vertrouwen erin krijgen.

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 15:21

Jeeetje wat een monsterscore AB! Gefeliciteerd! Met de afdruk en impuls kan ik je helaas niet helpen. Zit er zelf ook nog mee te worstelen haha.

Wat een verschil Nimber! En gefeliciteerd met je debuut! Klinkt als een leuke en leerzame clinic. Je kan het altijd een keer proberen in je training. Als het niets toevoegt dan weet je het ook meteen.

Haha dat klinkt bekend Roosje. Zorg je wel dat je ook je rust pakt? Wat fijn dat Forza steeds beter gaat. Ik merk ook dat ik het Z leuker begin te vinden naarmate ik het vaker rij. Moet je als ruiter ook in groeien haha.

Oeh wat een leuk setje Noukie! Mooi roze is niet verkeerd :)

Het begin is vaak het lastigst Nouvel. Hopelijk werkt het!

Wat fijn Laura!

Syl staat helaas stil. Liep niet helemaal lekker. Heeft zich waarschijnlijk aangetikt. Over 10 dagen kijken we verder.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 21:05

Roos, hoe ging je wedstrijd? Heeft t je meer vertrouwen kunnen geven richting jullie debuut?

Vervelend Emma, merken jullie al iets verbetering, of is dat nog lastig te zeggen?
Hoe gaat het met de zadeljacht voor je eigen paard?

Kim, fijn gejureerd vandaag? Ik zat de startlijst te kijken omdat ik overwoog te gaan, maar bedacht me dat mn broertje gisteravond zn verjaardag vierde en dat niet top combineert. Dus niet gestart, maar zag wel een bekende naam :P
In plaats van wedstrijd ben ik vandaag gaan lessen bij paard zn fysio. Ook erg fijn en boeiend! Hoop huiswerk, dus genoeg te doen weer komende tijd :) En dat terwijl hij woensdag bij mijn eigen instructeur ook al mega fijn ging :)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 21:55

Haha Noukie das toevallig!
Wisselende rubrieken, eigenlijk iedereen spanning in mijn ring en daardoor veel fouten. Altijd jammer. Veel leuke paarden gezien das nooit vervelend

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 22:45

Dat is zonde inderdaad! Maar in de kern leuke paarden is wel fijn, dan zit je iig naar iets leuks te kijken, ondanks fouten/spanning

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:32

Dat is altijd jammer, Nimer, als er veel zijn met spanning. Is niet leuk jureren.

Hoe gaat het met Syl, Xemmafalcon?

En de wedstrijd ging goed. Hij heeft zich heel stoer gedragen na ruim drie maanden niet mee te zijn geweest. Jammere was wel dat hij iets inkakte, doordat ik er net iets te lang op zat. Ik had even niet de mogelijkheid in mijn hoofd om daar wat aan te doen. Normaal loopt hij uit zichzelf wel opgericht, maar nu dus niet. Dus voor het mooie was het te tam en niet voldoende in oprichting. Wel kon ik nog even oefenen in een 20x60 baan, want die was nog niet omgebouwd. Dus meteen wat oefening zoals sb en daarna appuyement meegenomen en dat deed hij heel leuk. Daar was ik erg blij mee.
Waar ik ook op afgestraft ben, waren mijn stemhulpen :o Ik klikte met mijn tong en bij elke oefening waar ik het deed heb ik een punt aftrekt gekregen. Het raam zat er nl niet in, dus zij hoorde mij het ook goed doen. Al met al ben ik super tevreden!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 14:30

Fijn Roosje!

Nimber, fijne paarden zijn altijd leuk om naar te kijken!
Jammer van de hoeveelheid spanning dan...

Laura, fijn dat Douwe weer zoveel beter gaat!

Hier helaas nog geen testuitslagen binnen...
Gisteren weer fijne les gehad, deel zweep in moeten leveren en flink met m’n been moeten rijden, vind het echt lastig om ‘m alleen op m’n been goed eraan te krijgen en te houden, maar oefening baart kunst zullen we maar denken...
Laatste stukje mocht ik m’n zweep er weer bij voor even net wat extra’s en toen liet ‘ie echt een paar gave stukjes zien!
Hij kan het wel, maar de weg is lang...
Dit geeft wel weer even een boost om toch door te zetten!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:26

Ah Roosje balen. Ik negeer een enkele stemhulp als ik m hoor maar als een combinatie echt elk onderdeel aan het klikken is dan houd t een keer op. Of niet een keer klikt maar de complete oefening. Als hij na 1 of 2 keer klikken nog steeds instort in je zijgang, gaat hij na 20 keer klikken echt niet ineens vol gas.

Zelfde als iemand een keer “ braaf” of “Ho”zegt maar als het elke oefening is “ kom jongen dit kan je best nog een klein stukje niet zo kijken”
t is geen praatshow. :O

Nouvel goed zo dat laatste stukje daar doe je t voor toch?

Ik vind paardrijden momenteel stom met dit weer.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:50

Ach, begrijp het ook wel. Zelf let ik er wel op wie de stemhulp geeft. Als moeders naast de baan enorm hard gaat hoesten, maar ik er meestal een grapje van.

Klint wel goed, Nouvel!

Hier komt zo de zadelmaker en gelukkig wordt het dan net droog. Hopelijk kan hij het zadel weer passend krijgen. Forza is een beetje ronder geworden door het stilstaan en longeren en nu weer het rijden. Ik schuif echt alle kanten op.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 18:26

Dat zet ik ook op t protocol. Dat hoesten bij verkeerde been of galop ook hulp van derden is.
Ach ja je maakt wat mee :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 20:47

Ik praat best veel tijdens het rijden, of een keer klikken, moet altijd wel opletten dat ik dat in een proef niet doe...
Heeft er bij mij ook wel eens bij gestaan, geen stemhulpen...

Roosje, gelukt met de zadelmaker?

Echt waardeloos weer, 20 min op de club gereden en precies een hoosbui...
Bah, en die wind, ben er ook wel klaar mee...
Vanmiddag bij beide paarden kiezen gevijld, dus ze kunnen weer even vooruit.

Ik heb wel een klein stukje film van het laatste deel van mijn les, stelt niet bar veel voor, maar voor doen is het wel een gaaf stukje, echt wel veel meer dan ik er normaal uit kan krijgen.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:56

Heel gaaf! Wat leuk dat je bij Herman lest! Fijne man. Ik ben er met die bonte wel eens geweest.

Vandaag 3 wissels op de diagonaal gereden en de pirouettes gaan er gewoon op lijken! Als die wissels nog wat constanter worden durf ik binnenkort wel z2. Al vind m’n instructeur dat ik maar gelijk zzlicht moet gaan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:58

Wow wat cool zeg!
Knap!

Ja Herman is super fijn!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:12

Wat een leuk filmpje, nouvel! Ziet er goed uit!

Wat knap, nimber! Waarom zou je het z2 over willen slaan?

En de zadelmaker heeft er weer wat uitgehaald en hij verwacht dit ook weer te moeten doen over een half jaar. Hij is nu in de hoogte uitgegroeid en gaat dus lekker breed worden. Heb ook weer ruimte gekregen in mijn liezen en dat zit een stukje fijner.
Nu eerst een aantal dagen ski vakantie en dan gaan we weer lekker verder trainen!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 21:17

Klinkt als een prima come-back iig na al je problemen Roos! Tevreden zijn is goed :)
Enjoy de vakantie!

Nouvel, fijn dat ie aan t eind zo goed ging. Daar doe je t voor! En die stukjes moet je meer kunnen gaan opzoeken. Filmpje is wel heel stoer hoor!

Kim, je opmerking over het weer... Zooooo herkenbaar! Gelukkig nu paar dagen zon getankt, maar de vooruitzichten.. := En verder lekker bezig zo te lezen!

Ik heb werkweek 1 gehad bij de nieuwe baas. Gisteravond nog lekker sushi gegeten met een paar oud-collega's. Nu halfdood op de bank :') Best intensief. Paard gaat ondertussen echt heel fijn

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 21:23

Wat voor nieuwe baan heb je Nouk?

Roosje, dat had hij bedacht.

Vandaag heeft een vriendin meegekeken met de wissels. Paar goede. Soms achter voor en soms na. Ik voel het niet altijd als hij achter iets na is, dus fijn dat ze kon helpen

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 21:33

Ik ben adviseur bedrijfsvoering in een ziekenhuis geworden (was lean adviseur bij een verzekeringsmaatschappij). Vooral heel erg wennen aan alle nieuwe namen en gezichten en het feit dat ik geen zorgachtergrond heb. Zal ook wel weer snel eigen worden, qua sfeer voelt t iig goed, dus dat is een mooie start.

Altijd lekker idd als iemand kan meekijken, zeker als het om die fracties verschil gaat.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 23:10

Oh spannend een nieuwe baan, veel succes!
Hopelijk snel gewend!

Nimber, fijn zo’n meekijkhulp dan!

Roosje, fijn dat je zadel weer op maat is voor jullie beide!

Ik heb de uitslag van de PSSM test binnen, hij test helaas op 1 variant van PSSM2 positief...

Afbeelding

Ik ben me aan het inlezen over passende voeding en supplementen, heb wat dingen besteld.
Proberen maar...